2/3 oireet

Kannattaa maata lattialla niin että nostaa jalat polvesta eteenpäin tuolille/rahille/jumppapallolle niin ranka on oikeesti suorassa, auttaa kummosesti

Mulla on alkanu lonkat kipuileen ihan toden teolla.. Välillä ei meinaa päästä edes sohvalta ylös. Ja kerran kaaduin maahan kun lähti vaan jalka alta. Nyt 21 viikko menossa. Osasin odottaakkin tätä kun on niin pahasti yliliikkuvat nivelet.

Lonkat kipeytyy mulla öisin, kun joutuu nukkumaan kyljellään. Erilaisilla tyynyvirityksillä on vähän helpompaa, mutta välillä särkee tosi kovasti.

Mua vaivaa illalla ja yöllä levottomat jalat. Lisäksi oon alkanut heräilemään hiestä märkänä. :(

Lyydia; mulla ihan sama, siks otanki joka ilta ennen nukkumaanmenoa magnesiumia ja johan loppuu vispaukset:)

Alaselkä aivan tulessa taas vaihteeks. Siihen auttaa lepo (ja panadol). Magnesiumia aloin taas syömään niihin suonenvetoihin. Suonikohjujahan mulla on jo muutenkin -kiitos geenien :D

Jebsu, oon myös ollut tämän raskauden aikana muutaman kerran räkätaudissa.. Ja yleensä en usein niitä saa. Kuulema johtuu limakalvojen herkistymisestä yms.

Mä totesin nyt et itellä panadolin poretabletti on parempi ku tabletti.. just noihin selkäkipuihin.. lyydia mikään ei oo rasittavampaa ku levottomat jalat!

Täällä on tosi hyvä olo, pahoinvoinnit ja väsymykset ja huimauksetkin kadonnu kokonaan. Nyt on meneillään aikamoinen herkistelyvaihe, ei uskalla ees uutisia lukea kun aina tulee jotain surullista ja sit ei itkulle tuu loppua.

Voi räkä et selkä juilii jo tässä vaiheessa raskautta >:( päivälenkki koirien kanssa ja selkää jomottaa loppumatkasta jo! Perusterve muija olen ei pitäis olla mitään vikaa ryhdissä luustossa ei missään..kävin tänään laittamassa salijäsenyyden tauolle kun ei sinnekkää oo päässy :(

Mitä magnesiumia työ otatte? Vois kaivata vinkkejä ni haen itellekki. Ja miten isoa annosta saa ottaa?!

Miul on käytös multivitan magnesium sitraatti, greipin makuinen purutabletti.. Kaks saa ottaa päivässä. Varmaan joku halvempi magnesiumsitraatti ajaa saman asian, ite saan nuo töiden puolesta halvemmalla oriolashopista.. Ja tuo sitraatti siks et imeytyy paremmin..
Mut nää on ainakii hyvänmakusii, joku pirkka aikoinaan ei ollu niinkään.. Tuost tulee siis 300mg päiväs, en tiedä suosituksista tai siitä kuin paljo saa ottaa.. Oon ottanu yhtä tablettii nyt ja se auttaa miulla suonenvetoihi

Mulla Pirkan peppermintin makunen purutabletti ja oon ottanu kerran päivään ja hyvältä maistuu :)

Huh, ei ollut pissatulehdusta, asiaan kuuluvaa pissaongelmaa siis :D Mulla on alkanut tuntumaan mukavia muljahduksia ja töytäisyjä, vaikka tää onkin ensimmäinen, istukka edessä ja kohtu taaksepäin. Nyt ehkä 2 vkoa jo tuntunut, nyt siis 18+0. Ja masukin tuntuu vihdoin kasvavan, vaikka edelleen näytän vaan lihoneelta, kun normaalisti ei ole mahaa mutta muualla on kyllä "mistä puristaa". Ruokahalu on selvästi kasvanut eikä ole enää huono ja väsynyt olo. Iho on tosi kuiva ja kutiseva, ja saan herkästi mustelmia ja suonikohjuja, nam. Finnit alkaa vähentyä myös, wuhuu!!

Nyt sitten jännään vaan sitä rakenneultraa joka on kahden viikon päästä, et jos siellä on jotain kamalaa, kun noi keskenmenot kummittelee edelleen. :(

Eilen oli tosi kovia liitoskipuja (?) koko päivän. Ihan alhaalla ja vasemmalla. Jossain tuossa karvoituksen rajalla aivan. Vihloi oikeastaan ihan koska vaan, ei väliä mitä teki. Ekaa kertaa oli tällaista. Ihan alussa raskautta oli aika koviakin vihlontoja, mutta ne oli selkeästi ylempänä.Nyt on ollut ainakin kuukausi niin ettei mitään kipuja ole tuntunut. Toivottavasti tämä päivä on kivuton, kun pitäisi juhlia yhdet häät. Viikkoja 20+4, oon luullut että liitoskivut alkaa vasta paljon myöhemmin.

Neuvolassa miulle terkkari sano että näillä viikoilla on ne pahimmat vihlomiset..?

Mäki oon ymmärtänyt et just viikoilta 18 lähtien olis liitoskivut pahimmillaan ja voivat jatkuu loppuraskauden.. tossa kirjasessa minkä sain kans neuvolasta lukee niin.

Joo pittääkkii osttaa ne magnesiumit kuhan ens kerran liikkeelle lähtee, ni sais jotenki nää suonenveot ja ummetukset loppummaan. Ei tuo magnesium oikkeen mammavitamiineista tuu tarppeeks. Tai ainakkii ite kokenu sen liian vähäseks.

Takaisin