Miulla kans jatkuvasti epäillään, että lapsiveteen on mennyt joku tulehdus kun siellä osastollakin olin ja crp jatkuvasti koholla.
Miun pitää seurata koko ajan oireita joita olisi kohdun aristaminen (pitää päivittäin itse kokeilla ja painaa vatsan päältä), kuume (mitata aamuin illoin) sekä kipeät supistukset. Joita ei oo onneksi mitään vielä ollu. Mut jos tulis, niin miun pitää herkästi ottaa yhteyttä päivystykseen, kun tilanne nyt on, mitä on.
Miulla siis tihkuu tuota lapsivettä, eli kalvoissa on reikä/repeämä jota kautta se infektio voi sinne mennä, kun sellainen pitää tulehdusarvojen kohdalla, vaikka ei tiedetäänkään mistä se johtuu. Mutta sit reikää ei pysty näkemään siellä. Ja miulla sitä lapsivettä nyt siis niukasti, mikä on huono juttu. Sitäkään ei voi ite tietää, vaan katotaan ultralla vatsan päältä. Tota kohdun sisästä infektiota ei pysty varmuudella tietämään, muuta kun lapsivesipunktiosta, jonka tuloksia tässä odotellaan. Mutta jos itse olet perusterve, niin ei sitä infektiota sinne kehity, jos sitä ei muuten ole. Näin oon ainakin ymmärtäny.
Tää ei siis oo pelotteluna kelleen, vaan lähinnä infoa, mitä oon nyt ite tässä saanu tietää ja oppinut, jos siitä olis jollekin jotain apua.