3/3 oireet ja ajatukset

Täällä alkaa olee aika tuskanen fiilis...2 viikkoa kylkikipua eikä näytä helpottavan varmaan ennen synnytystä...lisäksi satutin tänään toisen kyljen ja sekin on kipee...käveleminen ei oo enää hirveen nopeeta ja hengittäminen vaikeeta:D täällä ei ole vielä yhtään ainutta supistusta tullut...pari harkkasupistusta on tainut tulla..vielä kun jaksais istua 9 päivää töissä ja niin tää olis sitten tässä...melkeen jo tunteja lasken:---D

Tukivyö saattaa just lisätä supistuksia. Mulla se teki ainakin ikävän paineen tunteen mahaan.

katosiko multa yksi viesti ?. Itse meinasin kirjoittaa, että olen kokenut apua tukivyöstä paineentunteeseen, ja suonikohjuihin(muissa kun jaloissa), sekä myös on auttanut selkäkipuihin, mutta juuri supistuksista en tiedä..

Carola, mäkään en ole kokenut vielä yhtään (harjoitus)supistusta (tai sit ne on menny multa kokonaan ohi etten ole tajunnut niitä edes).
Ja tämä myös varmaan yksi syy siihen miksei yhtään sisätutkimusta ole vielä tehty (tehdään rv 36 synnytystapa-arviossa)?

Tänään kun kätilö otti poitsun sydänkäyrää, niin sanoi että noi puristavat vyöt saattaa aiheuttaa supistuksia. Voi varmaan päteä myös tohon tukivyöhön, mutta kokeilemallahan sen tietää. Mulle noi remmit ei oo supistuksia aiheuttanut, vaikka tällä hetkellä toi kohtu on todella supistusherkkä.

Ei mullakaa oo tietääkseni ollut vielä yhtään harkkasupistuksia. Mutta hengästymistä senkin edestä! Töissä joudun jonkun verran puhumaan pidempiä pätkiä ja jo pelkkä puhuminen saa hengästymään :oops:

Pörtsä: Hajusta. Haisee makeelle. Ja on hailakan vaaleenpunasta.

Mummomamma mulla tukivyö pahensi suppareita, et jos semmosen hankit nii tarkkaile sopiiko sulle supistusten puolesta :)

Mä en kestä yönälkää! Nyt vasta alkanu, herään lähes joka yö viiden maissa (kai?) järkyttävän nälkään. Sellaseen, että mahaan sattuu. Kerran oon noussu syömään, yleensä menee ohi kun en viiti keittiöön asti köpötellä.. Mitä te syötte illalla että jaksatte nukkua :D? Mä taidan nukkua liian pitkään, ehkä se vaikuttaa :p Arvatkaa onko ikävä ihanaa, kuitupitoista ruisleipää...!

Tuntuu muutenkin, että vauva kasvaa oikein urakalla pituutta nyt, kun on niin ahistava olla mutta maha ei näytä kauheesti kasvavan. Sehän selittäis tuota nälkääkin. Ja jännä, että vaikka koko masu on ihan alhaalla niin silti ei saa happea, mitenhän pari pientä kinttua voikin puristaa noin paljon :D Huh jos oli vauva vielä pystypäin..

Täällä taas levänny varmaan niin hyvin lomalla että vaivat tipotiessään. Mitä nyt maitoa tihkuu ja harkkoja tulee mutta siinäpä ne. Iltavilkas kaveri tuolla mahassa majaa :D

Taas olis ollu yö ettei olis vessaan tarvinu mennä mutta pienellä oli sellaset sambarumbabuenot päällä et menin ihan siks ku ajattelin et rauhoittuis. Yhden jälkeen tuli oikein sarjanyrkkeilyy. Ja sit ei ollut tyytyväinen ollenkaa ku yritin vasemmalla kyljellä nukkuu, oikeeta oon yrittäny välttää vaikka se onkin miun nukkumakylki mut ku se on ihan puuduksissa ja olkapää kipee. Jotenka taas yks huonosti nukuttu yö takana

Täällä kanssa olo on ajoittain aika tukala ja en kyllä ihmettele. 3vkoa sitten painoarvio oli 1,6kg ja eilen 2,4kg.

Mulla on tuossa ylävatsassa ollut välillä "polttava" tunne, liekö ihon venyminen kyseessä? Ja kylkikipuja on ollut, lähinnä oikeassa kyljessä.

Turvotusta ei ole juurikaan ollut, onko se huono merkki?

Aubrey, minulle neuvolantäti sanoi, ettei kannata syödä yöaikaan, muuten opettaa vauvalle että, on ok syödä öisin. Tiedä häntä...

Tietenki on hyvä asia ettei ole turvotuksia, ei kehossa kuulu olla ylimääräisiä nesteitä kun se kuormittaa sisäelimiä.

nyt oli sitten eka kertaa noin tunnin verran ylös nousun jälkeen oikean käden puutumista ja sormien nipistelyä. liekö tuo nyt sitten liittyy siihen supiinihommaan vai mikä se oli :) ärsyttävän tuntoista kyllä, onneksi meni sitten ajan kanssa ohi

Mulla kans on yöt ruvennu oleen katkonaisia/huonosti nukuttuja. Nukahdan yleensä ihan ok, mutta vähän väliä havahtuu aina johonkin. Millon se on kissojen leikkiä, miehen kuorsausta, liian valosaa tai asennon vaihto. Kerran yössä yleensä pitää vessassa ja juomassa käydä, onneks ei useammin.
Ja hengästyttää kans tosi helposti.

Onko kellään ollut puutumista jaloissa tai muita hermojumeja? Mulla vasemman jalan isovarpaan sisäsyrjä ollut jo pitkään puutuneena.. Kuulostaa näin kirjoitettuna hirveän vaivalloiselta:), mutta kyllähän tuo nyt häiritsee ja vähän pistää miettimään..

Miulla on kantapää oikeesta jalasta puutunut ja tunnoton, varmaan hiukan jotenki nesteilee siitä vaikka ei juurikaan näytä turvonneelta. Koko jalka on jumissa jotenki. On kuulemma yleistä

Takaisin