2/3 oireet

Mulla kans pahhoinvointia! Koko alkuraskauden oli hirvittävän huono olo, joka tuli aina iltasin ja tuntu niinku olis ollu jatkuva krapula. Hikkoilutti,oksetti,janotti ja tärisytti, mutta sain piettyä oksennuksen sisällä onneksi. Muuten en olis muuta tehnykkään ku halaillu vessanpönttyä. Mutta nyt, tosiaan tännään (20+4) tuli heikotus, ja tunne että nyt tullee oksennus. Sitte vaa juoksun kans vessaan ja kaikki pihalle. Ei paljon piättelyt auttanu.. :(

Mimoza pienimuotoista ummetusta, kahvilla yleensä aamuisin aktivoin mahaa mutta en välttämättä käy edes joka päivä kakkosella.. mietin sitäki josko olis ummetuksesta mutta on käyty tänää jo kakkosella, ei tunnu auttavan o.O ei tässä muuten olis , kun sais maata ja etsiskellä sitä parasta asentoa mutta tälläkin hetkellä töissä (12h päivä) kiirettä pitää, istumaan joutuu koko ajan trukissa ja tää paska vielä pompottaa oikein kunnolla koko kroppaa et varmasti tuntuu pahalta >:( harkitsin jo saikun hakemista mutta mitä sanon? Aiai sattuu? Öääh.
Tää kipuilu saa mut niin hemmetin pahalle päälle etten uskalla taukokoppiinkaan mennä jos siellä on joku muu. En kykene edes tekopirteilemään >:(

Ja juu. Jokainen ruoka-annos nousee ylös minkä syön, mutta hitaasti et ei lennä ulos asti (nielen takasii hyiiii). Kutsunkin itteeni lehmäksi ku märehdin ruokani :D

SeEnsimmäinen tuttu tunne! Mulla on huomenna lääkäri niin kyselen vähän mitä pitäs tehä.. haluis niin paljon nauttia jo alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen, mutta mahotonta tän mahan ja selän kans.. onneks pikkune potkii sen verta paljon et ne on niitä hetkellisiä nautinnon hetkiä tän kärsimyksen keskellä :D olisin jo valmis heinäkuuhun ja synnytykseen :)

Tänään meen nyt kuitenkin neuvolalääkäriin (oikeesti ei ees kuuluis olla). Meinaa jalka pettää alta, kun on koko vasen puoli alaselästä ja pakara ihan tiltissä. Kivasti polttelee selkää koko ajan. Jos vaikka lähetettä johonkin fysioterapiaan/kiropraktiaan/enminätiedä, koska sairasloma ei mielestäni ratkaise mitään, jos vaiva jää hoitamatta. Ei se selkä kotona olemisella miksikään muutu.

hei apua! kävin eka kertaa neuvoloiden välissä puntarilla, ja minkä suuren virheen teinkään! aikasemmin on sellasta 500g tullu per viikko, nyt oli viime käynnistä humahtanu melkeen 900g/viikko :o rv 25 menossa ja painoa tullu yhteensä jo 9kg normaalista. nyt tuntuu että miten uskallan mennä huomenna neuvolaan ja tiiän että oon nyt vähä lipsunu herkutellessa jajajajaja.. .minkälaisia painonnousuja teillä on ollut nyt varsinki viime viikkoina, ja onko tullu sanomista neuvolassa? ennen raskautta ollu normaalipainonen.

Mulla tullu nyt 10kg alku painost.. Neuvolassa sano et olis hyvä pysyy siin 10kg. Ahdistaa jo valmiiks mennä ens viikolla neuvolaa. Tosin ne tietää nytten syömishäiriö taustoist joten ei oo kovaa painostust tullu :/
En pysty lenkkeillä ku selkää ja mahaa jomottaa

mullakin liikkuminen vähentyny ku on paljo harjotussupistuksia ja kaikkia jomotuksia (ja toista reittä alkaa melkeen heti polttaan etupuolelta, mitähän tämäki?) mutta enemmän haittaa se kun tiedän talvilomalla mässäilleeni :/ ja tuntuu niin hurjalta tuo yhtäkkinen nousu ja vielä ois reilusti yli kymmenen viikkoo eessä odotusta

Viimeeks laskettii ni oli tullu joku 750g /vko. Liikunta myös ollu pakko jättää minimiin :/
Turvotusta löytyy jo, sukat painaa jalkoihin ihan TÖRKEET PAINAUMAT!! kauhistelin eilen ja oli pakko nostaa jalat kohti kattoo josko helpottais.. ei ihme jos jalkoi särkee o.O

joo minä hain suosiolla lentosukat viime perjantaina kun töissä pitää olla jaloillaan 8h lähes yhtämittaa ni iltavuoron jäljiltä ei mee kengät enää jalkaan.. ovat kyllä auttaneet

hei apua! kävin eka kertaa neuvoloiden välissä puntarilla, ja minkä suuren virheen teinkään! aikasemmin on sellasta 500g tullu per viikko, nyt oli viime käynnistä humahtanu melkeen 900g/viikko :o rv 25 menossa ja painoa tullu yhteensä jo 9kg normaalista. nyt tuntuu että miten uskallan mennä huomenna neuvolaan ja tiiän että oon nyt vähä lipsunu herkutellessa jajajajaja.. .minkälaisia painonnousuja teillä on ollut nyt varsinki viime viikkoina, ja onko tullu sanomista neuvolassa? ennen raskautta ollu normaalipainonen.

Mulla rv 19-23 nii tullut 700g/vko!
Rv 16-19 oli 450g/vko. Eli aika huima painonnousu myös täällä. Kiloja tullut 7 yhteensä, nyt 23+3. Piti tulla vaan kymmenen mut tais jäädä haaveksi :(

Älkää nyt siitä painonnoususta ottako paineita! Se nousee minkä nousee ja sillä on kuulemma tarkoitusta. Johan se vauvakin kasvaa ja tuo osansa tohon painoon. Jos lähtöpaino on jotain suht. normaalia, ni en kyl yhtään stressais. Kun ei laihuttaakaan saa, niin minkäs teet. Joillain imetys vie ne kilot (mulla ei, tuli lisää, kun oli koko ajan nälkä) ja joillain sit ku lähtee liikkeelle taas. :)

(oma paino on ilmeisesti noussut 5 kg, mutta alussa tuli -4kg oksentelun takia, et onhan tota tullut sitten. Viime raskaudessa oli muistaakseni raskausviikoilla 34-36 lisäystä 0kg, et ei se mitenkään tasasesti nouse koko ajan)

Mulle tuli ekassa raskaudessa (heh 19 vuotta sitten) 4okg, tokassa 25kg, komannessa (kaksoset)20kg, neljännessä 20kg viidennessä20kg ja nyt on tullu niin että oma lähtö oli98 mut neuvolan oli102 (eka neuvola) ja on alle 104 Syön ihan huippu terveellisesti tällä hetkellä, eli tavallaan vois sanoa että paino on laskenut koska vauvasta olis kuitenkin saanut tulla enemmän painoa ekan neuvolan jälkeen? Mut
Ei sitä kannata kauheesti stressata. Itellä on niin ettei polvet kestä hirveetä painonnousua kun lähtö oli noin huima, niin siks koitan kattoo ettei tulis kauheesti. Mut kyllä terve nuori ihminen saa 15-20kg ihan hyvin pois synnytyksen jälkeen.

Womb Mulla ollu kans et pojat tuoneet lisä kiloja mutta tytöt vieneet niitä jo raskausaikana :D (Sullahan oli muistaakseni 6 ekaa poikia ja tämä masuasukki nyt tyttö :) )

Nokun tässä onkin vähän semmonen puoli että olen tähän asti ihan peilin mukaan mennyt, en oo ollu lainkaan huolissaan kun ei näy kiloja missään väärissä paikoissa.. mutta sitten luin että saisi tulla tilanteessa kun tilanteessa tasaseen vaan se 500g läpi raskauden viikossa, ni lähinnä pelottaa että kuin paljon tulee neuvolassa sanomista :/ ja tietenki tossa eilen paniikin hetkellä haitat vauvalle, ylikokoisuus, diabetekset ja kaikki..

Jänskä tuo laskuri, eikä niin kauhealta näyttänyt. Pahimmillaankin painaisin vain 3kg enemmän kuin mitä olen painanut enimmilläni ennen raskautta. Olemme miehen kanssa aika liikunnallisia ja jos herkkujakin syön niin syön usein mutta vähän, joten luotan siihen että kilot lähtevät aika helpolla pois. Imetyskin laihduttaa jo paljon.

Täälläkin tuo paino päässyt nousemaan rutkasti enemmän kun viime raskaudessa. Huoh, tuntuu että joka paikkaa kolottaa ja heti kun enemmän liikkuu niin tulee harjotussupistuksia. Jotenkin ahdistavaa tämä super nopeasti kasvava maha ja nyt on tullut vielä lisäksi ihmeellisiä kipuja oikealle kylkeen. No onneksi jotkin päivät parempia kun toiset ja pystyy kuitenkin vielä olemaan suht normaalisti

No ei tullut onneksi kommenttia omasta painonnoususta, sanoi vain hoitaja että ei siitä kannata vielä ressata kun sopusuhtanen oon, toki herkkuja vois tarkemmin seurata.. mutta pojan pötikkä kyllä yllätti, hän jo 800g kun viikkoja 24 ja muutama päivä päälle :o oli vielä normaalin rajoissa mutta nyt alkaa jännittää kun ite oon syntyny viiskilosena sektiolla :D

No mitäs tää ny sit on, heräsin 1.5h sitten hirveeseen vessahätään (niinku joka aamu), rask.vatsan sivulla tuntuu pientä kipua. Maha on ihan kova. No kävin vessassa ja hyysäsin aamutoimet ulkoilutin koirat ja näin. Maha isompi ku yleensä aamulla (näyttää turvonneelta iltamahalta)

No nyt tässä foorumia lueskelin ja nousin hakemaan lisää juotavaa niin taas maha ihan kova ja tuntuu pahalta :mad: ei satu, mutta liikkuminen/mahan hölskyminen tuntuu ekstrapahalta.

Harjoitussuppareitako?

Takaisin