2010 Syysnaperot ja Uusi Vuosi 2011 ~Tammikuu~

prkl:n peruutusnappula!!! taas painoin sitä ja tottahan toki oli enemmän kirjotettuna ku nyt enää kerkiän.....

Täällä oli tosiaan neuvolalääkäri tälle päivää(siitä enemmän tuolla nuevola-osiossa) ja meille ihan itse ehdottelivat jotta kiinteitä alettais pikkuhiljaa maistelemaan kun tuota korviketta menee sen verta paljon vuorokaudessa.

Mitäs CF:lle kuuluilee ? ei oo näkyny pitkilleen....

Aamu oli tosiaan täälläkin suunnalla aika haipakkata kun poika heräs syömään kuudelta ja mie jäinki siitä sitte hereille ku kello ois soinu jo 7.30. sitten kyssille mies viemään lääkäriin yheksäksi ja ite neuvolaan kymmeneksi. sen jälkeen kauheella kyytillä kotio että mies taas pääsee poliisilaitokselle. Ja jos nyt tää toinenosapuoli osaa ajatella asiaa omaltakin kannaltaan oikein niin rahat on tilillä viikonloppuun mennessä tai muuten syyttäjä syyttelee, vaihtoehdot lyhykäisyydessään siinä.

Mites kuopiolaiset, treffattasko taas joku kerta ?
 
Thilduska: Rättikin on kovassa käytössä ja viltti samoin. Välillä ei unirähinöihin auta muu kuin vanha kunnon kapalointi. Joskus pelkkä rätti riittää, mutta välillä tarvii sitä kättä siihen naaman viereen ja nenän/otsan sivelyä. :)

Vauvan kanssa puuhastelusta: tänään oli Aamulehdessä semmoinen vauvatanssin ohje. Kokeilin sitä jo kertaalleen tänään, mutta poju ei ollut oikein kiinnostunut touhusta. Ajattelin kokeilla vielä uudestaan tänään ja huomenna jatketaan sitten. Toivotaan, että pikkunen kiinnostuisi touhusta. 
 
piti tulla vielä fiilistelemään kun kävin kurkkaamassa tulevien syysmammojen ilmottautumisia! etsin myös käsiini ekan oman viestini tänne meidän ketjuun sitten... eihän siinä tarvinnu ku n.35 sivua kelata... äkkiä se aika vaan kuitenki hurahti! vaikka silloin ajatteli toisin...
emoticonemoticon
 
Elossa ollaan!

Poitsun kans arki on tasasen tylsää.. Joulu oltiin mun vanhempien luona ja uusivuosi kahelleen kotona.

Meillä otettiin reilu pari viikkoo sitten ruokalistalle peruna-porkkana velli. Sitä Jirko vetelee hyvillä mielin aina sen 200 ml illassaan. Yötä auttaa sen verran että herätään kerran. Ihan niinku aina on herätty. Jostain kumman syystä vaan tää mamma on aaaaivan rättipoikki. Tekis mieli vaan nukkua ja nukkua. Välillä on kova ikävä entistä elämää.. kamalaa sanoa noin kun kuitenkin poika on mulle kaikki kaikessa. Johtusko tämäkin fiilis siitä kun täällä yksinään tätä arkee pyöritän.. Poika kyllä käy kerran viikkoon isällään. Oli siellä nyt ekaa kertaa yötä.. Kun palautui takas kotiin niin tuntu kun olis ollu mulle tosi loukkaantunu. Itkeskeli ja oli muutenkin semmonen ihmeellinen. Kotona on tosi ilonen ja naureskelevainen, mutta sunnuntai-iltana ei kyllä hymyäkään äitille herunu emoticon

Kuopio, treffaillaan vaan.. mulle käy millon vaan missä vaan.

Miljoona muutakin asiaa oli mielessä, mutta eihän niitä enää muista..
 
MENKAT ALKOI!!
Bileet! Mulla tuli jo eilen illalla itku, ku laskin, että mun kierrolla (28pvää) pitäis alkaa ma, mutta ei ollu mtn merkkejä ilmassa..
Mutta, kun olin kaivelemassa testiä, tulikin pikkasen vuotoa.

Meilläkin on kaikkea touhuttu, muttei niitä pikkusiittiöitä päästetty sinne...mutta jotenki sitä stressaa kuitenkii, josko ne pannahiset pääsee livistämään...

Päästiin miehenkin kanssa yhteisymmärrykseen, jotta kesällä sitten katsomma uusiksi, josko koetamme yhtä vaaveroista vielä..
Huoh- onneksi toi ukko vielä ymmärtää järkipuhettaemoticon
, mulla kun on koulu sellaisessa vaiheessa, jotta haluan pikkasen saada pahimpia kursseja suoritettua ens syksyllä ainaskii ja muutenkin- ei ollu herkkua toi viime raskaus.

Nii.. : Mä todella toivon, että sulla on vaan joku hetkellinen juttu menossa. Halit!

Mymmelille tervetuloa!

Thilduska- vai kakkaa kainaloon saakka!? Huh.
Ja hämäys onnistui ilmeisesti hyvin?

Meillä on alettu nukkumishommiin näihin aikoihin klo 20- jokseenkin huonolla menestyksellä, mutta en luovuta- pikkuhiljaa sitten nukkuu tästä eteenpäin yönsä..nyt toisinaan herää parin tunnin sisällä nukahtamisesta ja jaksaa jutustella sen tunnin kaksi..
Mutta nyt huippikset!


 
Avot ja eka kerta tälle vuodelle ja uudelle forumille. On ollut astetta aika ja kädet kortilla.

Ihanaa ja iloista alkavaa vuotta kaikille! Ja Mymmeli-85 erittäin lämpimästi tervetuloa!

Thilduska: Onneksi Thilda on kunnossa ja eikä uusintakierrosta lääkärissä ole tarvinnut ottaa.

Nappulan vuorokausirytmistä: Meillä rytmi on aavistuksen ailahtelevainen vielä; aamu alkaa 7.00-8.30 ja ollaan hereillä n. klo. 10.00-11.30 jolloin 1/2 - 2h päikkärit, seurustelua 16.30-17.30 asti ja puolen tunnin päikkärit ja sitten yleensä iltaunille 21.00-22.00. Päikkärit on meidän iso ongelma - niitä ei välttämättä kaikkina päivinä ole tai ne eivät "pysy" ja nyt on alkanut aamu-"tissittäminen" n. 4.00-5.00 uudestaan.

Kiinteisiin saatiin 3kk neuvolassa lupa ja porkkanaa kokeiltiinkin muutamana päivänä mutta sen verran hereillä on kielen etuosan kakomisrefleksi, että päätimme lykätä tätä hetken pidempään. Eli milk poweria, mutta josko pääsisimme kiinteiden makuun - olisi isännälläkin mahdollisuus syöttää helpommin kun meille ei nuo pullot toimi - hörpyyttäminen kyllä.

Uusimmassa Kaksplussassa 1/2011 oli hyvä juttu "Saa syödä sormin" sormiruokailusta ja siinä sivuten pienen syömisestä - itse en oikein tiedä mitä mieltä sormiruokailusta olen, mutta se nähdään sitten kun aika on sopiva - ja kyllähän ne sormet ruokaan joka tapauksessa eksyy... ;0)

Meillä olikin suorastaa "laihialainen" Joulu ja Uusi vuosi kun iski kunnon mahatauti, josta toipuminen on vielä menossa. Viikko meni ensin kolme päivää ylhäältä ja loput toista kautta. Onneksi emme juurikaan jouluruokia laittaneet - ja nekin vähän meni sulostuttamaan hurttastemme ruokakuppeja. He eivät todellakaan laittaneet hanttiin. Samaan syssyyn sain vielä virtsatietulehduksen - niin olo oli suorastaan hilpeä, mutta Helmi pysyi terveenä kaikesta tästä - Jippii ja iso tuuletus!

Jep - kyllähän nuo uudet syyskuulaiset ja plussa-tuulet saa tunteet pintaan. Itselle jäi niin hyvä kokemus tästä, ja olen myös aina ajatellut, että sisaria on hyvä ollla, joten kassotaan miten elämä tässä tulevaisuudessa heittelee. Olihan tuo aika haikeaa pakata "Nappulan" pieniä vaatteita pois - pienin bodymme oli kokoa 44! *Sniff* Mut, mut, mut - töissä käydään välissä vaikka tuo kello tikittääkin ja neurolla tulee olemaan seuraavaan projektiin oma sanottavansa.

Pitää tuulettaa, kun Helmi sai pikkuserkun 23. joulukuuta!

Laitoin muuten työpaikkahakemuksen vetämään tähän kotikunnalle - katsotaan kuin käy, vaikka on siellä vielä vanha työ on olemassa. Olisi kuitenkin ihana lyhennellä työmatkaa vaikka esimiestyö ei itseä enää niin kiinnostakaan - pidän enemmän ongelmanratkaisusta - vaikka saahan sitä tuossakin työssä, hieman erilaisia vain. ;0)

Tammasellakin olen välillä päässyt ratsastamaan. Nyt jo alkaa vatsikset olemaan kunnossa ja kunnon puntti-sarjat vetää. Tästä treeni tiukkenee kunhan pikkuneidin aikataulu antaa myöden.

Voikaahan akikki hyvin ja pysytään terveenä. Nyt emännälle käypi kutsu...
 
Jiihaa!!!

Täällä taas, uusi vuosi ja melkein samat kujeet emoticon

Vuosi vaihtui ukon kainaloon kaivautuneena saman peiton alla...
nukkuen. Aamulla sitten ... Juu!
 Siis Hyvää Alkanutta Uutta Vuotta kaikille!

Rytmi: On alkanut löytymään, kiitos kiinteiden pöperöiden emoticon  Saan nukkua yöni vain 1-2 herätyksellä, joten jaksan paljon paremmin olla ärhentelemättä muulle perheelle.

Alakulo: Meinasi iskeä, mutta selätin sen. Joulun ja uuden vuoden vaihde on ollut mulle aina sellaista aikaa, että herkistelen ja kaivaudun omaan "haavemaailmaani." Voikohan sen sanoa noin... joka tapauksessa selvisin.
Periksi ei anneta! VoimaHalituksia!

*Huokailee* no kyllä vähän tuli haikeus, kun kävin fiilistelemässä tuolla meijän alku tohinoilla. Loppiaisena tulee vuosi, kun lopetin tupakan polton ja tein sen testin,,vaikka tiesin jo Uuden vuoden aatonaattona odottavani...ja pissitin niin kuusnolla juhlijoita linssiin olut tölkkini kanssa emoticon

Tuolla se pienimies nyt nukkuu, tuhisee ja näkee vauvamaisia uniaan. Mun pienen pieni ihme. emoticon

Arjen pyöritystä: Yksinään täälläkin pääsääntöisesti pyöritellään. Aika yksinäistä touhua...iltasin varsinkin, kun uni ei tule ja on hiljasta.Mielessä pyörii tuhat ja yksi asiaa...Ja miten selviän taas huomisesta päivästä,miten järjestän sen ja tämän asian. Ehdinköhän imuroimaan missä välissä....jne... Mietin aivan liikaa asioita ja huolestun etukäteen sellaisista, mitä ei pitäisi vielä miettiä. Nytkin pitäisi nauttia äitiyslomasta, ja minä jo mietin kotihoidontuen määrää, jotta voisin jäädä pojan kanssa kotiin. Tuntuu että tuosta on nyt tullut mulle sellainen päähän pinttymä jota vatvon jo unissanikin. (ja toivon sitä lottovoittoa)HI!

No mutta menipäs omaan napaan taas kerran...Mun pitää lueskella noita teijän juttuja paremmin päivällä, eikä silmät ristissä illalla. Tulen sitten kommentoimaan paremmin.

Joka tapauksessa Ihanaa mammat, me ollaan taas pulisemassa kaik yhres koos yks kaks koli neli emoticon

Öitä!
 
 
Silmät ristissä täällä, koska tyttö herätti 2 tunnin välein.
Ottaa kupoliin ihan huolella, koska exä sekoitti taas vaihteeksi pojat ihan kunnolla. -->Eivät mm. saaneet joululahjojaan kotiin.
Nyyyyyt on raskasta, palaan paremmalla ajalla ja fiiliksellä.

Nyt lisää kahvia.
 
Iltaa!

Onkos huomenna muita tulossa ku Purri? Ja Purri: mää siis ainakin oon tulossa kaffelle. Ja meen sinne siis joka tapauksessa, kun hoidan muutkin pakolliset asiat sillä suunnallaa samalla kerralla.

Mamma: just eilen mietiskelin kanssa sitä hoitovapaata, vaikka tiedän, että nykysellään ei oo mahdollista jäädä. KOvasti toivon,, mutta tuskin. Ahdistuin ja päätin, että vielä en 2kk mieti mitään, vaan nautiskelen pikkuisen kanssa nyt, kun saan. Niin, että eiköhän mennä lottoamaan vaan ;)

Kaika: no johan ex tempun keksi lapsille. Toivottavasti teillä nukutaan ensi yönä paremmin.

PÄ: kuinkas siellä voidaan? Toivottavasti paremmin, jos kovasti ahdistaa niin otathan yhteyttä neuvolaan jne. Itse käyn tällä hetkellä juttelemassa ainakin helmikuulle, kun välillä meinasi ahdistaa. Vaikka just nyt kaikki ok, niin silti ihan mukava käydä siellä puhumassa, niin saa vähän ulkopuolista näkemystä ja kun mulla on kuitenkin se masennus taustalla.

Dialogisesta vauvatanssista: me ollaan harrastettu sitä suunnilleen reilu kuukausi. Alkuun pikkuinen ei oikein innostunut, eikä jaksanut keskittyä, mutta jatkettiin ahkerasti. Nyt neiti on ihan innoissaan ja naureskelee kyseisen operaation aikana ja tekee ainakin mun mielestä jo liikkeitä itsekin (mies voi olla eri mieltä siitä osaako Thilda jo itse liikeet :) )

Maya: onnea työn hakuun :)

Neiti itkeskeli taas illalla enemmän ku yleensä. Ja kakkasi yöllä vihreetä. Yleensä meillä ei öisin kakata paitsi ennen sitä sairaalareissua. Tänään ollut ihan oma itsensä, joskin nukkunut vähän huonosti, kun on ollut niin kova pakkanen, ettei aamusta ulos raaskinut laittaa. Ostin eilen sellaisen lämpöpussin, minkä saa myöhemmin rattaisiin, niin siinä on ainakin lämmin pikkuisen nukkua, eikä haittaa vaikka paksu toppahaalari nyt tulisi kakkaan toisen kerran, niin on sitten jotakin, että pääsee ohuemmalla haalarillakin ulos, jos tarvii.

Jahas.. neiti heräsi isukin kainalosta.
Iltapuuhille siis!
Öitä!

 
Nonni-
nyt kuntopyörän rääkkäys, hyvä ja ravintopitoinen ja terveellinen ateria ja perheen kanssa lautapelien pelailu takana. Tuhannesti parempi mieli!

Thilduska: Meillä ei kyllä enää ole tullut tuota vihreetä kakkaa- mistähän moinen teillä?
Mä muistelin, että meidän tyttö olisi kipuillut silloin kk vanhana ja kakkinut just sitä vihreetä...
Toivottavasti ei toistu joulun aikaiset kipuilut! *pitää sormia ristissä*

Mamma: Samaa täälläkin murehditaan- mitäs sitten kun tulot romahtaa? Ja kummallista, että me pärjättiin vuosi sitten kans vaiks mulla ei ollut edes kodinhoidontukea...kummasti sitä tottuu näihin vanhempainrahoihin..

Treffit: Minneen pääse, ku ajattelin viedä katraan Heurekaan- vauva pääsee mukaan. Miehelle rauha vikaksi työpäiväksi, jotta pääsee lomailemaan taas ;-)

Omaa: Meillä on ihmeellistä, roikutaan tississä hommaa ollut tässä viime aikoina...eipä haittaa, kun vellit on kuitennii menny normaalisti alas..
Ja mä todella toivon, että ens yö olisi normaali!

Mutta nyt beckiä katsomaan, ku eihän tvstä tuu mtn!

Moi.

 
Heippodi!

Thilduska: No höpistää sit keskenämme, jos ei muita tule ja jos tulee ni hiano homma

Mun pitäis löytää ittellenni jonkin sortin hienompi yläosa.. Tunika tai paita tms... Kaveri menee naimisiin ens keskiviikkona ja ja... Ei mulla oo mitää sellasta mitä voisin hyvällä omallatunnolla pukee häihin Varsinki ku kaverilla ittellään on oikee kunnon pitkä juhlamekko, vaikka maistraatti häät onki, ettei siinä mielessä tarttis mitää kovin hienoa olla... Mut huomenna kuitenki Kampissa kattelen, josko jotai kivaa löytyis...

Tjah, Edith heräs..
 
Hyvää tätä vuotta täältäkin suunnasta.

Kyllä sä olet Purri ollut muita lainaten tosi kärsivällinen miehesi suhteen.

Mayalle onnea työnhakuun.

Kaikalle onnea menkoista ja perkeleen exäsi teki tosi paskamaisen tempunemoticon

Meillä kun Niko oli nyt kotona, niin parit raketit ammuttiin ja sitten herkuteltiin. Niko kyllä nukahti jo ennen 22, niin saatiin miehen kaa sitten katsoa leffaa rauhassa ja alkoholiton kuohari nautittiin.

Mä en ole varmaan kohta 1kk imettänyt enään ja Aada menee nyt ihan korvikemaidolla ja velleillä. Aluksi vähän masu prostestoi tota velliä, mutta hyvin on nyt tottunut.

Mymmelille tervetuloa joukkoonemoticon

Tänään on ollut taas pikkasen alakuloinen päivä, mutta huomenna on eka terapia loman jälkeen, niin pääsen sinne purkaa ajatuksia.
Valitettavasti en pääse huomenna kaffettelee, kun toi terapia.

Että mä vihastuin omalle miehelleni, kun lupasi että lukee Nikolle iltasadun että mä saan ns. vapaa illan. No ei sitten lukenut, kun oli niin väsynyt ja Aadan vaippaakaa ei voinut vaihtoehtoisesti vaihtaa. Joo mä en tee yövuoroi vaa olen vaa kotosalla muksun kanssa ja hoidan kaiken, niin mua voi väsyttää jne.
Koirallakin saamari ollut koht 1,5vko juoksut, niin hemmetin ärsyttävä kun vinkuu vinkuu ja vinkuu.
Niko kiukkuaa pukiessa ja sitten kun mies menee yöks hommiin, niin Niko vaatii päästä mun vieree nukkumaan. No ei siinä mitää jos se kävis nukkumaan, mutta ei. Joskus menee se 2,5h ennen kun Niko nukahtaa.

Mä aloitan zumbaamisen 23.1 ja saa nähdä onko mun juttu. Sanoin miehelle että mä menen sinne ja kun sä alat käymään taas salilla 3krt/viikossa, niin hittolainen mullakin oikeus omaan menoo. Muuten vaa kotona istun ja ahdistun mun kiloista yms...

 
Hahahahahahah!

Just pääsin sanomasta, että oon päättänyt olla murehtimatta raha-asioista ja tulevasta vielä sen 2kk. Kappas, kun täällä kukun näin aamutuimaan, vaikka pikkuinen nukkuu ja saisi itsekin vielä nukkua ja murehdin emoticon

Sitten vielä se, että ei mulla oo menkat vielä alkanut, mutta sattui miehen kanssa vahinko ja nyt jänskättää, että mitä jos... (oikeastaan toivon, että jos.. toisaalta oon kauhuissani, että jos) ja mitä sitten, kun yllättäen on nyt sitten samanlaiset tuntemukset vatsasassa kuin reilu vuosi sitten ;) Noh.. katsotaan tuossa parin viikon päästä vaikka testiä.

Mathilda pyörähti eilen leikkimatolla akselinsa ympäri melkoisen omintakeista möyrimistä kyljellään/ selällään. Siihen pyörähdykseen menikin aikaa 1h :) Mutta ihmeellistä se oli, että äitin pikkuinen pääsi itse liikkumaan.

Kaika: ei ne siellä sairaalassa sanonut vihreestä kakasta, että olisi mitenkään kummallista. Joku tällä palstalla taisi kirjoitella, että ei oo vaarallista. Ainoastaan, jos vauvan kakka muuttuu valkoiseksi, niin pitää huolestua. Samanlaisen vastauksen sain, kun googlailin, että ihan normaalia kakan värin vaihtelu. Jossakin luki, että johtuisi suihkutisseistä ja toisaalla taas, että laktoosi ei pilkkoudu vauvan masussa, niin värjää vihreäksi. Otan asian puheeksi pe, kun Thildalla on neuvola.

PÄ: laitahan kuulumisia, kun jaksat! Kovasti oot mielessä :) Toivottavasti pääset treffeille.

Mammaliina: harmi, että jää sulta tapaaminen tällä kertaa väliin. Toivottavasti ensi kerralla taas pääset :)

Purri: jeps! Höpistään sitten kaksin, jos ei muita näy :)

PKlaiset: rohkeesti vaan kaffelle mukaan ;)
 
Meillä muutto pian käsillä...meni hermot tähän kämppään ja kaikkeen mahdolliseen siihen liittyvään...

3kk neuvola tänään ja 3kk meille tuli mittariin kumminkin jo 20.12, kiitos neuvolan

Meillä syödään nykyään ihan urakalla nyrkkiä ja viikonloppuna alkoi ihan järjetön kuolaaminen!??emoticon
Leikkimaatolla vedetään ssellasta rumbaa ettei se enää viiden minuutin päästä ole tuossa leikkimatolla:D:D Nyt ollaan kännytty molempiin suuntiin kasvua havaittavissa:)

Valvottiin tuossa pari yötä, mutta viime yö saatiin nukuttua...nostettiin pinnasängyn toistta päätä ja ihana tuhina vain kuului. tänään täytyy neuvolassa  kysellä refluksista kun meillä ihan kaikki oireet löytyy....saas nähdä..kun ei noi yöhuutamiset oo kauheen kivoja.

ai niin ....mä menin vapaaehtoistyöhön sellaseen koirakeskukseen:D:Dsairaan siistiä kun saa muuta ajateltavaa:D

mut nyt kutsutaan
 
Heipsa!

Täällä pinnistelen jotta tärskyille päästäisiin.
Mieli...noh...? Mut Otan häpifeissin mukaan ja koitan hetken olla murehtimatta.

Kaiken tän kivan lisäksi ihan kamalia painajaisia olen alkanu näkemään.

mut nyt tukanvääntöön...
 
Huomenia! (täällä meinaan tuntuu just siltä näin yhden aikaan...) emoticon

Pikkunen oli tosi itkuinen ja kiukkusi koko eilisen päivän ja syy oli siinä, että kakki ensimmäisen kerran vasta kymmenen jälkeen illalla...sitten menikin yö syödessä, joten nyt vähän väsyttää. Tänään onneksi irtosi kakka jo aamusta. Ja melkoinen lasti tulikin. Onneksi kuori piti, muuten olisi ollut koko poika niskasta nilkkoihin ja sitteri ihan kakassa!

Kaika: Jaksamisia sinne! Ei ollu kyllä kovinkaan fiksu veto sun exältä. Mun veljet on kärsiny melko paljon vanhempien erosta. Iskä teki kans välillä vähän ikäviä tempauksia, joista nuo veikat sitten joutu kärsimään...

Täällä kans ois haaveissa vielä ainakin yksi vaavi, mutta itsekin haluan ensin saada tutkinnon valmiiksi!

Maya_L: Tsemppiä työnhakuun!

Mamma_76: Hienoa, että selätit huonot fiilikset! Minä en eilen aamulla nukkunut enää kuuden jälkeen, kun alkoi kaikki asiat pyöriä päässä: pitäisi saada opinnot pakettiin, löytää töitä, hommata isompi asunto, jne. Ja sitten kun on vielä ajateltu ensi syksynä rueta yrittämään pienokaiselle sisarusta, ettei ikäerot kasva liian suuriksi. Niin missä välissä oikeasti saa tehtyä kaiken ja millä rahalla sitä sitten jotain asuntolainoja makselee...ahdistus. Mutta onneksi tuo mies takoi kauppareissulla taas järkeä ja malttia päähän!

Thilduska: Minäkin aion kyllä sitkeästi jatkaa tuota tanssihommaa tuon pojan kanssa, vaikkei hän kyllä vielä tänäänkään ihan mukana ollut...

Mammaliina: Jaksamisia. Ja todellakin pidät kiinni omasta ajasta! Pienikin hetki, jonka aikana saa keskittyä pelkästään itseensä eikä tarvitse huolehtia pienen perään tekee terää!

Tinztinz: Tuo refluksi taitaa olla melkoisen ikävä, joten toivottavasti ei olisi sitä...mutta onneksi sen taitaa kuitenkin lääkityksellä saada melko hyvin kuriin. Täällä kans poju yrittää tunkea koko nyrkin kerralla suuhun ja voi sitä lutkutusta...

Jassoo, poitsu nukahti näköjään, joten menen lämmittämään itselleni vähän lounasta (eilistä lohi-peruna-laatikkoa, njamskis).

Hyvää keskiviikkon jatkoa vaan kaikille!
 
Hmm, lähetinköhän mä jollekin viestin vai painoinko peruutus nappia kun ei tullukaan viesti tänne. no eipä kai auta kun kirjottaa uudestaan.

Mammaliina: Omasta ajasta pitää ja kannattaa pitää kiinni. jokainen on ansainnu omaa aikaa. Että mua ärsytti jouluna mun veli jolla ei oo lapsia. Kerroin et oon tosi väsyny ja huonolla tuulella nii hän siihen ettei se voi olla mahollista kun oot kotona ja et mun miehelle kyllä sallitaan oma aika ja nukkuminen emoticon  ja et tota se nyt on kun ootte lapsia päättäny tehdä. Kyllä mä sen tiesin kun tähän ryhdyin mut se etten mä saa olla väsyny ja kaivata omaa aikaa niin otti hieman päähän. Ite oon käyny zumbassa nyt muutaman kuukauden ja on ollu tosi hauskaa. Tunti menee tosi nopeeta ja hiki valuu :)

Menkoista: itellä ollu nyt 2 viikkoo ja vuotoo tuli ihan älyttömästi. Alotin samalla e-pillerit kun en enää imetä. Tuli jotenkin tosi huono olo. en tiiä johtuuko antibioottikuurista ja pillereitä vai menkoista mut kokoajan oksetti ja samanlainen olo kun alkuraskaudesta. En kyllä oo raskaana, toivottavasti ainakaan :)

Mietinkin tossa et mitenkähän sit kun toista tehään et kuin toi sektio haava kestää raskauden ja synnytyksen? voiko synnyttää alakautta vai sektio?

meillä oli 4kk neuvola eilen ja paino oli 7380g ja pituus 66cm. Poika kasvaa pikkusen 0-käyrän yläpuolella. Kaikki oli muutenki hyvin. Ens kerralla sit taas ne piikit, ei kestä :/

Arjessa huomioiminen:
Tuola parisuhde foorumissa oli kysely et kuin huomioitte miehenne kanssa toisianne arjen keskellä? Olis kiva kuulla kuin on suhde muuttunu kun on tullu pieni lapsi perheeseen?

Meillä pussaillaan pitkin päivää ja välillä taas sit on niitä päiviä et huomataan ettei olla ees pussattu. Sen kyl huomaa et se häiritsee molempia jos se pääsee unohtuun. laitetaan leipiä ja kahvia valmiiks toiselle. Ja välillä jätetään toisillemme söpöjä vistejä. Ajatellaan myös toisen tunteita ja et olis arki tasvertasta. Enempikin mun miestä harmittaa se jossei se voi osallistua arkeen niin paljon jos on esim illassa. Mut kyllä toi toisen huomioiminen ja se yhteinen aika on vähentyny tosi paljon. Tehtiin miehen kans sellanen uudenvuoden lupaus et otetaan enempi yhtesitä aikaa ja se vaan täytyy mennä toisen lähelle kun on sellanen hetki koska muuten se sit jää ja ollaan vaan "kämppiksiä"

Tällässii mietteitä tänään :)
 
Määki oon täällä alkanu miettimään tulevaa syksyä raha-asioiden puolesta... ja tullu siihen tulokseen,ettei oo kyllä varaa jäädä hoitovapaalle vaikka mies ois töissäkin. mutta nyt melkein toivonkin että mies ois ens syksynä lomautettu jonkin aikaa niin ei tarvis laittaa pientää hoitoon. Tänä keväänä se sais olla töissä, vaan huonoltapa näyttää...nojoo.

Parisuhde, on alkanut kyllä joo turhauttamaan. mä oon sanonukki että multa on turha enää oottaa "läheisyyttä" kaiken sen muun päälle mitä täällä teen, pääasiassa yksikseni(pesen pyykit, siivoan huushollin, laitan ruokaa, koiriakin käytän ulkona vaikka sen pitäs olla miehen homma tällä hetkellä kun on sovittu nii ja se tärkein: hoidan lasta) ja tänään tein lumityötkin taas kerran ku herra istuu vaan koneella ja PELAA) sitte ku ite omatoimisesti alkaa osallistumaan niin saa mutki syttymään ihan eritavalla.... Mies on nytkin lomautettuna kotona mutta mitään ei tee ellei aina ole erikseen pyytämässä. ja mää en enää jaksa pyytääkkään koska se menee siihen että lopulta käsken ja sitten riidellään. Oon sitä mieltä että tämä ei ois niin rankkaa mulle jos toinen ois vaikka sen 8 tuntia päivässä jossain muualla. Tottakai asennoituisin asiaan ihan eritavalla ja mieskin asennoitus, tiedän sen kun näitä lomautuskausia on välillä ollu, nyt on vaan tämmönen pitempi "pätkä" näköjään tiedossa...

Hyvä että siekin CF siellä taustalla olet vielä emoticon

Ois tosi muakava nähdä pitkästä aikaa!

 
Neuvolassa käyty... jumalaton kiukku ollut sen jälkeen Lennillä.
Neuvolatäti vahvasti epäili että olis sitten refluksia, mutta käski seurata miten tuo pinnasängyn kohotus auttaa sekä käski kokeilemaan mitä tuumaa jos illalla ennen nukkumista vellin sijaan annetaan kiinteää ja vielä yömaitoa, ettei maha täyty pelkistä nesteistä....siispä seuraillen mennään.

tää mamma on ihan väsy tähän kämppään, autoon(joka kylläkin vaihdettiin uuteen mutta on perjantaihin asti meillä) ja nuo parin yön valvomisetkin taitaa vielä verottaa...jotenkin on olo sellanen että ei mikään nyt oikein jaksais kiinnostaa.

nyt poika nukkuu joten josko sitä saunaan menis kerrankin YHDESSÄ miehen kanssa ja sitten  niitä kiellettyjä herkkuja kuten pippurijuustoa ja suolakeksejä söis:)
 
Pari hyvin nukuttua yötä takana ja mä olen ihan energioissani.emoticon Kylläpä kunnon unet tekee ihmeitä, jaksaa ihan eri tavalla kotihommia jne. Tänään kävin jumpallakin ja vieläkään ei väsytä. Ois kyllä fiksua mennä nukkumaan kun siihen on nyt mahdollisuus..

PK-laiset! Olitteko kukaan tänään treffailemassa Kampissa? Mä käväisin siellä Johto-kahvilassa, tosin akateemisesti noin 20 min yli 12. Kahvilassa oli tooosi paljon vaunuilijoita, sohvilla olevilta ohi mennen kyselin syyskuulaisia, mutta oli eri porukkaa. Joka pöydästä en viitsinyt enää lähteä kyselemään, joten voihan olla että siellä teistä osa olikin.. Join sitten kyllä kahvit siinä sohvien luona kun joka tapauksessa kahvihammasta kolotti emoticon

Miehellä on vapaata loppuviikko, joten mukavaa yhdessäoloa tiedossa. Rentouttavaa loppiaista kaikille! 
 
Takaisin
Top