2/3 oireet

Eka närästys noilla viikoilla! Onnea Naks :D

Mä olin eilen ihan vaivainen melkeinpä ekaa kertaa, kun oli (pitkä :D) 6,5 tunnin työvuoro jaloilla huonoissa kengissä (juu elkää te hoitsut nyt repikö housujanne :p)
Selkään sattu niin hitosti ja mies vielä halus lähtee illalliselle ulos toiselle puolelle kylää, nilkat särki ja siinähän sit painellaan helteessä.. Lehdestä luin, että nyt on kesä virallisesti loppu, vihdoinki! Illalla ei meinannu uni tulla ku nilkkoja jomotti niin, mutta ei sit kuiteskaan niin paljoa, että olisin Panadolia halunnu ottaa.

Viime yö on taas oltu niin kiireessä unissa, että väsyttää vaikka 9 tuntia nukuinki.

On mulla kyllä helppoa, tiedän :D Onneks en tee enempää tunteja kahvilassa, menee hermot muutenkin esimieheen ku se on semmonen ikuisuus negis ja stressaa joka p*rkeleen leivän lätyskän perään...

Muokattu viimeksi:
Eka närästys noilla viikoilla! Onnea Naks :D

Mä olin eilen ihan vaivainen melkeinpä ekaa kertaa, kun oli (pitkä :D) 6,5 tunnin työvuoro jaloilla huonoissa kengissä (juu elkää te hoitsut nyt repikö housujanne :p)
Selkään sattu niin hitosti ja mies vielä halus lähtee illalliselle ulos toiselle puolelle kylää, nilkat särki ja siinähän sit painellaan helteessä.. Lehdestä luin, että nyt on kesä virallisesti loppu, vihdoinki! Illalla ei meinannu uni tulla ku nilkkoja jomotti niin, mutta ei sit kuiteskaan niin paljoa, että olisin Panadolia halunnu ottaa.

Viime yö on taas oltu niin kiireessä unissa, että väsyttää vaikka 9 tuntia nukuinki.

On mulla kyllä helppoa, tiedän :D Onneks en tee enempää tunteja kahvilassa, menee hermot muutenkin esimieheen ku se on semmonen ikuisuus negis ja stressaa joka p*rkeleen leivän lätyskän perään...

Nyt vain lepoa paljon. Mulla enään 4 työpäivää ennen vuosilomia, sitten alkaa varhennettu mammaloma. Jaksamisia sinne kaukaisuuteen

Mä tääl juur laskeskelin et saikkua tuun hakemaan tossa huhti-toukokuun vaihteessa :) tälläkin hetkellä olo jo sen verta hankalaa et tiedän hakevani saikkua tuolla. Se vaan tarttee koittaa saada sillai ettei tipahtaisi Kelan sairaspäivärahalle.

Mä tääl juur laskeskelin et saikkua tuun hakemaan tossa huhti-toukokuun vaihteessa :) tälläkin hetkellä olo jo sen verta hankalaa et tiedän hakevani saikkua tuolla. Se vaan tarttee koittaa saada sillai ettei tipahtaisi Kelan sairaspäivärahalle.
On sekin, että joutuu tommosta miettimään jos kokee saikkua tarvitsevansa :D Toisaalta, täällä oot sairaana palkatta, paitsi tietty täysiaikaisena.

Pörtsä, kiitos! Ei sullekaan varmasti pahaa tee, että pääset pois hommista, nautihan vikoista työpäivistä vähään aikaan :) !

On sekin, että joutuu tommosta miettimään jos kokee saikkua tarvitsevansa :D Toisaalta, täällä oot sairaana palkatta, paitsi tietty täysiaikaisena.

Pörtsä, kiitos! Ei sullekaan varmasti pahaa tee, että pääset pois hommista, nautihan vikoista työpäivistä vähään aikaan :) !

Mä enemmänkin lasken tunteja et pääsee pois. On niin rankka tuo oma duuni. Olen hoitaja ammatiltani. Einjaksa enään kyykkiä ja kävellä paljoa

Miksi et kysy voisitko tehdä lyhennettynä työviikkoa tai päästä osasairauspöivä rahalle, mee työterveyshuoltoon ja juttele lääkärille

Mä taas toivon, et pystyn olla töissä loppuun asti eli sinne toukokuun johonkin 24.(?)päivään. Viimeksikin alko levitä pää kotona, kun oli ties mitä hiihtolomaa ja sit viel ei yllättäen laskettuna päivänä syntynytkään...ja niiiiiin tylsää kotona. Itellä ammatti tosin vaatii enemmän henkisiä kuin fyysisiä ponnisteluja. Voin istua tai kävellä -ihan oman mielen mukaan.

Mulla ruvennu joo toi alaselkä-pakaraseutu olee välil hyvinhyvin jumissa. Välillä tulee vaa se että liikunnan puutetta, ei mul ennen ollu tollee selkä kipee, kunnes sit muistaa taas että nii, sehän voi johtua tosta ihmisen taimesta mun makkaroiden alla. :D

Mulla teini-iästä asti ollu säännöllisen epäsäännöllisesti pissitulehduksia.. joka toinen syksy ja välillä pari kertaa vuodessa. En muista millon oon viimeks sen tiimoilta käyny lääkäris hakee reseptin, on kirjottaneet suoraan apteekkiin.. nyt ei oo vissii parii vuotee ollu antibiottei ton tulehduksen takia.

Tänää soitin neuvolaan sitte ku ekaa kertaa tässä raskauden aikana epäilen että voiskohan olla pissitulehdus vai ei. Sain lähetteen huomisaamuksi labraan ja hain putket sieltä. Ja vaikka ois väärä hälytys, en halua lähtä kikkailee. Ennemmin oon varma ku alan arpomaan. Mulla sunnuntaista asti ollu semmosta jännää tunnetta alavatsalla. Tavallaa semmosta että rakko ois eka ollu kauan tosi täys ja sit ku käyt tyhjennyksellä, se jää kihelmöimään..
Voihan se olla et tyyppi monottelee sinne ja siks sitä juilii ja kohtu alkanu painaa rakkoa. :) tänää autoa ku ajoin ni tuntuu pari tökkäystä rakon tuntuvilla. Liekkö jonku kantapää :D

Siitä tullaanki kysymykseeni.. "ota näytteet aamuvirtsasta.."
Kohta käyn pissillä ja käyn nukkumaan. Ja se on saletti että klo 4.20-5.10 välillä herään pissalle. Sitte aamulla herään yleensä joskus siinä ysin hujakoilla. Eli..
Mikä on nyt sit se mun aamupissa?! O.o

Ota mieluummi sillo 5 kantturoissa, tosin voit ottaa myöhemminki mut yöl se on sakeempaa. 4 tuntii vähintää pitäs olla rakos, mielellää 6. Niis putkis voi olla pissa 8 tuntiiki oottelees, ni ei haittaa vaikka ottasit sillo viideltäki..

Eli voin silloo yöllä ottaa ja sit jääkaappii ja sit aamul toimitan labraan...? Pakko laittaa kello soimaa et menee ajois viemää ne.. xD viimeks mulle sanottii ettei ne kauheen kauan säily, muutamia tunteja.
Hyvä se raskaanaolevalle sanoa että tuo aamuvirtsa ku yötä myöten pitää ravaa pissill.. xD ja sit ku oo just uuestaa nukahtan kaiken ton hässäkän jälkee, kello varmaan soi. :D

Mutta nyt ainaki voin käyä nukkumaa ku joku vastaus tuli. :D mieski sanoi että siitä aamuyön pissistä.

8tuntii säilyy niis putkis huoneenlämmössäkin mutta ei se haittaa jos pistää jääkaappiin

Huh. Heräsin ekan kerran vasta kuuden aikaa ku meillä asuvan miehen kello soi. Tai kellot soi. Siinä sit tovin jaksoi torkuttaa ja itekki jalat ristissä ajattelin että "ei vielä, ei vielä"... sit oli jo pakko ja sain nyt sit näytteenottoajaksi 6.15 ni ei tartte montaa tuntia seisottaa putkissa ku kohta lähen vippasee ne labraan. :) tosin, hommahan meni v*tuiks jos ensiyrittämällä. En lukenu illalla ohjeita, siinä sanotaan että klo 22 jälkeen ei tule syödä eikä juoda.. noniin. Kielläppä raskaanaolevalta.. mulla öisin pakko ottaa jostaa makesta juomasta hörppy, viime yönä nukkumaan käydessä hörppäsin jääteetä. En tiiä miksi näin, monesti viel vesihömpsy perää. Mutta vettä ku ottaa muka vaa hömpsyn ni tulee hörsittyy koko lasillinen ja sit käyää pissillä useemmin. Nyt taas selvitty yhellä käynnillä yöllä. :)
Mutta, kaipa ne tosta virtsasta nyt silti saa tiedon onko tulehdusta vai ei. Jossei saa ni sit pitää pissiä uudelleen.. terkkariki eilen puhelimessa tokas "nii paastovirtsa" ja silti en tajun lukee ohjeita..
Mieski äsken tokas ku manasin että jäipä sitte paastoomatta. "Ai pissatestiin, ai pitääks siihenki paastoo..?"

Eikö siinä paastossakin oo joku liikavara, muutama tunti riittää? Vai oliko se 6? Pitäisköhän mun lopettaa näiden vastausten arpominen ja olla vastaamatta jos en tiedä :D!

Tänään olin 3 tuntia töissä ja nyt ei pääse sohvalta ylös selän kanssa ku koskee niin maan prkeleesti :'( Onneks saan kohta sanoo sinne Adios ja suunnata maksalaatikon ja fazerin sinisen luvattuun maahan..!

Mä taas toivon, et pystyn olla töissä loppuun asti eli sinne toukokuun johonkin 24.(?)päivään. Viimeksikin alko levitä pää kotona, kun oli ties mitä hiihtolomaa ja sit viel ei yllättäen laskettuna päivänä syntynytkään...ja niiiiiin tylsää kotona. Itellä ammatti tosin vaatii enemmän henkisiä kuin fyysisiä ponnisteluja. Voin istua tai kävellä -ihan oman mielen mukaan.
Ihan sama juttu! Mulla alkas kesäkuun alussa ja todella toivon olevani työkykyinen sinne asti! Viimeeks olin 7 viikkoa kotona kun yliajalle paukkui ja ei todella mitään herkkua ollut olla ja öllöttää yksin päivät pitkät, huoh.

Hei mimoza, tuli nyt vasta mieleen kysyä, että minkälaista tuhruvuotoa sulla siis on tullu? Kun sanoit, että on ollut ja normaalia. Mulla taas kerran wc käynnin yhteydessä hieman, huoh..

Hei Lolamon jos siit tulehdusta etitää ni ei o mitää välii ootko syöny, juomisella olis jos litratolkulla juo. En o ikinä kuullu et pitää paastota pissaa varte, oon kuitenki hoitajana ollu koht 10 vuotta. Eri asia olis jos sokerii etitää pissasta ni sit se saattaa näyttää sitä jos oot syöny jotai.. Mein putkissa ei ikinä o tuollasia ohjeita, ainut on se et jos halutaa luotettavaa tulosta ni rakos se pitäs olla useempi tunti ku muute on nii laimeeta

Bläähh :wtf: En ala...nyt se iski ..siis toi flunssa ja kunnolla päälle :sad001 Tietää sitä et se o nyt kaverina loppu raskauden...Ei sitte yhtään kiva...Oon säästyny siltä jo aika pitkälti vaikka muut ympärillä pärskiny...Mut pentele ku sainki sen :mad: Silmä vuotaa...nenä vuotaa...Ja aivastessa saa pittää jalat ristissä ku tuntuu et pisut tullee housuun.....

Alussa oli monta kertaa oranssihtavaa valkovuotoa jota säikähin ja välillä edelleen semmosta.. sit paperiin jääny hailakan punasta pari kertaa. Viimeks just ma ennen ru, jossa kaikki oli hyvin. Kuivat limakalvot ja seksi aiheuttaneet. Myöskin kuulemma todella yleistä et paikat verestää herkästi. :) tosi inhottavaa ja stressaavaa, mut omalla kohalla taipumus niihin näemmä.

Joo luki siin myös että 4h pitäs olla virtsaamatta, 6h jos mahdollista. :) luulis tosta nyt tulehduksen saavan selville. En itse täysin usko olevan tulehdusta ku pissatessa ei kirvele, kuten mulla yleensä tulehduksessa, mutta tää raskaus muutenki tehny näit "ei mul ennenkää tollee oo ollu"-juttuja mahdolliseks että voihan se siel silti olla. :)

No mulla myös ollut hieman oranssia, mutta sen jälkeen kun on pyyhkiessä tullut ihan punaista. Vähän vaan. Se on ollu se yks pyyhkäisy jolla se tulee ja sitten ei mitään, outoa. Meillä ei kyllä oo peittokaan heilunu varmaan pariin viikkoon, kun ekan pikku vuodon jälkeen en vaan oo jotenkin uskaltanu. ;s Hirmu pelokkaaks tullu. Pystyyköhän lie limakalvoilta tulemaan vuotoa ilman mitään yhdyntää, tms.. Tai voikohan kohdun kova kasvu aiheuttaa tuommosta pientä verestelyä? Enpä viittis soitella ja kysyä mihinkään, kun pyytävät vaan seurailemaan ja kun on niin vähäistä. Niinkun viimeksi neuvolassakin. Onhan mulla alavatsasärkyä ollu, mut en kyllä jotenkin yhdistäis näitä nyt toisiinsa välttämättä. Kumma kyllä, nää pienet vuodot osuu aina semmosen kohtaan ku maha temppuilee muutenkin. :eek: Plääh

Takaisin