2/3 oireet

Kutiaako muillakin vatsa? :D johtuuko mun mammaleggareista (ku ei sit muualta kutita :D) vai kuuluuko vaan juttuun. Kokoaika saa olla hinkuttaas ku kutkuttaa. Vielä se jaksaa huvittaa, ei varmaa kauaa.. :D

Miul kutiaa mut kutisee muualtakii ja iho on kuivempi ku normaalisti, oon ceridal öljyy hölvänny :)

Onks muilla muute semmosta et maha tuntuu täydeltä eikä oikee jaksa syödä vaikka kuitenki toisaalta on nälkä? Miul nyt aamustaki tekee tiukkaa jugurtin syöminen vaikka syön aina aamulla ja tulis kauhee nälkä ja huono olo jos en söis... Semmonen tönkkö olo jotenki mahassa.. Vatsaki on kumminki toiminu suht normaalisti

En edes ajatellut että tuo lonkan kipeytyminen liittyisi jotenkin raskauteen :D Mikä sitä aiheuttaa? Heräilen tosi usein ja tuskaisena viuhdon kyljeltä toiselle, kun särkee niin hitosti.

Yomanda, mulla on ainaki tota samaa täynnä olon tunnetta!

Aubrey, mulla ainakn esikosta loppu vaiheessa kipeyty kun liitokset alko kunnolla aukeemaan. Eli liitoskipuihin yhdistän sen suoraan

Mulla kans lonkat nii pirun kipeinä.. ilkeen tuntusta.. ollu myöski semmosta tasasta jomottavaa menkkakipua alavatsalla(?) yöllä sit onneks helpottuu mut inhottavaa päivisin kärvistellä ku panadolista ei noihi apua saa..

On täysinäistä oloa ja mahan kutinaa. Eilen meinasin häissä pyörtyä kesken häävalssin. Oltiin jo jokin aika sitten vedetty kakkukahvit ja olo oli aikas tuhti. Oltiin jaloiteltu vähän ja pyörähdetty pihallakin, kun sitten mentiin tanssisaliin seisomaan ja katsomaan häävalssia. Ensin tuli sellainen olo että oksennan. Sitten alkoi silmissä sumentumaan, nousi kamala tuskan hiki otsalle ja kämmeniin, äänet vaimeni ympärillä ja tuntui että kohta menee tolkku. Miehelle vinkkasin että nyt heittää ja pahasti. Yritin muistaa mitä tollaisessa tilanteessa pitää tehdä. Puristelin siis kättäni nyrkkiin. Onneksi selän takana oli edes pöytä johon nojata. Oli niin paljon porukkaa edessä ettei päässyt oikein rynnimään salista poiskaan, onneksi pysyin tolpillani häävalssin ajan, kun alkoi hirvittämään että pilaan sen vielä... Kohtaus meni ohi kun mies talutti mun hetkeksi istumaan. Ilmeisesti verenpaine notkahti alas. Yleensä se on ollut mulla normaali. Ehkä söin liikaa ja kaikki veri meni mahaan? :oops: Tuntuu että nyt on parissa päivässä tullut kasapäin uusia oireita.

Voi ei Lyydia.. toi on inhottava tunne :/ onneks meni ohi.. mullakin tullu uusia oireita, mut kaikki niistä liittyy jotenkin kipuun ja huonoon oloon.. et tässäkö se kultanen keskuraskaus oli? :D

Mulla kans ollu täysinäistä oloa havaittavissa, vaikka ois kuinka nälkä niin ei tarvi paljoo syödä niin johan on täysinäinen olo. Alkaako jo sit sisuskalut painamaan mahalaukkua ahtaammalle, tiiä häntä.

Mulla on kai vasta heränny ruokahalu ku oon vedelly menemään koko päivän.. Nauroinki miehelle, että mikähän oikee on homman nimi ni tuli vastaus, että Sinä se vaan rakastat ruokaa :smiley-ashamed005
Ja salaa myös haisen pahalle. Laitoin tänää kukkakaalia vielä lisukkeeksi ja vetelin raakanaki, olipa hyvä idea!

Luulisin, että mahan (ja meikäläisen kohdalla myös rintojen) kohdalla kutina merkkaa sitä, että iho venyy. Tässä kohtaa ois hyvä lotrata esim. Bio-oililla tms. raskausarpia ehkäisevillä tuotteilla, että maha saa kasvaa repeämättä arville. VARSINKIN jos on normaalistikin kuiva iho...

Varmaan se sit on nii että vaikka maha ei ole niin iso vielä ni kohtu painaa sopivasti sisuskaluja niin on täysi olo..
Tääl on kans nyt noita lonkkajuttuja mutta kun en voi aina olla varma et mikä liittyy raskauteen ja mikä taas reumaan noista oireista.. Nyt on ruvennu mietittymään että kun tuo reuma tässä saa jyllätä raskauden ajan ni mitä sitten on kun vauva syntyy, kuin kipee sitä on.. Toistaseks ku ongelmat on ollu vaan aina polvissa..

Miul on kans muutaman kerran meinannu lähtä jalat alta, kun on pyörryttäny.
Ja ton Bio-Oilin oon kans hommannu. Pitääkin varmaan pyytää että mies tuo sen tänne sairaalaan jos joudun olemaan täällä pitkään. Se ei oo kauheen hajustettukaan miun mielestä, niinku miun jotku toiset rasvat, jotka saattaa ehkä häiritä täällä muita.

Miulla lonkat ruvennu paukkammaan, kuuluu kääntyessä semmonen vaimee mutta kova kumahus(toivottavasti selitin järkevästi :D ) ja nukkuessa lonkat kipeytyy ja puutuu.. :/

Mulla myös lonkat kipeytyy :inpain: Muutenkin ne on löysät kun olen perätilassa syntynyt ja kun raskaudet löysyttää lantiota, niin ei ainakaan helpota :meh: Kyljellään ei voi nukkua kauaa ja poksahtelu vaan kuuluu kun yrittää levittää jalkoja tai sulkea.

Ja masu kutisee. Johtuu nahan venymisestä. Tosi ärsyttävää mutta ei oikeen voi mitään. Rasvailu auttaa kutinaan ainakin väliaikasesti.

Tänään tuli vessareissun yhteydessä, valkovuodon seassa verta. Housuihin asti sitä siis ei ole tullut. Säikähdin kyllä niin kovasti ja tietenkin vielä on myös paha olla.. Soitin pariin eri paikkaan, jossa sanoivat vaan, että seurailla ja käydä näyttämässä jos siltä vaikuttaa. Ei mulla mitään erityisempää kipuilua oo (paitsi välillä tää alaselkä juilii, helpottaa kun muistaa selkä suorassa olla. Alavatsaakin saattaa nippailla, mutta uskoisin johtuvan vaan raskauden etenemisestä.) Eilen meidän energinen lähelle 2vee tömpsähti mun masun päälle, kun kyljelläni makoilin sängyllä. Senkin takia mä toki vielä enemmän säikähdin tuota, kun mietin, et tuolla olis osuutta asiaan sittenkin.. Eivät ainakaan puhelimen toisessa päässä tuosta epäilleet mitään. Onko muilla vastaavaa ollut? Ehkä limakalvot on niin herkillä, että niistä sitten tuli? Tai pinnistelystä, sillä tätä ennen sai taas pöntöllä pusertaa, koska vatsa temppuilee (anteeksi :D!) Jospa joku jaksoi lukea ja ehkä vastatakkin! Tässä yritän rauhoitella itseäni.

Aika pitkään sitä vuotoa saa tulla, ennenkuin oikeasti syytä huoleen. Täälläkin kuitenkin jo kohta kolme viikkoa istukka vuotanut, välillä enemmän välillä vähemmän ja vauva voi ihan hyvin.

Ootko varma elsba että se vuoto tosiaan tuli juuri valkovuodon mukana eikä esim peräpäästä.. Ja voihan tosiaan ihan limakalvoiltaki tulla verta. Jos sitä ei housuissa ole ollut niin määrä on varmaan melko vähäinen :) elä ressaa

Takaisin