2/3 oireet

En tiedä liittyykö raskauteen mitenkään, mutta mulla kipeytyy polvet. Polvien kanssa ollut joskus muutenkin ongelmaa, saattaa yhtäkkiä muljahtaa jotenkin inhasti niin ettei kestä varata painoa taivutettuna. Mutta nyt on enemmän sääntö kuin poikkeus, että kyykistyminen, istuutuminen, portaita alas tulo jne. sattuvat molempiin polviin. On aikamoisen mummo-olo...

Ja nykyään ei pysty enää kovin pitkiä ja reippaita kävelylenkkejä tekemään kun heti alkaa pistää toista puolta mahaa (alaosasta).
Jotenkin kuvittelin että näitä mummoutumisongelmia tulisi vasta vähän myöhemmässä vaiheessa..

Muutoin olen jopa ehkä energisempi kuin ennen raskautta (paitsi illalla nuupahdan nopeasti). Johtuuko sitten jostain yltiöonnellisuudesta joka on alati päällä. :D
 
Mulla myös vaivana levottomat jalat! Ei kyllä särje yhtään, mutta etenkin iltaisin tuntuu ettei mikään asento oo jaloille hyvä. Onneks yön aikana aina helpottaa.
 
Mulla kans pirullinen jalkasärky vaivana, sekä oikea reisi että kummatkin pohkeet välillä kuin tulessa. Reisikipu johtuu varmaan iskiaksesta, ainakin nyt vähän helpottanut kun iskiaskin helpottanut. Pohjekivut oon saanut aisoihin magnesiumilla, jos en oo pariin päivään muistanut sitä ottaa niin johan pohkeet muistuttaa itsestään.
Nyt taas alavatsakivut ja paineen tunne alapäässä palanneet, onneks pääsee huomenna neuvolaan valittamaan.
 
Täälläki on nyt useampana päivänä koiran kanssa lenkkeillessä kipeytyny alavatsa nii et oli töissäki viel kipee ku iltaan menin.. Jalkoihin meinaa tulla suonenvetoja ja kramppeja mut muute ei ole kipeet lukuunottamatta tietenki noit reumaoireita polvissa.
 
Voi hormoonit sentään! Tänään nähny 2 kertaa telkussa vastasyntyneen ja molemmilla kerroilla alkanu poraamaan ku pien laps :D
ekalla kerralla mies istu sohvalla kans , yritin peittää ovelasti kädellä kyyneleet mut ku se kohtaus on aika valtava (ei ainoastaan muutamaa kyyneltä vaan muuta desi kyyneliä!) ni nenää sit alkaa väkisil niiskuttaa ja hengen haukkominen sit semmosta katkonaista tai sellasta :D no ukkoha sit huomas ja lietso pillitystä sanomal et kohta meilläki on tommonen pikku nyytti :P :P yritä siinä nyt sit hillitä .. pöäh :P
 
No nyt tääläki tapahtuu jotaki! (22+5) Viimeyönä puoli 5 aikaan säikähin ihan kamalasti, ku yhtä-äkkiä oikia puoli mahasta meni aivan kovaksi ja nousi aavistuksen?.. Se ei käyny kipiää mutta pelästytti ja tuntu todella epämukavalta. Supistuksia vai jotaki muuta? Sen jälkeen koko loppuyön ja nyt aamusta tähän asti on ollu kamalaa myllerrystä ja muljahtelua. Rupesko neiti sambaamaan vai onko tuo etes normaalia? Tää mamma on ihan pihalla ku lumiukko. :D
 
Tänään on ollut monta kertaa tunne,että on kova pissahätä, mutta ei ole tullut kuin liru. Pissanäytteen kyllä otin tänään ja laitoin miehen kiikuttamaan sen labraan, niin kai se sit pyhien jälkeen paljastuu jos tulehdus on.
 
Minulla on nyt taas nännit ihan hirmukipeät. Ehkä vielä kipeämmät ku alussa. Ei tartte ku vähän joku hieraista ni sattuu..
 
mrr... mun jalat.. en kestä oikeesti.. koko pvn aamu 8 alkaen ollu liikkeessä.. kotona 4h järkkäilin kaappeja seisten tietenki.. ei hirveesti naurata :/
 
Oon huomannu itte tota pissihätää ja liruttelua kans, mutta kyllä se parin tunnin päästä on sit tasottunu ku luulen että joku minityyppi majaillu just niillä rakon tietämillä jotenki painamassa.

Helmimeri, otin käyttööni tukisukat kun lähettii reissuu ja oli tiiossa yli 4h autossa istumista yhtäkyytiä. No tänää oli yhteensä kans semmonen 5h autossa oloa ja seisoskelua ja kyläpaikkaa kyläpaikan perään. Ostin kahdet parit ja jahka kotiin pääsen, haen parit lisää. Suosittelen jos joudut yhtää pidempiä aikoja istua saati seistä. :)
 
Onko kellään muulla sydämen ahistusta, varsinki ku nousee ylös sängystä öisin? Tai sohvaltakin noustessa välillä, joskus ihan huvikseen muuten vaan. Semmonen lyhyt, ahistava ja pistävä kipu, kunjoku puristas. Pumppu pettää :p Voiskohan enempi liikunta vähän auttaa, onko mun kroppa näin laiskistunu..
 
Olipa huojentavaa lukea, että muillakin särkee jalkoja! Mulla särkenyt reisiä ja pohkeita kohta pari viikkoa, vaikka en oo kävelly yhtään sen enempää kuin normaalisti!
 
Mä oon pitänyt viikon tukisukkia töissä. On auttaneet vähän ja ostinkin muutamat lisää. :)
 
Mistä niitä tukisukkia saa? :eek: Mun pitäis ostaa sellaset ku jalat ei enää näytä ees omilt :/
Nyt on viikon ajan jo vaivannu flunssa ja silmätulehdus.. Tuntuu et ei ne millää lähe pois :mad:
 
Miä ostin ihan Prismasta, sukkaosastolta. :) maksaa viidestä kymmeneen euroon. Itellä kahet eri merkkiset, toiset menee lauantaina testiin, toiset todettu toimiviksi ainaki. :) jää vähän rullalle polvitaipeeseen ja ajattelin et puristaa siitä sit kamalasti mut ei se sit kumminka. Pienempi rantu siitä jää ku tavan sukasta nilkkaan.. :)
Mutta suosittelen.
 
Istumatyöläisenä tukisukat olleet käytössä jo useamman viikon, nilkat alkoi muistuttamaan koivuhalkoja työpäivän jälkeen. Nyt viikkoja 26+2. Pientä helpotusta on niistä ollut, mm. saan kengät työpäivän jälkeen jalkaan.
Muuten mennyt suhteellisen vähillä oireiluilla koko raskaus, tähän asti ainakin. :)
 
Takaisin
Top