2/3 oireet

Voi vitsi, ku lukee teiän omepratsol hypeä. Toivoo, että kuuluis samaan vsin raskaisnärästystä kastoin. Itelle ei siis omepratsol sovi, nyt raskauden aikana vaihettiin pariet esomepratsoliin sen sijaan. Mulla siis refluksitauti lapsesta lähtien. Itellä närästää vaikka 40mg esomepratsolia ja kohtuu tiukka ruokavakio. En ihan äärimmäisyyksiin haluu sitä viedä ennen kuin en mitenkään pärjää, kun jäis aika paljon pois kaikkee, mikä on hyväks lapselle. Meillä kulkee tää vaiva suvussa. Toivottavasti ei tälle lapselle kuitenkaan.

Nyt tosin eniten ärsyttää, kun oon viidettä päiväö kipeenä eikä tunnu helpottavan.

Selällään kun makaa niin tulee karsee hedari, ei pysty enään.. 22+4...

Just aloin itekki kiinnittää illal huomioo ku selällee pötkähdin nukkumaa et tuntuu tosi inhottavalta ja ahdistavalta, et tuntuu ku ilma ja veri ei kiertäis joka paikkaa. Sit ku pikkusen käännät kyljelle päin ni heti parempi. Selällää pystyy kyl viel tietys asennos olemaan, ei kauaa kyl mielellää. :)

21+3..

Joo, selällään ei oo hyvä, paitsi kun tätä sairaalasängyn päätyy saa näppärästi vähä kohotettua :rolleyes:.

eikö tuo pissiitti katota aina joka neuvolakäynnillä siitä pissasta? tämän käsityksen ite oon ainaki saanu kun ne sen siinä stixaa.. itekkin oon huomannu että pissaaminen, rakon täyttyminen ja tyhjeneminen tuntuu ihan eriltä kuin ennen raskautta, kaikkia ihme paineentunteita ja kipuja ja muita. runsaiden supistusten takia kävin lääkärillä ja samalla tsekattiin että pissa puhdas. toinen uusi vaiva on se että kroppa alkaa tuntua vanhuksen kropalta, joka paikkaa jomottaa ja selkä on kipiä ja kun käytiin keilaamassa yks päivä niin siitä sai kärsiä kauan :D ihme remppoja koko ajan. polvetki muka kipeet vaikkei niissä ikään oo mitään ollut.

Kantsii seurailla et loppuuko jomotukset synnytyksen jälkeen ettei vaan kuulu siihen ryhmään jotka sairastuu reumaan joko raskausaikana tai sen jälkeen

Yomanda meillä suvussa nivelreumaa, eipä käynyt tuo vaihtoehto ees mielessä. tekijät verestä katsottu aikanaan ja niiden puolesta ei riskiä mutta pitääpä pitää mielessä.

Raskauden jälkeen taitaa suurelti osin puhjeta jos on riskiryhmää. Miullahan siis on reuma muutenki ni ajattelin vain noista kolotuksista, itellä ne polvet on juurikin ne joissa suurimmat ongelmat. Ja miun reuma on se mikä ei veressä näy, seronegatiivinen nivelreuma. En haluu pelotella mut kantsii pitää mielessä :)

Meillä on lähisuvussa se selkärankareuma "geeni" ja itellä on just noita reumaepäilyjä harva se hetki.

Mulla kanssa tota mummo-oloa. Hengästyn tosi herkästi, selkä vaivaa ja koko ajan pissattaa :D Ja nukkumatti tulee joka ilta 20-21.. Sitte aamuyöllä kukutaan ja juostaan pissalla.

Onneks reuma sinällään ei kuitenkaan ole periytyvä sairaus ja selkärankareumakin miehillä tyypillisempää. Omalla äidilläni on kyl reuma mutta meidän reumat ei ole samaa tyyppiä joten tuskin äidiltäni olen sitä perinyt.

Mulla on ihan vanhus olo :D tekis mieli kaikille penkeille istuu huilimaa. Esim shoppailu reissut on yhtä tuskaa. Ahistaa, puristaa, kolottaa, selkää särkee :D toivottavasti oon yhtä voimissani synnytyksen jälkee ku ennen raskautta

Täällä ei oikeesttaan muuta, ku turvotusta, ihan älytöntä pääkipua, pissalla juoksua ja harkkasuppareita, väsymystä ja itkuherkkyyttä.. Jaksas kävellä lenkilläki vaikka millä mitalla, mutta ku sais vaan sitä energiaa johonki semmoseen. Vissiin hb allaalla, ku väsyttää koko ajan. :/

minulla kävi ton hbn kanssa vähän hullusti kun se on edelleen ollut parempi kuin ikinä (aina ollut ennemmin alakanttiin, siinä 120 pinnassa). nyt on rv 24 ja edelleen hb 140.. mutta hyvä näin :) eikä kyllä väsytä juuri vaikka muut mummo-olot löytyy.. vanhusten parissa kun työskentelen niin jotenki huvittaa kun alkaa löytyä samat oireet ja valituksenaiheet kun heilläkin. jopa raskausdementia välillä aika kova, tuntuu että päässä ei pysy mikään jos yhtään herkiää keskittymästä :)

"Kellä onni on, se onnen kätkeköön", koskahan oikein opin? :sad001
Tänään ois se päivä kun pitäis viedä tyttö mummolaan ja huomenna lähteä Tallinnaan kylpylälomalle.
Yllättäen mies toi loman alkajaisiksi taloon flunssan.. (Eikä voinu hakea edes saikkua ku sanoin, et saisi loman siirrettyä!!!!) :dead:

Edellinen flunssa oli hällä ja tytöllä kaks viikkoa sitten, josta ite selvisin oireetta, mutta nyt heräsin kipeän kurkun kanssa ja tyttö yskii. Voin kertoa, että nyt v*tuttaa niin, et ei mitään rajaa. Itkua tihrustanu pettymyksestä nyt koko aamun ja taitaa jäädä reissu haaveeksi.
..puoltoista vuotta meni, että vois edes kuvitella ton miehen kanssa mihinkään lähtevänsä ja nyt kun kaikki piti olla selvää ja matka varattu, ni ollaan EHKÄ kipeenä!? ..sekin ottaa päähän kun ei tiedä onko huomenna huonompi olo :smiley-angry017 ja kai se on ihan oikeutettua että tolle miehelle ja hänen heikolle vastustuskyvylleen olen vihoissani? :smiley-angry002

..Hormonit ei auta yhtään tän pettymyksen ylipääsyssä.. :smiley-angry017 Äääää!!!!

Kalaäiti & Kyytiläinen 23+0

Kalaäiti, ompa kyllä ärsyttävä juttu. :(varmasti ootit reissuun pääsyä. Eli pettymys on ihan kyllä sallittuakkii.

Joo miulla oli sitä viikko sitte viimeks.. en ite ainakkaa huolestunu ku miulla aristeli just siitä kohin missä vauva oli.

Mulla kipeytyy alaselkä (ristiselkä?) esim. kävelylenkin jälkeen (tätä on ollut jo aika alkuraskaudesta lähtien) mut menee onneksi ohi.
Ja nyt pari kertaa kävelylenkillä on tullut alavatsaan vasemmalle puolelle lihaspistoksen tyylinen jomotus mutta se ei ole kuitenkaan kestänyt pitkään.

Jenni varmaan mulla tuota samaa.. noh koskaha sitä oppis sen että ne kivut kuuluu tähän samaan settiin :D mies just sano eilen et nyt sit ens raskaudessa(hän puhuu jo seuraavasta :D) tiiät et nuo sun juttus kuuluu asiaan :)

Takaisin