3/3 oireet ja ajatukset

Puutumisia on usein aamuisin sormissa ja käsissä, mutta asennonvaihdolla ne yleensä korjaantuvat.

Vihaan meiän monitoimisohvia, ei o tehty paksuna olevalle! Lepoasentoon ku vääntää ni jalat puutuu tai keuhkot painuu ja sit siit ei pääse ylös ku sivukautta kierittämällä x)

Mulla on tuo hermopinne taas pahentunut, oli muutaman viikon taas parempi. Muita puutumisia ei ole ollut.

Daaria, periaatteessa loogista, paitsi eihän se vauva vielä tiedä, onko yö vai päivä :D mutta voihan se olla, että on tossa jotain perääkin. Enpä mä oikein jaksa yleensä noustakaan.

Onko kellään ollut puutumista jaloissa tai muita hermojumeja? Mulla vasemman jalan isovarpaan sisäsyrjä ollut jo pitkään puutuneena.. Kuulostaa näin kirjoitettuna hirveän vaivalloiselta:), mutta kyllähän tuo nyt häiritsee ja vähän pistää miettimään..

täällä oli jo alkuraskaudessa varpaiden puutumista töissä, ja nyt muutaman kuukauden ollut hermopinne vasemmassa reidessä --> koko reisi tunnoton, reiteen koskettaessa polttava kipu. tuon reiden takia kävin ihan lääkärissä, monet hermot kulkee tuolta lantionseudun ohi alaspäin jolloin jäävät herkästi jumiin. en muista mikä se hermo oli nimeltään joka itsellä pinteessä tuolla nivustaipeessa, mutta on kuulemma yleensä lihavien keski-ikäisten miesten vaiva :D häviävät yleensä synnytyksen jälkeen.

Daaria, periaatteessa loogista, paitsi eihän se vauva vielä tiedä, onko yö vai päivä :D mutta voihan se olla, että on tossa jotain perääkin. Enpä mä oikein jaksa yleensä noustakaan.

Tää jäi mietityttään et voisko se jotenki se vauva tietää että ku on valosaa (kohdusta kai pitäs jo paistaa läpi) ni sillon tulee ravintoa ja ku on pimeetä ni saa melskata ku kaikkialla muualla on hiljasta ja kohtuunki kuuluu vaan mamman kroohpyyh xD :D en tiedä, jos joku selvitelly asiaa ni kertokaa :P

No siis niin no jos nyt muka kouttasin järkeillä, ni eihän se tiedä kun sen, että päivällä tulee välillä ruokaa ja välillä keinutellaan uneen. On toki ääniäkin yleensä, mutta voisin kuvitella ravinnon ja liikkeen olevan isompia ärsykkeitä. Sitte yöllä ollaan rauhassa, paikallaan, jolloinka useat sikiöt sitte herääkin temmeltämään. Toki niin, ehkä sitä sikiön liikkumista sitten voi lisätä sillä, että vielä ruokaakin tulee. Joskos sitä olisi tarkoittanut :D?

Josko sitten niin :P mun järkeilyt vauvoista on ihan hakusessa , ei mitään pientäkään käsitystä koko vauvailutouhusta :D koskaan en oo keltään kyselly/seuraillu vauvajuttuja koska ihan rehellisesti ei oo kiinnostanu. Silti oon ollu aina sitä mieltä että oma laps tulee :D tässä se kostautuu, mamma ihan ulapalla xD noh, ehkä tässä ajan mittaan selviää enemmän .. :)

synnytys valmennuksessa se puhu et tärkeetä ja nyt jonkunlainen rytmi.. sano että erottaa valon, eli onko pimeetä yms.. en osaa selittöö

Hmm.. oikee jalka tuottaa tuskaa. Ensin särki vaan nilkkaa, nyt myös polvea. Välillä koko säärtä jomottaa mutta selkeet kovemmat jomot ovat just nilkka ja polvi. Ilmenee yöllä o_O
Syöks vauva meitsin nivelet vai mikä juttu tää on :(

Lisään vielä että myös ranteista reagoi, nuorimmainen koira saa vedettyä mua pitkin kyliä kun ei kärsi laittaa yhtään itellä vastaan, tuntuu että lähtee ranteen kohdasta käsi irti jos koira vetää o.O ja kun rusauttelin ukon selkää , ranteet oli 90 asteen kulmassa ni ei kestäny painaa yhtään niin paljon ku ennen. Tuntui et sen painon oli tarkoitus rusentaa ranteet eikä ukon selkää :D en tiä näistä niveljutuista mitään ku ei o koskaa vaivannu. Ärsyttää oon niinku vanha mummeli -.-

Muokattu viimeksi:
Mimoza, juu niin teköö :confused: En ottanut sitä leveintä tukivyötä mutta tämä ns. s-nivelten tukivyö ei ollut sen parempi. Tänään neuvolaan ja mietitään mitä tehdään. Liikkeessä tuntuu kuin maha repieis irti ja aivan kivikova !

Oon omasta vauvastani huomannut, että se potkii tosi kiukkuisesti, kun verensokerit laskee liian alas. Eli diabetikkoäitinä vauva on loistava herätyskello, joka kerta kun se on yöllä potkinut hereille asti, sokerit on ollut hypoilla (alle 3.5) ja oon tarvinnut ylimääräisen yöpalan. Öinä, jolloin vauva ei melskaa, sokerit menee nätisti keskikäyrää (mulla 5.5 ja 8.5 välillä). Voihan teilläkin verensokeri laskea yöllä, jolloin vauva herättää nälkäänsä? :)

Olipahan yö taasen, no aamuvuoro tiedossa ni mitä voi odottaa.. Ei ainakaan unta.. Mutta siis illalla en tietenkää saanu unta ku oon aamuun menossa. Sit asentoo ei löytyny minkäänlaista, selkä temppuilee, kolmelta heräsin siihe et kylkeen koskee kauheesti, en sitte tiedä oliko se närästystä vai mitä. Viimein otin panadolin ja makasin lattialla jalat ylhäällä hetkisen, sain sitte vielä nukuttuu. Nyt ei koske kylkeen enää kyllä mut väsyttää tietenkii.. Mut meinaa tulla yöllä paniikki ku joka paikkaan jomotti eikä saanu mitää hyvää asentoo.
Edellisenä yönä vihlas kylkee käännettäes ja nyt on tullu meininki et ei meinaa ite sit aina päästä mihinkää tai vaihettuu asentoo ni mietin et entä jos ukko ei olekaan kotona ni mitä mie sit teen ku ei voi herättää ketää ja jos puhelin ei olekaan käsillä.. Tosin meneehä ne olot ohi ku vähä rauhottuu mut tällästä paniikkii kehittelee et ku ei voi enää nousta sillo aina ku huvittaa jos on pitkällää..

Yomanda kännykkä nyt viimeistään käden ulottuville öisin! Mulla on kans paha tapa jättää puheaikaa lataamatta, sitten muistan, että jos jotain sattuu niin olisihan se kiva saada soitettua tuolla puhelimella.. Hätänumeroon tietysti aina voi rimputella.

Lähteeköhän tää TUMMA untuvakarvoitus mun kehosta ikinä pois synnytyksen jälkeen? :'D

Ikeasta saa sellaisia puikula koristetyynyjä oliko se nyt joku 5 egee kappale. Hyvä laittaa mahan alle tukemaan vatsaa kun nukkuu. Mulla niitä kaksi toinen selän takana.

Yomanda oisko aika vaihtaa mammavaihde päälle ja antaa itsellesi lepolupa? Vaikkei paljoa ole töitä enää jäljellä, voisi auttaa kipuihinkin.

Itsellä vihdoin suorastaan mainio olo verrattuna aiempaa , kipeitä supistuksia ei ole tullut moneen päivään - vain jalkasäryt ja pikkujomot muualla kropassa muistuttamassa että vauhti ei ole niin kova kuin ilman etureppua.

Hmm eilen ja tänään tullut sellasta vähän punertavaa valkovuotoa, siis todella heikosti punertavan rusehtavaa. Aina vessakäynnin yhteydessä, eli valkovuotoa kuitenkin, eiköhän se lapsivesi tihkuisi muutenkin seisaalla ollessa? Ei ole mitään hajuhaittoja mun mielestä (hiton hajustettu vessapaperi, mutta ei ainakaan siitä haise läpi, kerran tuli mieleen veren haju) joten tuskin tulehdus? Välillä sitten ihan normaalia valkovuotoakin, maitosta tai vähän kellertävää joka ilmeisesti ihan normaalia tässä vaiheessa. Voisiko olla sitten kohdunsuulta jo vähän verta?

Alaselkä on kipeä ollut jo kolmisen päivää eri tavalla kuin ennen, ajattelin sen tulleen joogasta kun tehtiin vähän enemmän selkäliikkeitä. Tänään tietysti itsekseni tein hölmönä samoja vielä, nyt taas/vieläkin särkee.. Ja kivasti on pieni alkanut mullakin nyt osumaan oikeen kipeesti tonne alas, supistuksia ei kuitenkaan mielestäni ole. Ne on aika pitkälti kadonnut kokonaan?

Onhan sitä vähän tietysti erityisen herkillä nyt, kun niin monella on jo sänkyhoitoa määrättynä. Vauva kuitenkin erityisen vilkas ollut nyt, ei ainakaan lepäile mitään lähtöä varten (kunhan nyt en manaisi) niin enköhän odottele kun 28. pvä on lääkäriaika.

Kyl miul on puhelin yöpöydällä mut jos on toisel kylellä eikä voi kääntyy sinnepäi ...
Aubrey pissatulehduskin vois aiheuttaa tuommosta ja sillo selkäki voi kipuilla, varsinki jos rupee menemää munuaisii

Takaisin