2/3 oireet

Nyt on parina yönä pitäny nousta pissalle. Onneks on tää yhden hengen huone, missä on oma vessa, muuten vessat ois käytävällä. Ja toivottavasti saisin kans pitää tän, ettei tarvis siirtyy kolmen hengen huoneeseen missä olin kun tulin tänne osastolle keskiviikkona.

Annika oli salaisten puolelle päivittänytkin kuulumisia :) Tulehdusarvot nousee ja laskee päivän aikana, toistaiseksi ei vielä ole käynnistäminen ollut ajankohtainen.

Hitto että ärsyttää. Maatessa niin hyvä, mut heti ku nousee ylös kivistää ja polttelee vatsaa. Harjotussupistuksiakin tuon lisäks.. niin nätti ilmaki mut kai sitä on vaa löhöttävä ku tää on ainoo missä on hyvä.. kokeneemmat onko ne liitoskivut just liikkeessä tuntuvia? Ja voiko niitä olla muunlaisiaki ku repäseviä? Niitä repäsyjä ei meinaa tähän mun kipuun kuulu.. en tiiä oisko se tukivyö aputähän vai mikä? Heti ku nousee tuntuu niin pahalta.. sitte levossa ei mitään.

Oon nyt kahtena yönä herännyt suonenvetoon molemmissa pohkeissa. Viime yönä vaan suoristin jalkani koukusta ja se riitti. Myös hereillä ollessa välillä tulee lihaskramppi olkapäähän. Yleensä oon saanut suonenvetoja kun oon harrastanut punttia tai kasvuiässä. Magnesium on käytössä. Mitähän muuta tälle vois tehdä? Varmasti johtuu raskaudesta. Muutenkin jalkoja kolottaa töiden jälkeen aiempaa enemmän.

Häntäluu on viime aikoina ollut vähän kipeä, etenkin pitkään paikallaan istuminen tekee pahaa. Kai tämäkin on normaalia?

Lyydia mulla pitää säännöllinen ruususuolaa käyttö ne pois. Oli ennen melkeen jokapäiväinen ja öinen vaiva mut nykyään alle kerran kuussa. Jos ruususuola loppuu niin kahdessa viikossa tulee takas.

Mulla alaselkä alkanu vihottelee. Saman tuntunen ku se ois venähtäny pahasti ja makuulla ollessa, etenki selällää, jos yrittää liikuttaa jalkaa tai jalkoja ni vihlasee niin perkeleesti mut pakko se on saaha asento vaihettua vaikka hammasta purren. Sit ku nousee ni se on kipeä mut kävelemää ku lähtee ni hetken päästä se kipu pikkusen pehmenee. Siellä se on mutta erilaisena.

Nyt oon eilen ja tänää käyny parin kilsan kävelyllä koiran kaa, ihan perus kävelyvauhtia menty, en oo lähten hikoilemaa ja sykettä nostaa. Puoles välis matkaa tuntuu poltetta ja pistoa vatsassa, sit vaa kävelee hetken ihan hissuksee ja kattelee maisemia ni helpottaa. :)
Tänää kävin myös uimassa pari tuntia kävelylenkin jälkeen. :) ja kotonaki vielä saunassa, oli mamma vähä relax.. ;)

Mulla ei muutamaan viikkoon oo tullu nännitahmaa, äsken ku iltapalaa söin olkkarissa sohvapöytää apuna käyttäen ni ihmettelin että mitä märkää paidassa on ja luulin että juodessa huuli vuotanu. Oli semmosessa paikassa se märkä ja toisenki nännin kohalla et piti ihan kahtoa ni sieltähän se tuli, nänneistä.. :) hehe, hauska. :D

Mulla on tuo tahma kans oikeen villiintynyt, kävin jo tuolla lävistyskeskystelussa ihmettelee et kaikillakos nännilävistys tommosta tekee (otin siis korun pois plussattuani ku lähti turpoo niin kovin) mut nyt alkanu toinenki nänni vähäsen vuotaa. Pari viikkoa sitte ihmettelin että miten mä oikeen syön aamupalaa ku yökkärin paita on rinnustalta ihan täplänen :p Löysä paita ni liikkuu joka paikkaan, niin myös täplät. Selvispähän sekin. Nyt mietin, että tuleekohan maitoki enempi sitte tuon lävistysreiän kautta, onko just johonki osunu näppärästi et ohjaa sen sivuoven kautta :D

Mullakin kipeytyy häntäluu kun istuu paljon! Viime yönä ja tänään on ollut inhottavia repäisykipuja ja nipistelyä alavatsalla.

Mulla oli kans nännärit kun esikoisen sain, ja olihan se vähän sellasta kastelukannu meininkiä :D En kyllätiedä johtuiko ihan vaan hurjan runsaasta maidontulosta vai oliko lävistysreijät just maitotiehyiden läpi tai jotain. Mä otin korut pois vasta synnyttämään mennessä, ei kukaan käskenyt ottaa aikaisemmin vaikka kysyin kätilöltä, terkkarilta ja lääkäriltä. Harmitti kun oli reiät menny umpeen nopeesti, olin just muutaman kuukausi ennen raskaaksi tuloa ottanut.

Mimoza, voi niitä olla just tuolleen että vaan liikkeessä koskee. Miulla ainakkii sillon tullu. Nyt tullu vielä tosi harvoin, loppuajasta ne voi olla jatkuvia ja kävely vaikeutuu. Jos on pahoja. :/

Kesällä ku plussasin ekan kerran ni viikko sen jälkeen otin nännilävistyksen poijjes, ihan siks että ehtis mennä umpeen. :) oli sen muutaman vuoden ollu siinä, en oo kyllä ees kaivannu sitä. :)
Toi tahma on kyllä kausittaista näemmä, tänää taas oltu ihan kuivilla. :)

Tänää taas selkä ja jalat huus hoosiannaa, käytii koiratreffeillä ja lenkillä siin samalla. Sit pikasesti kotiin ja siskon kans syömää ja sen jälkee kauppaa, kaupasta kotii ja pikanen tiskikoneen tyhjennys ja täyttö ja saunaan ja sänkyyn, ahhhhh mun jalat..

Puhuin miehelle että olin aatellu ostavani kengät nyt ku ei pysty paljo enää kumartelee solmimaa nauhoi. :D ku siis miä vähä niiku joudun "pyytää luvan" uusiin kenkiin ku mul edellisiili niin paljon.. xD oikeesti saan siis ostaa niitä ku huvittaa, mut pakko aina kertoo ennen ostamista.. xD en tiiä miks ;D
Mies sitte sanoi että pitäskö mun ostaa ihan oikee kunnon hyvät kengät ku jalat niin kipeinä. Tottahan se puhu, mut nyt raskausaikana ku ostaa ni sit jos ne ei ookkaa hyvät enää tän jälkee.. :/ no, pitänee suunnitella. :)

Mulla ollu tuo koru jo pitkään, vuodesta 07 eikä mies siitä oikeen innostu ja mulle ihan se ja sama ni otin pois. Jotenki tuntu epähygieeniseltä ajatus, että imettäis kun se on vielä ihan auki, mutta moni tuntuu pitävän jopa läpi imetyksen / pois vaan imetyksen ajaksi.

Ärg onks tää kans jotai normaalia kasvu- tai venymiskipua, mun koko (raskaus)maha kipeä, alavatsan kohdalta ku tunnustelee ni se on kovempi mitä aiemmin. Myöskin alaselkää vihloo hemmetisti esim ku käy pissalla ja muodostuu semmonen kipurengas ku mahaan sattuu ja selkään sattuu :(
Tää ei oo sen tasosta kipua et tekee sen takia mieli itkee mut sen verran koskee et naama menee kurttuun ku juilii.
Paras asento kylkimakuu, istuminen aiheuttaa lisää kipua vatsaan ja seisominen ok mutta kävely ei o.o

Muok. No ei se seisominenkaan herkkua oo mut pahemmalta tuntuu istuminen :/

Täällä sama homma ja tuon lisäks suppareita. Aattelin neuvolaan soittaa ja varata lääkäriajan et tutkis paikat varmuuden vuoksi. Tukivyö vois olla kyllä kova sana.. kyllä se siitä :) mulla tuntuu levossakin hiukan pahalta. :/ vauva kuitenki liikkuu nii sitä pidän merkkinä harmittomista kivuista :) mut käyhän sitä aina ku jomottaa nii kaikki pahimmatkin mielessä. Pissatulehuski vois kyl olla mistäpä sitä tietää.. aika moni kuitenki ilmeisesti täällä valitellu samoja vaivoja? Et jos kuuluis tähä reilu puolväliin noi kivut.. itellä nyt 22+0 ja sohvalla maataan ku sattuuuuuu.

Niin ja SeEnsimmäinen onko sulla ollu ummetusta? Mulla on ja en oikein tiedä onko tää siitä johtuvaa vai kasvukipuja.. :o

onko normaalia jos pahoinvointi alkaa vasta tässä vaiheessa, vai mikäköhän on kun nyt on sama syökö vai ei niin huono olo koko ajan, ei esikoisesta ollut tälläistä,eikä tässäkään raskaudessa ole aikaisemmin ollut mitään.. :S

21+4

Takaisin