2/3 oireet

Yomanda mulla se nenäsumute auttaa ainoastaan rään blokkaamiseen mutta muut oireet kyllä pysyy. Turhaksi koettu!

Zeni kuulostaapa jännältä :D hassu tunne kyllä. Tarvii ma kysyy vielä neuvolassa. Noh, pääasia et liikkuu :) tyttöö luvattiin kyllä, mut mistäs sitä koskaan tietää.. tai sit tää kaveri vaa liikkuu niin paljon etten pysy perässä :)

Mul oli kans ekassa raskaudessa tota tärinää välillä ja tytöllä viel tärräs ihan vauvana jalkakin. Jotain normaalia hermoston kehitykseen liittyvää. Tietty siitä heti silloin huolestu, mut ihan normaalia.

Onpa helpottavaa kuulla et samanmoisia kokemuksia. En ainakaan mitään negatiivista oo löytänyt mistään tai kuullut keneltäkään et eiköhän se normaalia oo sitten :)

minullakin tuota tärinää ja värinää ollut, mutta se on kyllä ollu lihasvaivana ajoittain jo kauan ennen raskautta. saattaa missäpäin tahansa kehoa, monesti vatsan alueella mennä semmosia elohiirimäisiä väreitä, tosi oudon tuntosta mutta mitä itseäni netistä valistin niin vaaratonta :D jotain lihasten tahdotonta nykinää. runsas kahvi kiihdytti samoin kuin valvominen. nyt sitä on ollut aina silloin tällöin kohdun ympärillä. eipä ooi ainakaan meidän pötikän liikkumisia häirinnyt ja ultrissa kaikki ollut kunnossa :)

niin ja kerran muuten säikäytti melkein oikean slaagin kun makuulla tuli tohon vasempaan rintalihakseen, ajattelin ensin että sydän siellä värisee :D onneksi ei näin kuitenkaan

Mä rupesin tänään kans miettimään et mulla on ollu tota joskus ennen menkkojakin :o joku lihasjuttu tai sit vauva tärrää :D

Neidistä oli tärräämistä täälläkin. Loppuvaiheessa myös mahasta kuulu kova "naps"... aina säikäytti et nyyyytkö ne vedet menee.

Monet kuvaa liikkeitä "elohiirenä", voisko olla tuota tärräämistä? Mulla ennen kun potkut alkoi tuntumaan paremmin niin tuntui juuri tuollaista pientä värinää iholla. Ite kans eka ajattelin et nyt on vauvalla joku epileptinen kohtaus menossa :D Terkkari sit tosi korjas et varmaankin ihan tuota normaalia liilehdintää.. :D

Nyt kun itse kuulostelin pienen liikkeitä niin välillä nimenomaan tuntuu semmosta värinää mutta se on lähinnä samanlaista kuin sillon kun ei tuntunut vielä kunnon potkuja. Miuta se ei ainakaan huolestuta :) eiköhän se pikkunen vaan liiku eri tavalla sillä hetkellä sillä vielähän liikkeet ei ole niin koordinoituja.

Mulla kans muutaman kerran menny semmonen tärinä toisen nivusen yläpuolella kerrallaa, en oo ees aatellu et se ois mitää "pahaa".. tärinä tullu ja menny, en oo jääny pohtimaa ku tuntunu kumminki jotenki luonnolliselta. :)

Tänää saunan jälkee nakkena istuskelin sohvalla aloin kattelee leffaa ja mutustin iltapalaa. Samalla nojasin käsien kanssa tisseihin, tullu tapa ku tissit makaa mahan päällä ni niihin hyvä nojata :D jo siis ennen tiineyttäkin. Tavallaa sillee et nojaan riippatissien "tyhjään osaan" ja painan loppua tissiä napaa kohden. :D siinä sit syödessä kohta ihmettelin että mikäs se tollee yhtäkkiä mahaa kutittaa ja vilkasin ni sieltähän nännistä jotain kirkasta oli lähteny valumaan :D äkkiä nenäliina pöydältä. Toisesta nännistä oli vasta tippa tullu. Noo, tovi eteenpäin sit tästä toisesta nännistä valui kans ja vauhdilla oikeen, kerkes reidelle asti valua mahaa pitkin ennenku tajusin :D

Toi värinä kuulostaa tutulta esikoisen aikoina. Itse olin paniikissa ja kysyin vielä kätilöltä siitä, mutta ei ollut kuulemma kuullutkaan moisesta. Onko muilla esiintynyt jalkasärkyjä nyt raskauden aikana ? Itsellä ei esikoisesta mitään, mutta nyt tuntuu et jalat koko ajan kipeät, enimmäkseen reidet.. Olenko ainoa jolla tälläistä vaivaa ??

Libero et oo ainut. mulla on kestokipeä/polttaa vasenta reittä joka tilanteessa. ja iltaisin alkaa sellanen epämääräinen jalkojen pakotus joka voimistuu kunnes nukahtaa, oon aatellu et olis levottomat jalat kun töiden puolesta ihmiset sitä sellaseks kuvannu. tympee kun tuntuu että niitä on pakko liikutella ja vaihella asentoa vaikkei se mitään auta.

Noni neuvolassa kysyi tosta värinästä eikä ollu huolissaan. Jotain pikkuliikehdintää ilmeisesti sekin :) meijän neiti kuulemma erityisen aktiivinen tapaus, tiedä sit mitä se meinaa mut hyvä näin :D jalkasärkyä ollu muuten mullakin joskus! Iltasin.. magnesiumia oon ottanu aina iltasin just sen takia ja se tais auttaa mulla myös alkuraskauden ummetukseenkin. Levottomat jalat ollu koko raskauden myös. Se on kyllä niiiin ärsyttävä tunne, mut menee sitten nukahtaessa ohi.

Ihana kuulla etten ole ainut.. Sain vaan juuri kuulla et meillä on geenivirhe. Joka aiheuttaa mm. Lihasoireita.. Pelottaa että johtuu siitä.. Mutta lohduttaa paljon kuulla että muillakin on samanlaista :)

Tää foorumi on ollu munkin pelastus kun kukaan tuttu ei oo raskaana tällä hetkellä! Joskus aattelin etten koskaan kyllä nettiin kirjottele mut tää on kyl ollu niin tärkee vertaistuki että huh. :)

Mimoza äläpä muuta sano. mulla kans tilanne ettei kukaan tuttavista ole raskaana eikä kellään ole vielä ees lapsia. kyllä tämä palsta on ainakin miehen elämän pelastanut kun voi purkaa näitä juttuja muille kuin sille :D luulen että se on näistä oireista ja valituksista kuullut jo oman osansa tälle elämälle ;)

Mun mies kans säästynyt tän ansiosta :DD ja muutenkin kun esikoista oottaa, kaikki on niiiiiin uutta ja ihme tuntemuksia ilmaantuu päivittäin. Mukava sitten aina lukea täältä vastaavanlaisia kokemuksia :)

Täälläkin särkee jalkoja ja kotiin kolmanteen kerrokseen on rankkaa kivuta! Saan myös suonenvetoja ja usein jalat on illalla levottomat. Kipu on lähinnä pohkeissa. Oon kaikki päivät töissä jalkojen päällä, eli olen tottunut seisoskelemaan, joten raskaudesta tämä johtuu. Magnesium ei ole auttanut. :( Oon pitänyt tukisukkia töissä pari päivää, on auttanut vähän. Oon nyt luopunut aikuisbalettiharrastuksesta, kun en uskalla näin kipeillä jaloilla sinne lähtee. :(

Takaisin