3/3 oireet ja ajatukset

Niin se kyllä varmaan on joo. Tietty nyt ku rupee miettimään niin hankalaahanse on liikkuu jos on tilaa vähän.

En taida olla ainoa, jolla liikkuminen vaikeutunu... Pakaran lihakset tosi kipeinä. Ihan taivaallista, kun mies joskus hieroo. Aikaisemmin sillä lähti jopa selkäkivut selän hierontaa paremmin, mutta nyt tuntuu että lantionseutua ei mitenkään saa rennoksi..

Täällä kans yks kävelevä ankka. Vai pingviini? Hitaasti mutta varmasti edetään. Kipeää käy alaselkään, välillä hermoa juilii ja lantio on kipeä. Vauvan pää alkaa tuntua ikävältä tuolla alakerrassa. Aamuisin on onneksi aina helpompi, illaksi äityy pahemmaksi. Muistakaahan levätä välillä!

Juuri olen puhunut kaikille , ettei supistuksia ole ollut, nii eiköhän nyt iske sitten kunnolla. Eniten pelästyttää nämä menkkakivut .. Samalta tuntuu kuin esikoisen synnytyksessä. Hieman pelottaa :/ pitääköhän sitä jo yöksi mennä päivystykseen.

Mulla tulee muutaman kerran päivässä kunnon vihlasu alakertaa. Se tulee ihan yllättäen ja kestä pari kolme sekunttia. Se on sellanen tosi kivulias tunne, onko muilla? Mitäköhän se meinaa? En muista edellisestä raskaudesta tunteneeni samanlaista... mut kaipa sekin ihan normaalia, mikä ei olis kun niin ihme vaivoja tää olotila lykkää välillä!

Carola näytettiinkö teille neuvolassa tai perhevalmennuksessa sellanen lantion puristusote? Nojaat seisaaltaan tuoliin, ja mies puristaa molemmilla käsillä lantioluiden kohdalta sillain vähän ylöspäin työntäen, peukalot ja etusormet ylöspäin osottaen. Onpa hankala selittää, mutta se rentouttaa mulla ainakin ja muistathan pitää kasvot ja leuat rentona, kun yrität lantiota rentouttaa! :)

Windy, joo jotain tollasta aattelin. Googlettelin vähän, niin vuoto + supistukset on monilla enteillyt synnytystä, mutta ei kai ilman suppareita tarvii huolehtia :)

Jokohan ne nyt kuitenki sen kohdunkaulan tarkistais, lääkäriltä en ookaan vielä sitä mankunut.. Olis kiva saada varmuus, että voiko uida ja kylpeä huoletta :bored:

Vauva ilmeisesti tosi alhaalla. Istuessa tuntuu kuin ulos olis tulossa huh ja tissit nipistelee nii ettei yöllä saa nukutuks. Vähänkö ärsyttävä oire :angry7
.no.. vuorokauden sisään alkaa jo 35. Raskausviikko. Hurjaa!!!!

Täällä tuntuu myös istuessa, että joku pyrkii ulos.. Harmi vaan kun työ on istumatyötä. Ja ylös noustessa, tuntuu ihan kuin jotain tipahtaisi. On kyllä pelottava tunne :-S

Täällä taas mahassa melskattiin koko yö. En jaksa jos unet on tätä kaks kuukautta. :(

Vauva vaan valmistaa sinua tulevaan Yomanda. Vähäunisiin öihin on hyvä valmistautua. millä viikoilla olitkaan ? Meillä ei tuollaisia öitä ollutkaan..

Joo, tiedän mutta ku pitäs töissäki viel jaksaa muutama päivä.. Huomenna 32+0 varmaanhan se siksi melskaa ja muljuu yöllä ku päivällä oon töissä ni on rauhallisempi ku oon liikenteessä.. Koko raskaus on menny huonoilla unilla ku oon muutenki nii huono uninen ni alkaa jo ketuttaa

Minäkin olen päässyt vähällä yömelskaamisten kanssa. Varsinkin nyt, kun olen jäänyt kotiin niin päivällä ja illalla meillä kovimmat jumpat on, yöksi rauhoittuu. Vaikka itse käyn vessassa yöllä niin vauva ei kyllä herää. Toivottavasti nukkuu syntymän jälkeenkin yhtä hyvin. ;)

Voi jee. Vähän huonosti tullut juotua vettä tänään ja vähemmän lepoa...niin heti jalka tai nilkka turvoksissa. .. Nytkö se kesä alkaa .

Ainiin Mahtaakohan olla ok hieroa turvonnutta jalkaa?

Muokattu viimeksi:
Täällä on kolmatta päivää polttelevaa ja puuduttavaa tunnetta ylävatsalla. Välillä se ei tuntuu kovaltakin. Vauva liikkuu paljon ja kivuliaasti. Olisko syytä huolestua...mun mielestä ei oo närästystä. Voiko supistaa vain ylävatsaa? Voisko tää olla jotain venytyskipua?

Vessassa käydessä, jos joutuu pinnistää niin alavatsassa tuntuu semmosta kuplintaa?? tuntuuko muilla? joka kerta säikähdän yhtä paljon.. mitään vuotoa ei kuitenkaan ole..

Täällä on kolmatta päivää polttelevaa ja puuduttavaa tunnetta ylävatsalla. Välillä se ei tuntuu kovaltakin. Vauva liikkuu paljon ja kivuliaasti. Olisko syytä huolestua...mun mielestä ei oo närästystä. Voiko supistaa vain ylävatsaa? Voisko tää olla jotain venytyskipua?
Jos koet, että sulla ei hyvä olla soita synnärille ne osaa antaa neuvoja ja apua. Itse viime viikon aikana 5x synnärillä käyneenä olen sieltä saannut avun niin henkisesti kuin fyysisesti

Huhhuh täällä on kans uniongelmia. Heräsin neljän jälkeen enkä ole sen jälkeen nukkunu.kohta soi kello ja pitää alkaa valmistautuun töihin lähtöön. Ja töistä vielä suoraan perhevalmennukseen. Saattaa illalla pikkasen väsyttää...

Minä kans heräilin useampaan kertaan viime yönä ja puoli neljän aikaan sitten nousin tunniksi ihmettelemään miksi ei uni tuu. Piti käydä syömässäki! Onneksi ei oo enää töitä niin aamulla ei ollu kiirettä ylös. Vaikken osaa enää nukkua kahdeksaa pidempään..

Täälläkin heräillään läpi yön, ja päivisin sitten väsyttää. Pitää herätä vessaan, pitää herätä kääntämään kylkeä, aina painaa tai kolottaa jostain kohtaa ja nyt sitten viimeisimpänä nuo kädet puutuu ja jäykistyy yön aikana. Huh huh.

tuo on niin ärsyttävää kun ei enää unissaan käännä itsestään kylkeä, vaan minä herään aina siihen että joka paikkaan sattuu kun ollut samassa asennossa liian pitkään ja sitte äherryksen kanssa ympäri. joskus harvoin herätessä yöllä huomaan kääntyneeni selälleen, sekös vasta mukavalta sitten tuntuu..

Takaisin