2/3 oireet

Täälläkin särkee välillä jalkoja, vaikka ei olis sen kummempia tehnytkään. Hmm, nytköhän ne harkkasupistukset olis tännekin ilmestyny.. Välillä (muutamia kertoja päivässä) saattaa ihan alavatsa mennä kovaksi. Tuntuu vaan vähän epämiellyttävältä (ihankun ummettais!). Esikoisen aikana en tainnut ees tuntea tämmöisiä.

Mulla oli aivan järkyttävä polte vatsassa aamulla.. oli koko vatsa aivan tules niin että kipeää otti :confused: en tiedä johtuko raskaudesta vai mistä, mutta koko päivän ollut tukala olo vatsassa :sorry: vauva ainakin potkinut tänään normaalisti niin ei ainakaan sillä mitään hätää oo...? :happy: voi olla että johtui siitä, kun söin eilen ehkä vähä liikaa herkkuja? :oops: mutta ei ainakaan ennen oo mitään tälläistä ollut...

Apteekist saa tai instrusta vähän tukevampia tukisukkii, on kalliimmat..

Tänää oli ihan järkky närästys, muute ei ole viel ollukaa. Meni onneks piimäl ohi

Minulla ei ole vielä jalat turvonnu onneksi, mutta tänä aamuna on pakottanut vasenta rannetta ja tuntu ekan kerran että pitää ottaa sormukset pois ku puristaa. Varsinaisesti ei ole turvonnu mutta ..

viime yö oli tuskasen tuskane.. join kahvia illalla kyllä vaikutti uneen... mutta mun jalat!!!! iha liekeissä siis kokonaa toi jalka.. jalkapohja kantapää jalkapöytä osuus..

Mahtaa tuntua ikävältä :D eipä oo siellä vielä itellä toistaseks ollu. Pohkeet ja varpaat tosin vihjailee et magnesiumii vois lisätä kroppaan :D

Nää lonkat! Aamull on niiiiin kipeenä että huhhuh. Vihloo ja pakottaa.. nykysin herään aina selältään et ilmeisesti ei vaa pysty kyljellään nukkumaan :) ja vessassa ramppaaminen on taaaaas vaan pahentunu öisin :D ja pikkulirun takia aina noustava.

Mä sain yövessaramppaamisen lopetettua tahdonvoimalla. Ei se ihan aina onnistu, mutta nykyään tulee nukuttua ja melkein täysiä öitä kun ei vaan välitä siitä pissahädästä. Ajattelen, ettei siellä kuitenkaan oo sitä listattavaksi niin paljoa, ja kun vähän vaihtaa asentoa niin ei tunnu niin pahalta :D Ja melkein aina se auttaa.. Paitsi ihan yksittäisinä öinä kun on ihan pakko mennä.

Jotain pii keksiä, kun minä en saa enää sitten unta sen jälkeen kun oon kerran noussut ylös. Alkoi vähän hyydyttää kun oli muutama viikko mennyt muutaman tunnin yöunilla. Päätin, että ne yövalvomiset saa luvan olla vasta sitten kun vauva on maailmassa...

mun tarttee käydä enää todella harvoin yöllä vessassa. Samaa ongelmaa oli ku Jebsulla et ei saa enää sit unta. Kai mä sit vaan olin nii väsyny etten välittäny pienestä pissahädästä yöllä, pitkitin sitä aina aamuun asti :D katohan vaan ni joku aamu herään siihe et pissaan housuu :D illal käyn pari kertaa vääntämäs pissat ni kai se helpottaa, ja vaikka on hirvee vesihimo ni pidän sen litkimisen rajoissa koska tiedän seuraukset :D joskus otan vesipullon yöpöydälle yöksi ni tiedän että saan sitä vodaa helposti myös yöllä jos himo tulee :)

Ei tarvi munkaan enää joka yö käydä vessassa - joskus tosin käy niin, että kun puolihorroksessa miettii että vielä voi pidättää ja jatkaa unia, muksu päättääkin potkia virtsarakon suuntaan. Pidättelepä siinä sit, hitto. :D

Heippa vaan pallomasut, jälleen! Ei tuu turhan usein kirjoitettua tänne, vaikka vois olla kysyttävää tai kommentoitavaa. Mä oon ainakin niin laiska kirjautumaankin, et saatan vaan selailla ilman sitäkin. :rolleyes: Mä jo aiemmin kerroin, et nyt rv25 tienoilla on noita harjoitus supistuksia alkanu olemaan enemmän tai vähemmän. Tuleekos teille muille kuinka paljon/usein? Mulla niitä voi olla välillä nyt päivittäin, monia, mutta kivuttomia. Toki epämiellyttäviä. Sit välillä on hieman napakampia, jotka aavistuksen ylempänä mahassa tuntuu. Näitä varsinkin illalla tulee. Ajattelin kysyä tällä viikolla samalla näistä neuvolasta, kun esikoista käytän.

Mulla ei oo viellä harjoitus supistuksia ollut ollenkaan. Nyt rv24+5 :) tai en ainakaan oo huomannut :grin ei kai niitä voi olla huomaamatta?

Toisilla on vissii taipumusta enemmän niihi ja edelliset raskaudet vaikuttaa.. Miulla on ollu muutamat 25+2 ja ovat tulleet pääosin rasituksesta, koiran kans pitkällä lenkillä, seksistä, yks yöllä mut näin silloki jotai kiihkeeä unta ;)

Mulla on niitä päivittäin ja etenkin fyysinen rasitus tai stressi aiheuttajina. Vkl kun en oo töissä niin ei oo mitään ongelmaa!

Mulla tulee harkkareita koko ajan, ei väliä onko liikkeellä vai levossa. Mutta oon jo tottunut siihen, viime raskaudessa tultiin lääkärin kanssa siihen tulokseen, että mulla on supistusherkkä kohtu ja kun alkaa kipeytymään niin enemmän lepoa. Kypsymistä nää on ruukannu aiheuttaa vasta lähempänä viikkoa 30, eli vielä tuskin on mitään tapahtunut eikä terkkarin kanssa viime kerralla kuin nopeasti sivuttu aihetta, tuttua kamaa jo :) Auh, nytkin alkaa just taas supistaa...

Mulla tuli joskus 3-4 viikkoa sitten satunnaisesti niitä harjotussupistuksia, ja tuli ihan sillon, kun en edes oikeestaan tehnyt mitään. Nyt ei oo enää tullut tai sitten mun muisti temppuilee. :D
Mutta nyt ei riitä, että selkä kipeytyy makuuasennossa, alapää kipuilee kävellessä ja ilmavaivat, itkeskely sun muut vaivaa, mulle on tullut peräpukama/-pukamiakin, really nice! Aluksi en ollu edes varma, koska en IKINÄ ennen oo sellaisista kärsiny. Onneksi ei kuitenkaan mitään pahempia oireita ole siitä kärsinyt. Ei oo erityisen kipeä eikä tuu verta - paitsi jos käytän peräpukamavoidetta, sillon tulee verta. Nyt lopetin sen käyttämisen sitten sen takia, kun en tiedä pahentaako se sitten tätä vai ei. Tosin, siinä lukee, ettei sitä hirmu pitkään saisikaan käyttää. Joku viikon käytin, ennenko tajusin ton, että sitä verta tuli aina sillon, ko käytin voidetta.

Muuten oon onneksi aika vähillä vaivoilla selvinnyt tähän mennessä. Eikä nääkään vaivat oo mitään nujertavia, kun en anna niiden olla. :D

Takaisin