2/3 oireet

Jos tarkoitatte sitä SI-vyötä, niin miulle fyssari sano, että miesten leveä vyö tai tiukkaan sidottu kangashuivi ajaa saman asian :).

Mä joudun varmaan lähtee käymään lääkärissä tämän epparihaavan jomotuksen kanssa :( En pysty seisomaan tai kävelemään kun semmoinen hermojomotus alapäässä alkaa. Ei ois pitäny lueskella Googlea kun siellä jotku joutuvat vetämään kolmiolääkkeitä tähän kipuun ja että kipu voi olla koko loppuelämän läsnä :(

Jännä kun alkaa oireilla nyt näin vahvasti, tätä ennen jomottanut harvoin. Kaippa se kohtu painaa ja vatsaontelon paine ei asiaa helpota. Saikulle joudun jos tää ei helpota!

Miten teidän epparit jaksaa? (Jos sellainen on tehty teille siis)

Influenssarokotteesta on melkein kolme viikkoa, joten sen pitäisi toimia jo. Parasetamolilla oon saanut lämmön hyvin laskemaan. Oma mies on päivystyksessä töissä, sanoin sille että soitan sinne tänään ja kysyn neuvoa. Sanoi ettei kannata, koska ne sanoo siellä että lepää, juo paljon, ota parasetamolia ja jos ei auta, niin maanantaina omalle terveysasemalle.
Yön aikana on alkanut yskittämään ja limaa noussut kurkkuun. Nenä on täysin tukossa, ei auta suola- ja öljysuihkeet. Muita mulle ei apteekissa tarjottu.:grumpy: Seuraan lämpöä ja otan lääkettä kun se nousee yli 38C. Lueskelin että siinä vaiheessa on hyvä alkaa laskemaan lääkkeillä.

Ei oo epparihaavaa, mut sektiohaavan kohalla tai siel alla tuntuu välillä kipuilua. Ei vielä niin kovasti, et lääkäriä vielä vaivaisin. Tietty toi mietityttää aina silloin, et onko tuol sisällä kaikki ihan ok.

Ja kovia repäsykipuja tuntuu, jos nousen nopeesti ylös (esim. 9-kuisen tytön perään pistorasioille...)

MammaMaria, oon kuullu et noi sektiohaavat saattaa vielä monen vuoden jälkeenki aristaa uudessa raskaudessa. Sulla vielä siitä aika vähän aikaa, samoin mulla. Mulla silloin tällöin särkee, neuvolasta sitä viime kerral kysyin ja sanoivat että saattaa loppua kohden vielä enemmän ruveta särkemään, mut ei oo kuulemma vaarallista.
Onko sulle muuten sanottu mitään tulevasta synnytyksestä, että suosittelevatko alatiesynnytykseen?

No ei oo vielä sanottu mitään, np-ultrassa todettiin, että raskaudet on erilaisia ja että synnytystapa-arvio sit viikolla 36. Eiköhän ne sitä suosittele enssijasena aina.

Vyö maksaa 55e. Täällä Helsingissä ei vöitä saa lainaan apuvälinelainaamosta, vaan pitää ite hommata. Eikä ilmeisesti Espoossakaan.

Eipä saa enää Vantaallakaan, kiitos niiden jotka eivät palauta lainaamiaan tavaroita, ymmärrän hyvin millaiset rahat kaupungilla on kiinni noissa tavaroissa, harmi siis ettei ole enää mahdollista lainata ilmaiseksi :(

Täällä yritetään selvitä tukkoisuuden ja ummetuksen kanssa, tukkoisuus aiheuttaa liikkuessa yskimis-kakomis ja pahimmillaan oksetuskohtauksia, olen tähän saakka hoitanut nenäkannulla sekä kosteuttavalla öljyllä. Neuvolalääkäri määräsi nyt kortisonisuihketta nenään, toivotaan että auttaa ja ulkoilu helpottuisi tältä osin. Onko kukaan toinen kokenut mitään vastaavaa tukkoisuuteen liittyvää ja jos on, niin miten olette selvinneet?

Ummetuksen kanssa on taisteltu jo ensimmäiseltä kolmannekselta, mutta vi-siblin onneksi auttanut jonkin verran (lisäksi juon vettä vähintään sen 2 litraa päivässä ja pyrin liikkumaan säännöllisesti päivittäin, onneksi on koira apuna).

Muuten jonkin verran rintojen arkuutta, pakko pitää tukea antavia urheiluliivejä öisin. Samaten niskajumi vaivaa silloin tällöin, mutta kun muistaa pitää hartiat suojassa vedolta ja kylmältä, niin on pärjännyt hyvin.

Täällä kans nenä tukossa mutta oon pärjänny öljysuihkeella ja välil bepantheneä laittanu nenään, kannukin on mutta en ole muistanu käyttää.
Hartiat kanssa jumissa mutta se vaivaa muutenkin välillä kun hoitoalalla olen..

Onko kellään muulla unettomuutta? täällä valvottu 02 asti:eek:

Mie saan kyllä illalla unta mut herään aamulla 4-5 maissa, oon kumminki tottunu nukkumaan aamul jos voi, vuorotyön takia

Ei kyllä unettomuutta illalla, päinvastoin kahdeksan aikaan alkaa jo silmät jumittaa "pitkillä" ja kymmeneltä viimeistään oltava sängyssä - auta armias kuinka tuskainen uusi vuosi allekirjoittaneella oli, melkeinpä joutui ottamaan pienet voimaannuttavat nokoset, jotta näki vuodenvaihteen :grin

Siis eikö kenelläkään oo tuntunu noi kasvukivut alapäässä jomotuksena tai paineen tunteena? Tää on nyt kestäny viikon ja alkaa jo ottaa päähän ku kokoajan tuntuu pahalta.

Unettomuutta täälläkin! Alkuraskaudessa nukuin ku tukki, mut nyt 2/3 tullu nukuttua huonommin. Vaikee saada unenpäästä kiinni ja sit alkaa pisulla ramppaaminen ja sit aamuyöllä taas kukun pari tuntia.

Mulla Mimoza on ja tuntuu koko ajan! Ja näiden lisäksi eppariarpea särkee. On kuin koko alapäätä särkis :(

Lemmy sulla vielä se eppariarpi. :( joo siis no tietty itelle kaikki tää uutta, mutta mä jotenki aattelin et ne kasvukivut tuntuis enemmän mahassa ku alapäässä ja nimenomaa ku tää on jatkuvaa jomotusta ja niin sisäpuolella ku ulkopuolellakin. Toistaseks oon vielä säästyny repäsyiltä mut sukkapuikkokipuja myös tän jomotuksen lisäks ja ovat niinkun sydämentahtiin tuikkais.

täällä kukutaan yöt ja nukutaan sitten päivällä -.-

Täällä uni tulee illalla suht helposti mut joka ikinen yö herään siinä kahen kolmen aikaan ja pyörin monta tuntia eikä uni tuu. Aamulla uni maittais mut pakko se on suht aikasin esikoisen takii nousta.
Viime yönä miettisin kaikkee typerää, esim onkohan vauvalla kaikki hyvin kun en oo pahemmin liikkeitä enää tuntenut, yhes vaihees mielestäni tunsin. Ja nyt siis olen jo viikolla 17. Mahakaan ei oo kasvanut, yhes vaihees oli aika iso mut tais olla vaan turvotusta ummetuksen takii. Heti kun vatsa alko toimii taas ni mahakin hävis.
Tällä viikolla onneks se lääkärintarkastus.

Mulla on samanlaisia univaikeuksia. Nukahdan kyllä helposti ja hyvissä ajoin, mutta pakko on nousta käymään vessassa ainakin kerran yössä, yleensä kolmen maissa. Sen jälkeen yleensä pyörin parikin tuntia, ja ehdin ehkä torkahtaa uudelleen ennen kellon soittoa. Mun kohdalla ei ole kyse pelkästään raskaudesta, vaan olen kyllä muutenkin melkoisen herkkäuninen ja varsinkin stressaantuneena valvoskelen yöt.

Mulla ei ole ongelmia unen kanssa. Jos vaan on mahdollista mm. iltavuoron takia nukkua, niin unta riittää 10h. ja sitten sitä vihdoin jaksaa päivän touhuta ilman että haaveilee päikkäreistä. Ekalla kolmanneksella yössä unta sama 10 ja sit pitkät päikkärit päälle ja silti oli väsy koko ajan.

Tän hetken oireina: toisinaan siis väsy päivisin, pää/hartiat jumissa, närästys tai muuten vain koko ajan ällö olo ylämahassa, aikaisina aamuherätyksinä tullut uutena että maha kääntyy ympäri. Alamahas nipistelee lähes koko ajan. Niin ja mullon nälkä koko ajan. Ja lähes järkytyksenä tullu tälle karkkiaddiktille ettei juuri tee mieli makeaa syödä. Oikeaa ruokaa senkin edestä. Ja pikkuhiljaa täytyy ruveta itteään muistuttaa et älä nuku selällään, ku tuntuu sit seläs ja heikottaa sen jälkee.

Takaisin