3/3 oireet ja ajatukset

Huhhuh tätä turvotuksen määrää... Oikeen puolen käsi ja jalka niin turvonnut, ettei oikeen meinaa saada kättä edes nyrkkiin ja nivelet särkee. Paino huitelee jo sellasissa lukemissa että ihan pelottaa. Yöt on yhtä valvomista, vaikka ei oikeastaan ole mitään vaivoja, jos käden ja jalan puutumista ei lasketa. Ja närästys, yöhh!
Tänään viikkoja 35+6, ja mummoni eilen sanoi että "Nyt alkaa olla synnytys lähellä, kyllä sen näkee naamasta! Ei sitä kahta viikkoa kauempaa tarvitse enää odottaa. Alahan pakkailemaan sitä sairaalakassia." Se piristi kummasti mieltä, kun jotenkin sitä ajattelee että ensimmäinen menee automaattisesti laskettuun tai yliajalle. Ja vanhan naisen sanaan kannattaa luottaa, ei ole mummon vaistot vielä olleet väärässä näiden vauva-asioiden suhteen :D
Mutta se mikä ihmetyttää, niin mulla ei ole ollut juuri ollenkaan harkkareita. Tai sitten en vaan tiedä miltä ne tuntuu :D Joskus vatsa kovettuu, mutta hyvin hyvin harvoin. Maha sen sijaan on humpsahtanut alas, ah, pystyy taas istumaan normaalisti etukumarassa ja henkikin kulkee paitsi selinmakuulla.

Siis onko mahan jotenkin noustava ja laskeuduttava? Mulla on ollu koko raskauen kyllä samanlainen maha, mitä nyt vaa vähä kasvanu. Mutta siis ei oo ollu missään välissä hengityksen tai liikkumisen kans ongelmia, eikä myöskään mikään paina alhaalta eikä ylhäältä. Ei myöskään satu häpyluuhun tai oo liitoskipuja. Eikä kyllä harkkareitakaan muutako tosi harvoin. Ehkä joku 10 kertaa koko raskauen aikana. :o Jos mukula ei mylläis ja kaikki olis aina ollu neuvolassa kunnossa nii kyllä olisin huolesta kipiä. :/ Tulin siihen päätelmään että tämä ei meinaa tulla täältä masusta ikinä poies. Jospa ens kesänä sitte viimistään :D

Mulla on tosi pitkään painanut vauvan peppu kylkiluihin ja keuhkoihin, ollut raivotarjonnassa viikolta 28. Ei oo kyennyt kumartamaan eikä istumaan "lysyssä". Nyt maha on jotenkin tipahtanut alemmas niin että peppua ei enää tunnu ja maha "roikkuu" housunreunan päällä :D Ihan tuolla nivusien vieressä häpyluun päällä tuntuu välillä semmonen pieni kova möykky joka työntyy ulospäin, luulen että on olkapää.

Mulla ei kai kovin ylhäällä ole ollut poju missään vaiheessa. Kyljessä on ollut mulla semmonen jumituskohta, mutta liittynee vain siihen että maha painaa ja asennot on muuttuneet.
Pojan peppu on tuntunut tuossa pikkasen navan yläpuolella suurinpiirtein siitä asti kun olen tajunnut sen olevan peppu. Raivotarjonnassa siis tämä kaveri ollut siitä saakka kun sitä asentoa siellä on alettu tutkimaan. Enemmän painetta tuntuu tuolla alhaalla, varsinkin ehkä rv34 lähtien. Painaa rakkoa ja kyllä tossa häpyluun päällä on tuntunut mullakin sellainen "möykky" ja nivusiin päin semmosta nyrkkeilyä silloin tällöin. Ultrassa sai ottaa housut melkein pois, että sai kaverin päätä katsottua, sen verta alhaalla on.

Mitään suurempia tuntemuksia ei kyllä oo ollut, enkä oikein tiedä onko mitään harkkareita ollut tai miltä ne tuntuu... nyt tällä viikolla (rv36+) on tullut pieniä vihlasuja alapäähän ja rakkoahan tuo painaa kokoajan entistä enemmän varsinkin asentoa vaihtaessaan. Uutena on tullut semmonen jännä ummetusolo aina silloin tällöin, vaikka ei ole ummetusta :P

Jaa niin.. Sanoohan tuo äitini jo monta viikkoa sitten, että kävelen kuin raskaana oleva nainen.. Eli kai tuo sitten siihen kävelytyyliin ainakin on vaikuttanut tuo vauvan sijainti :D

Pari päivää on kyllä ollu tässä haastavaa ton kävelyn kanssa, kun painaa niin järkysti rakkoa aina kun on pystyasennossa...

mulla punkee peppua keuhkoihin . mutta silti painaa ikävästi rakkoon o: eikä laskeutunu mitenkää.. mitenkåhö se sit on tuola :D

Tänne on tullut tota turvotusta jalkoihin, mutta muuten edelleen selvitty oireitta. Välillä sitä toivoos että olis jo supistuksia ja liitoskipuja että tietääs että keho valmistuu synnytykseen :grin

Miks mulla tuntuu hanurissa välillä kauhee paine?:D etenki supistaessa tai ennen supistusta?

mimoza mullon välillä toi sama tunne, ihan ku peräaukkoki supistuis! ja turvotusta olis vaikka muille jakaa! neuvola täti kysy olenko kokeillu kotikonsteilla sitä poistaa, oli siis tuuraaja.. no jep, olen yrittänyt kaikin tavoin! eli ei kai auta ku kärvistellä. mut miettikää kuin hyvä kesä olla raskaana, ei oo ollu ainuttakaa hellepäivää, turvotukset olis entistä pahemmat.

Onks täällä ketään muuta joka ei ota enää yöpuulle menoa tosissaan? :shy:

Meinaan mulle on ihan sama paljo kello näyttää, meen sänkyyn ku ukko menee . Väsytti tai ei, en saa unta kun ei löydy asentoa ja kusella pitää rampata ja rennietä mutustella. Kyljen kääntäminen on operaatio itsessään kun pitää raijata maha messiin. Yleensä se myös laukaisee pissahädän ja takaisin tultua otan sitten EHKÄ sen puuduttomamman kylkipuolen täyspuudutukseen ruhon alle :angelic:

Olen asennoitunut tähän nyt niin etten kiukuttele ukolle siitä ja otan sitten 3-5h aamulla heräämisestä tunnin nokoset sohvalla :smug: mulle kelpaa selän lepyttelyhetki aina :cat:

No ei ois pitäny sanoa mittään. Tai ainaki koputtaa puuta.. Nyt on niin vaikia olla. :( Menkkajomot alko selästä ja siirty lisäksi mahalle. Ekasta jomottelusta ku selvis kyyneleen avulla ja lantion heijaamisella kontillaan, niin toisen jälkeen piti ottaa gramman panadoli. Ei tunnu auttavan ja kolmas menkkajomo aalto menossa. Nyt en tiiä tihrustanko itkua sen takia että polttaa nii ikävästi, vaiko sen takia että mies vaan kääns kylkeä ja ei heränny vaikka menin viereen ja pyysin saaha kuulla jotaki lohduttavvaa ja haaveilin pienestä alaselän hieronnasta/painelusta. :(

Minä pyörin sängyssä ekat kolme tuntia. Pitäis varmaan siirtää nukkumaan menoa suosiolla myöhemmäksi. Ei tästä taas tule mitään.. :/ ja aamupäivällä kaipaisin unia mutta kun se 3v uhmaikäinen...

Saan kyl yleensä hyvin unta muta herään sit kolmen neljän maissa enkä sa sillo unen päästä kiinni ja ukon kanssa en voi nukkuu samas sängys ku ei siit tuu mitään, sillo en nuku ainakaa. Nukun sohvalla ja se sängys tai toisin päin

Täällä myös valvotaan ja nukutaan mitensattuu.. Ja hikoillaan aivan törkeenä :/ Mahaasukas saa vielä illasta semmoisia hepulikohtauksia että paikat napsuu. Onneksi ei tartte sänkyä toisen kanssa jakaa ja eikä siihen kyllä mahtuiskaan :) Kääntyminen on kyllä semmoinen prosessi. Ähinää ja pierua tulee samassa suhteessa :)

Huoh. Olipa taas yö. Iltaisin tosiaan on vauvan jumppahetket ja nyt viikon ajan parit hyvin epäsäännölliset supistukset. Lisäksi kahtena viime yönä oon heränny alku yöstä kipuihin, suppareita vissiin. Oon niin kyllästyny yönukkumisiin. Hikeäki puskee ja pissalla saa käydä neljä kertaa sen jälkeen ku saa unen päästä kiinni. Jos tätä on vielä monta viikkoa niin oon ihan poikki :(

Mulla on vatsa ollu kiree ja kipee nyt pari päivää.. eilen oli neuvola ja pissa oli ok ja rr.. onko muilla ollut vastaavanlaista?

Täällä taas tuntuu että kävellessä painaa ja pistelee. Jokohan tuo vauveli laskeutuisi.. Miehen kanssa kaupoilla käydessä pitäs olla joku naru köytettynä meihin ettei se karkaa kauas ku minun pitää hidastaa välillä tahtia reilusti tai pysähtyä.

Mulla on vatsa ollu kiree ja kipee nyt pari päivää.. eilen oli neuvola ja pissa oli ok ja rr.. onko muilla ollut vastaavanlaista?

Minullakin on joinain päivinä koko päivän vatsa kireänä, silloin on tukala olla ja suosiolla laitettava mahdollisimman välljät vaatteet päälle. En tiedä kireyden syytä, ei se koko päivän kestävä supistuskaan voi olla. Kireinä päivinä olen huomannut, että vatsa on suipompi ja olen miettinyt, että vauva puskee selkää minun vatsaa vasten ja jalkoja ja käsiä selkää kohti. Oiskohan tuon takia sf-mitta pompannut viikkoon 4 cm ylöspäin =P Neuvolassa ei kireyteen sanottu mitään erityistä kommenttia, kun kaikki on ollut hyvin.

Taitaa olla maha niin "täynnä" vauvaa et justiinsa ku tääki kaveri sitä peppua työntää niin kiristää :D mulla on oikeesti ihan pari kipeetä kohtaa mahassa ku niihin samoihin kohtiin aina runnoo :)

Just tässä pinaattikeittoa söin ja tää puistatteli oikee :D just tonne liikkeet osioon kirjottelin niistä hengitysharjotuksista ku tuntuu välillä mut nää tärinät vasta jänniä onki :D ilmeisesti liittyy johonkin hermoston kehittymiseen tai pissaamiseen. Tai sit vaa vetää nyrkeillä supernopeesti joskus :D

Takaisin