2010 Syysnaperot ja Uusi Vuosi 2011 ~Tammikuu~

Hellurei!

Jaksuja teille huonosti nukkuneille! Meillä nukuttiin 14h kahdella herätyksellä :> juujuu, lopetan heti. muuten tulee väsyneiltä mammoilta vihasta viestiä :)

, et ollu ainoo kelle tuo viesti tuli ;) löytykö mitään kivaa?

Kaika, mites lääkärireissu meni?

Nojuu, joku miekkonenhan tätä meidän arkee on ollu ilahduttamassa jo parin kuukauden ajan. En tiedä missä mennään, mutta kovasti täällä viihtyy. Jospa tästä nyt jotain.. Tää mamma on ainakin aika in lööv emoticon
 
Moro!

Mistähän johtuu, että kaikkien pikkuset valvoo/nukkuu huonosti samaan aikaan?! emoticon Täällä meni eilinen ihan koomassa, kun poika söi koko yön ja eilisen päivän kahden tunnin välein. Tekikö sitten maitotilausta vai mitä, mutta heräsin kunnolla vasta joskus seittämän aikaan eilen illalla. Tuli sitten vielä kurkku kipeeks ja tänä aamuna särki koko yläkropan lihaksia...pitää vaan toivoo, ettei ois mitään pahaa tautia tulossa...

Piialle ja Marulle oikein ihania reissuja!  

Pikatsulle ja Milamariaalle hauskoja humppailuja!

Mammaliinalle jaksuja uhmiksen kanssa ja mukavia hääjärjestelyjä!

Maya_L:lle tsemppiä haastatteluun ja testeihin!

Liikkumisesta: Täällä oli eilen hirmuiset väännöt ja yritykset kääntyä selältä masulleen. Koko poika oli ihan mutkalla, mutta ei ihan vielä onnistunu. Joskos tällä viikolla kuitenkin jo sitten kääntyisi! Masulla ollessaan kovasti sätkii jaloilla ja yrittää käsilläkin vetää itseään eteenpäin jo jonkin verran, mutta liikettä ei kyllä tapahdu, kun jalat sätkii vaan ilmaa!

Heh, meni tämän viestin kirjottamiseen joku puoltoista tuntia, kun piti syöttää poika ja vaihtaa vaippa ja napata itsekin lounasta, mutta sainpahan valmiiksi!

Hyviä viikon jatkoja kaikille!
 
Ei täällä vaan liikuta vielä olleskaan mihinkään suuntaan, ei sitten oo minkäänlaista kiinnostusta ees yrittää kääntyä, tai mitään  emoticon Hirmu potkiminen kyllä on koko ajan ja jalat vaan nousee korkeemmalle. tämä taitaa enste huomata omat varpaansa ennenku yrittää milläänlailla kääntyillä....

CF vai että pari kuukautta on miekkonen nurkissa pyöriskelly, ja et meille oo mitään maininnu emoticon

mulla ei nyt tää homma aukee.... ihan väsy on täälläki... pitää tulla paremmalla aikaa sitten kirjottelemaan!
 
Että ihminen voi olla tyhmä ####tu

Olen nyt 11 päivää ihmetellyt miks kukaan ei yht´äkkiä enää kirjota mitään tänne. Ja syy selvis äsken, kun tajusin aina menneeni etusivulta suoraan sinne joulukuun keskusteluun.
Nyt on niin dorka olo, mutta löysinhän mä taas teidät emoticon
 
huomenta,

vai että reissuun meinaatte lähtee, hieman oon kade. mäkin haluun mut ei nyt näillä tuloilla. Toukokuussa kyllä mennään miehen kans kylpylään viikonlopuks ihan kaksin että sitä odotellessa.

Meilläkin meni toissayö huonosti. heräs 01 ja oli masullaan sängyssä kun normaalisti nukutaan selällään. Ja siitä ne harjotukset alko. Annoin sit velliä kun aattelin et nukahtas ja nukkuhan se tunnin ja taas harjotukset jatku aamuun asti. Enkä sit itekää saanu nukuttua kun aattelin et mitenpäin se siel on.

Onhan se kiva et kehittyy uusia taitoja mut eikö vois päivällä niitä harjotella. Meillä käännytään siis jo molempiin suuntiin niin et mennään ympyrää ja matto loppuu kesken. Jalkoja viedään jo kovasti pepun alle mut käsillä ei tajuta viel tehä mitään.

Meillä kokeiltiin eilen aamulla muksun mannapuuroo ekan kerran eikä siitä tullu ainakaa viel mitään vatsanväänteitä. Tarkotus olis et parina aamuna kokeilen ja sit yötä varten alan antaan ettei tarvis enää yöllä syöttää. Hyvin näytti nälkää pitävän kun annoin eilen puuron 10 ja sit 14 aikaan tarjosin maitoo nii ei huolinu kun 100ml et ilmeisesti ei ollu viel nälkä. Ensin kokeillaan toi mannapuuro, sit riisipuuro ja sit kaurapuuro.

Me alotetaan maananataina muskari, saa nähä mitä siitä tykätään :) jaahas, josko sitä jaksais tänään lähtee taas vaunutteleen :)

 
Helou pitkästä aikaa :)

Joko en osaa käyttää tätä vastausjuttua tai sit tää on ihan kökkö... Kun ei siis pääse lukemaan toisten vastauksia samalla kun kirjottaa ja enhän mä dementikkona enää muista mistä täällä on ollu puhetta emoticon

Ainakin reissuun oli muutamat lähdössä, oon niin kade että!!!! Meilläkin miehen täti miehineen ja mun sisko muutti ulkomaille syksyn aikana, mutta ei kyllä oo varaa lähteä vierailemaan :/

Meidän emäntä on tällä viikolla oppinu kääntymään selältä masulleen :) Pitään sitä harjottelikin, mutta aina toinen käsi oli tiellä. Ja lattialla kun kääntyy niin mikäs sen hauskempaa kun alkaa lattiaaa nuolemaan...

Nauramaan on myös oppinu ja ai että kun se on ihanan kuulosta <3 Se tosin ei vielä tuu kovin helposti ja välillä kuulostaa ihan yskimiseltä :D

Mä kauhulla odotan kevättä, sillä kun eilen kun emäntä nukku ohkasemmassa puvussa päikkäreitä niin pysty touhuamaan aivan liikaa... Tutti oli koko ajan muualla kun suussa ja toisen hanskankin sai jotenkin pois kädestä... Nyt on taas toppapuku päällä ja nukkuu ihan nätisti :)

Onkos muilla hampaita näkyny? Meiän draculalla on toinen yläkulmis jo osittain ulkona ja toinen pullottaa komeesti.. Ja en oo ihan varma, että näkyykö toinen yläetuhammaskin emoticon En yhtään osannu ajatella, että hampaita tulis näin pian... Ja että noin monta heti puskemassa!! Ei ihme, että on välillä vähän nukuttu huonosti ja kuolattu ties kuinka monta bodyä päivässä..
 


Widdu mikä yö!!! ja päiväkään ei kovin mairealta näytä.
Poika on jostain niin täpinöissään ettei kykene nukkumaan, yö mentiin tunninvälein ja nyt ei päikkäreillekään malttais. Ottaa parin minsan powernäppejä vaan.
sain sen taintumaan puoleksi tunniksi kun pakkasin peitto ja tyynyvirityksillä meidät ihan liki toisiamme meidän sänkyyn.
Ja kermana päällä on se ettei mamma saa tehdä mitään itsenäistä vaan pitää toimia viihdyttäjänä nonstoppina. Ja tissit tietty on pop!

On tää van kumma, muistan esikoisesta että sen saman tien kun hän täytti 4kk niin kaikki alkoi jotenkin luistamaan, yöt alettiin nukkuu ja päisinkin rytmi alkoi muodostumaan.Mutta nyt kyllä ollaan menty ihan väärään suuntaan. Otava on AIJEMMIN nukkunut ihan hyvin, yönsäkin... Nyt on tässä joku FAIL ihan selkeesti! Must be!!

Aamupala jäi välistä ja nyt keittelen nuudelisoppaa...
nyt jos olisi sukslaata niin sitä menis isänkädellä alas!!!

Tiko Hihihiiiii!!! Välillä sitä vaan huomaa olevansa niiiin dorka kun ollavoi. Täälläkin aivot hakusessa vähänväliä!

Annie WaudeWille!!! hampaita! Nyt jo! Onko siellä kovasti kitisty asian tiimoilta vai ovatko ihan huomaamatta puhjenneet?

jooJooo.... tullaanTullaan...
Se on sitten kylmää nuudelisoppaa lounaaksi (jos sen nyt edes kerkeän lounasaikaan syömään)...
 
Hellou!!

Nyt on penisiliinikuuri päällä, joten eiköhän toi varvas ala paranemaan pikkuhiljaa.. :) Pitäs vissiin sen jälkeen kun varvas on taas ok, nii käyä jalkojenhoidossa..syynä nimittäin tohon mun tulehukseen on sisäänpäin kasvava kynsi :SS Aina son kyllä tommonen "käppyrä" ollu, nyt vasta ekaa kertaa tulehuksen siihen pukkas..

Kiva kuulla, että me emmä oo ainoita perhepetiläisiä emoticon 


Voe että mulla oli ilonpäivä eilen!! emoticon Nimittäin met ostaa päräytimmä asunnon, kaupunkiasunnon kaupungista jossa emmä ees asu :D Selvennykseksi voi kertoa että asumma tämmösessä "tuppukylässä" (miehen työn vuoksi), lähes kaikki ystävät/kaverit tuolla kaupungissa..(ja niitä hirrmu ikävä!) Niinpä meillä nyt siellä viikonloppuasunto, jossa voimma alkaa hengaileen heti vaan kun entiset asukkaat lähtee pois :))) Eli kylläkin varmaan vasta kesällä.. Mulla vielä koulukin ko. kaupungissa kesken (tosin "vaan" oppari ja pari tehtävää tekemättä), jatkan sitä syksyllä, nii helpottaa tuo asunnon hommaaminen koulun loppuun käymistäkin
 emoticon Pakko saaha paperit sieltä, vaikkakin ala jota opiskelen (hotra) kiinnostaa ku kilo paskaa emoticonmutta kun on jo niin loppusuoralla, onneks...

Mutta nyt pikapikaa suihkuun ennekö mussu herää päikkäreiltä.. :)
 
Per- ja Saa- !!!!emoticon

Pä: Kuulostaapa NIIIIIIIN tutulta, meillä just samaa nyt viikon verran,. ja mä olen niiiiiin kuallu.Tää huusholli on kuin pommin jäljiltä, ja mitään en saa tehtyä ilman herra mini huuta.

Mun pitäs istua vaan seurana ja viihdyttää... saa nähdä saanko ruokaa muille mukeloille tänää ollenkaan laitettua,nälkäset pikkupirut saapuu vielä myöhään tänään, joten ruoka on oltava valmista jo 15.30

Jospa koittas saada tämän kuolaavan tulevan atk-intsinörtin hetkeks omiin juttuihinsa, sais esivalmisteltua safkan.

 
Mamma ihanaa kun on kohtalotovereita... vaikkei ookkaan, noh, tajusit kait?

Maru
mieletöntä!! uusi kämppä!!! Aika kateellinen...

Tein thilduskat ja poika kypärämyssyssä vaunuissa eteissä... saap nähä... Äkkiä teetä!!!

 

Mä voisin kans liittyä huonojen öiden viettäjien klaaniin.. Jo viikon verran meillä yöt menneet niin, että jatkuvasti ollaan hereillä ja tissillä. Taitaa olla niin, että jotain tuhdimpaa olis pojan hyvä alkaa jo saamaan yöunia pidentämään...ens viikolla neuvola, joten jospa sieltä saisi kohta puoliin luvan alkaa jotain kokeilemaan (tai sitten vaikka omine lupineni kokeilen pikku hiljaa) 

Täälläkään ei vielä olla hirmuisesti kiinnostuttu liikkumisen opettelusta. Tällä hetkellä kaikki mahdollinen josta kiinni saadaan, viedään suuhun. Ikeniä taitaa kutkutella aika lailla jo, hampaita luvassa ennemmin tai myöhemmin. 

Me käytiin Veeliksen kanssa tänään vauvatanssi-tunnilla, luvassa oli afrikkalaistyyppistä menoa. Poika taisi tykätä kun jaksoi hyvin olla rintarepussa ja katsella menoa lattialta. Aiemmin ei ole repussa juurikaan viihtynyt. Kivaa vaihtelua peruspäivärytmiin emoticon Eilen saatiin ilmoitus vauvauintipaikastakin. Kovasti odotellaan nyt ekaa kertaa helmikuun alussa. Kallista touhuahan tuo on, mutta jospa nyt ainakin tämän kevään raaskisi käydä vesileikeissä. 

Poika heräsi, joten nyt mennään taas! 

Ai niin, PK-treffit 20.1 käy meille emoticon Tunnistamiskoordinaatteja kyselen sitten vielä lähempänä etten ehdi jo unohtaa niitä ennen aikojaan :) 

 
Moikka ja Hyvat Uudet Vuodet!!

Taalla yritetaan palata arkirytmeihin Suomen visiitin jalkeen. Muut tuntuntuvat toipuvan aikaerorasituksesta paljon paremmin kuin mina. Kaksi ja puoli viikkoa muiden nurkissa alkoi jo kivasti kiristaa hermoja ja oli aivan taivaallista palata kotiin.

Lennot meni todella hyvin ja meidan herran itki pari minuutin itkua, kun saikahteli lentokoneen kuulutuksia. Eka paiva kuitenkin kummassakin paassa oli aika itkuista, joka on nykyaan harvianaista kaytosta meidan pojalta. Aiti sen sijaan onnistui saamaan vatsataudin Suomen paassa, joten paluulento olisi voinu mun osalta sujua mukavamminkin.

Tuntuu hurjalta ajatella kuinka paljon meidan pikkunen kehitty yhen kahen ja puolen viikon aikana. Oppi kaantymaan selalta mahalle, nauramaan kunnolla, osaa laittaa kadet yhteen ja oppi tarttumaan kunnolla esineisiin. Siina nyt paalimmaiset.

Lueskelin pikapikaa mita olitte 2vk aikana kirjoitelleet, mutta sujuvasti tuntuu unohtuneen mihin piti kommentoisa.

Taallakin syljen eritys on runsasta. Luin kuitenkin jostain, etta se johtuis tassa vaiheessa siita, etta lapsi valmistautuu pistaan esineita suuhun ja syljellaan putsaa suutaan, ettei valttamatta tartte pelata viela hampaita.

nytko se jo heras... taytyy menna. Palaillaan taas. :)
 
Nopeesti minäkin- täällä mennään kans vähillä unilla.
Ja ei näytä paremmalta tämä(kään) yö..

Mutta huomenna aamusta raporttia ;)

 
Juu-u!

Unet:
Kauankohan tätä jatkuu? Penteles! Siis kunnei tuo mukelo heräile nälkään, vaan muuten vaan kätisee sen verran,että pakko nousta katsomaan. Yleisin syy on että herra on poikittain sängyssä...eikä muuten auta nuo unipussitkaan.Meitin jätkä pyörii joka tapauksessa. Niin ja kapalo ei tule kysymykseenkään enään,
 Hikoilu:Lenny hikoilee aivan mielettömästi jos vähänkin liian kuuma.
Tuon vuoksi en esim. voi laittaa edes kypärämyssyä sisällä päähän, kun ulkonakin tuntuu olevan just ja just riittävä emoticon  Pojalla ei ole mitään sydänvikaan liittyviä oireita, on vain tuommoinen kuumakalle. (kuten isänsä)

Vaatetus:Tarkkana saa olla,ettei laita liikaa vaatetta, joku saattaa jopa kuvitella ettei osata pukea lasta kunnolla, mutta tuohan saa lämpöhalvauksen, jos laitan vähänkin ylimääräistä.

omaa-aikaa:Nyt napero tilttas leikkimatolleen hetkeksi, joten pääsinpähän (aamupalan kera) tänne vähän höpöttämään. Onneks ukko tulee viikonloppuna kotiin, niin ehkäpä saan nukkua jonain aamuna vähän pidempään.

Loma:Kovasti mieli tekisi lomareissuun, mutta ihan  kotimaan kamaralla. Kunpa pääsis edes viikonlopuksi jonnekkin keskelle "noumittään" -mökille. Mutta nyt taitaa jäädä ens kesään loman vietot, kun tuli tuo auto hommattua. *Huoks*

Miten muiden unettomien mammojen yö meni?

Kääntyily (taidot
): Olen vähän huolestunut, kun muutoman kerran on tuo ipana itse kääntynyt massulle, mutta se siittä. Kyljellään tykkää kölliä, ja nyt jopa viihtyy pidempiä aikoja masullaankin kunhan laitan...mutta ei käänny itse enään masulle :(  Johtuneekohan siittä,että on hoksannut pääsevänsä "kellonviisari"-pyörimisellä eteenpäin? Käsillä otetaan ihan tarkoituksenmukaisesti leluja, ja ne tungetaan myös suuhun. Sormet/nyrkki ei enään onneksi ole niin kovin usein siellä suussa, johtuneekohan tuosta kiinteän pöperön syömisestä.Hmm...
Kovasti jutellaan ja naureskellaan, höpötyshän aloitetaan klo.5-6.00 aamulla. (eihän nukuta,eihän!!?!)
Karvakamut kiinnostaa jo sen verran,että niitä seurataan tarkkaavaisesti. Ja yksi karvakamuistamme on myös kiinnostunut pojasta (tai oikeastaan leluista)emoticon Vähäsen olen päästänyt haistelemaan pojan lähelle, mutta..

Olikohan mulla vielä jotain? Nyt tuli katkos..eh,öh! Noh, mutta tulipas tässäkin valitusta,ym. aivan riittämiin. Jospa sitten vaatteet päälle, ja ja jotain...emoticon Ahaa, ja napero havahtui hereille---> "sou mast kou oon"emoticon
 
Mamma: kun meillä opittiin kääntymään selältä mahalleen viime su, niin sitä tehtiinkin pelkästään, mutta oli ilmeisen raskas ja ihmeellinen tapahtuma. Sitten seuraavana päivänä Mathilda ei suostunut olemaan ku sylissä. Sitten taas kun suostui lattialle, niin ei kääntynyt minnekään, mutta nyt taas alkanut punkea itseään masulleen, että eiköhän ne sitten mene, kun on sen aika.

Unista: tännekin tarttunut levottomuus :DD Taitaa olla tiheän imemisen kausi, kun eilen jo päivällä syötiin n.1,5h välein.

Kakkaa meillä ei oo tullut nyt 5 päivään, luumua annettu nyt 2 päivää, jotta katsotaan auttaako se. Soittelen tänään neuvolaan, että mitä tehdä.

Kutsu käy,!

Heippa!
 
Jaahas jaahas....

yöt.... Edelleen  tuskaa, herätään vähintään sen 2 kertaa ja syödään vähän ja sitten kitistään se väli siitä....mä olin paska mutsi, änkesin pojan unipussiin niin että laitoin kädetkin sisäpuolelle, mun mielestä nukku ihan himpusti paremmin.

päivät... menee ihan erihyvin. naureskellaan ja höpötellään, välillä itketään ja sitten syödään.

kakkaralli ja aina selällään...ihan pakollista nykyään hoitopöydällä, lattialla, sylissä ja kaikkialla missä selällään on niinyrittää kääntyä vatsalleen, änkee ja punkee itteensä kylki edellä ja voitte kuvitella kuinka kivaa vaipanvaihto on nykyään kun yks on kuin jäykkä kakka.emoticon

hormonikierukka....kyllä muuten sattu sen laitto ja nytkin kärvistellään pientä kipuilua jo toista päivää.

isäntä.....no tänään hän soitteli ihan onnessaan että hänet oli taas pitkästä aikaa pyydetty mukaan vpk:n ....tosi kiva kyllä että saa jonkun harrastuksen ja mäkin voin tästä eteenpäin hyvällä omallatunnolla sitten ottaa itelleni aikaa, kun nyt aikasemmin ollu vähän huono omatunto jos oon vaikka koirakeskukselle jääny niin että isä hakee poikansa sieltä kotiin....

jos koittais pitkästä aikaa vähän crossailla ja sit lähtis lumitöihin:)
 
Iltapäivää! 

Täällä yö meni tiheillä syötöillä jo melkein rutiinilla, melkeinpä läpi yön 2-2,5 tunnin välein oli tilausta maidolle.

Nyt aamupäivällä ollaankin sitten pidetty reilumpaa taukoa, kohta tulee 3,5 tuntia täyteen viime ruokailusta. Taitaa olla niin että yöllä nyt oikein tankataan tuota maitoa, jotta päivällä ei tarvitse niin usein syödä ja jää aikaa enemmän touhuamiseen emoticon Jospa tuo syöntirytmi tästä kiinteillä sitten korjaantuisi normaalimmaksi ja äitiä vähemmin väsyttäväksi. Hope so!

Taidetaan pukea vermeet ylle ja lähteä ulkoilemaan, jospa sitä koukkais Ikean kautta ja nauttisi lihapulla-aterian lounaaksi. Jääkaappi kun ammottaa tyhjyyttään ja mies tulee vasta illalla kauppareissun kautta kotiin. Niin, ja siis mitään heräteostoksiahan EN aio tehdä, niin varmaan emoticon
 
Heipsis!

Täällä meni yö ehkä pikkasen paremmin, kuin aiemmin tällä viikolla, mutta jouduin kahteen otteeseen imemään räät pienen nenästä, kun oli vetänyt ihan tukkoon... Illalla ei ollut minkään sortin ongelmia, mutta tosiaan keskellä yötä sitten olikin jo niin tukossa, ettei syömisestä tullu mitään muuta kun itku...sitten kun vielä itellä on kurkku kipeenä, niin oli oman nukkumisen kanssa vähän niin ja näin... Pitäisköhän tiedustella lähipiiriltä, että jaksaisko joku ottaa tuon mukeron yhdeksi yöksi hoitoon, että saisi itse nukuttua yhden yön ilman turhia herätyksiä...

Tänään oli 3kk neuvola. Rokotettaessa pikkuinen huusi kuin syötävä, mutta rauhoittui onneksi nopeasti, eikä ainakaan vielä vaikuta mitenkään erilaiselta. Nyt vaan toivotaan, ettei tulekaan mitään sen kummempia oireita...

Eilen pikkumies sulatti toisen mummon sydämen ihan lopullisesti, kun äityi esittelemään nauruansa oikein urakalla! emoticon Ihana pikkuhekottelija!

Kovasti vaan jaksuja kaikille ja toivotaan, että ne pienten yöunet alkas pikkuhiljaa pidentyä, niin saatais me mammatkin levättyä!
 
Moro!

Noh...ehkä hieman parempi yö tai sitten ei- mene ja tiedä, koska olen vaan mönkässy vauva yli sängyssä toiselle kyljelle ja en edes tiedä kuinka monta kertaa..ehkä kuitenkin vain 3..
Mutta se aamuyön kukkuminen jäi kokonaan pois ja tyttö nukkui 9 saakka. Hyvä homma!

Vauvojen taidot: Huolet pois!
Haluaisin myös muistuttaa, että vauvojen motorinen kehityshän EI tapahdu missään tietyssä järjestyksessä. Toiset eivät ryömi/konttaa koskaan ja toiset sitten tekevät kaikki temput ja tyylit ennen kävelyä....ja kaikki tyylillänsä eteenpäin
Mä muutenkin mieluiten kiinnittäisin huomiota "taitojen" sijaan tyytyväisyyteen.
Vähän sekavasti ilmaisin itseäni, mutta tarkoitin, että antaa kaikkien kukkia emoticon - tyylillään.

Kuolaaminen:  Ziisus- ihan järkky määrä!! Hyi
yök

Mä olen nyt kirjoittanut kolme tuntia tätä viestiä, jotta nyt saa olla- palaan, kun on aikaa.

Nyt fudistreenit vanhemmalla pojalla ja mä pääsen hetkeksi luistelemaanNauraa

Moikka! Vilkuttaa

 
Eipä ollut kovin kiva yö tämäkään yö ja sama show jatkuu nyt päivällä.
Yöllä oli pojasta äärimmäisen jännää nukkua mahallaan joten käänsin sitten selällee... vikatikki! Valvoi kaksituntia kujerrellen keskellä yötä.
Päivällä on kaikki ikävää PAITSI jos mamma pitää sylissä, paijaa ja juttelee pehmeitä.

Ja sit YÄKYÄK-juttu. 
Aamulla ihmettelin et miksi yöllä tulleen (lakanalle jääneen) pulautuksen joukossa oli jotain rusehtavaa ja lisää rusehtavaa tuli vielä uudestaankin, ajattelin jo soitella nvlaan, mutta sitten kun aloin imettämään tuosta oikeanpuolimmaisesta tissistä niin huomasin että tissilappu on ihan veressä ja nännissä iso verestävä haava.
Sitten muistui mieleen että jollain yöllisellä syöttökerralla poitsu oli nappassu kynsillä kiinni nännistä ja riuhtaissut lujaa, kaippa siinä sitten on pala lähtenyt mukaan, mutta kun pimeessä oltiin niin en nähnyt verta. Eli verimaitoa olen siis koko yön hänelle syötellyt. Nyt olen yrittänyt vältellä tuolla rinnalla syöttämistä että kerkeisi parantumaan... Mut vähänkö yök,phyi!!!

ei muuta.
 
Takaisin
Top