2010 Syysnaperot ja Uusi Vuosi 2011 ~Tammikuu~

HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA 2011 KAIKILLE ÄITYLEILLE JA NAPEROILLE TASAPUOLISESTI!! emoticon
 
Ihanaista uutta vuotta!

Thildan kanssa katseltiin eilen sädetikkuja , oli hianoo. Kun käytiin miehen kanssa ampumassa muutamat meidän raketit, niin vieressä alkoi paukkua ihan kunnolla. Mathilda oli jo nukahtanut vaunuihin ja olin varma, että säikähtää, mutta jatkoikin tyytyväisenä uniaan. Skumppaa ei tullut korkattua, kun nukahdin, eikä sitten enää maistunut, kun heräsin puolen yön paukkeeseen, joku toinen kerta sitten.

PK-treffit: Oisko sitten 5.1.2011, Kamppi 5,kerros, Johto Cafe, kello 12.00, sohvat jos vaan niille pääsee? Tervetuloa kaikki jotka kynnelle kykenee! Mulla on päässä uusi hieno punainen tupsupipo ;D ja sen alla tummat vähän korvien päälle ylettyvät hiukset ;

Nyt jatkuu sohvalla köllöttely ja suklaan mussutus. Huomenna se on loppu. Huomenna menen juoksulenkille. Ihan varmasti. Vannon ja vakuutan :D

Olisi kiva kuulla monenkin immeisen kuulumisia näin vuoden vaihduttua. Laittakaahan kuulumisia, vaikka vain lyhkäsesti.

Moi!
 
Hyvää alkanutta vuotta!

Meillä vaihde meni nukkuen.. mies häippäs baariin jo 23-> ja kotiutui joskus 04 pinnassa... Ja hän siis väitti jäävänsä kotiin.. As if. Onneks osasin varautua päässäni siihen, ettei kuitenkaan jää, ni ei niin kauheesti ketuttanu, vaikka jos oisin ollu varma asiasta, ni oisin voinu mennä jolleki kaverille kuokkimaan.. Ehkä sit ensi vuonna, riippuen siitä, missä ollaan

Treffeistä: Asia piffi! Me tullaa Edithin kanssa Eli jos "uusia" mammoja tulee, ni meil on mustat vaunut ja mulla tod.näk. farkut, "valkoset" kengät ja lyhyt musta toppatakki, jonka hupussa on karvareuna ja musta pipo, mis on vaaleanpunaisia kiemuroita.

Meitsi lähtee huomenna eksymään EspooseenKaverilla on poikansa 1v synttärit ja omansa pitää kans siinä samalla.. En oo heiän täs uudessa kämpässä käyny viel kertaakaan, ku vasta siihe muuttivat
 
Oih! Voitteks kuvitella, tuolla juuri plussailee tulevat syyskuulaiset!!! Kävin sinne laittamassa onnitteluja ja pieni haikeus yllätti meikäläisen... *niisk

Ei muuta.
 
ja PS
Purri sulla on kyllä kadehtittavan pitkä pinna ukkos kanssa...emoticon
Meillä olis ukko saanu jäädä sinne minne menikin jos olis noin häippässy...
 
Hoi kaikille!!!

Nyt ollaan kotosalla- ajoin viime yönä sen 550km.
Vuosi vaihtui ystävien seurassa ja oltiin miehen kans fammulla yhden jälkeen.

Purri: Sä olet kyllä lehmänhermo koko nainen!

Thilduska: Mitenkä lenkki kulki?

Täällä olisi lumihommiin meno ja nyt pitäisi vieroittaa itsensä suklaasta- vaikeeta on- varsinkin näin väsyneenä reissusta..
Mutta mutta keskiviikkona vaa'alle ja saa nähdä totuuden joulukiloista- viikko sitten oli + 300g ja en edes uskalla arvailla lukemaa nyt..

Eiköhän tämä tästä!

Pikkuinen on ollut oma valloittava itsensä ja soseita menee päivittäin pikkuisen- nukkuu hyvin ja kaikki hyvin.

Mulla jatkuu opinnot ja lätkätreenit tässä kuussa ja nyt mennään siis kevät näin. Jännittää pikkaisen..

Kohta on taas juhannus ja tää aika vaan menee hurjaa vauhtia!

Ylihuomenna tulee vuosi plussauksesta- voih. Nyt olen taas sormet ristissä, että menkat alkaisi :-/
(miehen vauvakuume on korkeella vieläkin)

Nyt se olis ryhdistäydyttävä- ei auta.

Palataan mammat!

nii- ja mä yritän päästä keskiviikkona reffeille!
 
Mä kävin kattelemassa tota ensimmäistä ketjua ja onhan meistä aktiiveja pudonnut paljon pois...
osa km vuoksi, toisista en niin tiiä..
vuosi sitten plussailtiin..

no nyt se ryhdistäytyminen!
 
Moi kaikille! emoticon

Täällä huutelee pienen pojun äiti Pirkanmaalta. Ajattelin nyt rohkaistua kirjoittelemaan tänne, kun välillä tuntuu, että vertaistuki tulisi tarpeeseen. Laskettuaika meillä oli 29. syyskuuta, mutta poju päätti pysytellä masussa aina lokakuun 12. päivään asti. Pitkään harkitsin lokakuisiin menoa, mutta siellä keskustelu on melkoisen hiljaista, joten sieltä ei taitaisi paljoa apua herua... emoticon Toivottavasti myöhäinen mukaantuloni ei haittaa!

Hyvää tätä vuotta kaikille mammoille ja pikkuisille! emoticon
 
moikka moi,

Täälä kans vuosi vaihtu aikas rauhallisin merkein. oisin niin halunnu mennä nukkuun jo ennen puoltayötä mut mies ei päästäny ennen kun oli vuosi vaihtunu.

Pojalla vaan vauhti kiihtyy ja jalat vispaa :D nyt hän oppinu kiljuun ja päristeleen. ja aamulla löysi omat varpaansa ja niitä kattellessa meni aikaa :) Ihana pikkumies <3

Rytmistä: Minkäslainen vuorokausirytmi teillä on nykyään? mitä touhuilette vauvan kanssa? kuinka teillä nukutaan yöt?

Meillä mennään nukkuun 21 ja herätään 5-6 aikaan syömään maitoo ja sit usein nukahdetaan viel hetkeks ja herätään 7-8 ja ollaan hereillä ja leikitään. 10 aikaan oon antanu luumusosetta ja maitoo. sen jälkein usein nukutaan tunnin verran. Tässä vaiheessa lähetään usein ulos. Herätessä leikitään vähän ja kahen maissa annan kasvisosetta ja maitoo. Tässä kohtaa juuso nukkuu pidemmät päikkärit 2-3h. Sit kuuden aikaan päärynäsosetta ja maitoo. ja yöks menee maissivelliä. illalla tietty välillä torkutaan ja leikitään. Näin on menny nyt muutama viikko et alkaa löytyyn sitä rytmiä. Meillä on kyllä ruokavälit pientyny kun on saanu kiinteetä.

mymmeli-85: tervetuloa ainakin mun puolesta :) missä päin pirkanmaata asut? ite asun meinaan tampereella.
 
Lhr: Tampereelta minäkin :)

Rytmistä: Yöunille nukahdetaan yleensä klo 23 jälkeen. Ensimmäisen kerran syödään yleensä puoli neljän maissa ja toinen ruokailu voi olla sitten jo puoli kuuden aikaan tai vasta puoli kahdeksalta, kuten tänä aamuna. Yöunilta herätään sitten joskus kymmenen, yhdentoista aikoihin, eli iltavirkku, aamun torkku on tuo meidän poju! :)

Päivät menee sitten miten menee. Yleensä poju nukahtaa vielä noin tunniksi melko pian yöunilta heräämisen jälkeen. Sen jälkeen päiväunet on lähinnä torkkumista tai sitten vaan sohvalla köllöttelyä. Päivisin syödään noin 2-3 tunnin välein ja meillä mennään siis vielä pelkällä maidolla. Valveillaollessa jutellaan kovasti ja köllötellään leikkimatolla. Vielä ei ihan olla käsiä löydetty, mutta muutaman kerran on kyllä jo nyrkkiä tuijotettu ja leikimaton kaarissa roikkuviin tähtiin tartuttu! Telkkari on myös semmonen, mitä tuijotellaan kovasti.
 
mymmeli-85: Kiva et on muitakin tampereelta :)
missä päin tamperetta asut? ite asun vehmaisissa.

Meillä ollaan kyllä aamuvirkkuja, eipä se mua sinänsä haittaa kun pystyn meneen aikasin nukkuun. Mies on vaan illan virkku ja sille on ihan tappoo herätä aikasin :D eipä sen kyllä kovin usein tarvii herätä aikasin.

On se kyllä kiva kun pikkunen kehittyy, meillä on kyllä ollu tosi helppo tapaus ainakin tähän mennessä. "koputtaa" :)
 
Vai oon minä lehmähermoinen Muuuuuuu!   Se johtuu siitä, etten vaa jaksa enää näkättää sille noista samoista asioista, ku tuntuu et näkätän kuuroille korville. Ja elän toivossa, että ku mies on käyny sen 6vk reissunsa kotimaassaan, niin tajuais taas vähän enempi... Ja toivossa on siis hyvä elää.... Ja luulen että mieski lähti baariin lähinnä siks, ku serkkunsa nyt sit kuitenki tuli meille käymään, niin meni sen seuraks.. Tosin nyt miehet valittaa mulle kilpaa kuinka heitä väsyttää, kun Edith heräilee niin usein öisin.. eli sen 2 kertaa yöllä. Päätin tänä aamuna, että jos ukot kerran haluaa nukkua puoleen päivään (tarkottaa käytännössä, että Edithin ja mun pitäis olla hiiren hiljaa) ni meen kyl varmaa ens viikolla muutamaks päiväks vanhempien luo asustamaan, ni ei tartte mulle valitella. Tässä myös kuvittelin, että aikuisten ihmisten järki sanois et n.4kk vauva ei koko yötä välttämättä nuku! Onneks miehellä on taas tiistaista eteenpäin duunia, ni se joutuu itteki herää aikaseen, tosin se serkku taitaa sit jäädä mun rasitteeks

Mymmelille teretulemast! Eiköhän sekaan mahdu oikein hyvin


 
Täällä uusivuosi meni rauhallisissa merkeissä mun ja pojan osalta :) poika män nukkumaan ysiltä (kymmeneen asti heräili muutamaan otteeseen omiin touhuihinsa) ja minä kiltisti perässä klo23. mies nyt sitten(halusinkin siis että mies menis vihdoin vähän itekkin nollaamaan itteensä ja näkemään kavereitaan)... *huoh*... noh, oli ollunna itte kiltisti juhlimassa uuttavuotta mutta sitten joku känniääliö oli päättänyt muuta ja poliisihommiksihan se män sitte! siitä puheenollen! tänä aamuna (siis joo-o sunnuntaina!) poliisit sitte kävivät ovella ja minähän se tohkeissani tukka paskasena, yökkäri päällä pojan kakkimaa kädessä menin oven aukasemaan! kyllä mää taas jälkeenpäin ihmettelin itelleni että aina sattuu niin että mie oon niin hemakassa kunnossa ku joku pimpottelee kelloa.... en ees tajunnu sanoa, että juu, noustiin tuossa 15min. sitte ylös emoticon

poijjaalla on ollunna nyt pari päivää semmonen rutiini päällä että nukkumaan 21-22 ja aamulla sitte herätään viim. ysiltä ylös! ja tämähän on sopinu mulle! nyt myös päivisin on saatu rutiinia noilla vaunulenkeillä kun kelit on antaneet periksi, saas nähä mitä ens viikko tuo tullessaan! *sormet ristissä*

huomenna ois lääkärineuvola. ja mua nyt vähän kyllä jännittää ku meenki sinne neuvolaan yksin miehen lääkärin takia
 emoticon
miten mää kykenen pitämään tuota lasta sylissä kun sitä pistetään....

nyt häätyypi lähtiä suihkuun ja vääntämään banaania naamaan (siis ihan vaan tytöt oikeesti oikeeta banskua;))

että joutaa aamulla liikenteeseen!

uusivuosi ja uudet kujeet !
 
Moikka moi!

Pitkästä aikaa tulin kirjoitteleen. Pikaseen oon ehtiny lukaseen teidän juttuja mut kiirusta on pitäny joulun ja uuden vuoden ja poitsun kanssa. Meilläki yllättäen meni rauhallisesti toi vuoden vaihtuminen. Illalla yhdeksän aikaan oltiin jo yökkäreissä ja mietinki et pari vuotta sitten se ois ollu ennenkuulumatonta. emoticon Parit raketit ammuttiin ku oli kylässä miehen sisko lapsineen sit saunottiin ja syötiin tietty perunasalaatit, nakit ja lihapullat. Yhen saunasiiderin uskaltauduin juomaan ja poksautin lasten "kuohari"pullon juhlan kunniaksi. :)

Munki oli pakko käydä kattoon toi 2011 syyskuulaisten ketju. Aika haikeet fiilikset kieltämättä. Muistan edelleen ku eilisen päivän sen hetken ku heräsin yöllä puol kuuden aikaan ku tuli vaan tunne et nyt on testi tehtävä. Plussahan sieltä tuli eikä kyl uni tullu silmään enää sen jälkeen. emoticon

Jahas kutsu käy, joten jäi taas tähän kirjoittelut..
 
Helou! 

Meilläkin vuoden vaihde meni tosi rauhallisissa merkeissä, oltiin kotiloissa kolmestaan vauhdikkaiden joulun pyhien vastapainoksi. Saunottiin, syötiin hyvin, katseltiin telkkaria ja pari rakettia oli meilläkin vuoden vaihtumisen kunniaksi. Ihanan rento vkl takana, nyt on hyvin energiaa ladattuna uutta viikkoa varten emoticon

Mulla jatkui nyt vuoden alusta jäsenyys liikuntakeskukseen ja tänään menin ekaa kertaa sitten 6 kuukauteen vesijumppailemaan. Mahtavalta tuntui kun sai taas kunnolla jumpata, ens viikolla taidan uskaltautua taas pumppitunnillekin. Niin paljon kun nautin vaunulenkkeilystäkin, niin tosi kivalle tuntui olla hetki poissa kotiympyröistä ja antaa aikaa vain itselle ja omalle hyvinvoinnille. Siitä varmasti hyötyy vauvakin, kun äiti on taas paremmalla fiiliksellä. 

Rytmistä: meillä Veelis edelleen täysimetyksellä. Rytmi on siks melko vaihteleva, mutta suurinpiirtein klo 21-22 saan pojan nukkumaan yöunille, eka unipätkä 3-4 tuntia, jonka jälkeen syödäänkin aamuun saakka/siihen asti kun noustaan 2-2,5 tunnin välein. Päivällä syödään 2-3 tunnin välein riippuen paljon ulkoiluista ja siitä saanko pojan nukkumaan ulos vai en. Jos sisällä ollaan kokopäivä niin syöttövälitkin lyhyempiä..
Ihan kivasti oon mielestäni jaksanut tätä suht tiheää syöttörytmiä, kun oon aatellut että pian saadaan jo alkaa antaa soseita ja sitten todennäköisesti nuo välit ainakin vähän pitenee. Katsotaan kuinka käy. Viimeistään kuukauden päästä joka tapauksessa aletaan maistelemaan kiinteitä, en malttais odottaa pojan reaktioita niitä kohtaan! emoticon Luulenpa että tälle kaverille maistuu :) 

Mä todennäköiseti pääsen PK-seudun treffeille keskiviikkona. Laitan vielä viestiä lähemmin. 

Onnellista vuoden alkua kaikille! Vuoden takaiset tunnelmat mielessä mullakin, jotenkin tuntuu samaan aikaan että siitä on jo ikuisuus ja taas toisaalta vain hetki sittenhän mä sen testin tein. 
 
Moks.

Täällä on joku kummallinen alakulo päällä ollu jo useamman päivän.
Oon yrittäny et otan omaa aikaa mut se vaan pahentaa yleensä fiiliksiä. Oon käyny luistelemassa ja lenkillä ja polkenu kuntista, mut ei nekään... sillain plaah olo?!?!
Pitäisköhän ukkosen kanssa vaikka ottaa läheisyyttä ja jutella oikein kunnolla.

Otavakin on ollut harvinaisen kiukkuinen ja meillä loppui myös kestoilut seinään kun vellien ja kiinteiden myötä poju kakkaa n.7-9 krtaa pvässä!!
Myöskin yöt on ollu jotenkin rankempia kuin normaalisti.

Ompas jotenkin nyt ääh ja puuh...

määpäs lopetan...
 
Maanantaita!

Täällä on tänään taas viimeiseen asti tapeltu unta vastaan. En ymmärrä, että minkä takia tarttee niin kauheesti vastustella nukahtamista. Pää vaan pyörii ja sitten pitää kiukuta. Nyt onneksi taisi nukahtaa tuohon sohvalle. Koko ajan vaan täytyisi olla pitämässä kättä rinnan päällä tai kasvoilla, että rauhottuisi... emoticon

Custos: täällä myös odotellaan, jotta päästäisi maistelemaan soseita, mutta olen ajatellut, että jos vain maitoa riittää ja poju kasvaa tarpeeksi, niin jatkaisin imetystä jopa sinne puoli vuotiaaksi asti. Mutta katsellaan kuinka käy.

: Me ollaan menty alusta asti kestoilla, vaikka poika kakkasi kaksi kuukautta joka ikiseen vaippaan! Nyt on tahti hieman rauhoittunut, eli kakkii yleensä pari kertaa päivässä.

Jahas, nyt taas herättiin.
Hyvää alkanutta viikkoa vaan kaikille! emoticon
 
Do dii!

Lumihommat tehty- osaksi!

Ja uusi elämä alkakoon- pikkuhiljaa.

Purri: Sä olet kyllä aikamoinen! Ja ny ne kehtaa vielä valittaa- huuuuh huh!
Tsemppiä!

: Mitä mitä- alakuloa siellä??
Niin täälläkin toisinaan, mutta menee ohi.
Mutta et nyt jää tuleen makaamaan vaan otat vakavasti ton fiiliksen-

Hitto- heräs-palaan!
 
Arki..

Me ei päästä tänään ulos. höh. Neiti kakkasi eilen toppahaalarinsa asti ja se on edelleen märkä. Nyt laitoin neidille kypärämyssyn päähän ja vaunuihin eteiseen. Saas nähdä meneekö huijaus läpi :)

Juu, suklaa maistuu edelleen, mutta en ole ostanut uutta, vaan syönyt noita vanhoja pois, enkä osta uutta, pehmeä laskuhan tän karkin mussuttamisen jälkeen pitää olla ;). Eilisen lenkin jälkeen lihakset tietty jumissa.

PÄ: voisko alakuloinen fiilis johtua siitä, että jouluna ollut ainakin täällä melkoisesti tohinaa ja nähnyt paljon ihmisiä ja nyt kun on arki niin on suunnattoman suuresti rauhallisempaa, niin sitten tulee sellainen tyhjä olo. Mulla ainakin on sellainen ja tuntuu, että oon kamalan väsynytkin, vaikka muka levännyt osan joulusta mummulassa ja monena päivänä katsellut vaan leffoja sohvalla. Kait ne on ne rutiinit, jotka pitää pinnalla.

..kahvin haku ja kurkkaus vaunuihin: neiti killittää siellä silmät auki, mutta tyytyväisenä, jospa kohta nukahtaisi..

Purri: mä en kyllä kestäisi, jos meillä olisi miehen serkku kylässä pitkän aikaa ja varsinkaan, jos valittaisivat tuolla tavalla siitä, että pikkuinen itkee. Ääärrrsyttävää, meillä kanssa mies sanoo välillä, kun Thilda nukkuu vähän huonommin ja syö öisin tiheemmin, että on niin kamalan väsynyt. Ihan niinku sitä ei itse tietäis.

Mymmeli: tervetuloa! Ootko koittanut nukuttaa toista kuolarätin avulla? PojanÄidiltä sain hyvän vinkin tuossa taannoin, että rätti päähän ja hyssyttelyä (silittelen usein kädellä) Rätti rauhoittaa ainakin meidän tohottajaa ja sitten, kun ottaa käden pois ja jättää rätin paikoilleen, niin tyttö jatkaa tyytyväisenä unia.

Rytmistä: meillä herätään 9-10 välillä, ollaan hereillä 1-1,5h, nukutaan aamupäikkärit maks. 1h, sitten taas syödään seurustellaan ja leikitään. n. 13-14 aikaan lähdetään vaunulenkille, neiti nukkuu yleensä 2-4h. Sitten taas syödään, leikitään vaihdetaan vaippaa ja seurustellaan. Kello 17-20 nukutaan vielä yhdet päikkärit, jotka on kestoltaan vähän vaihtelevat 0,5h-3h. Sitten iltatoimet ja iltaleikit ja sänkyyn, missä iltasatu ja tuutulaulu ja iltatankkaamista useaan otteeseen. Joskus neiti nukahtaa itsekseen, joskus itkun kanssa, mutta yleensä kello 23. mennessä on unessa. Yöllä syödään n.3h välein. Yleensä on yksi pidempi pätkä, joka sijoittuu 2-6 väliin. 6 oon niin väsynyt, että nappaan neidin kainaloon ja siinä nukuskellaan ja syödään sinne 10 asti. Välillä vaihdan neidin kainalosta toiseen, tissi on siinä tarjolla hänelle jos sitä haluaa, itse käytännössä olen koko ajan unessa. Sitten 10 mennessä neiti alkaa takoa siinä kainalossa naamaa, että josko se mami jo viitsisi avata silmänsä ja pakkohan se on, kun toinen hiplaa mun nenää ja suuta ja kun raotan silmiä, niin on leveä hymy huulilla :)

Soseet: meillä on lääkäri ens perjantaina. Katsotaan miten käyrät menee, kun viimeksi oli paino pudonnut +1 käyrältä 0 käyrälle. JOs on jatkanut putoamista, niin sitten aloitan heti kiinteät. JOs on pysynyt 0 käyrällä, niin odotan vielä pari viikkoa, ennen kuin aletaan maisteleen.

Puuroista: kaupassa katselin, että puurojauheissa ainakin oli ikärajana 5kk, niitä olikin sitten riisiä tattaria... Viljat mun käsittääkseni aloitetaan vähän myöhemmin, en oo varma tosin.

Täytyy alkaa tekemään kauppalistaa, kun vaunuissa edelleen hiljaista.

Mukavaa vuoden ensimmäistä viikkoa!
 
Takaisin
Top