3/3 oireet ja ajatukset

Ai kun miun sormet on jumissa! Ilmeisesti kertyvä neste jumittaa ne yön aikana ja nivelet oli aamusta ihan kipeet. :meh:

Kyl miul on puhelin yöpöydällä mut jos on toisel kylellä eikä voi kääntyy sinnepäi ...
Aubrey pissatulehduskin vois aiheuttaa tuommosta ja sillo selkäki voi kipuilla, varsinki jos rupee menemää munuaisii
Niin joo totta. Ei kyllä oo ollu muuten virtsatietulehduksen oireita, kerran on ollu ja voihan jee millanen olo! Muistan, kun oli pakko terveysside laittaa työvuoron ajaksi pikkareihin, että voi päästellä pikkuliruja ku se oli ainoo, mikä helpotti hahah :D Enpä oo tuotakaan koskaan kellekään kertonu, hahah.

Pitänee pyytää testaamaan lääkäriä nyt tulehduksetkin vielä. Tiedä kyllä mistä sellasen olisin keksiny saada, mutta tuntuuhan noi vaan toisinaan ilmestyvän..

Sun pitää laittaa puhelin yöks tumppuun ja tumppu pidikkeellä yöpaidan helmaan :p

Voi apua nää luomet! Näitä tulee koko ajan vaan lisää! Kaula on aivan kammottavan näköinen, pakko olla joku huivi kaulassa julkisilla paikoilla. Vasen rinta on kans aivan täynnä, ja ylävatsaan näyttää koko ajan tulevan lisää. Mähän olen aivan ruskea jos nämä tähän tahtiin lisii, laskettuun on kuitenkin vielä yli 6 viikkoa. :(

Lääkäriltä sitä kysyin, oli sitä mieltä että ainakin vaalenee kunhan hormonit tasoittuu. Ei nää kokonaan varmaan häviä ikinä.

Inhottaa ku miulle tulleet on tuossa kohtaa mis on rintsikan alareuna ni hankaa, siin on jo ennestään pari luomee mitä pitäs poistattaa mut nythä se on turhaa ku pitää kattoo paljo noit tulee..

Mulla on raskauden aikana vanhat leikkausarvet (tai osa niistä) tummuneet, toivottavasti vaalenee tulevaisuudessa. Olivat ennen ihan ympäröivän ihon värisiä, nyt ruskeita.

Mulla on öisin hermopinne alkanu vaivaa niin kovin ettei saa nukuttuu. Vasemmas kädes ja nimetön ja keskisormi. Sattuu ihan helvetist, pari viikkoo sit meni ohi sillee kun ravisteli kättä, nyt ei mikkään auta. Eikös tääl jollai muullaki ollu sama vika? Esikoista oottaessa oli sama, neuvolas sillon sanoivat et ei siihen oikeen mitää apua oo, menee ohi synnytyksen jälkeen ja niinhän se menikin. Mut jos täs ny melkeen pari kuukautta täytyy nukkuu huonosti ni mä en kestä. Olis ihan hyvä kerätä voimii synnytykseen ja vauvan kans valvomiseen.

Ei luomia, mutta pieniä punaisia verenpurkauman näköisiä pisteitä tulee ympäri kroppaa, näyttää ihan kuin joku ötökkä olisi purrut tms. Eniten niitä on decolteella ja kämmenselissä, mutta myös kasvoissa ja käsivarsissa. Outoa. Onko kellään vastaavaa? Raskaudesta johtuvaksi olen tulkinnut, oli niitä ennenkin muutamia, muttei tosiaan näin paljoa.

Ei luomia, mutta pieniä punaisia verenpurkauman näköisiä pisteitä tulee ympäri kroppaa, näyttää ihan kuin joku ötökkä olisi purrut tms. Eniten niitä on decolteella ja kämmenselissä, mutta myös kasvoissa ja käsivarsissa. Outoa. Onko kellään vastaavaa? Raskaudesta johtuvaksi olen tulkinnut, oli niitä ennenkin muutamia, muttei tosiaan näin paljoa.

Hei mulla on noita samoja! On pitäny kysyy neuvolas mut en koskaan sit muista :D ei ne häirii mitenkää, on vaan. Mä oon löytäny olkavarresta ja decolteelta ..

Mullakin luomia ja just tossa tissien alla, ihan outoo sellasia pieniä tullu lisää ja kasvoihin tullu pari tummempaa kohtaa..onks ne sit jotai maksaläiskiä..yök..aurinkoo ei sais saada kuulema sit tummuu vaa..

Hei mulla on noita samoja! On pitäny kysyy neuvolas mut en koskaan sit muista :D ei ne häirii mitenkää, on vaan. Mä oon löytäny olkavarresta ja decolteelta ..

Joo ei niistä mitään haittaa ole, paitsi nuo kasvoihin tulleet ei ole kovin esteettisiä :) Mun on myös pitänyt kysyä neuvolassa, mutta on aina unohtunut.

Mulla on öisin hermopinne alkanu vaivaa niin kovin ettei saa nukuttuu. Vasemmas kädes ja nimetön ja keskisormi. Sattuu ihan helvetist, pari viikkoo sit meni ohi sillee kun ravisteli kättä, nyt ei mikkään auta. Eikös tääl jollai muullaki ollu sama vika? Esikoista oottaessa oli sama, neuvolas sillon sanoivat et ei siihen oikeen mitää apua oo, menee ohi synnytyksen jälkeen ja niinhän se menikin. Mut jos täs ny melkeen pari kuukautta täytyy nukkuu huonosti ni mä en kestä. Olis ihan hyvä kerätä voimii synnytykseen ja vauvan kans valvomiseen.

Mulla on oikeassa kädessä. On siis kuvattu jo aiemmin, vanha vika joka on nyt taas raskausaikana pahentunut. Nukkumista helpottamaan voi hankkia tukisiteen ranteeseen yön ajaksi, pakottaa käden oikeaan asentoon ja vähentää puutumista. Kannattaa ihan tk:sta pyytää, yleensä noita saa lainaan. Kättä ja rannetta kannattaa venytellä, saattaa helpottaa oireita.

Tänään ollut aikamoinen hulina päivä. Koko päivän ollut liikkeellä heti aamusta alkaen. Puolen päivän jälkeen alkoi jo tahti hidastua kummasti, normi suppareita ja vähäistä nivuskipua. Mutta ehkä tossa viiden jälkeen ei enään hyvä asento oikein missään ja kävely teki kipeää. Ns menkkakipuja varmaan puol tuntia, hetken helpotus, vähän ajan kuluttua taas muttei ehkä ihan yhtä voimakkaana. Onneksi nyt on jo helpottanut, kun on päässyt lepäämään. Huomenna aion ottaa ihan rauhassa koko päivän!

Liikkuuko vauva supistusten aikana? Tänää oli kauheet jumpat ja sit kesken kaiken tuli harkkasupistus ja liikkuminen loppu. Sit taas alko kun supistus loppu :o onkohan normaalia?

aubrey minulla kans tollasta vaaleenpunasta valkovuotoa aina sillon tällön ollut tässä viimesen parin viikon aikana, mutta ollut aina yhden päivän juttu kerrallaan ja vauva liikkunu normaalisti/ei erityisiä supistuksia, ni en oo kyllä pahemmin osannu huolestua. ja vti:kin testattu aina neuvolakäynneillä joten ei pissatulehduksestakaan kyse. liekö siellä joku pääsis vähän hankaamaan tai muuten joku pieni suoni vähän tihkuu.

Mulla käsitys että vauva "ei pysty" liikkumaan supistuksen aikana kun kohtu kirjaimellisesti supistuu ja näin ollen tekee paikat vielä ahtaammaksi. Mietin joskus ihan samaa ja kuvittelin itteni tonne mahaan ja mietin lihaksen supistumista ja sen vaikutusta kohdun sisältöön, luulis että siellä on sillon hitokseen epämukavata :hilarious:

Takaisin