2/3 oireet

Mulla on noita alaselän kipuja ollut, mutta epäilin neuvolalääkärillekin et saattavat johtua istumatyöstä. Koska iltasin kotona ne aikalailla helpottuu!

Miulla on kans ollu kipeä alaselkä ja oon siitä viimeks maininnut päivystyksessä maanantaina. Mutta ei kai mitään suurempaa huolta, koska siihen ei juuri puututtu. Olin siis päivystyksessä toisen oireen takia.

Mun maha on alkanut aristamaan, jos siihen tulee painoa/painetta. Muutaman päivän on tuntunut inhottavalta kun on tuolilla istuen kumartunut pukemaan tai riisumaan kenkiä. Samoin polvet koukussa istuminen tuntuu pahalta. Tunnustelin kohtua, se ei varsinaisesti sattunut, mutta tuntui ikävältä ja hellältä. :(

Mulla kun on pahoinvointi helpottanut, niin vuorostaan lorahtelee mahan sisältö ylös ihan muutenvaan. Yök!
Varmaan pari viikkoa ollut ihan päivittäin sukkapuikkokipuja. Voikohan johtua kohdun nousemisesta ylöspäin? Se on ollut vielä tosi alhaalla, tuntuu selkeesti häpyluun yläpuolella. Nyt tosiaan vielä enemmän kun on tää flunssa ja yskin koko ajan niin että on alakerta hellänä :D

Nyt on parina päivänä täälläki huimannu.. Onneks poikkeuksena en ole tällä kertaa yövuoroissa itsekseen jos vaik pyörtyy jonneki

Hei onko teillä, kellä jotain tulehduksiakin todettu, ollut semmosta tuntikaupalla kestävää kovaakin kipua about kohdussa/alavatsalla? Mä tänään istuin kaikessa rauhassa lasten kanssa lueskelemassa, ne vähän siinä "pomppivat" mun mahan päällä (ei nyt suoranaisesti, mutta sylissä hyöriessään siis tömähtelivät koko ajan) ja se jo tuntui ikävältä. Siitä ei mennyt kuin hetki, kun alkoi särkeä ihan kovasti, oli pakko ryömiä ylös sohvalle. Vartin verran siinä tuskailin, koska kipu oli oikeesti todella kovaa, hyvä, että pystyin puhumaan. Mulla ei oo koskaan ollut "pieru jumissa"; mutta mietin, että voisko toi olla jotain semmoista? Pissalla yritin käydä, mutta se asento pöntöllä oli niin huono, etten saanut juurikaan pissattua, mutta itse pissaaminen ei siis tuntunut kivuliaalta/kirvelevältä..
VEssasta menin sänkyyn, puoli tuntia eri asennoissa yritin olla ja hakea hyvää paikkaa, mutta ei. Samalla yritin "venytellä", josko ois se pieru sieltä vaikka sitten tullut. Tunti kivun alkamisesta pystyin jotenkin nousemaan tolpilleni ja pystyin taas puhumaan, mutta kipu oli edelleen kovahko. Ehkä aika samanmoinen, kuin tosi kivuliaan oviksen aikaan, että tuntuu vetävän ihan sykkyrälle, mutta tämä oli jotenkin laajemmalla alueella? Kohtu ei tuntunut supistelevan, enkä tietysti varmaksi vanno, että se kipu sinne ois ees just kuulunut, mutta sinne sen tässä nyt mielessään asetti...

Valkovuoto ei oo mitenkään poikkeuksellisen hajuista, runsasta se on tässä koko raskauden ollut ja koostumuskin vaihtelee kyllä paljonkin.

Nyt on about kuus tuntia mennyt, vielä en pysty istumaan kovalla penkillä selkä suorana, mutta tässä toisella kankulla istuessa ei enää särje.

Mun pitäis kyllä muutenkin käydä viemässä toinen pissanäyte vielä labraan, kun ekassa oli ollut nega viljely, mutta kuitenkin protskut ja leukosyytit plussalla, joten saan sen onneks huomenna hoidettua, kun sain purkin himaan haettua. Mutta riittääkö näissä se pissanäyte, vai pitäiskö varata tk:sta aikaa vielä johonkin muuhun??

Huh, tääl on ihan järkky turvotus, maha on ku ilmapallo. Nyt se on tullut kyllä muutenkin ihan muutamas päiväs esiin mut ei johdu pelkästään siitä. Ummetus vaivaa, vedin eilen illal melkee pussillisen luumuja mut ei auttanu yhtään! Tarvii varmaa kaivaa jo mammafarkut kaapista kun mitkään muut ei enää mahdu.

Mun pitäis kyllä muutenkin käydä viemässä toinen pissanäyte vielä labraan, kun ekassa oli ollut nega viljely, mutta kuitenkin protskut ja leukosyytit plussalla, joten saan sen onneks huomenna hoidettua, kun sain purkin himaan haettua. Mutta riittääkö näissä se pissanäyte, vai pitäiskö varata tk:sta aikaa vielä johonkin muuhun??
Pitää vaan huolehtii et labrassa on lähete, muutenha tulokset voi kysyy vaik neuvolasta ja sit varailla aikaa jos niis on jotai

Onko muilla vihlasuja "alakerrassa"? Ikäänkuin häpyluun seudulla, ja tuolla kohdun ympärillä? Vai oonkohan jonku kustulehduksen saanu :D Nyt siis 14+6

Onko muilla vihlasuja "alakerrassa"? Ikäänkuin häpyluun seudulla, ja tuolla kohdun ympärillä? Vai oonkohan jonku kustulehduksen saanu :D Nyt siis 14+6
Mietin ihan samaa tänään! Vihloo ja vähänkuin kirveliskin (tai sitten jo kuvittelen) ja alavatsaa välillä jomottaa...Pitänee soittaa neuvolaan ja varmistaa, vaikka ihan normaaleja raskausoireitahan nää voi olla.

Minulla oli tänä aamuna tuskaa nousta sängystä. Selältäni heräsin ni yritin nousta niinku normaalistikin, laittamalla reunimmaisen jalan sängyn reunan yli lattialle, mutta ei onnistunu. Vihlo niin paljon alavatsaa just tuo liike kun parikin kertaa kokeilin. Piti sitten kääntyä kyljelleen vetää jalat koukkuun ja sit ylös..

Mulla ollu yli viikon sellaset oireet etten tienny onko emätintulehdus vai virtsis. Tänään sit neuvolasta positiivinen tulos, mutta viljely valmistuu vasta maanantaina tai tiistaina. Kiva kärvistellä vielä viikonloppukin. Tietty viel herää huoli, että pahenee. Selkääkin särkee niin, ettei varmaan ees huomais munuaistulehduksen oireita.

Mulla iltasin ruvennu ns . kramppaamaan pienesti alavatsaa ja tuntuu muutenkin ikävältä.. öisin myös herään inhottavaan tunteeseen.. jännä kun painottuu aina nuo kivut iltaan/yöhön?

Joo Yomanda, lähete tietty siis oli labrassa, kun se oli sinne syötetty jo aiemmin odottelemaan :)

Tosin kävin sit vielä lääkärissä kuitenkin, kun se kipu oli niin omituinen ja jatkui vielä sit torstaina (eli eilen) aamulla herättyäni. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja dopplerilla kuunneltiin sydänäänet, vauvalla sydänäänten perusteella kaikki ok ja sisätutkimuksessakaan ei mitään merkkejä paikkojen kypsymisistä tai keskenmenoonkaan viittaavista (ei sillä, että oisin ite niinkään keskenmenoa edes "pelännyt"). Laittoi sit lähetteen vielä lisää labraan, että ottavat verikokeen (ainakin crp ja hemppa), toinen pissanäyte 2h ilman alapesuja (tippuri, klamydia, toki näitä nyt ei sinänsä ole syytä epäillä, itse en ole seikkaillut missään ja melkeen tietty 99,9% varmuudella voisin sanoa, ettei mieskään, mutta voiko sitä ikinä olla toisesta satavarma..?) ja sitten vielä joku bakteerijuttu emättimestä.

Tänään on kivut edelleen jatkuneet, kamala paineentunne, vesimeloni haarovälissä, en pysty istumaan lattialla tai kovalla penkillä kuin poikittain. En voi myöskään nostella lapsia, edes tuota vuosikasta 12kg tyttöä, ja se on kyllä hieman hankalaa, kun pitää kuitenkin välillä sylissä rauhoitella jne pientä, 5v nyt jo pärjää ilman seisomasyliäkin, tai ymmärtää, kun pyytää, että tulee vasta sohvalla syliin tai kainaloon. Soittelin aamulla noita tuloksia, hemppa 134, crp 12, se 4h keskivirtsanäyte oli ok, ihan minimaalisen pieni valkosolukohouma siinä viitearvoissa oli, mutta ei sinänsä selkee merkki tulehduksesta, vaan enempi selittyis ehkä valkovuodolla tms "normaalilla". Bakteeriviljely ja toi 2h pissanäyte tulokset ei ollu vielä valmiit, mutta ainakin toi crp on noin matala, eli eikö se silloin tarkoita, ettei mitään bakteeritulehdusta ois?

En todellakaan ala, jos tää on tällasta seuraavat yli 20 vkoa?! :(

Crp kertoo yleisesti elimistön tulehdustilasta ja sen ollessa alle 10 on ok, 12 tosi vähän koholla.. Cerppi on kyl joskus semmonenki et ei se heti nouse. Reumalääkärini oli sitä mieltä että raskauskin itsessään nostaa sitä, en tiedä onko oikeesti nii.

Tääl oli jollai ollu kohtutulehdusta, mites ne oireilee?
Tai voisko siul SannaKoo olla jotenkii lantionlihakset jumissa tai jännityksessä?

..ja sama myöskin leukkarit nousee usein pelkästä raskaudesta.. mulla ollu myöskin joka kerta koholla hiukan. Viime viikolla kun olin flunssassa crp oli 23 ja sekin lääkärin mielestä pieni nousu vaan.

Pari tuttua sairastanu kohtutulehduksen niin kertoivat vaan et sen kyl ties heti kivuista(jotka oli äärettömän kovia) että on pahasti joku pielessä.. en oo kuullu et oireet olis lieviä tai kivuttomia vaan kuulemma yhtä helvettiä.

Mulla oli keväällä 3 kohtutulehdusta ja ei olleet kivut mitenkään kovat. Lähinnä huomasin marjapuuronvärisestä sameasta pahanhajuisesta vuodosta ja alavatsakivuista, jotka oli aika lieviä. Voi tietysti olla, että huomasin ne niin ajoissa.

Mulla on kerran ollut kohtutulehdus, tosin se oli samanaikaisesti rintatulehduksen kanssa, just pari päivää sen jälkeen kun oltiin esikoisen kanssa päästy kotiin synnäriltä. Se oli kyllä oikeesti tosi kipee, vaikka en tarkalleen enää muistakaan sitä kipua (mä kun repesin tosi pahasti silloin synnytyksessä ja kipuja oli kyllä joka puolella) niin siitä oon melkein varma, että ehkä se kipu ei ollut tämmöstä samanlaista. Vuotoja mulla ei kuitenkaan oo ollut, siis valkovuoto poislukien, eli jotenkin ois hankala ajatella, että välttämättä mikään kohtutulehdus ois?

Mutta joku jumi voi hyvinkin pitää paikkansa, tai sitten vaan just ihan älytöntä vauhtia kasvava kohtu ja liikkeitään nyt treenaava mukelo sitten ärsyttää tuolla? Tänään on jo hetkittäin ollut ihan ok olo, välillä sitten nippailee, mutta nippailut on alkanu tuntua ehkä enempi just niiden kohdunkannakkeidenkivuilta, mitkä on tuttuja etenkin edellisestä raskaudesta. Oma olo alkaa huojentua, ehkä tää on ihan normaalia, vaikkakin suht "kamalaa". Mutta niinhän nää taitaa raskauksien lukumäärien kasvaessa pahentua kaikki kivutkin :/ Onneks nyt sentäs oon työkykyinen mielestäni, kun mun työ mahdollistaa aika kivasti oleskelun ihan oman voinnin mukaan ja työyhteisö on varmasti tukena.

Takaisin