3/3 oireet ja ajatukset

Mulla jo viikon maistunut ruoka huonosti. Etenki iltaisin etoo. Vatsa toiminu parin viikon ajan paremmin ku muistakaa. Tänään piti jättää jälkkärit välistä ruuan jälkeen ja ottaa päiväunet. Edelleen sillä tiellä olen sängyssä. Uskaltaako kohta nousta?

Pahoinvointia etenkin aamuisin on täälläkin, sanko on vieressä aamuisin kaiken varalle. Kerran sille jo tuli käyttöä, joten se on taas paras kaveri ollut, yrjö kun tulee niin siinä en ehdi vessaan tai keittiön lavuaarille mitenkään.

Tänään ollut menkkajomotuksia pitkin päivää enemmän ja vähemmän. Ja vitsit mikä turvotus sormissa, kohta pitää varmaan sormus ottaa pois ettei jumitu.

Täällä jomottelee jo toista päivää. Sormustakaan en oo pystynyt käyttää nyt vikalla kolmanneksella ollenkaan :(

Täälläkin on uusimpana lisänä sormet hieman turvonnut, mutta turvotusta enemmän häiritsee nivelien jäykkyys ja nivelten välisten alueiden kipuilu. Mikään ei oikeastaan auta ja kaikista pahinta kipuilu ja jäykkyys on herätessä. Ei kauhean mukava tunne! :confused: Hetkellinen apu ja helpotus tulee, kun uittaa sormia todella kylmän juoksevan veden alla.

Mulla olis keskiviikko aamuna neuvola ja mietin, et odottaisinko sinne. Ehkä jos huomenna vielä sama tunne täytyy soittaa ja pyytää tarkistusta. mulla ollu turvotusta sormissa jo pidempään ja mä en saa pois sormuksia enää :( oon yrittäny jäähyttää sormet kylmäs veessä ja sitte rasvalla, öljyllä ja saippualla irrottaa, mut ei millää mahu. tämä on kuulemma pieni stressi, mutta aiheutti huolta kyllä tuossa männä viikolla, kun aattelin et ne väkisin leikkaa sormukset pois. kuulemma jos normisynnytys niin ei tarvi sormuksia ottaa pois, tämä huojenti mieltä. kuhan sormet vaan kestäs nää tulevat helteet.

Minä luovuin sormuksista muutama viikko sitten ku oli aina ajoittain turvotuksia. Inhottavalta tuntu niitä pitää jos kiristi. Vaikka todella mielelläni niitä olisin pitänyt kun turvotus vaihteli tosi paljon päivänkin aikana. En halunnut jumittaa niitä sormiini ja pelkäsin hukkaavani ne jos välillä otan niitä pois. Eli sormukset ovat nyt turvallisesti säilytyksessä.

Menkkajomoja mulla on lähes kaks viikkoa ollut aina iltaisin. Toivottavasti niistä ois jotain hyötyäki ollu :)

Kyllä ne pois kannattaa ottaa. Normisynnytys voi vaihtua lennossa sektioon, eivät kyllä siinä kohtaa tarkoituksella hukkaa, mutteivät jemmailekaan...

Mulla olis keskiviikko aamuna neuvola ja mietin, et odottaisinko sinne. Ehkä jos huomenna vielä sama tunne täytyy soittaa ja pyytää tarkistusta. mulla ollu turvotusta sormissa jo pidempään ja mä en saa pois sormuksia enää :( oon yrittäny jäähyttää sormet kylmäs veessä ja sitte rasvalla, öljyllä ja saippualla irrottaa, mut ei millää mahu. tämä on kuulemma pieni stressi, mutta aiheutti huolta kyllä tuossa männä viikolla, kun aattelin et ne väkisin leikkaa sormukset pois. kuulemma jos normisynnytys niin ei tarvi sormuksia ottaa pois, tämä huojenti mieltä. kuhan sormet vaan kestäs nää tulevat helteet.
Laitan uudemman kerran tän linkin minkä kikkaa kannattaa kokeilla http://vivas.fi/taman-niksin-avulla-saat-jumittuneen-sormuksen-napparasti-pois-sormesta/

Mulle th piti tänään tiukan puheen, et nyt viimeistään sormukset pois, kun helleviikko on alkanu.. Kerto, et sille tuli kerran tossa asiakas, jolla oli jo alkanu sormi sinertää :confused:.. Se oli sit just joutunu leikkauttaa sormukset pois kultasepällä :(. En ite halua sellasta missään nimessä, joten nyt olen totellut neuvoa ;).

sormukset leikattu irti jo puolivälissä raskautta, oli jumissa jo aiemmasta. Pari vuotta sitten oli eräs leikkaus jota ennen sormet turposi, yritin silloin irroittaa sormukset vaikka millä konsteilla, ei lähteneet, mutta sormusten yläpuolelle nousi ikävä patti joka ei koskaan laskenut, jokin nivelpussi tms varmaan revähti. Nyt kun leikattiin niin kultaseppä sanoi että parempi aina leikata kun sormessa on vielä vähän tilaa leikata. Ja että ennemmin leikataan siellä hallitusti ettei sormus murru, helpottaa korjaamista.

Mulla ollut sormukset poissa jo toukokuun lopulta, kun en uskaltanut enää pitää. Kiristi välillä niin, että pelkäsin etten saisi pois. Nyt ne on roikkuneet mukana kaulaketjussa, en osaa ihan ilmankaan olla :)

Mä oon vielä pitänyt sormukset, kun ei ole mitään överiturvotuksia ollut. Sillä erotuksella tosin, et yöksi otan pois, kun normaalisti pidän niitä 24/7.. Muistan kyllä esikoisestakin pitäneeni aikalailla loppuun asti.. Jos noi helteet tosta nyt alkaa, niin sit täytyy sovinnolla jättää ne kaulaketjuun :)

Sormukset sormessa edelleen. Aina välillä testaan lähteekö pois. Joo lähtee.
Hirveä nälkä ja heikotus nälkäisenä palannut alkuraskaudesta.. pitää herätä aamulla aikaisin syömään, kun oikein kouristaa. Ja takasin unille sitten. Supistelee epäsäännöllisesti ja kivuttomia ovat mutta näitä tulee useita pitkin päivää. Sellainen aaltomaisuus puuttuu vielä. (Tietää kun supistus alkaa tulla ja voimistuu ja sitten hellittää hiljalleen)
Jospa tää tästä viikon sisään ;)

Yöllä kun heräsin ja yritin vääntäytyä kuselle , vihlaisi nivusesta ja alavatsasta niin kovin että meinas itku päästä . Tuntui että se kipu aiheutti yhden yksinäisen supparinkin kun meni maha sit kovaksi ja araksi vaikka nivusen kipu laantui hiljaksiin :hungover: Pelkäsin jo tuskasen voivotteluni herättävän ukon, onneks hänel on hyvät unen lahjat :shy:

Mulla on tosi-iso "leikkisormus" pitämässä oikeiden paikkaa! Ja sekin tuntuu napakalta näillä turvotuksilla :yuck:

SeEnsimmäinen, mulla on noita tosi kovia vihlaisuja myös. Puoliunessa kun alkaa kylkeä kääntämään ja vääntäytymään ylös sängystä, niin saattaa vihlaista ja pirun kovaa. Unet karisee silmistä yhdessä vilauksessa, on se melkoinen kipu. Onneksi pahin piikki menee ohi kun rauhoittuu ja rentoutuu (: Mitä lie kohdunkiinnikkeiden vihlaisuja.

se fiilis ku oot hiestä märkä.. mutta meet suihkuu nii pitää olla tuli kuumaa vettä ku on ihan jäässä.. sit tuut suihkusta ja kuolet taas hikee : D ei mitää tuu

Mulla tänään 37+0 ja armoton väsymys! Kävin aamulla vajaan tunnin lenkillä ja sen jälkeen oon ollu ihan reporankana. Ja jossain vaiheessa on pakko lähtee hakeen autoa huollosta jolloin pitää taas jaksaa kävellä jonku verran. Huoh. Just tänään tuntuu ettei jaksais oikeen mitään ekstraa.

Aamulla tuli lisäksi ihan uudenlaisia tuntemuksia. Alavatsaan ja suoraan sanottuna alapäähän tuli yhtäkkiä voimakas viiltävä kipu, ihan ku vauva ois jotenki yhtäkkiä humpsahtanu alaspäin :D sattu kyllä paljon. Lisäksi kävelyllä tuli kans vihlovaa kipua välillä. Jänskää :o

Takaisin