3/3 oireet ja ajatukset

Minua on alkanut oksettamaan aina kun syön isomman aterian..aamupalat, iltapalat ja välipalat menee mutta nuo isommat ateriat, lounas ja päivällinen, ei varmaan enää oikein sovi tuonne mahaan. Pakko vaan pienentää ateriakokoa, vaikka en mielestäni mitään jättiannoksia ole syönyt tähänkään mennessä..
Toinenkin ärsyttävyys on palannut elämään sitten alkuraskauden aikojen, nimittäin yöllinen nälkä. Aamuyöllä herään aivan jäätävään nälkään ja pakko käydä jotain pientä syömässä. Eikä auta edes kunnollinen iltapala..

Valvotun ja kipeän yön jälkeen käsky kävi aamuyöllä 4-5 lähtä käymään synnärillä näytillä joko ambulanssilla tai omalla autolla ja ottaa henk.koht tavarat ja neuvolakortti. Matkaa synnärille siis tunteroisen ajon verran. Olin siirtäny sen sairaalakassin pakkaamista nii toki nyt sitä olis tarvinnu.. Ei aivot pelannu yhtään reppua pakatessa nii otin mm. Omat panadoolit ja pussin purkkaa ensimäisenä mukaan. :D no käyrillä sain makailla ja sisätutkimus tehtiin. Kiinni on paikat eikä oo pehmentyny, mutta kohdunkaula lyhentyny 3>2 senttiin. Hankala arvioida kun ensimmäistä oottaa, että mikä kypsyttää paikkoja ja mikä ei. Nytpä senpuoleen vähän viisaampi ja tiedän miltä ylipäätään supistukset mahtaa tuntua. :) Ei tarvis kuulemma vauvan vielä syntyä, vaan jos syntyy niin ei estellä. (35+1) Nyt vaan pitää malttaa levähtää, käsky käynyt jo terkkarilta,kätilöltä ja lääkäriltä. Kunhan malttais :D

juu toisaalta nuo väärät hälytykset on meille ensikertalaisille mun mielestä just siinä hyviä että nyt tietää aha, viime viikon supparit oli avannut/pehmentänyt ton ja ton verran, osaa vähän paremmin kuulostella kehoa ja ei hätkähdä ihan pienistä. toisaalta osaa sitten lähtä sinne synnärille eikä jää vahingossa kotia synnyttään kun aika tulee :P ja omaa mieltä rauhoitti nähdä miten siellä sitte toimitaan kun tosi paikka on.

Valvotun ja kipeän yön jälkeen käsky kävi aamuyöllä 4-5 lähtä käymään synnärillä näytillä joko ambulanssilla tai omalla autolla ja ottaa henk.koht tavarat ja neuvolakortti. Matkaa synnärille siis tunteroisen ajon verran. Olin siirtäny sen sairaalakassin pakkaamista nii toki nyt sitä olis tarvinnu.. Ei aivot pelannu yhtään reppua pakatessa nii otin mm. Omat panadoolit ja pussin purkkaa ensimäisenä mukaan. :D no käyrillä sain makailla ja sisätutkimus tehtiin. Kiinni on paikat eikä oo pehmentyny, mutta kohdunkaula lyhentyny 3>2 senttiin. Hankala arvioida kun ensimmäistä oottaa, että mikä kypsyttää paikkoja ja mikä ei. Nytpä senpuoleen vähän viisaampi ja tiedän miltä ylipäätään supistukset mahtaa tuntua. :) Ei tarvis kuulemma vauvan vielä syntyä, vaan jos syntyy niin ei estellä. (35+1) Nyt vaan pitää malttaa levähtää, käsky käynyt jo terkkarilta,kätilöltä ja lääkäriltä. Kunhan malttais :D

Mulla oli 35+0 synnärillä käynti kun luulin et lapsivedet meni, sisätutkimuksessa kohdunsuu kypsynyt ja lyhentynyt 2cm ja käsky levätä, pirteä vauva ja vähän avustettuna pärjäisi kyllä, mutta jo tuo sana avustettuna kuulosti tarpeeksi ikävältä ettei halunnut riskeerata vauvan suhteen mitään. Meillä oli vielä hautajaiset seuraavana päivänä...meillä kotona...joten maltissa oli pitelemistä todella. Miesparka joutui touhuamaan kaikki. Nyt sitten 39+1 ja la päivänä ensi viikolla käynnistetään jos lapsivettä edelleen normaalia vähemmän, nyt kun saisi tulla niin tuntuu että oireita on vaikka mitä mutta eipä lähde vauva tulemaan :)

Voi kun minäkin olisin saanut vääriä hälytyksiä. Minähän melkein olisin voinut synnyttää kotiin. :rolleyes:

Siis mulla on alapää aivan järkyttävän kipeä :bored: Siihen sattuu aivan älyttömästi kun nousen sängystä, käännän kylkeä tai kun pukiessa joutuu seisomaan yhdellä jalalla. En muista että ois esikoisesta tämmöstä ollut. Viime yönä sai melkein itkua vääntää kun kääntyminen teki niin kipeää :arghh:

Mulla ei oo alapää erityisen kipeä mutta vatsaan koski yöllä niin paljon että heräsin voivottelemaan o_O En usko että tämäkään kipu oli ainakaan "se oikea" supistus kun ei itkukaan päässyt / ollut lähellä.. :grin

Mullakin oli yöllä kaikinpuolin niin tukala olla. Supistuksia tuli napakoina ja epämiellyttävinä mutta ei mitään säännöllisyyttä. Hitto jos se on tätä taas sinne rv 41+ :D. Alkaa nämä yökukkumiset jo sen verran verottaa voimia että tuntuu että oon kauhean huonolla tuulella koko ajan ja tiuskin kaikille :shifty:. Esikoisellakin on joku ihana vaihe meneillään että saan nukuttaa sitä sekä yö- että päiväunille 1,5-2 tuntia joka päivä, huoh. Kylläpä onkin nyt tullut valitettua tälle aamulle :D

Varmaan kaikki on jo tajunnu, mut pakko kertoo, et siihen pahaan / oksettavan oloon auttaa mulla aina lämmitetty kauratyyny selässä :). Ja mäkään en osaa syödä tarpeeks vähän kerrallaan lounaalla / päivällisellä ja varsinkaan kylässä! Pitää ruveta keskittyy asiaan, täähän on ihan älytöntä turhaa kärsimystä!

Kyl taas äsken iltajumpan aikaan sellanen napsuminen oli mahassa :) liekö löysät nivelet pikkusella vai kalvot pinkeenä ..

Minä aamuyöllä herätessä ja sängyssä pyöriessä mieti ja ihmettelin kun ei koske mihinkään tuo kääntyminen. Siis aiemmin on mahaan sattunu kyljenvaihto mutta nyt ei mitään.. Jännä miten vaihtelee nämä kivut ja kivuttomuudet.

Nyt oli kyllä niin kivulias yö, alavatsaan koski koko yön, en kyllä osaa sanoa onko ummetuksesta johtuvaa(on nimittäin aika pahana), vai oliko sitten enempi menkkakipumaista, mutta ei ole helpottanut vieläkään, joten en ainakaan usko supistukseksi

yöunet kesti sen 4,5h, kerran joutui nousemaan vessaan siinäkin ajassa. Vauva ei liiku enää niin kovalla temmolla mutta kyllä 10 liikettä tuntiin saa sit kun se liikkuu. Se hengailee tossa ihan navassa kiinni venyttäen jo kovin revennyttä vatsaihoani. Vatsani iho alkaa jo sinertää violettien paksujen arpien välistä ja joissakin arvissa näkyy jo veren purkaumia :sad001 Ei taida tarvita synnyttää ollenkaan, kunhan koppaa kiinni sitten kun vatsa repeää auki :oops:
Ja se kun olis siinä, huomasin että raskausarpia on myös pikkuhousun rajojen alapuolella ja toosakin ihan turvoksissa :banghead: Kuka sanoi että raskaus on ihanaa ja nainen on kauneimmillaan silloin?!? Poikkeus vahvistaa säännön, tällä kertaa se poikkeus olen minä . :arghh:

Kauneimmillaan? Juuei, mun kaksoisleuka ja parikymmentä raskauskiloa on eri mieltä. :D Ekoja raskausarpia on ilmestynyt tällä viikolla alavatsalle. Toistaiseksi aika pieniä, mutta saas nähdä miten kehittyvät vikoina viikkoina...

Mulla ei raskausarpia ole vatsan seudulla yhtään vaikka mistään muualta en ole levenny. Silti arvet on alaselässä, pakaroissa, reisissä ja pohkeissa. Paino on noussut reilu 8 kiloa ja rv 36+6

No ei ole kauneimmillaan :D taas jotain höpöhöpöä, et ihmiset lisääntys. Ja sit se look, kun vauva on syntynyt...väsyttää koko ajan ja haisee maidolta. Silti teen tän jo toista kertaa ja ehkä vielä kolmannenkin. Onneks raskaana ja pikkuvauva-aikana ei TARVITSE näyttää miltään. Hehe, ite ollut kohta 2 vuotta putkeen raskaana tai imettänyt ja avioliitto voi ihan hyvin :)

Oireita nyt: väsyttää ja ollut parina päivänä huono olo. Tänään en sit juonut kahvia, jos se tekee etovan olon. Pitäs varmaan syödä jotain, ni vauva jaksais pöngertää masussa.

No ei ole kauneimmillaan :D taas jotain höpöhöpöä, et ihmiset lisääntys. Ja sit se look, kun vauva on syntynyt...väsyttää koko ajan ja haisee maidolta. Silti teen tän jo toista kertaa ja ehkä vielä kolmannenkin. Onneks raskaana ja pikkuvauva-aikana ei TARVITSE näyttää miltään. Hehe, ite ollut kohta 2 vuotta putkeen raskaana tai imettänyt ja avioliitto voi ihan hyvin :)
.

Jotenkin lohduttaa kuulla että avioliitto voi hyvin, sitä kun on kuullut ajan saatossa ties montako kymmentä kertaa että parisuhde kärsii / lopahtaa / kuolee kun lapsi tulee ja muija rupsahtaa niin aikanani päätin että minähän en parisuhteeni anna jäädä taka-alalle lojumaan vaan työstän sitä vaikka vaatisi vähän enemmän kuin olisi energiaa antaa :gen113 Kaikesta yrityksistäni huolimatta parisuhde meinaa lyttääntyä arkipuuhien alle ja rutinoitua sanoiksi joita ei enää tarkoita. Tai ehkä minulla on vain liikaa aikaa miettiä sitä, raskaus kun ns. pysäytti minut tähän hetkeen, ehkä vauva pysäyttää sitten miehen samalle linjalle - toivon niin :dance008

Takaisin