2/3 oireet

Munkin ymmärtääkseni pienet vuodot on ihan täysin normaaleja js kuivuudesta johtuvaa, vaikka ei peittokaan heiluis. Näin mulle myös kerrottiin päivystyksessä kun lääkäri sinne lähetti juurikin puuhastelun jälkeisen vuodon takia. Ellei syynä sitten ole istukka joka olisi kohdun suun edessä ja siten vuotaisi.
Eikös joku ollut onnistunut pissireissuillansa jo paikkansa telomaan liian ronskeilla pyyhinöillä :D? Mä oon pari kertaa kynnellä ihan rehellisen palasen onnistunu muuten pyyhkeessä repimään sisemmistä häpyhuulista, siis oikeesti palasen. Auts.

Auts, onkohan mullaki sen takia alapää siitä heti alusta karhean/aran tuntunen kun niin usein pitää käydä pissalla. :D Mä oon jo itteeni pelotellu kaikilla kohtutulehduksilla yms, kun alamahakin on hieman arka (ummetuksen jälkeen tullu..), että en sitten tiedä johtuuko mikä vatsan toiminnasta ja mikä muusta.

Mulla on Elsba täsmällee samoja tuntemuksia viikoittain! Ja oon aatellu jos ne siitä ummetuksesta sitten johtuu.. ja myös mulla ne vuodot tullu aina kipujen kera. Kannattaahan sitä vaikka vähän liiotella lääkärille et pääsee varmuuden vuoks tsekkaa et paikat on kiinni eikä oo mitään muutoksia kohdunsuulla. :)

Peittohommista kun puhuttiin, 20. Vkolle asti niitä hommia ollu poikkeuksellisen useasti. Sit ku vauvan liikkeet alkoi tuntua, mua on kauhistuttanu ajatus että jos se rupeeki potkimaan kesken aktin :D aikamoinen erotiikantappaja se jos joku! Mies on hyvin hyvin pettyny ku ei enää herukkaan, kai se on kokeiltava vielä.. tulee muute piiitkä selibaatti :D

Peittohommista kun puhuttiin, 20. Vkolle asti niitä hommia ollu poikkeuksellisen useasti. Sit ku vauvan liikkeet alkoi tuntua, mua on kauhistuttanu ajatus että jos se rupeeki potkimaan kesken aktin :D aikamoinen erotiikantappaja se jos joku! Mies on hyvin hyvin pettyny ku ei enää herukkaan, kai se on kokeiltava vielä.. tulee muute piiitkä selibaatti :D
Meillä vähentynyt peittohommat kanssa. Miestä se ei haittaa. Aino mikä este sille on et mä hyydyn niin nopee. Ei enään kyse ei ole sitä haluttaisiko, vaan kunto pettää

Onko muilla ollu jomotusta alapään sisällä? Sukkapuikkokipuja mitkä vaan kestää vähän pitempää. Ei niin kipeitä ettei pystyis mitää tekee, mut inhottavan tuntusta muuten..

Mä taas kyselisin et miltä liitoskivut tuntuu. Mua on koko päivän juilinu alamahaa. Vähä kohdun alapuolelta. Eka oikeelta ja myöhemmi vasemmallaki puolen. Ja ny kokoaja molemmilla. Ja vähä levinnytkin tuntuma nivusia pitki lonkkia kohti.

Inhottavaa jomotusta ja pissahädän kera tuntuu vieläki inhottavammalta. VAI onko ennemmin pissatulehdus. Pissaaminen ei kirvele. Mut vähä eriltä tuntuu ku ennen. Mietin et pitääks lähtee käymää päivystävällä. Toisaalta panadol ei oo tuntemuksia helpottanu yhtään.

Ärsyttää ku ei tiedä et kumpaa enemmä epäilis. Ja jos liitoskipuja nii miks ny just alkas juilii näin kovasti?

Muokattu viimeksi:
Miul on ollu lähinnä semmosia repäseviä (tuntuu et sisukset repee irti) alavatsalla, ylösnoustessa ja asentoo vaihtaessa, sillee et pitää mennä vähäks aikaa kumaraan tai koukistaa sängys polvii mahaan. Mut oli tuos parina päivänä sellasta menkkajomotustakin, ei tosin mitenkää kovaa.
Pissahätä välil pahentaa kyl näit.. Mut eipä se maksa mitää jos soitat päivystykseeki jos yhtäkkii on nii kovaa kipuu tai ikävää oloo

Mullakin välillä jomottelee alapään sisäpuolelta. Vähän inhottavalta tuntuu, mutta ei kestä hirmu kauaa ja ei niin häiritsevää ole. Marski2015 kyllähän välillä voi kovaakin tuntua, kun paikat venyy ja kasvaa. Kuulostais ainakin vaan semmoselta.

Kyllä ne tosiaan aina päivystyksessä osaa neuvoo ja pyytää käymään jos tarvetta. Eihän sinne kukaan turhaan soittele ja kun sinne voi kuitenkin soittaa koska vaan. Ei kannata jäädä miettimään jos epäilyttää.

Miul on ollu lähinnä semmosia repäseviä (tuntuu et sisukset repee irti) alavatsalla, ylösnoustessa ja asentoo vaihtaessa, sillee et pitää mennä vähäks aikaa kumaraan tai koukistaa sängys polvii mahaan. Mut oli tuos parina päivänä sellasta menkkajomotustakin, ei tosin mitenkää kovaa.
Pissahätä välil pahentaa kyl näit.. Mut eipä se maksa mitää jos soitat päivystykseeki jos yhtäkkii on nii kovaa kipuu tai ikävää oloo
Nää kuulostaa ihan niiltä liitos/löystymis kivuilta, ja mulla samanlaisia "repäisee/vihlasee" ylös noustessa alavatsaa ja nivusia ja pakko pitää ihan masusta kiinni, kun muuten tuntuu et koko kohtu "repeää"!!!

Nää kuulostaa ihan niiltä liitos/löystymis kivuilta, ja mulla samanlaisia "repäisee/vihlasee" ylös noustessa alavatsaa ja nivusia ja pakko pitää ihan masusta kiinni, kun muuten tuntuu et koko kohtu "repeää"!!!
Joo tänää taas pidelty mahaa muutamaa otteesee

Ihan sama tuo "nahka repeää" -tunne!!!!
Ja lonkat huutaa Halleluujaa.... Tukivyö ihan parasta mitä tiedän.. ja parit mammafarkut jotka lonkkien kohilta nyt tällä hetkellä mukavan napakat, ja pitää mun Lonkat "kasassa" ;)

Mä taas kyselisin et miltä liitoskivut tuntuu. Mua on koko päivän juilinu alamahaa. Vähä kohdun alapuolelta. Eka oikeelta ja myöhemmi vasemmallaki puolen. Ja ny kokoaja molemmilla. Ja vähä levinnytkin tuntuma nivusia pitki lonkkia kohti.

Inhottavaa jomotusta ja pissahädän kera tuntuu vieläki inhottavammalta. VAI onko ennemmin pissatulehdus. Pissaaminen ei kirvele. Mut vähä eriltä tuntuu ku ennen. Mietin et pitääks lähtee käymää päivystävällä. Toisaalta panadol ei oo tuntemuksia helpottanu yhtään.

Ärsyttää ku ei tiedä et kumpaa enemmä epäilis. Ja jos liitoskipuja nii miks ny just alkas juilii näin kovasti?
Kuulostais kyllä hyvin liitoskipuihin sopivalta.. Minulla välillä kivut helpottanut, ja välillä taas just "yks kaks" palanneet. MUTTA!!!! Jos tuo pissaaminen yhtään erikoiselta tuntuu, niin että vähänkään vois tuohon Virtsatieinfektioon viitata, niin itse hakeutuisin heti päivystykseen, jotta tämä mahdollisuus voidaan sulkea pois!!!! Infektiot voi aiheuttaa supistuksia ja pahimmassa tapauksessa ennen aikojaan käynnistää synnytyksen!!! En halua pelotella tai mitään, mutta aina parempi varmistua kun yhtään jäädä pohtimaan ja odottelemaan että "olisko vaiko eikö", koska itse en ainakaan ole törmännyt/kuullut mistään että virtsaoireet mitenkään muutoin kuuluisi "normi raskauteen", kuin vain että toki kohdun painaessa rakkoa sekä nesteiden lisääntyminen kehossa aiheuttaa toistuvaa virtsaamis tarvetta+ virtsaamishädän/-tarpeen tunnetta.

Ihana jokapäiväinen närästys. <3
Enää ei voi sanoa jokailtainen, ku nykyään ilmenee myös päivisin. Onneksi selvitään vielä alle 11 kpl Rennien kans (vuorokausisuositus paketin mukaan), helposti. :)

Lolamon, sit kun ei Rennie enää tehoa, ni pyydä neuvolasta resepti Omepratzoliin :happy: Otetaan aamuisin tyhjään mahaan yks tabletti ja närästys on tiessään.. :notworthy
Mä oon sitä syönyt nyt viikon, eikä kerkiä tulla oireita ollenkaan, vaikka vetelis pelkkää paprikaa ja sipulia ja pannullisen kahvia! :happy093

Iloista naistenpäivää kaikille! :happy093.

Mä täällä odottelen alkavaa viikkoa kun miehellä talviloma, viedään esikoinen mummolaan ja lähdetään pariksi päiväksi Tallinnaan kylpemään.. Sain siis reissun 3-kymppislahjaksi mieheltä ja can't wait!
:dance011:dance011:dance011

Kalaäiti & Kyytiläinen 22+5

Mulla ne juilimiset tosiaan oli niitä kasvu ja liitoskipuja. Helpottanu jo. Sillo tällöin enää tuntuu. Pe tuntui koko päivän. Huomenna vien vielä toki varoiksi pissanäytteen.

Mut voi pojat ku iltaisin maha on koko ajan iha pinkeenä. Ja jossain ketjus muutki puhu et ummetus ei asiaa ainakaa helpota. Onneksi on huomenna rakenneultra nii saa vähä tuosta pinkeydestä keskustella et onks suppareita vai muuten vaan.

Mäki peukutan omepratzolille. Mä oon syöny sitä koko raskauden. Alkuraskaudesta kaks kertaa päivässä ja silti närästi. Mut ny enää tarvii syödä ku kerta päiväs tai välillä ei ollenkaan.

Takaisin