2/3 oireet

Voi ku mulla on ollut helppo raskaus! Osaa arvostaa ku näitä juttuja lukee:happy: ittellä ei ole ollut muita oireita kun alkuraskaudessa kahvi ja jotkut leivät eivät maistuneet. Nytkään en tietääsi olevani raskaana jos pikkuinen ei muistuttelisi potkuillansa:love7 nyt on rv22+1 menossa ja painoa tullut 2kg. Luulis että olisi tullut enemmän, kun olen niin herkutellut :rolleyes:

SeEnsimmäinen: Kuulostais kyllä harkkareilta, jos kerran tuntuukin kovalta. Yleensä vaarattomia niin kauan kuin ei oo kipeitä, mutta kannattaa seurailla.

SeEnsimmäinen, Todellakin kannattaa seurata ja ottaa tarvittaessa yhteys sit johonkii jos yhtään siltä tuntuu..

Seuraa kuinka usein tulee, kauanko kestää, milloin tulee (levossa vai rasituksessa ), tuleeko mitä muita kipuja / tuntemuksia. Noita miun käskettiin seurata :)

En halua pelotella mut eihä harjotuitussupistuksia välttämättä ees huomaa (paitsi jos sattuu koskemaan vatsaa) ja sie oot heti huomannu ja eikä kyl lukeman perusteella täysin kivuttomilta kuulosta.. mutta täähä on myös aikaa milloin kohtu kasvaa tosi nopeeta tahtia ja sekin voi myös aiheuttaa kivun tunnetta.. :)

Mulla oli keskiviikkona neuvola ja siellä sanottiin et yleensä just näinä viikkoina niitä harkkareita rupee tulemaan. Ja jos niitä alkaa tulemaan vaikka rasituksessa, niin pitäis heti ottaa iisisti. Vaikka ei olis kivuliaitakaan.

Nyt ois saldona 3x tommosta mahan kovettumista ja epämiellyttävää tunnetta tänään. Kestää minuutista kolmeen, sit helpottaa o.O onneks on vapaapäivä niin saa pysähtyä odottelemaan että menee ohi tai lötkähtää sohvalle puuskuttelemaan :) seurailenpa tässä nyt sit viikonlopun, maanantaina soitan neuvolaan muutenki ni vois samalla mainita asiasta varsinki jos jatkuu..

SeEnsimmäinen, ite kävin lääkärillä kaks viikkoo sitten kun tuli todella tommosia, ja etenkin rasituksessa (töissä). harjoitussupistuksia oli, niitä ei voinut mitenkään oilla huomaamatta. ja edelleen niitä on useita päivässä. maha kovettuu, tuntuu sellanen todella epämiellyttävä paineentunne. jos samalla liikkuu, kipuakin tuntuu kohdun ympärillä. neuvolaan ku soitin, sanoi että jos alkaa tuntua kuin olisi pailo jalkojen välissä, eli paine siirtyy selvästi alapäähän, syytä tulla suoraan tarkistettavaksi. näin ei minulla ollut, vaan paine tuntui ihan selvästi vain koko kohdun alueella joten odotin seuraavan viikon lääkärin. tämä teki tutkimukset ja kohdunsuu edelleen kiinteä, 3cm eli kaikki kunnossa. sanoi, että jos alkaa kovin tiheään ja säännöllisesti olla, sitten saikkua, mutta muuten kaikki ok. tuntuvat hyvin yksilöllisesti, itsellä tämmösiä erittäin epämiellyttäviä, ei varsinaisesti kipeitä mutta paine tuntuu pahalta. voi kuulemma ennaltaehkäistä ja vähentää runsaalla vedenjuonnilla. Niin ja valkovuodon määrää käski seurata, jos kovasti lisääntyy tai muuttuu tai joukossa verta, sitten suoraan lääkäriin.

Mua vaivaa nukkumaan mennessä selkäkipu :( illalla kun käyn makaamaan, alkaa koko alaselkä särkeä. Nyt kun olo olis muuten siedettävä.. Ja maha ei tosiaan ole edes mitenkään iso. Ärsyttävää. Sit herään yöllä joka kerta kun pitää kääntää kylkeä tai oon ollu liian kauan selällään ja koko alakroppa on tunnoton :D päivisin vihloo vaan sillon tällön ihan vähän iskiaksen tuntumaan tai
rangan varteen ylemmäs selkään.

Aamuisin on selkä kipeä,jos on nukkunut selällään. Levottomat jalat kiusaa ja suonen vedot. Kumpaankaan en oo löytänyt apua. Hieronta auttaa vähän, mutta mies vaikuttaa niin tuskastuneelta aina kun pyydän ja tänäänkin kysyi,miksen hiero itse. Varmaan harmittaa kun joutuu laskemaan kännykän tai tietokoneen käsistä.

Onkos täällä kellään muulla ennenaikaisen synnytyksen vaaraa?
Jouduin eilen sairaalaan vuodelepoon kun verta alkoi tulla vähän (tullut pari kertaa aiemminkin) ja supisteluja ollut useana päivänä.
Kohdunsuu pehmeä, 2cm pitkä ja sisäsuu avautunut.
Nifangin lääkettä kuurina annettu eikä täällä levossa nyt mitään kipuja ole ollutkaan.

Sitten vielä selvisi ultrassa että minulla on kaksi istukkaa joista toinen kohdunsuun edessä!! :o
Tänään lääkäri ehkä selventää minulle tilannetta siitä.

Alatiesynnytys ollut minulla ehdottomasti toiveena, mutta minkäs teet jos istukan paikka ei muutu. :/

Itkua tihrustettu täällä yötä myöten. :(
Niin ne tilanteet muuttuu hyvinkin nopeasti kun aamulla luulin vielä lähteväni töihin...

Painoarvio 675 grammaa ja viikkoja 23+5.

Voi ei Toinen ! Toivotaan et lepo rauhottaa tilannetta! Onko sun supistukset olleet kipeitä? Ja onko niitä ollut usein?

Supistukset on ollu ajoittain todella kipeitä, minua ei ajoissa kuunneltu kun neuvolassa niistä olen valittanut. Kaikkien mielestä olin täysin työkuntoinen ja jouduin siellä nostelemaan painavia tavaroita.

Supistuksia tuli päivittäin, ehkä noin tunnin tai parin välein. Välillä myös ihan minuuttien välein.

Ottaa kyllä päähän kun tilanne meni näin pahaksi kun kukaan ei voinut sitä sairaslomaa ajoissa kirjoittaa...

Kiitos :Heartred
Toivottavasti pääsis pian kotiin makaamaan.

Silmät turvonneena täällä aamupalaa ootan sänkyyn, tänään jo vähän parempi mieli ku eilen. :)

Tsemppiä! :Heartred
Täällä toinen jolla on myös uhka.. toiseen keskusteluun asiasta kerroin. Sairaala pätkän jäkeen nyt kotona vuodelevossa. Huomenna taas lääkäri nii sais tietoa et mihi suuntaa menty.

Toivottavasti pikkune pysyis vielä pitkään sisällä kasvamassa! :) ja että pääsisit kotia lepäämään, on se sairaala niin masentava paikka..

Toivottavasti kaikilla pysyisi pienet vielä kauan massussa :Heartred Alakanu itteäki hirvittää kun ruvenu supistelee ja aika kipakasti...Onneksi on nyt kohtapuoliin neuvola aika nii voi mainita asiasta...Ja nuo penteleen sokeriarvot seilaa miten sattuu...En taija saada niitä ite tassaantuu..:oops:..Ajattelin hypätä linjuriin vaikka matka olisi lyhyt kävelläkin mutta viime reissulla rupesi lonkkaa särkee ja supisteluja ilmeni...Pelottaa vaa niin penteleesti että käy niiku syksyllä:sad010..Noh..positiivisia ajatuksia itellekki nii vaavi voi massussa hyvin, nii ja teille muillekki positiivisia ajatuksia :gen014...

Voi ei, tsemppiä Toinen ja muutkin jännityksessä olevat! Toivottavasti kaikilla menee asiat hyvin ja tilanteet tasaantuu.

Kevennys: Mä tajusin vasta äsken, että toi keskustelun otsikko viittaa tokaan kolmannekseen. En tiedä, miten olin ajatellut sen aikasemmin, jotenkin, että eka keskustelu meni täyteen ja tämä on nyt sitten jatko-osa ::D

Miulla on oireina tällä hetkellä alaselkäkipu (yleensä makuuasennosta noustessa tai kylkeä kääntäessä), ollut jo melkein alkuraskaudesta asti. (Tosin selkäkipuja, etenkin alaselässä, mulla on ollut nuoruudesta asti, eikä niitä ole suostuttu tarkemmin tutkimaan. Mutta nää raskauden aikaiset ei oo samanlaisia, mitä mulla normaalisti on.) Sen lisäksi harjotussupistuksia tullut hiukan, nyt ei tosin ole vissiin viikkoon tai kahteen tullut - ja kävellessä sattuu alapäähän, mikä tuntuu tosi ilkeeltä. Ja en kävelly eilen kuin ehkä joku puoli kilometriä yhteensä, kun kävin kaupassa ja sen jälkeen oli illalla kipeenä ja nyt tuntuu vieläkin. :/
Turvotusta ei oo ollu vielä ollenkaan. Oon normaalistikin tosi herkkä ihminen, mutta nyt raskauden aikana on tuntunu, et oon ihan ultra herkkä. Itkeskelen paljon ja sellasista asioista, mistä en edes normaalisti itkisi. Ja välillä jokin mitä kumppani sanoo, niin käsitän sen jotenkin negatiivisesti ja alan kyynelehtii/itkemään, vaikken normaalisti käsittäis sitä niin. Sen takia oonkin alkanu toivoo, et sais tulla äkkiä lapsi ulos miusta, etten olis ihan näin herkkä! :grin
Ärsyttää, että itku on niin herkässä (vaikka se on ihan normaalistikin, muttei kuitenkaan ihan näissä määrin kuin mitä nyt) ja että välillä tulee ihan turhistakin asioista itkettyä/kyynelehdittyä.
Muita oireita mulla kai ei ole - mulla on huono muisti muutenkin... :p

Tsemppiä miultakin, Toinen♡ ja MarSka myös.

//
Ai niin! Unohdin tosiaan yhen niistä oireista - ilmavaivat! Ja vielä erittäin mukavan hajuiset. Mä oon muutenkin yrittäny alkaessani seurustelemaan tän nykyisen kanssa, niin käyttää enemmän laktoosittomia tuotteita, koska mulla on diagnosoimaton laktoosi-intoleranssi (ite sen oon siis jo teini-ikäsenä huomannu) ja kaikki muut, paitsi laktoosittomat tuotteet aiheuttaa ilmavaivoja. Mutta nyt tää raskaus on sitten tuonut ne ilmavaivat mukanaan taas. :grin:dead:

Muokattu viimeksi:
tuo alaselkäkipu oli itselläkin etenkin ekalla kolmanneksella vaivana mutta vain selällään sängyssä maatessa. tuntui kuin ois nikamat napsahellu pois paikaltaan jos vähänkään liikahti, ja sellanen viiltävä kipu vähän häntäluusta ylöspäin. muissa asennoissa ei mitään. arvelin itse johtuvan luiden pehmenemisestä ja lantionseudun muutoksista. nyt on vaiva loppunut jo aikaa sitten ihan itsestään. muita on kyllä tullu tilalle, oudoimpana toisen reiden jatkuva jumi, jos ottaa vaikka pitkän askelen tai koittaa sitä venyttää, tuntuu kirjaimellisesti kuin reisilihas repeäis, leviää sellanen polttava kipu ja reisi hetken tunnoton?? :o kun normaalisti kävelee (ei kovin reipasta tahtia) tätä vaivaa ei ole. pikkuheppu myös potkii nyt niin paljon että tulee siitä paikat kipeäksi. toisaalta ihanaa, mutta välillä olisi kiva kun ei koko ajan jostain kohti tuolla sisällä jomottaisi..

I feel you Christinaz. Mäkin oon aina ollu herkkä, mut tuntuu et kokoajan on kyynelehtimässä varsinkin just, jos mies sanoo jotain ajattelemattomasti. Viimeks ku vollasin jotain keskellä katuu ni se tuliki mua halimaan, että voi mun tunteikas vauvantekijä :D
On sentään menny jakeluun, että vähän enempi herkäst otan itteeni nyt kaiken...

No meilläkin oli viimeks just viikonloppuna tämmöinen tilanne, kun vähän ennen kumppanin pojan tuloo, ni hän sano mulle jotenkin mun mielestä vähän ärhäkämmin jotain tms, ja mä sitten itkin sen takia jonkun aikaa ja koko ajan pyys mua muistaakseni imuroimaan sohvan (joka kerää paljon kissankarvoja!) sinä aikana, mutten sanonu mitään, yritin vaan rauhottua etten itkisi enää ja lopulta nieleskelin vaan itkua ja otin sitten kuulokkeet ja kännykän, et kuuntelen musiikkia samalla, ku imuroin ja sitten tuo mies tuli, kun olin sellasta sohvan (ynnä muiden sellasten materiaalien/huonekalujen) imurointiin tarkoitettua suutinta ottamassa kaapista, niin tuli halaa mua ja pyys anteeksi vielä. :D
Ja sitten mulla ei edes ollut enää mitenkään loukkaantunu tai itkunen olo. :P

Onneksi tuokin on tajunnut sen, ja voi edellisen kumppaninsa raskaudesta olla oppinut ja muistaa, että mä saatan käsittää vähän negatiivisemmin asiat, kuin miten ne välttämättä on tarkoitettu. :D

Takaisin