2/3 oireet

Viime yö menikin sitten kärvistellessä kipujen kanssa, lähellä oli etten päivystykseen lähteny. Tänään toivottavasti saa ajan terkkarille.

Hyhhyi, just oksensin aamupalan ekaa kertaa koko raskauden aikana. Alkoi kurkussa oleva lima ärsyttää niin paljon, että sitä rykiessä tulikin sitten kaikki ylös. Mutta eipä tunnu limapalloa kurkussa enää...

Onpa teillä välillä ankeaa menoa. Minä pääsen edelleen melko vähällä, ainoa ero normaaliin on lisääntynyt valkovuoto ja tuntuu että jatkuvaan saa olla vaihtamassa pöksyjä kun en siteitäkään haluaisi hauduttamaan paikkoja. Vatsa kutiaa omituisesti. Väsymys on kausittaista. Nyt on väsy-kausi :grumpy:

Väsymys meinaa olla melkoinen. Päikkärit ois aivan mahtavaa, mutta tänäänkin iltavuoro edessä niin se siitä.. Ja eilisen iltavuoron jälkeen huomas selässään, ettei sairaslomaan oo enää pitkä aika. Hoitotyötä kun tekee niin selkä kuitenkin aikas tärkee "työväline". Himppasen ottaa päähän jos toi pitkä saikutus alkaa jo, mutta onneks edes ulkona aurinko paistaa. :)

Jelly Bean, miulla sama. Muita oireita ei oo, onneks. Ainakkaa ihan vielä. Nekkii liitoskivut tais ollakki kohdunkasvukipuja, ku niitä ei oo sen koommin näkyny. Huh. Jospa säästyn taas vaivoilta niinkun tuon kakkosen ootuksessa :)

Neuvolalääkäri oli tänään ja kaikki oli kunnossa kovista, jatkuvista kivuista huolimatta. Ihan käsittämätöntä miten voi esim. Ummetus aiheuttaa niin järkyttävää kipua ja kramppeja. Nyt jotenkin helpottunu olo kun kaikki kunnossa ja vaan tajuttava se että mulla näköjään nää tuskat kuuluu tähän tilaan :) pikkunen vetäny tänään kunnon "potkuja" myöskin ♡

No alkoivathan ne kohdun kasvukivut viimein, tosin enemmänkin paineen tuntua ja jonkin verran vihlontaa nivusissa ja navan kohdalla - tiedä sitten kuinka paljon voivat tästä vielä voimistua, mutta särkylääkkeisiin ei ole tarvinnut turvautua. Tukkoisuus ei vaan anna periksi millään, pakko nenäkannulla ja -öljyllä helpottaa oloa, pitäisi nyt käydä hakemassa se lääkärin määräämä kortisoni apuun, josko kärsimykset olisivat sillä kärsitty.

Täällä on alkanut tosi tiukka päänsärky. Saatan herätä keskellä yötä kun särkee niin paljon että täytyy hakea lääkettä. Aamulla kipu taas jatkuu. Välillä hellittää ja tulee taas takaisin. Pientä huonovointisuuttakin on alkanut taas olla...

Bussiin juostessa on pari kertaa tullut rytmihäiriöitä, ja hengästyminen on niin kamalaa etten taida uskaltaa kohta ottaa ainuttakaan juoksuaskelta. Onko muilla ollut samaa? Ensi viikolla on neuvolalääkäri, niin pitää varmaan siellä varmistaa, onko syytä huolestua...

Nukkumaan pystyy enää kyljellään, selinmakuu tuntuu pahalta ja vatsalleni en edes yritä. Lonkat ikävä kyllä kipeytyy, jos/kun makaa pitkään samalla kyljellä. Vaikeuttaa entisestään öisten vessareissuken jälkeen nukahtamista, kun lonkkaa särkee. Muutenkin jään helposti pyörimään hereille pariksi tunniksi aamuyöllä.

auta armias kuinka tuskainen uusi vuosi allekirjoittaneella oli, melkeinpä joutui ottamaan pienet voimaannuttavat nokoset, jotta näki vuodenvaihteen :grin

Meikäläinen nukkui autuaasti läpi kovimpien paukkeiden uutenavuotena :D heräsin siihen, että sain tekstiviestin 00.15, ja mies kysyi vieressä ihmeissään että ihan oikeestiko sä nukuit??

Naks; mulla samaa. Kävin jopa ekg:ssä pariin otteeseen. Voi kuulemma johtua alhaisesta hb;stä.. mulla arvot ok. Yöt menee heräillessä ja valvoessa, kunpa tää menis pian ohi..

Kerran on tuntunut rytmihäiriöitä ja toisinaan syke kipuaa pienessäkin rasituksessa tosi korkeeksi. Hb oli oikein hyvä. Nyt päänsärky on vaivannut lähinnä yöllä ja aamulla kun herään. Niska ei oo jumissa ja tuskin johtuu sängystä, kun se on kuitenkin Tempur (samoin tyyny) ja ollut meillä melkein vuoden. Mietin että voisko nukkuma- asento vaikuttaa tähän. En osaa nukkua vielä koko yötä vasemmalla kyljellä, vaan käännyn välillä oikealle tai selälleni..

Onko se vasen kylki millä "pitäisi" siis nukkua?
No se onnistuu miulla nyt ainakin hyvin, kun on tää tippa oikeassa kädessä, hyvä sattuma! :)​

Näin minä muistan että on väitetty. :) Nyt nukuin taas päikkärit oikealla kyljellä ja päähän sattuu! Seuraavaksi testaan vasemman kyljen..

Onko se vasen kylki millä "pitäisi" siis nukkua?
No se onnistuu miulla nyt ainakin hyvin, kun on tää tippa oikeassa kädessä, hyvä sattuma! :)​

Nyt vasta tajusin että olet sairaalassa - tsemppiä vointiin, toivottavasti loppuu vuodot ja tihkumiset, itse olen niin sairaalakammoinen kun olla ja voi, saa nähdä miten selviän lapsivuodeajasta :nailbiting:

Muokattu viimeksi:
Nyt vasta tajusin että olet sairaalassa - tsemppiä vointiin, toivottavasti loppuu vuodot ja tihkumiset, itse olen niin sairaalakammoinen kun olla ja voi, saa nähdä miten selviän lapsivuodeajasta :nailbiting:
Kiitos. Mie oon kans ja kanyylia ei oikein tippaakaan varten saatu laitettua kun pelkään sitäkin niin paljon. Eikä näihin verikokeisiin totu vaikka ne joka aamu otetaan. Onneks saa olla sängyssä pitkällään, ettei ala pyörryttää.

Täällä kans yks superhelposti hengästyvä o.O tahtoisin tietää jäikse hemoglobiini siihen 109 vai onkohan se jatkanut laskuaan / lähtenyt nousuun.. olo on aika ajoin hemmetin hyvä ja sit taas välillä tulee "romahdus" ja tuntuu etten jaksa edes töistä kotiin ajaa 5min . Ärg!

Pitää varmaan pyytää hemoglobiinin mittausta, joulukuun alussa oli normaali (jotain 126), mutta sen jälkeen ei ole tsekattu.

Miulkaa ei viimeks katsottu ku edelline oli nii hyvä mutta sano jo sillo et seuraavas taas katotaan.. Se on maanantaina

Takaisin