2010 Syysnaperot ja Uusi Vuosi 2011 ~Tammikuu~

Onpas olluna kiireinen viikko..

Tänään oltiin vauva-uinnissa. Mathilda, kun on vähän ujo, niin alkuun vähän itkusti ja ei oikein tahtonut uskaltaa, mutta sitten rohkeni ja lopulta saatiin jopa pieni hymy. Eilen oltiin babyshowerissa, kun Mathilda saa kohta toisen pikkuserkun oman syntymänsä jälkeen, se meni ihan hyvin, vaikka kun näki toisen pikkuserkkunsa, niin molemmat alko itkeenemoticon  Tais olla melkoinen järkytys. Mathildan pikkuserkku on kuukauden nuorempi, ku meidän neiti.

Muuten viime viikko oli melkoista taistelua Mathildan kanssa. Yöllä häntä ei nukuttanu ja kakattu ei koko viikkonaemoticon Kokeiltiin pierujumppaa, tökittiin pientä raukkaa pumpulipuikolla, syötiin luumua, kokeiltiin suppoa, mikään ei auttanut, joten neuvolasta käskettiin ostaa sellainen Microlax peräruiske. 5min ruiskeen laittamisen jälkeen alko kakkaa tuleen ja sitähän riitti yhteensä 3 vaipallista. Saas nähdä kuinka taas käy, kun ei oo sen pe jälkeen taaskaan tullut kakkaa, vaikka lopetin sen porkkanan antamisen ja oon antanut luumua. Käyn nyt alku viikosta ostaan ruusunmarjaa ja kokeilen sitä, että auttasko neidin masuun.

Mammakaffet: juu paikka sopii muuten, mutta siis minne vaunut joutuisi jättään? En kovin mielelläni jättäisi niitä jonnekin kadun varteen niin keskustassa ja kuitenkin, jos ollaan normi aika, niin meidän neiti kuitenkin yleensä nukkuu, niin.. Siis olen heikkohermoinen ja ylisuojeleva ja ties vielä mitäemoticon

Meidän vaatetus: Mathildan päivävaatteet (body, housut, sukat), joiden päällä villasukat, tumput, äitiyspakkauksen villahaalari, kypärämyssy, karvahattu, äp-pakkauksen haalari tai ohuempi fleecehaalari (lämpötila nollassa). Jos on lämpimämpää ku -10, niin vaunuissa on talja ja äp-makuupussi (0 pelkkä makuupussi), jos taas kylmempi, niin lämpöpussi. Sen lisäksi vaunujen päällä on -10 tietämillä sadesuoja pitämässä viiman poissa ja tietty harso on aina tuulensuojana suulla. Neiti on nukkunut tyytyväisenä noilla varusteilla, vaikka melkoinen hikoilija on myöskin.

Päivällä nukkuminen: vähän vaihtelee. Ennen nukkui selkeesti aamupäivällä päiväunet ja toiset iltapäivällä. Nyt tahtoo olla niin, että nukkuu tunnin siellä ja toisen täällä tai ei ollenkaan. Kauppareissut on ennen olleet takuu varmoja nukkumishetkiä, niin ei enää. Viime viikolla tuin hänet vaunuihin puoli-istuvaan asentoon, kun muuten kitisi vaunuissa ja oltiin syöty ja vaihdettu vaippa... mutta kitinä vaan jatku. Siinä sitten tyytyväisenä törötteli ja katseli kaupan menoa.  Taisin eksyä aiheesta :D, hereillä ollaan yleensä 1,5-2h kerrallaan, jos jaksetaan olla pidempään, niin nukkumaan saaminen on melkoisen taiston takana ja neiti ihan yliväsy.

Tyhmä kysymys: saako bussiin mennä vauva kantoliinassa/ kantorepussa?

PÄ: kuis reffit meni ;)

Mammaliina: miltä juhlapaikka näytti?

Jaahas jos sitä menisi leikkimään tuon tyttelin kanssa, kun mystisesti se on keinutellut itsensä pois leikkimatolta :D
 
Thilduska: Vaunut siis jätetään jääpuiston terassille. Lasiset seinät takaa, et vaunut pysyy koko aika näköpiirissä Ja saa tietääkseni bussiin mennä kantoliinan kanssa. Matka tietty pitää sillo maksaa

Mä kävin Kampin Robertsissa tänää ja sieltä nappasin mukaan muutaman tarjouskupongin jääpuistoon.. Oli cappuccino ja joku pulla 3,50€ Toi Kampin Roberts on muuten aika kivan kokonen et sinneki mahtuis vaunujen kanssa kahvittelemaan Mietin vaihtoehtokahviloita, jos alkaa näyttää et Johto ois täynnä vaunuja puolilta päivin

Aivot sano ittensä irti... tuun höpisee ku taas muistan mitä piti sanoo ja kenelle..
 
huoh....

taas yks viikko meni ihan hujauksessa, tosin välilla aika tuntu kulkevan todella hitaasti kun taisteli herkuttelua vastaan.

PÄ: joo tykkään kovasti mun "uudesta" tukasta tai nyt vaan tasoteltiin ja värjättiin kun viime kerralla jo leikattiin n. 30cm pituutta pois.

pukeutuminen: meillä ulos mennessä yleensä on päällä body, sukkikset, villasukat, tumput ja haalari. vaunuissa äitiyspakkauksen makuupussi ja sit kylmyyden mukaan laitan vielä villapeiton pussin sisään. Hyvin on tarjettu näillä ja jos enemmän tunkee vaatetta tai muuta lämmikettä niin hiki tulee.

päikkärit: täällä ei ainakaan ole vielä päikkäreissä mitään tarkkaa rytmiä. Tänäänki herättiin klo.9 aikaa, ekat päikkärit klo.12-12:45, seuraavat 14-16:30 ja sit viel kolmannet 18-18:30. Nukkumaan meni kumminki samoihin aikoihin kuin normaalistikki eli n.20

Maya_L: teillä on kyllä kunnon typykkä emoticon

Ohhoh jospa sitä menis nukkumaan, huomenna pitää lähteä aamusta sukkapuikkoja ostelee. Tosin edellyttää että lunta ei ole niin paljon että pitäis lumityöt tehdä ennen kuin auton saa liikkeelle.
 

Uusi treffi paikka vois olla jees, kunhan tosiaan kaikkien vaunut mahtuu sinneemoticon

Juhlapaikka oli tosi kiva ja talonmies sanoi että sinne tehään viel remppa ennen kesää.

Thilduska: Mekin käytetään Aadalla tuota Mikrolaxia ja kyl tekee heti tehtävänsä. Raukka kun joutuu pinnistää ihan sikana tuota kakkaa välillä, niin täytyy auttaa.
Uskokaa tai älkää, mun mies ei pysty tekee sitä tai saati ees kattoo sitä toimintaaemoticon Ei edes sitä että kuumetta mitataa.

Purri: Niko juu hakee ilman muuta kaikilla tavoin huomioo ja koitettu antaa niin paljon kun on mahdollista.
Lähinkin vaa Nikon kanssa katsomaan sitä juhlapaikkaa ja sitten käytii kaupassa.
Nyt saadaan viikko taas "levähtää" herran kohtauksista, kun on isällää/mummolassa.

Taas meni vähän pinna miehen äitiin, kun purnas jotain meidän häistä ja pyöritteli suunnilleen silmiä, kun ei tehty itte kutsukortteja ja miten se hääpaikka maksaa niin paljon.
Mä olen tehnyt suuren vaivan, kun ettinyt hääpaikan, etsinyt suht edullisen catering palvelun, suunnitellut menuun jne jne.
Sitten sormus asia. Mä kun sanoin että mä ilmoitin miehelleni minkä sormuksen haluan ja tämähän sai tulevan anoppini kattomaa mua pitkää. Kysyi onko se arvokaskin? Ei se ole kuin jotain 300e. Sitten: Hänellä on oma vihkisormus josta olisi voinut teetättää mulle sormuksenemoticon Sitten vetäs: No kun teillä on jo sormus asia tehty, niin ei sitten.
Sitten ruoka mukamas maksaa liikaa.
Sitten asunto asiasta alkoi mussuttaa että eikö me tultais kolmiol pärjäämään, kun ilmoitin että me tarvitaan vähintää neljä huonetta.
Lista olis loputon oikeesti....

Nyt taidan vaa painuu pehkuihin, kun Aada tuhisee omassa sängyssä ja mies töissä.
Koira on kyl vallottanut ton koko sängyn ja kissa nukkuu jalkopäässä, niin kai mun paikka on sohvaemoticon
 
te joilla vauvat kärsii ummetuksesta, ootteko kokeilleet mallasuutetta ? itellä ei oo asiasta kokemusta mutta miehen sisko oli käyttänyt viime kesänä vauvalleen ja oli auttanut....

Maya: Se on semmonen maalaiskatano jossa siis on erikseen joku neljä huoneistoa. ne voi joko vuokrata huoneistottain tai sitten koko helahoito. ja kun meitä on lähössä se 12+vauvat niin otettiin koko kartano :) saadaan ihan oma rauha sinne eikä muita tuntemattomia tuu yhtäaikaa.... se maksaa syyskuussa 2500€ Elokuu on kaikkein "kuumin" lomakausi ja koko kartanosta pyydetäänkin silloin tonni enempi. eli asuminen maksaa sellaset 210 euroa/hlö/viikko kun parilla eurolla pyöristää. tietenki eläminen siihen päälle (tehään pääasiassa itte porukalla ruoat) auton vuokraus (otetaan 2 tila-autoa vuokralle). ja lennot, joissa hinnat vaihtelee menopaluu 2hlöä + sylilapsi 350-550€ kalleimmat näyttäs tällä hetkellä olevan finnairilla (kas kummaa) mutta ne aianakin lentäs suoraan, ei tarttis tehä välilaskuja ja niistä vaan matkakin pitenee.

meillä on meinannut nyt kääntyä taas yörytmi siihen samaan vanhsaan entiseen, eli unille vasta puolen yön tietämillä. päikkäriajat kuitenkin pysyneet samana (?)! tänä aamuna sitte itte heräsin 8.30 tarkotuksella omalla tohinalla herättelin tuonki sitte tähän aamuun että saatas vähän rytmiä aiempaan, jos tämä nyt auttaa.... viime yö kuitenkin muuten meni ihan uskomattoman hyvin sillä poika söi viimesen kerran 22.45 ja tunti siitä simahti unille ja heräs ekan kerran vasta tosiaan yheksältä aamulla! ei olla vielä tämmösiä unia nukuttukkaan!

nyt häätyypi lähtiä antamaan nälkäselle ruokaa, komentaa tuossa sitterissä siihen malliin :)
 
Heippa vaan!

Koskas ne seuraavat reffit ny onkaan? Ja missä?

Mammaliina: Mulla on ex-anoppi ollut hanurista ja melkein uskallan "luvata", ettei tule tuo anoppisi muuttumaan, joten älä turhaan käytä energiaasi siihen. Tsemppiä!

Kakasta: Meillä syödän luumua ja päärynää päivittäin, eikä ole ummelle mennyt tuolla vatsa. Mangoakin muistaakseni suositellaan, jos kovaksi vetää..

Päikkäreistä ja unista: Rikkinäiset ovat yöt- minulla. Tyttö tankkaa edelleen öisin ja herää siis joko nälkäänsä tai pyörimiseensä/mönkimiseensä.. Mutta nukahtaa samoin tein takas, toisin kuin minä.Mä odottelen jo sitä, että nukkuisi taas yönsä läpi. (ylläri!)
Päiväunia nukutaan yhteensä 4-6 tuntia- pisimmät pätkät vaunuissa.

Omaa: Mulla alkoi tänään koulu ja yritän mahdollisimman paljon näiden päiväunien aikana opiskella, joten pikkasen taitaa hiipua minun kirjoittelut..luen kyllä säännöllisesti.
Mutta mitenkä Celinalla sujuu- onko kukaan kuullut hänestä?

Imetystä olin ajatellut pikkuhiljaa vähentää..., mutta toiseen suuntaan mennään- Kea on alkanut rintaa hamuamaan enemmän..(taas mennään ihan toisella tavalla kuin poikien kanssa!) Onneksi vielä on aikaa pari-kolme kk vähentää rauhakseen päivisin imetystä..

Kävin tässä välissä hakemassa tytön sisälle, kun ei nukkunutkaan vaunuissa(??) kuin tunnin- ja laitoin meidän sänkyyn ja rinnalle- ja menihän sinne toinen rinta ja vähän päälle..
nukkuu taas. Kummaa, koska ennen päiväunia söi bataattiia+rinnan + korviketta- suursyömärihän tuo!

Nyt mulla on niin kamala nälkä, että pakko laittaa wokkiwihannekset tulemaan ja täysjyvänuudelia mukaan!

Mahtavaa viikon alkua kaikille!



 
Kahvittelut: oltiin sovittu, että torstaina, kello 12 ja paikka vaihtui jääpuiston kahvilaan (rautatieaseman takana). Torstaina ei näyttänyt olevan mitään luentoo. Perjantaina olisi piltti uutuuksien maistatusta. Keskiviikkona näemmä täit ym. ihanuudet. Pidetäänkö kiinni tuosta torstain ajankohdasta? Itse en pääse keskiviikkoisin (ja tuon luennon aihetta en pystyisi muutenkaan kuuntelemaan, kun oon vähän kammoinen), mutta perjantai kyllä sopii.

Tänään sorruin.. suklaalevy.. Noh, eipä tuosta nyt luulisi haittaa olevan, kunhan ei huomenna sama toistu. Tyttö nukkuu jo ja saa rauhassa olla hetken. Yleensä menee nukkumaan vasta 23, mutta nyt on noi päikkärit olleet mitä on, niin väsähti toinen jo aikaisin.

Piia: täytyypi tuota mallasuutetta kokeilla, en ookaan muistanut. Ei ollut kallista, kun kerran katsoin apteekissa hinnan. Pullo taisi maksaa reilun 6€ Ja ihanaa matkaa jo näin etukäteen :) Tosi makeelta kuulostaa ja on yllättävän edukas siihen nähden miltä kuulostaa.

Tänään maisteltiin perunaporkkana soosia ja luumua. Mietin vielä, että otetaanko seuraavaksi päärynä vai se ruusunmarja. Mangoa en vielä uskalla maistattaa, enkä banaania, kun oon itse allerginen niille. Onko teillä muilla kokemusta, että miten siinä tapauksessa voi aloittaa niitä ruoka-aineita, mille on itse allerginen?

Mammaliina: Joo Microlax tekee kyllä tehtävänsä :).Kalliiksihan kaikki juhlat aina tulee. Toivottavasti saatte maksut sovittua :) Itsekin, kun haaveilen häistä, niin kauhistun aina, mitä omat unelma häät tulisi maksamaan vaan ihan mielessä, puhumattakaan, että alkaisi niitä toteuttamaan. Eipä vaan tuo ukko tahdo innostua, kun välillä vihjailen, että voisi kosia. Oon tosin sanonut hänelle, että kosin seuraavana karkauspäivänä, jos sitä ennen ei kosintaa kuulu, kun silloin naiset saa kosia :D ja sitten saa sen hamekankaankin. Oon miestä uhkaillut, että hamekangas on silkkiä ja hakureissun joutuu tekeen Intiaan, että kalliiksi tulee ukkokullalle, jos jättää kosinnan parin vuoden päähän :DD

Enpäs tiedä onko kevätväsymys vai tää harmaa keli, mutta jotenkin oon ihan poikki ollut jo viime viikolla. Tai sitten se on kaikki uudet harrastukset, mitä on alottanut.

Ja tosiaan ihan tyhmää, kun ei nää kuin tuon yhden sivun kerrallaan, niin ei muista kaikille kommentoida asioita. Ei tainnut ihan putkeen mennä tän foorumin alustan vaihto, kun meni rutkasti huonompaan suuntaan. Toivottavasti saavat pian lisää ominaisuuksia, mitä vanhassa oli lisättyä tähän uuteen.

Kait sitä täytyy taas yhtä rikkinäistä yötä lähteä viettämään;)

Öitä!
 
Täällä ei ole ihmeiden aika ohitte!
 emoticon
Nimittäin mie oon ollunna hereillä jo jonkin aikaa ja poika vielä nukkuu yöuniaan! hmm... paitsi että nyrkin maiskutushan tuolta tuntus kuuluvan! (kerkesin sentään juoda tälle aamua aamukahvin ja syödä leipäkäntyn ihan rauhassa) Jospa sitä pääsis vaikka uloskin tänään, ainakin ilma näyttäs VIELÄ suotusalta sen suhteen.

Mammaliinalle onnea häiden järjestelyyn!emoticon

muistan vieläkin omani ku eilisen ja sempä takia en kyllä sitte innostunu enää ristiäisten järkkäämisestä (ois ollu "pakko"pitää isommat kestit kun on niin hemmetin iso lähisuku uusioperheet rules emoticon  ja suurinosa vieraista ois taas joutunu vkl matkan tekemään tänne kun vähintään ihmisillä ois ollunna matkaa 300km suuntaansa,niin pakkohan sitä ois ollunna järjestää kunnon kestit)

Thilduska, miepä kosin sillon aikanaan karkauspäivänä ;) tosin, ensin vaan leikittelin asialla kun töistä laittelin viestiä just samaan tapaan: halvemmaksi tulee vaan suostua niin saadaan häätki pidettyä siihen hintaan kuin mitä sitten joutusit kieltäytyessä tekemään ;);) illalla sitten saunassa tokasin kun olin löylyjä heittänyt että eikö sitä jo olla melkein naimisissa kun on yhteiset lainat ja kaikki? seuraavana päivänä sitte sormuskaupoille mentiin. Ei nyt siis mitenkään romanttista kyllä ollunna
emoticon    emoticon emoticon

Nyt se jo huutelee että eikö sitä tajuta tulla hakemaan kun on hereillä, joten pitääpi mennä :)
 
Huomenia!

Se jääpuisto sit aukee vasta klo 12 et ei aikasemmin kannata ees olla paikalla. Mulle ei perjantai sovi, ku lupasin lähtee kaverin kanssa Ikeaan aamupalalle Kauhulla odotan mitä siitä tällä kertaa tulee. Muistaakseni kaveri sano, ettei torstaille oo päätetty aihetta.. tai sit sitä ei vaan ole. Ei voi muistaa Mä siis kyselin sitä sunnuntaina siltä.. Mut siihe terassille saa sit lämpölamput päälle, jos ulkona on hirveän kylmä.

Kattelen tässä ostoskanavaa.. siis kuka ostaa jonku hiton salad chefin??? (Ja pyydän samalla anteeksi niiltä, joilla se kenties on) Eeen ymmärrä...

Unista: Herätään viimeistää ysiltä ja ekat päikkärit on 10:30-11 sit seuraavat on yleensä 13/14-14/15 ja sit taas joskus 17-18 ja sit nukahtaa yöunille 21:30-22:30 ja herää ekan kerra 02/03 ja seuraavan kerran sit 05/06...

Eipä oo Celinasta mitää kuulunu..Toivottavasti sillä suunnalla on kaikki kunnossa.
 
Moro!

Täällä sairastetaan edelleen. Kurkku on ollu kipeä viime viikon maanantaista asti ja nyt sunnuntaina alkoi sitten räkä valumaan... Kohta kai se on lääkäriin mentävä, että saavat tutkia onko jotain vakavampaa, kuin ihan perusflunssa. Pikkuinenkin on ollu rokotuksista asti melko räkänen. Ei kiva. Sitten vielä tulee paha mieli, kun tuntuu, että näin kipeenä ei jaksais kuunnella kiukuttelua/itkua yhtään...vaikka eihän tuo pieni sille mitään voi...

Anopeista/appiukoista: Mun anoppi on onneks kohtuullisen harmiton tapaus, mutta appiukko onkin sitten ihan eri maata. Aivan käsittämättömän itsepäinen tapaus eikä välillä tunnu kyllä ajattelevan kuin itteään. Molemmat on vähän semmosia huumorintajuttomia ja ite kun tykkään viljellä huumoria ja etenkin sarkasmia melko paljon, niin välillä tuntuu, ettei ne ihan tajua meikäläistä...

Häistä: Me (lue: minä) saatiin onneksi päättää kaikesta ja järjestää semmoset juhlat kuin haluttiin, ilman, että kummankaan puolen vanhemmat puuttu päätöksiin (vaikka tais ne vähän yrittää). Kustannukset jaettiin silleen, että meille ittellemme jäi maksettavaa kolmasosa kustannuksista.

Thilduska: Minä kans uhkasin, että jos ei mies kosi, niin minä kosin sitten karkauspäivänä 2008! Ei sitten kuitenkaan tarvinnu sinne asti odottaa, vaan mies kosas jo toukokuussa 2007.
Tuosta sortumisesta: minun on tehny kans ihan kauheesti mieli suklaata jo monta päivää...saa nähdä, miten käy kaupassa tänään. Suklaarusinoita vois vaikka ostaa...

Purri: Minä en voi olla nauramatta sille Salad Chefin mainokselle Ne mainoslauseet on ihan parhaita! Miten sitä on ikinä voinu syödä terveellisesti ja kevyesti ilman tuommosta laitetta. Ihmeellistä!

Niin joo tuosta vauvelin pukemisesta: meillä on sisällä päällä body, puolipotkarit ja sukat. Uloslähtiessä tuohon lisätään tumput, tossut, kypärämyssy ja pipo (neulotut, jos pakkasta alle 10, äp:n toppaversiot ja villapipo, jos yli 10) ja äp:n toppahaalari. Oikein kylmillä keleillä (yli 15 astetta pakkasta) pistettän väliin vielä se äp:n villahaalari. Vaunuissa on koko ajan ollu sekä talja että se äp:n pussi. Koskaan ei poju tuntunu palelevan ja jos tosiaan sisällä jättää nukkumaan siten, että avaa haalarin ja ottaa tumput, tossut ja pipon ja myssyn pois, niin hikoo aivan älyttömästi...

Jassoo, nyt herättiin, eli maitoa koneeseen. Hyviä viikon jatkoja kaikille! emoticon
 
Moroo!!

Nyt on varvaski jo paljon parempi :) Käytiin tosin lauantaina polilla kun pojalle tuli niit näppyjä/laikkuja ympäri kehoa.. lääkäri arveli että poika on allerginen tai ainakin yliherkkä penisiliinille, joten vaihettiin sit mun lääke toiseen..(kefexin, aiemmin V-pen) Näpyt katos lääkevaihdoksen myötä, eli penisiliini taitaa mennä meillä "kielletylle listalle".. 



Meillähän oli tuossa taannoin tapana, että poika kakkas vaan kerran viikossa, maanantaisin. Kakkaaminen onnistui ilman mitään sen kumpempia apukeinoja, ja kun sitä kakkaa alkoi tuleen, niin sitä kanssa tulikin. Tota kesti reilun about 1,5 kk, siis tota harvaa kakkaamisväliä, ei ite rapomista emoticon. Syötiin tollon jo kiinteitä jonkin verran.

Nyt ollaan palattu siihen vanhaan tyyliin, että kakataan joka päivä 2-3 kertaa. emoticon  En tiiä onko sillä vaikutusta, että nykyään syyään purkillinen luumua/päärynää per päivä muiden kiinteiden ohella.. Kun ennen sitä syötiin "vain" about puol purkkia.



Heheh, älkääs ny salad cheffiä morkatkoemoticon Ekan kerran kun näin sen mainoksen, niin olin että "wow, toi meille". Inhoan salaattien tekemistä, mutta rakastan niiden syömistä.. No, mutta kiinnostus tota laitetta kohtaan  väheni vähenemistään, mitä useamman kerran näin kyseisen mainoksen :) Johtu varmaan siitä kun ne hehkuttaa niitä tuotteita niiiiin liikaa ja niin ärsyttävästi "tämä uskomaton tarjous...", "eikä siinä vielä kaikki.." Argh!!!!! emoticon Eli jatkan salaattien tekoa perinteisin tyylein :DDD


Salaatista puheenollen taidan siirtyä köökin puolelle loihtimaan jotain murkinaa..taas... ;D


 
huomenta,

josko mäkin taas jotain yrittäsin saada kirjotetuks :)
oon olu nyt kipeenä muutaman päivän ja voimat ollu niin vähissä ettei jaksa koneella istua.

Nukuttamisesta: Poika on nukkunu aina omassa sängyssään, ei olla uskallettu nukuttaa meidän sängyssä ja hyvä niin koska kaikki nukkuu näin paremmin. Ja siirrettiin poika jo kuukauen iässä olohuoneeseen nukkuun kun mä en saanu nukuttua korvatulpatkaan korvassa kun poika sääti jotain omiaan sängyssä. olihan se tietty vähän hankalaa kun piti aina nousta ja mennä olkkarii syöttään mut mies tekee vuorotyötä niin siinäkin mielessä parempi näin et saa nukkua. Ja taas sit kun ite meen aikasemmin nukkuun niin saan nukkua alkuyön rauhassa kun tiiän et miehet on samassa huoneessa.

Saa nähä tuleeko sit jossain vaiheessa siirto takas meiän makkariin kun poika ei malta nukahtaa kun käy ylikierroksilla ja jos telkkari päällä tms. mut vielä ei oo pikkusen unia haitannu. Tietty hiljennetään telkkaria ja laitetaan valot pois.

Nyt kun ollaan alotettu puurot niin poika on nukkunu viikon verran 21-07 ilman heräämisiä. wuhuu aivan loistavaa sen pyörimisen jälkeen. en tiiä johtuuko puurosta vai siitä et on ottanu oman rytmin.

päikkäreistä: meillä nukutaan ekat n. tunnin päikkärit 11-12 ja sit 14-16 yleensä vaunuissa tai sit lehyemmän sisällä. Ja illalla yleensä puoln tunnin pikapäikkärit.

muskari: oltiin maanantaina ekaa kertaa muskarissa ja tykkäs kyllä. Tai no nauro ja kitisi vuorotellen mut niin sielä muutkin vauvat teki. aika pitkä vaan noin pienelle 45min. eihän noilla mielenkiinto niin kauaa kestä.

häistä: me ei vielä olla naimisissa mut ens kesänä ollaan aateltu mennä kihloihin ja sitä seuraavana naimisiin. jotenki vaan koko hää touhu tuntuu et kutsut hirveen määrän ihmisiä häihin kenen kans et oo ees tekemisissä ja et ehkä ehi ees kaikkien kans jutteleen päivän aikana. maksat ittes ihan kipeeks siitä ja unohtuu se koko iea minkä takia mennään naimisiin. Ollaan aateltu et kirkko vihkiminen ja sit ihan pienellä porukalla juhlatilaisuus. Mielummin laittaa nekin rahat häämatkaan ja viettää yhessä sitä aikaa.

Kyllä taas tänään totesin et on mulla ihana mies, kun oon kipeenä ollu niin se ihan omaaloitteisesti heräs aamulla pojan kanssa et sain nukkua ja toi eilen mulle kukkia ja suklaata kun oli mun nimipäivä <3

jotenki nyt tuntuu et olis sellanen seesteinen vaihe pojalla et on opittu uusia juttuja ja niitä tehään ja ollaan ja ihmetellään rauhassa tätä maailmaa. Rauhallista arkee meillä siis :)

Varattiin maaliskuulle laivamatka kavereitten kans ja sitä odotan niiiiin paljon. pääsee ihan kunnolla irrotteleen, oon oottanu laivalle pääsyä jo raskausaikana mut sillon en viittiny lähtee.

ja poika heräilee, mukavaa päivää kaikille...
 
Huomenet!

Huh, eilisen jumpan jälkeen simahdin kuin apinanpoikanen jo puoli 9.
toki yöllä oli heräilyjä, mutta nakkasin yhden vuoron ukolle, vellitteli vauvan täyteen ja pienen seurusteluhetken jälkeen uinui 8asti. nyt kiekuu tuossa sitterissä uutta nalle härveliä jonka siihen viritin.

Mammaliina Oih!!! Ihanaa kun häitä saa suunnitella!!!
Mä olen jo kaksia itselleni päässyt suunnittelemaan, vaan ei ole kärsivällisyys kestäny alttarille asti
Mutta siis parempaa lykkyä sinne! Pidähän ajantasalla niin voidaan mekin fiilistellä!

Piia silkkaa parhautta tuo teidän kartanotouhut!
Joko jännittää miten vauvan kanssa asiat lutviutuu?

Kaikalle tsemppejä ja pitkiä päikkäreitä koulutielle!
Kuikas sujuu?

thilduska Mielenkiintoinen kysymys (johon en tosin osaa vastata) tuo allergia asia. mä kanssa mietin että kun olen laktoositon/hyla niin voisinko omaa maitoani juoda, vai alkaako sekin "tuulettaa"?

Treffit! SHIT!
En pääsekään, en to enkä pe, mut olisin halukas kyllä vaikka ensiviikolla käväsemään kaffella jos jollakulla on tylsääpäivää tiedossa?

Purri ikeaan aamupalalle? onko siellä joku ihan kunnon aamupala tarjolla? kerrohan, niin voisin itsekin poiketa joku aamu...

voi mymmeli sua!! paranemista ja rutistuksia!!!

Maru oho! no hyvä kun selkisi vauvelin näpyt! onneksi ei sen pahempaa ollut!
Mitäs köökissä tuli loihdittua?

Lhr kaimoja siis!! Myöhäiset nimppari onnittelut!

Eipäs sitten taas tälläkertaa muuta. moro!
 
Huomenia!

Meillä herättii tänää jo klo 8 ja on puol tuntia neiti jo vetäny "zetaa" tuolla.. Ja nukkumaanki neiti meni eilen jo 21:30, tosin mä nukahdin vasta joskus 00:00, ku tuntu et on migreeni ilman sitä päänsärkyä

: No jos muistan oikein ni hinta on 2€ ja sisältää puuron, leivän, leikkelen, juuston, kananmunan, mehun ja kahvin/teen... Mä en itte niinkää oo siitä sillee kiinnostunu, mut sit pääsee muuten pyörii sinne, ni mikäs siinä. Varsinki ku meiä oven edestä menee 2 dösää melkee Ikean oven eteen Ja mulla nyt on ainaki vapaata vielä toistaiseks ens viikolla kaikki muut paitsi maanantai. Harvoin tulee sovittuu mitää muuten ku kuluvalle viikolle
 
Hellurei ja hellät tunteet....tai jotain

Meillä tänään ensimmäistä kertaa lääkärineuvola iltapäivällä...ajattelin kysäistä josko saatais johonkin fyssarille tai jonnekin lähetettä, kun meillä ollaan edelleen vähän vinossa vasemmalle tai siis käytetään vasenta puolta enemmän pään kanssa ja änkee itseään vasemmalle nykyään koko kropalla. Tämä kaikkihan on saanut alkunsa siitä että poika on jo mahassa ollut vinossa asennossa vasemmalle ja vahvistunut sitten se puoli paljon paremmin.

hmmm...yöunet...joo edelleen jonkun muun luona kuin meidän, viime yö aika liki näin... 4h unta ja syöttö, 2h unta ja kitinää seuraavat 2h kun tutti tippuu tai jotain muuta hienoa, koko ajan kuitenkin silmät kiinni, sitten alkaakin huuto ja syödähän se sitten pitää, 1h unta ja jatkuvaa kitinää,seiskalta lätkäisin valot päälle ja yritin hetken vielä pitää silmiä itse kiinni ja sitten ylös....
Totisesti vinkkejä kaivataan, noi aamuyöt on ihan kaameita.

parisuhde...no mies se sitten urakalla ottaa itselleen uusia harrastuksia...tuntuu siltä kun hää lopetti pitkänmatkan ajamisen niin nyt hakee sitten muuta tilalle, että voi kotoota olla pois. eihän se varmaan ihan niinkään ole, mutta siltä vaan tuntuu...


Nyt aamupalaa lärvätsään....
 
Mä en valitettavasti pääse huomisille treffeille, kun eilen olen ollut 39 asteen kuumeessa ja ei ollut paikkaa mihin ei koskis.
Tänään ei sit ollut kovasti kuumetta, mutta kävin lekurissa että saisin migreenin estolääkityksen takaisin, kun eilen&tänään migreenikohtaus. Onneksi on lääkitykset siihen.
Nyt vaa nenä vuotaa ja heikko olo. CRP oli kyl 30 ja lämpöö 37,4. Antibioottia sain, joten saa nähdä miten tästä tokenen.

Sunnuntaina olis ollut zumba, mut tuskin sinne jaksaa lähtee. Kuolen ensimmäisel 5minuutilemoticon

Juu onhan toi anoppi aikalailla rasittava välillä ja sitten oli mennä ruoka väärään kurkkuun sunnuntaina appiukon luona, kun ilmoitti että he voivat suurimman osan maksaaemoticon
En oikein osannut sanoo juuta tai jaata.

Nyt potkimaan toi mies suihkuun ja tiskaamaan....
 
Siirretäänkö PK-treffit sitten ensi viikkoon? En pääse ti, enkä ke, mutta muuten sopii. Ja Ikean aamupala kiinnostaa kanssa, jos tuossa Espoossa siis on. Vantaalle mun on hankala julkisilla lähteää täältä. Ikeassa voisin muutenkin käydä muutaman tarpeellisen ja tarpeettoman tavaran hakemassa :)

Jumpassa käyty, nyt kotihommia, kun tirppana vielä nukkuu...

Myöhemmin!
 
Täällä pikku-veke vielä päikkäreitä nukkuu  :) kovasti jo ootan että heräis niin päästäs lähtemään appilaan kahveelle!

PÄ: kyllähän se tieten jänskättää! oikeestaan heti tuli ajatuks että mites sitten ruoat ja muut, mutta tajusin että täältähän ne sitten otan mukaan pienelle..tai pienelle ja pienelle, onhan se jo 11kk sillon :) Saa yhden matkalaukun roudata noita ruokia matkaan, ja eiköhän me mennä sitte jo tavan korvikkeellakin ettei tarvi läträtä jauheiden kanssa. Veden sitten keittää tms. kun pojalle tarjoaa juotavata.... Lento jänskättää jo nyt myös mutta toisaalta oon aatellu ettei seoo ku onneks 3,5 tuntia.... ja tosiaan hyvä että ollaan omassa rauhassa, saa olla ku kotonaan ja on tilaa missä itkeä ja kiukuta jos on ihan pakko!

emoticon

*höristelee korviaan* nyt se heräs pitääpi mennä :)
 
Treffeistä: Siirretää sit suosiolla ens viikolle, jos sillo paremmi porukalle sopii. Toivottavasti kaikki kerkeää lukemaan ajoissa, että siirretään, ettei kukaan turhaan mene :) Tuun vielä myöhemmi kurkkimaan mitä mieltä muut on :)
 
Eli mikäs päivä sitten reffataan ens viikolla?
Huomenna oon vaan sitten himassa ja sallin itselleni vapaapäivän, kun oon olluna niin väsynyt.
 
Takaisin
Top