2/3 oireet

Ei multa toisella neuvolakäynnillä tarkistettu hemoglobiinia, ekalla vaan. Ensi viikolla on neuvolalääkäri niin kysyn asiasta.

Mulla ei oo kertaakaa katottu hemoglobiinia :D mainio tää meidän neuvola. Iha rupee jo huvittaa..

Pyytäkää ihmeessä verikoe jos olo on väsynyt/voimaton - kaverilla "unohdettiin" koko seuranta ja kärsi turhaan oloista, kun oltaisiin saatu korjattua seurannan avulla.

Kuvailkaa te kokeneemmat harjoitussupistujsia? Koska niitä voi tulla?

Mä en oikee tiedä mitä nää mun tuntemukset on. Enkä osaa sanoa onko vatsa kovettunu vai ei :eek: kun nyt parina päivänä tuntunu voimakkaita muljahduksia, joiden aikana pakko pysähtyä. En tiiä tuntuuko pahalta vai hyvältä mut omituiselta. Voisko muka vauva heittää jo kuperkeikkaa? :D tosi jännä tunne kyllä.

Muokattu viimeksi:
Onko muilla ollut pissatulehduksia raskausaikana? Mulla ei oo ollu vuosiin, ja silloin olin kyllä tosi kipeä. Nyt tuntuu että koko ajan pissattaa mut ei sieltä juurikaan mitään tule. Mitään kipua ei oo. Meen huomenna antamaan näytteen kun edellisessä näytteessä oli bakteerit koholla mut ei kuitenkaan tulehdusta. Pelottaa jos siellä on joku tulehdus, että onko vaarallista :(

Mimoza, harjotus supparit tuntuu epämiellyttäville, eivät oo kivuliaita mutteivät mitään mukaviakaan. Selälleen jos meet kun supistaa niin sillon tuntee hyvin ku kohtu on semmonen niinku kivi. :)

Elmeri miulla ainakin ihan raskaudesta johtuvaa et pissattaa koko ajan mut välil ei tule mitää tai pitää pinnistellä.. Ei ole tulehduksia täällä

Mulla kans Elmeri sama juttu pissaamisen kanssa, iltaa kohti varsinkin vessattaa tiuhaan tahtiin ja välillä saa oikein pinnistää että jotain tulee pissahädästä huolimatta. Itsellä ei ainakaan tulehdusta, just pari viikkoa sitten näyte tutkittu labrassa. Ja tuskin on vaarallista jos tulehdus on, kunhan hoidetaan pois.

Mulla elmeri just tota samaa, kipujen ja kirvelyn kera. Kaikki oli kuitenki ok. Kohtu kuulemmavoi painaa rakkoa vaan niin paljon. Mulla myöskin toi kirvely johtu siitä liiallisesta pyyhkimisestä ku vessassa ramppaaminen iha jatkuvaa.. kannattaa siis ennaltaehkästä ja rasvailla ettei tuu kipeeks paikat. Kannattaaha se tietty käydä vuelä antamassa näyte varmuuden vuoks :)

Voihan närästys! :depressed:

Ja lisäksi, esikon synnytyksessä murtunut häntäluu alkoi sattumaan aamupäivällä kun hiukan siivoskelin ja koiran kanssa lenkillä kävin.. Edelleen kipeä, vaapun ku viimesilläni ja rautakanki hanurissa :banghead:
Toivon todella, että lepo auttaisi ja huomenna kipu olisi poissa, koska tulee muuten hitokseen pitkä ja kivulias odotusaika :arghh:

*Muoks / Mimoza, eipä oo mullakaan nlassa koskaan hemoglobiinia tarkistettu. Ainoastaan kun sillon 10-12 viikoilla (tms) otettiin labrassa pieni verenkuva, ni siitä katottiin..

Kalaäiti & Kyytiläinen 20+0

Onko muilla ollu lonkat ja alaselkä kipee? Paineentunnetta alavatsalla?

Helvetin ummetus valvottanu nyt kaks yötä. Oon niiiiin väsyny. Kaikki vinkit otetaan vastaan. Visiblin ja levolac vaan pahens :/ vettä oon juonu ja nyt alotinlaittamaan kookosöljyä aamupuuroon. On muuten niiiin hyvää jos tykkää kookoksen mausta! Nam

mulla särkeilly yöllä selkää.. noh viime yönä heräsin.. pohje nii takaalta oli ku tulessa.. ei mitää pystyny tekee ku paikallaaki sattu sikana mutta jonku ajan päästä vähä helpotti. mut vieläki vähän tuntuu.. onko kokemusta kellää?

Kantsii helmimeri tarkkailla sitä ja näyttää neuvolassa jos rupee säännöllisesti vaivaamaan :) ainaki kuulemma suonikohjuja voi tulla herkemmin raskaana ollessa.

Alkuraskauksen pahoinvoinnin jälkeen ainoa oire on tuntunut olevan ummetus, joka ei onneksi ole ihan jatkuvaa vaan aika-ajoin helpottaakin. Muuten lasken itseni niihin onnekkaisiin joilla moni vaiva tuntunut jopa kadonneen. Selkä ei vaivaa eikä nivelet, kuten yleensä.

En tiedä voiko sanoa tämän olevan "raskausoire", mutta olen nyt kolmen kuukauden sisään kolmatta kertaa kamalassa räkätaudissa ja kuumeessa. Yleensä en ole juuri koskaan kipeä, korkeintaan joku pieni flunssa kerta vuoteen jos sitäkään. Nyt tuntuu että eletään parin kolmen viikon jaksoissa, milloin terveenä ja milloin kovassa kuumeessa. Nenäkannu on jatkuvassa käytössä, mutta ei tunnu auttavan asiaa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Helpottaakin tämä flunssakierre, vai onko odotettavissa räkäilyä sinne heinäkuuhun saakka?

mulla särkeilly yöllä selkää.. noh viime yönä heräsin.. pohje nii takaalta oli ku tulessa.. ei mitää pystyny tekee ku paikallaaki sattu sikana mutta jonku ajan päästä vähä helpotti. mut vieläki vähän tuntuu.. onko kokemusta kellää?
Ensimmäisessä raskaudessa mulla veti pohkeet jumiin. Ei sitä mitenkään tutkittu eikä tullut suonikohjujakaan. Raskauden loputtua vaiva meni ohi. Tässä raskaudessa oon pitänyt huolta että saan tarpeeksi magnesiumia nii ei ole tuota vaivaa ollut kertaakaan.

Mulla on särkenyt alaselkää ajoittain ihan kunnolla. Ma-iltana tuntu etten voi nukkua missään asennossa ja eilen oli töissä tajuttoman kipeä kunnes makailin noin vartin kovalla lattialla. Se helpotti. No kipeyty kyllä sit loppupäivän aikana vielä vähän mutta kaupassa kävely tais auttaa sit siihen. Minulla on joskus yläasteella todettu lievä skolioosi ni voi alkaa ehkä enempikin vaivaamaan. Aiemminkin on lieviin kipuihin auttanu tuo kovalla makaaminen ja oonki melkein aina tuntenu sen naksahduksen ku nivelet oikenee..

Takaisin