2/3 oireet

Mulla on kans kirahvi nyt parin viikon aikana humahtanu toi 2 kg lisää. Luin kuitenkin jostain että näillä viikoilla nopeampi nousu olis normaalia ja että sitten usein tasaantuu taas hitaammaksi. Loppuajasta saattaa kuulemma tulla taas jopa kilo viikossa.

Tuntuu just et tosta painoasiasta on vaikea saada järkevää infoa, ku neuvolassa yms virallisessa ollaan jotenkin niin hysteeriä. Tai siis mähän en oo käynyt terkalla ku kerran ( joskus maaliskuun lopussa seuraava) ja silloin se kyllä sano, että saahan sitä tulla ainakin se 15, ku ilmeisesti oon hoikka. Selkä tosin jo nyt huono niin ekstrapaino ei tee hyvää.

Mä oon kyllä myt myös herkutellu pikkasen melkeen päivittäin, ku muutto vienyt kaikki voimat. Tänäänkin söin munkin, vaikka piti aloittaa herkkulakko. Tai siis ajattelin sellasta sääntöä, et vaan seurassa sais herkutella. Pitäis keksiä parempia tapoja hemmotella väsunyttä itseään.

Huh nyt mua kävi vähä jänskättää. Mulla siis valkovuotoa suht paljon ja lisääntynyt kyllä. Mutta välillä ku yskäsen kovaa tai aivastan, tunnen sellasen holahduksen. Mulla lähes joka päivä (ainaki jokatoinen) päivä pikkupöksyt märkänä. Jostain syystä unohan laittaa pikkuhousun suojan ku en oo niit ikin osan käyttää. Mutta niin. Onkohan noi holahdukset sitä valkovuotoa, virtsankarkailua vai voisko peräti olla lapsivettä?! Apua.. mitä mun pitäs nyt tehä.. ja joo se haisee vähän hassulle. En nyt osaa erotella onko kirpee vai makee mut tuoksahtaa kyllä, välillä joudun vaihtaa pöksyt kesken päivän. Mulla ei o toi lapsivesiasia käyny mielessä ees mut nyt kävi ja melkein tuli köntsät housuu. :( onko siinä muita oireita jos sinne menny tulehdus ja joku reikä kalvoissa ku toi vuotaminen? Ku en pysty vielä ees sanomaan että oonko tuntenu liikkeitä ku en vaa oo varma.

Ajattelin et jos huomenna soittasin mun neuvolaterkkarille, onko naurettavaa tommosesta soittaa sinne? Onkohan mahdollista päästä kuuntelee sydänääniä ymym, koska nyt ekaa kertaa mulla iski oikeesti huoli. Ultraan on vielä viikko. Vai malttaisinkohan odottaa sinne..

Mie jotenkii veikkailisin ekana pissaa ja toisena valkovuotoo kumminkii tuoksi nesteeksi.. Pissaa siks et lihakset siellä rakossa veltostuu joillain raskausaikana ja valkovuotoo taas siks et jos sitä on runsaasti ni holahteleehan sekin. Jos siulla olis tulehdus siellä ni luulis että se aiheuttais muutaki oiretta.

Huh. Vähän lievens hätää, mut yritän viel googlest ettii jotaa tietoo et pääsen rauhas nukkumaa.. :D

Nyt tuntuu vähä elohiirimäistä nykimistä vatsanseudulta, voisko se olla että joku koputtaa..? ;D kävin hörppä äsken kylmää kolaa ku niin kaameesti teki mieli!
kävin äsken kakallaki ku mulla iltasin tullu hätä vaikka normaalisti aamulla käyn, ei ihan suolenmurinalta tunnu.. :)

joo semmosta elohiirimeininkii miulla ainaki liikkeet on ja tuntuu eniten just iltasin :)

plääh ei pitäs kaivella nenää vaikka kuin kutittaa :wink verta vuotaa ihan kiitettävästi :BangHead

Joo ei miullakaan ikinä, mut tää on selkeesti noiden kuivien limakalvojen syytä.. vaikka niitä öljyyn ja voitelen millo muistan ni toisinaa käypi näi

Mulla kans nenää kutittaa ja viime viikkosen flunssan jälkiäisinä töllejäki muodostuu jonku verran, ihmettelen että niitä rapsutellessa ei oo sen enempiä verta tullu. :o välillä niistäessä tai ku rapasee. Flunssan aikanaki oli limakalvot tosi kuivat, laitoin sitte huulirasvaa sinne. Joo kuulostaa hassulta mutta Foreverin aloevera huulirasva semmosta jokareiän rasvaa että autto kyllä. Sain just ennen pöpöä uuden rasvan ja vanha on kaavittavissa. Sieltä sitte sormen päähän kaapasin ja sivelin sieraimiin. :)
Itse en enää muita huulirasvoja entisenä addiktinakaan käytä ku tota Foreverin omaa. Olin vklp mun vanhemmilla yökylässä, asuvat samassa kaupungissa kyllä, ni mun piti yhen yön jälkee käyä kotoonta hakemassa unohtunut huulirasva ku siskon Babylips ei vaan kelvannu huulille vaik kuin hölväsin. :D

Googlettelin tota nesteasiaa ja lähen pympypyykille (pimppi ja pylly jos joku ihmettelee :D) ja laittelen yöksi siteen pöksyihin ja aamulla soittelen neukkuu ja tarkkailen öisiä tuotoksia siteestä. Ehkä me sillä saahaa mielenrauha. :) mies äsken havahtui pissille käymään ni sille sitte kerroin huoleni, ja hämmennyin. Jo aihe ois ollu joku muu, ois vaa ollu taas et "siä vaa kuvittelet" tai "rauhotuppa nyt, ehkä ylireagoit".. nyt vaan kuunteli ja oli aikalailla samoilla linjoilla mun kanssa ja ku mietin terkkarille soittamista turhana ja "ylireagointina"ja onko naurettavaa tommosesta asiasta lähtä vaivaamaa terkkaria, ni tuumas vaan että "Eevalle voit soittaa vaikka että mitä ruokaa tänää" eli ei ilmeisesti ole hänen mielestään turhaa soittaa sinne. :D ota tosta aina selvää.. xD

miun luottorasva on Bepanthen, sitä nenään myöskin oon välillä laittanu (sen jälkee on monta päivää limakalvot hyvät). Muutoin se on miun huulirasva ja nyt välillä oon myös nännejä rasvaillu ku ne tuntuu kuivavan.

Bepanthen on kyl kans yks asia mitä ilman ei eletä. Sitä on pakko olla kotona. Mut se on aina hukassa. :D

Laitoin kasiks kellon soimaa ja soitin neuvolaa, homma bueno :thumright ei tartte olla huolissaan valkovuotoa se vain on tai pissiä mahollisesti. :)

Miulla kans jatkuvasti epäillään, että lapsiveteen on mennyt joku tulehdus kun siellä osastollakin olin ja crp jatkuvasti koholla.
Miun pitää seurata koko ajan oireita joita olisi kohdun aristaminen (pitää päivittäin itse kokeilla ja painaa vatsan päältä), kuume (mitata aamuin illoin) sekä kipeät supistukset. Joita ei oo onneksi mitään vielä ollu. Mut jos tulis, niin miun pitää herkästi ottaa yhteyttä päivystykseen, kun tilanne nyt on, mitä on.
Miulla siis tihkuu tuota lapsivettä, eli kalvoissa on reikä/repeämä jota kautta se infektio voi sinne mennä, kun sellainen pitää tulehdusarvojen kohdalla, vaikka ei tiedetäänkään mistä se johtuu. Mutta sit reikää ei pysty näkemään siellä. Ja miulla sitä lapsivettä nyt siis niukasti, mikä on huono juttu. Sitäkään ei voi ite tietää, vaan katotaan ultralla vatsan päältä. Tota kohdun sisästä infektiota ei pysty varmuudella tietämään, muuta kun lapsivesipunktiosta, jonka tuloksia tässä odotellaan. Mutta jos itse olet perusterve, niin ei sitä infektiota sinne kehity, jos sitä ei muuten ole. Näin oon ainakin ymmärtäny.
Tää ei siis oo pelotteluna kelleen, vaan lähinnä infoa, mitä oon nyt ite tässä saanu tietää ja oppinut, jos siitä olis jollekin jotain apua.

Muokattu viimeksi:
Viikon 20 oireilua:
- aikaisemmasta selvästi lisääntynyt ruokahalu - koko ajan nälkä. Jäätelöä tekee erityisesti mieli
- selkä- ja iskiaskipu
- pissaamisvaivat; koko ajan hätä vaikka rakko tyhjä, vaikeus saada rakko tyhjäksi kerralla
- ummetus
- painajaiset
- sormien turvotus aamuisin
- painonnousu n. 1kg viikossa :o
- ilmeisesti alentunut vastustuskyky koska taas flunssa :(

Raskausajan eka flunssa ja elämäni ensimmäinen närästys, voi kökkö. Viikot 19+6.

Takaisin