3/3 oireet ja ajatukset

Mulla on vatsa jotenki niin kireenä etten oikein pysty edes seisomaan kun tuntuu että repee tuosta keskeltä halki. En muista tälläistä tunnetta esikoisesta. Muilla samaa?

Juu kireenä on. Ja hellänä myös iho :/

Mulla oli aikasemmin tosi kipeitä supistuksia monta päivää putkeen, ei tosiaan säännöllisiä eikä mitään sellasia että synnytys alkais. Mutta nyt ei ole ollu kolmeen päivään yhen ainuttakaan. Muuten kyllä sattuu vähä joka paikkaan ja tuntuu ilkeitä ja kipeitä viiltoja alavatsassa ja ristiselkä on istumisesta niin jumissa että vaikia seistä suorassa :/ lonkkiin tulee vähän väliä sellasia vihlasuja, samaten jalkoväliin nivusten?kohalle varsinkin seistessä.

On muuten tosi hassua sinänsä että tunnen niitä "menkkajomoja" jatkuvasti ja vertaan niitä niihin kuukautiskipuihin mitä kärsin ennen raskautta, nii tää ei tunnu oikeestaa miltää :D ennen raskautta mulla oli nii hirveet kuukautiskivut että itkin aamusin ku piti ylös nousta

Mua taas pännii, ku oireita ei ole. Vaan tukalaa oloa mahan kanssa, selän väsymistä, hengästymistä, mahakipuja, päänsärkyä.. Kaikkea paskaa. Mut siis ei mitään, mikä edistäis itse päämäärää! Onhan tässä vielä 3vkoa ja vuorokausi la:han, mut silti! C'moon, beibe!

On muuten tosi hassua sinänsä että tunnen niitä "menkkajomoja" jatkuvasti ja vertaan niitä niihin kuukautiskipuihin mitä kärsin ennen raskautta, nii tää ei tunnu oikeestaa miltää :D ennen raskautta mulla oli nii hirveet kuukautiskivut että itkin aamusin ku piti ylös nousta

Tiedän ton tunteen! :)
Varmaa synnärillä piti iha höpsönä ku oli supistukset kunnolla alkanu ja tuntu iha menkkajomotukselta.. Naama irvessä siinä kärvistelin ja välistä aina kysyttiin että joko haluan kipulääkettä, nii sanoin just et ei nää kivut vielä vedä vertoja siihe mitä oli viimeeks menkkojen aikaan! :laughing002

Joo! Tätä ei oikein voi verrata siihen mitä menkkakivut oikeesti oli sillon :D onhan se tietenki vähä erilaista mut ei satu läheskää yhtä paljon. Nyt havaitsin taas uuden tuntemuksen navasta alaspäin tuntuu inhottava paine ja pistely o.O

Täälläkin sormukset otettu varoiksi pois, jotka nyt kaulakorussa mukana kulkee. Joskus on menkkajomoa alkanu olla, mut supistuksista en tiiä mitään.... Yöllinen nälkä on alkanut täälläkin. Banaani on oltava vieressä, ku ihan heikottaa. Radi ku on todettu, ni silti aamupaastot on tosi matalia, vaikka söisi miten paljon iltapalaa ja yöllä banaanin. Tämmöistä tänne, viikot 38+6 menossa. Ei yhtään tuntemusta, et syntys pitkään aikaan...

Nyt se turvotus iski mullekkin. :/ oisko nää helteet.. kävin mittaa verenpaineenkin tk:ssa ja huomenna uusiks kun oli hiukan noussu. Tarvoi toivoo ettei nyt mitää raskausmyrkytystä tähän lykkää "loppuhuipennukseks". Vissiin kuitenkin se turvotus aika yleistä?

Nyt se turvotus iski mullekkin. :/ oisko nää helteet.. kävin mittaa verenpaineenkin tk:ssa ja huomenna uusiks kun oli hiukan noussu. Tarvoi toivoo ettei nyt mitää raskausmyrkytystä tähän lykkää "loppuhuipennukseks". Vissiin kuitenkin se turvotus aika yleistä?

Lämpimät kelit kyllä aiheuttaa turvotuksia :s

Hikoilen ku joku pikku possu. Vessaan ei uskalla nousta ku vihloo niin julmetusti että kohta oon lattialla. Jospa aamuun mennessä helpottais?

Mulla on nyt tullu sellanen oire että kun illalla nousen sohvalta/nojatuolista(jalat rahin päällä) ja kävelen vessaan niin siellä hampaita pestessä kun seison niin alkaa tikustelemaan oikean jalan jalkapöytää ja siinä se yks verisuoni pullottaa.. Olisko sit jonkunlaista turvotusta jaloissa. Muuten en kyllä erityisemmin sitä huomaa.

Jännä muuten, että aika monella on kaiken oireilun sijasta ollut ihan täysin oireetontakin. Mulla oli muutama päivä myös sillain, että ei edes tuntenu olevansa raskaana :o SeKIN kuulemma merkki lähestyvästä synnytyksestä, samoin kuten ne oireilut, kuten myös nälkä sekä ruokahaluttomuus, sekä vauvan liikehdintä että liikumattomuus, hyvät yöunet sekä levottomuus.

Mulla menee kitinäks kaikki viestit tänää

Aubrey, narinaksi mänöö täälläkin kokoajan :cool: Pitäis nauttia loppuajasta mutta tuntuu ettei jaksa..Jalat painaa, maha painaa, tissit painaa :smiley-ashamed005
Eilen tuntui niin ihanalta ottaa kaupassa kengät pois. Kylmä lattia aaaah mikä tunne !!

Tykkäys kenkien pois ottamiselle ja viileälle lattialle, voin vain kuvitella kuinka herkulta se tuntuu! :)

Oottekos ottaneet huomioon portaiden nousutyyliänne? Mua naurattaa kun vaapun puolelta toiselle portaissa , koska jos nostan jalkaa suoraan eteen ylös ni reisi pasahtaa mahan pohjaan :hilarious: pingviini...

äippäpolilla oli myös laiha pitkä nainen kans aika pitkällä raskaana, muuten ei nähnyt takaa että olisi raskaana mutta jalkaterät oli kääntyneet hurjasti ulospäin:joyful: on ennenkin tullut huomioitua kääntyneet jalat raskaana olevilla, ei toki kaikilla:angelic:

Närästää jo neljättä päivää, hyh jos tää nyt jatkuu loppuun asti. Tätä ennen närästystä on koko raskauden aikana ollut vain pari kertaa, ja ennen raskautta ei ollenkaan, mulle selvisi vasta maaliskuussa miltä närästys tuntuu...

Tosta jalkateristä.. just sanoin kylässä miten pieniltä omat jalat tuntuu :wink En omaa mitään pientä 36 jalkaa niin miten siistii ku näkee vaan varpaat :joyful:

Tosta jalkateristä.. just sanoin kylässä miten pieniltä omat jalat tuntuu :wink En omaa mitään pientä 36 jalkaa niin miten siistii ku näkee vaan varpaat :joyful:

Hauska lukea näitä "siistiä ku näkee vaan varpaat" ja jossain joku kirjoitteli, että saa taipua eteenpäin ihan kunnolla, että näkee vaa'asta lukemat neuvolassa. Odotin jotain tämmöstä, mutta hyvin varpaat ja jalkaterät näkyy edelleenkin :grin Jotain muutosta kuitenkin on tapahtunut, kun hieman kengät puristaa. Tilanteen on parempi palautua myöhemmin ennalleen, koska kenkävarasto on aivan liian suuri (ja arvokaskin) uusittavaksi kokonaan :eek:

Takaisin