1v. tytöt ja pojat

Laitan minäkin nyt muutaman uuden kuvan samulista jos vaan osaan :D Täällä oliskin lauantaina 1-vuotis kemut :) joita tosin juhlitaan perjantaista sunnuntaihin :))

Mohomaha kyseli jalan kasvusta ja kyllä mustakin tuntuu että jamilla on samankokonen jalka ollu jo hyvän tovin..19 koko olevat lenkkarit menee vielä jalkaan,on menny jo alkuvuodesta tuolla,vaan synttärinä aattelin ostaa isommat..että ei ne niin hirveen nopeesti sitten kuitenkaan tunnu kasvavan,vaikka aina niin sanotaan..

Meillä kyllä on jalka kasvanu. Pitkästä aikaa kokeilin tänään laitta lenkkareita neidille jalkaan, niin eipä meinannu mennä. Ja koko on 21. Ehkä yritän uudestaan huomenna....

Ja mohomaha meillä on kokeiltu pillit ja kaikki. Ei auta. Luulen, et homma muuttuu, kun imetys loppuu kokonaan, mut niin kauan ku sitä tässä jatketaan, ni maito ei oikeen muualta maistu kun tissistä.

Meil on kans vähä ongelmii syömisen kaa, kaikki pitäs saada syödä ite käsin :D lusikast ei kelpaa ku puuro. Mut hyvä vaan ku halua ja yritystä syödä ite löytyy :)

Ja tost hoitoo laittamisest... mulle on kans ollu tosi vaikeeta antaa kellee hoitoo, toki pari tuntii päiväl ja sillee on ollu jos mun on täytyny käydä jossaa. Nyt sit lauantaina ois ekaa kertaa menos yökylää :,( :) Isänsä ottaa kanssaa mummolaa kylää.
Mun mielest ei vaa oo mitää syytä miks niin pien pitäs laittaa yöhoitoo mihkää jos vaa oma jaksamiin on hyvä (ja kukin tehköön miten itse haluaa, ei oo mikää tuomitseminen kellee, tää on mun tunne). Nyt on vaa vähä pakkorako ku erottii miehen kaa. Ja oikeestaa ihan hyvält tuntuu itestäki toi juttu nyt täs kohtaa, ihan mielellää yhtenä aamuna nukun piiiiiitkäään :))))) :D Ja kuitenki menee tavallaa isällee hoitoo ni onha se vähä eri asia, lähein ihmiin kuitenki (jossei niin lähein ku vois).

Ja sain jopa leikattuu pojan hiukset :D toine vaa nauro... Oli vähän pakko leikkaa ne kun tuli ilmeisest MPR rokotteest jotaa näppyi naamaa ni ne hiukset kutitti ikäväst poikaa. Ihan erinäköin poitsu tuli... Onks muille tullu tost rokotuksest näppyi? Meil siis naamaa ja käsii ja jalkoihi, ei nyt mitenkä hirveest, mut ilmaantu ihan yhtäkkii yhes yös.

Cira: siitähän saattaa tulla taudin oireet lievänä, ihan normaalia siis pitäis olla :)

Turo-Eemiliä tulee mun porukat hoitamaan kun lähtö tulee.... NE jäävät sitten tänne meille tai menevät T-E:n kanssa  heille. .  
Äiti on jo sopinut töissäkin, että sää olla poissa jos syntyy ennen äitin kesälomaa.

jalan kasvusta; meillä kans jalka kasvanut nopeaa mun mielestä !
Muutenkin tuntuu, että koko ajan saa olla ostamassa suurempia vaatteita jne. . . 

Cira; mä oon vähä samoilla linjoilla . .. miksi pitää antaa näin pieni yöksi hoitoon muuten vaan ?  MEilläkin nukutaan täydet yöt ja ei me miehen kanssa jakseta yöllä täälä hillua ja kuitenkin tulis haettua Turo-Eemil heti aamusta kotiin . . . en näe siinä järkeä . ..  
Ennemmin annan sitte joskus yö kylään kun on oikeasti tarvetta; kuten esim nyt sitten kun synnyttämään pitää mennä. . . 

Ja site joskus kun viihteelle miehen kanssa mennää yhdessä niin sitte . . . mutta ei olla vielä hetkeen menossa; raskaana ei huvita ja sitten onkin meillä taas pieni vauva <3 !

Meillä tuli tuhkarokkorokotteesta reilun viikon kuluttua kuume yhtenä päivänä, ja sitten vähän myöhemmin, erillään kuumeesta, tuli näppyjä. Luulin ensin vesirokkonäpyiks, sitten ötökänpuremiks, mut sit joku mainitsi pari päivää sitte, et vois olla siitä rokotteesta. Jalkoihin, käsiin ja muutama naamaan. Eniten oli jaloissa.

Meillä on alkanu kovasti kiinnostaa nyt kaikenlaiset palikkalaatikot, missä laitetaan erimuotosia palikoista oikeista aukoista sisään. Ja lempipuuhaa syömisen yhteydessä on laittaa esim. vauvanruokapurkin kantta kiinni. Tai nokkamukin korkkia. Tänään kaivettiin esiin myös Fisher Pricen rengaslelu, jossa pinotaan renkaita tommoseen tankoon (olipa taas hyvä kuvaus...). Pehmolelut on myös kova sana, ollu jo pitkään.

Päiväunet meillä on ollu nyt tosi lyhkäsiä, mut öisin vedetään unta palloon 11 - 13 tuntia. Muutamia heräämisiä saattaa olla, sellasia nopeita tutinlaittoja tai muita. Mut lyhyilläkin päikkäreillä on hyvin jaksanu, ilosena koko päivän. Tosi ihanaa :)

Tänään käytiin kaverin ja neidin kanssa koluamassa muutamat lastentarvikekirppikset. Löysin pari ihanaa mekkoa ja crocs-sandaalit ja lenkkarit. Kengät tuliki tarpeeseen, kun on niin pienet noi mitkä on ollu. Eilen en saanu siis niitä jalkaan illalla, mut nyt aamulla ne meni. Illalla on varmaan sen verran turvonneemmat jalat neidillä. Mut nyt on kokoa isommat sitten, niin niillä on kivempi talsia.

Hoitoon antamisesta, meillä neiti on ollut 2 yötä pois mummulla silloin kun muutettiin, ja pari kertaa mummun kanssa pari-kolme tuntia kun oon ollut jotain asioita hoitamassa. Saa nähä miten sujuu sitten ku pitäis syksyllä mennä päiväkotiin.. :/ Mummun hoidossa olo on vähän eri ku jonkun ihan vieraan, tai sit itku tulee vaan mulle ja neiti on ihan tyytyväinen :D

Kengistä, meillä ollu nyt jonku aikaa käytössä kokoa 20 olevat ja ne alkais olee jo siinä ja siinä että mahtuu, eli kenkäostoksille ollaan menossa varmaan ens viikolla.. Muutenkin tarvii taas ostaa neidille vaatteita ku alkaa taas jäämään hihat ja lahkeet lyhyiks, ihan hirmu vauhtia kyllä kasvaa emoticon

Katjuskainen mainitsi että pehmolelut on kova sana, meillä myös varsinkin puput, Iidalla on joku hassu pakkomielle pupuihin :)
Hyvin kyllä huomaa että on tyttö kun esikoista kiinnosti heti vaan kaikki autot ja muut koneet ja ekat sanatki oli brum brum ja auto ja nyt tyttöä kiinnostaa puput, kukat ja kaikki muut söpöt jutut :D Heti kun Iida näkee jotain mielestään söpöä niin alkaa sillä lailla hellästä lulluttaa sille, juuri sai mummulta laivalta tuliaiseksi pupupehmon ja voikun se on nyt niin ihana emoticon
Päiväunet meillä on jo jonkun aikaa ollut vaan yhdet päivässä. Joskus saattaa nukkua kahdet jos ensimmäiset on jostain syystä jäänyt normaalia lyhkäsimmäks mutta muuten nukkuu vaan yhdet. Öisin meillä herätään vielä 1-2 kertaa mutta aamuisin on alkanut nukkumaan pidempään mikä on kyllä itelleni ollut ihan mukava muutos :)

Nyt oon saanut vihdoin vähän jonkinlaista suunnitelmaa tuleviin synttärijuhliin, tosin mitään tarjoiltavia en oo vielä miettiny.. juhlat meillä on juhannusviikonloppuna eli viikon päästä, vieraiksi on kutsuttu isovanhemmat, kummit ja muutamia muita sukulaisia ja ystäviä. Ei kovin suuret juhlat mutta kaikki tärkeimmät ihmiset tulee joten ihan riittävän suuret. Teemana meillä on leppäkerttu, mikäs sen kesäisempää ja tyttömäisempää :D

Mitäs mulla vielä oli.. ai juu Jennillä ihania 1v kuvia T-E:stä, komea poika :) Ihania kuvia myös muilla!
Ja meilläkin viikko sitten siirrytty kokonaan normimaitoon, ei tarvii enää korvikkeita raahata kaupasta. Ja jotain oli vielä mut nyt ei kyllä millään muistu mieleen.. On muuten niin inhottava tunne kun unohtaa mitä oli sanomassa / kirjottamassa / tekemässä emoticon  Työkaverit saa aina hyvät naurut ku pyörin siellä hölmönä ja en vaan millään muista miksi olin menossa ja mitä olin tekemässä :D Jossain tutkimuksessa oli että raskaus tuhoaa aivosoluja, mulla selkeesti pitää paikkansa..

Hei vaan pitkästä aikaa!

Meillä imetetään vielä paljon päivin ja öin. Viime yö taisi olla aika helppo, ehkä kolmesti imetin. En ikinä aamulla muista tarkkaan, yritän siitä päätellä kummalla puolella minua poika nukkuu että monestiko mahdollisesti olen nostanut pojan puolelta toiselle... Välillä lehmänmaidon aiheuttamat masuvaivat herättää useemmin ja siihen auttaa tissi. En ole edes miettinyt mitään imetyksen vähentämistä vielä. Kyllä se tulee sitten luonnostaan ja itestään kun aika on kypsä, tai ainakin toivon niin koska viimeksikin tuli... Ehkä vuoden päästä :). Mä olen viimeksi nukkunut täysiä öitä varmaan ennen esikoisen odotusta 8 vuotta sitten, et oon nyt jo niin luopunut täysien yöunien toivosta, että ihan ok on tämä tilanne. Ihme kyllä!? Mistäköhän sitä energiaa tuleekaan? Mutta tietysti jos imetys ei enää itestä tunnu mukavalta ja on kroonisessa horroksessa väsymyksen takia, niin silloinhan se on koko perheen etu lopetella!

Ihan hirveet härdelliä piti koko viime viikon kun mies oli lomilla. Ei ehtiny ees täällä käydä lukemassa. Oli kyllä tosi kiva kun mies oli lomalla, mut kyllä sekin oli kivaa et se meni taas töihin... Saatiin pojalle oma huone valmiiksi ja kolme yötä on jo nukkunut omassa huoneessaan.

Synttäritkin oli ja meni. Onnnistuin aika hyvin siinä marsipaani koristelussa. Ja sitten kemujen jälkeen huomasin, ettei kakusta tullut yhtään valokuvaa... Voi taivas sitä lahjojen määrää, vaikka vieraitakin oli aika vähän. Eipähän tarvii ite ostaa yhtään leluja :).

Neuvolassakin käytiin, kovasti oli kasvanut. Ja saatiin ne kolme rokotusta. Meille terkkari sanos, että siitä tuhkarokkorokotteesta voi tulla tuhkarokon oireita eli lämpöä ja näppylöitä.

Päikkäreistä, nyt meillä on se välivaihe, kun ei oikein tiiä riittääkö yhet vai tarviiko kahet unet päivässä. Välillä pärjää tosi hyvin yksillä 1-2 tunnin unilla ja toisinaan tarvii kahet parin tunnin unet.

Kengänkoosta, kyllä Ronilla ainakin jalka kasvaa. Just laitoin pois loput 19-21 sukat, kun eivät enää oikeen mahtuneet. Ostin kahet "crocsit" 21 ja 22 kokoset, ei noita pienempiä enää jalkaan saa. Ja 22 kokoset lenkkarit hädin tuskin mahtuu. Kenkäkaupoille tarvii lähteä seuraavaks.

Kohta meilläkin kävellään :). Muutaman päivän on ottanut niitä "syöksyaskelia" jonkun syliin. Parhaimmillaan on mennyt 5-6 askelta. Ja kävellen tarvis mennä koko ajan. Mun selkä vaan ei tykkää.

Piti vaikka mistä taas kirjoittaa,, mut ei vaan muista mistä.... Ai niin, ihania kuvia kaikilla :)

kiiiitos kiiitos [:

mohomaha ihania kuvia  ja videoita  :)

Mulla oli tänään  mammapolilla synnytys tapa arvio, lantion tutkimukset ja paino arvio. mahassani on 3026g kultaa <3
paikat on jo auki ja pehmentyneet ; joko pian olis menoa?  

Meillä Turo-Eemilillä on 8 hammasta. 
 Ja pian virallisesti 1 vuotta !
Uskomatonta <3

Meille ei oikein mitään kummempia kuulu.

No nyt ollaan kotiudutta lapinreissusta. olihan meillä huippu reissu ja santeri oli siellä kiltti ku enkeli, (kamala sanonta minusta:) ) vaikka kotona ei koskaan muuta teekkään ku pirruuksia. automatkoissakin mennen tullen oli tosi kiltisti, vaikka matka kestiki suuntaansa yli 7tuntia. ja ah, miten sielu lepää lapin tuntureissa <3

Ihania kuvia kaikilla <3

Ja Jenni90, tsemppiä ja voimia <3 IHANAAAAA!

Mulla ois huomenna kierukan poisto ja sitten ei muuta ku ootteleen ja toivomaan pullaa uuniin. On tuo vauvakuume molemmilla sen verta kamala ettei muu auttanu :)

Mää oon kyl sit taas sitä mieltä et ei tuo jalka ainakaan Santerilla niin kovaa vauhtia kasva mitä oisin luullu. kuukausia jo menny sama 22 koko. meillä ekat lenkkarit sai jo laittaa menemään kun potkutellu pyörällä (vai mikä mopo tuo nyt onkaan) käret puhki, huh huh :)

Mää täällä kovasti pähkäilen miten raaskisin laittaa pojan taas unikouluun, on nuo unet taas ihan kamalia, siis yöt. maitoa huutaa ja vaatii sen tuhat kertaa. pakko oli normi pinniksestäkin luopua ja vaihtaa jäbä nukkumaan matkasänkyyn joka on pehmeä joka puolelta kun aina hakkasi pyöriessään ja raivotessaan itseään koviin puulaitoihin. sanotaanko et 10-20kertaa herää joka yö. ainaki neukku suositteli unikoulua, saatas taas ees jotenki nukuttua kaikki. no jäämpä pähkäileen sitä.

sit päikkäreistä: meillä nukutaan enää yhet päikyt, joskus puolenpäivän maissa, sen 20min. ja tosiaan yöllä miljoonalla herätyksellä 10tuntia. aika olemattomat on pojan unet. mut silti on reipas ja erittäin eloisa.

sit viirukhan: mulla ei oo kokemusta lehmänmaijosta mut aattelin alottaa pojalle kokeilun nyt laktoosittomaan maitoon kun ei kestä yhtään tavallista, ei pienen pientä tippaakaan. ootko sää sitä kokkeillu?

Uuh, tsemppiä vielä valvoville.. En melkeen kehtaa tästä valittaa mutta meillä syödään/herätään pääsääntösesti kerran yössä ja ei meinaa silti ne noin 8 h unet riittää itelle!! Ihan uskomatonta ku miettii millasilla unilla on vuoden sinnitelly... Mutta oon kyllä kuullu muualtakin tästä et sit kun alkaa suht normit yöt niin univelat alkaa painaa kunnolla... Varsinki Viirukhanille voimia, viimisillään riepu vielä siellä Niin ja eiks se oo vaan parempaa jos voi tarjoo "oikeeta" lehmänmaitoo? Mä en tiä miten muita on ohjeistettu neuvolassa mutta meillä on ainaki lupa jättää rasvattomat tuotteet kauppaan. Kun on rimpula poika niin saa jopa voita puuroon! Hui! ;)

Nii ja Koukulle piti vielä mainita että meillä on ainaki aika pakkorako vähentää tissitystä kun poika menee syksyllä hoitoon...Plus et sellasta kiukkutemppuilua päivätissittelyt että mammalla menee hermo... Joskus niin ikävä niitä ihania rauhallisia pitkiä imetyksiä kun oli vielä pieni pieni käärö tississä kiinni emoticon Pitääpä vielä hehkuttaa, sain tossa viikonloppuna kuulla et hyvä kaveri(joka sattuu vielä asumaan naapurissa) on paksuna! Niin mahtavaa, ny jo jännään ja fiilistelen ihan kun ois itte sitä muksua tekemässä! Ihana uutinen kun oon pitkään toivonu salaa et tekis lapsen kun käy usein meillä ja siit niin näkee kuin tykkää Liekistä ja on itellä aika vähissä noi mamma-kaverit omissa piireissä... Tää kaveri kävi just kyläs ja Liekki esiinty ja mm.kumarsi noin sata kertaa kaverille ja meni sen eteen polvilleen ja huus ja huito käsillä ees taas, toinen vähän into pinkeenä

Jennille vielä täälläkin : <3 <3 <3 Voimia ja tsemppejä koitokseen sinulle ja miehelles,aivan iiihanaa!! kohta on rintsessa sylissä!!

syndet todella lähenee...5 päivää,SIIS VIISI päivää ja mulla on yks vuotias talossa..herrajestas!! ei voi ymmärtää!

muumisynttärit tosiaan on meillä tulossa :) muumikakku,pallot astiat jne :)
toiset synttärit pidetään sit etelässä ollessa ens viikolla,ja yhtä muumia nekin tottakai..

meillon varmaan poika kipee ;D koko viikon on nukkunu sisällä toiset päikkärit?! jätkä joka ei oo sitten 2kk ikäsestä suostunu sisällä nukkumaan..ollaan aika ymmällään :D ja nukkuu jopa pitempiä unia kun mitä ulkona nukkus...!

oppi muutama päivä sitten nouseen ilman tukee ylös,joten meillon konttailut jääny historiaan :S aika jännä,että vaikka jannu on kävelly ja juossu jo kohta kkn nii nyt vasta honas ton..

eipä meille muuta oikee..huomenna olis tarkotus hyökätä kaupoille juhannus ostoksille het aamusta ja sit synttäri tarpeet jne..

Hyvää Juhannusta kaikille!! :)

Missäs meinaatte jussin viettää?

Me ollaan kotosalla,saunotaan,grillataan ja rentoudutaan,ehkä käydään mökillä piipahtamassa :) mun äiti tulee miehensä kanssa tähän meille etelästä,nii mikäs tässä ollessa :) emmä ainakaan kaipaa mitään rymyjuhannusta,mulle kelpaa ihan tällänen rauhallinen juhannus,muutama saunasiideri, ku jami menee nukkuun :P

maidosta: meillä neuvolassa suositellaan rasvatonta maitoo,vaan oon kyllä ihan surutta kevytmaitoo juottanu,kun sitä meillä muutenkin käytetään..

kattili: suosittelen myös unikoulua. Viime pe-la välisenä aloitettiin ja viime yön tyttö nukkui ekaa kertaa koko yön putkeen. Ihan on nyt pullakahvien paikka:D Lempeällä tyylillä tehtiin unikoulu ja samalla loppui viimeinenkin tissittely:) Parina yönä annettiin maitoo pullosta, yhtänä yönä vettä ja sitten ei mitään ja viimeyö olikin jo pelkkää unta:)))) Olen antanut myös "toisen" iltapalan tytölle jos puuron ja nukkumisen välillä hurahtaa aikaa,vähän leipää tms.  eipähän ainakaan nälkä yöllä herätä.

viirukhan: oletko kokeillut luomumaitoa, sitä ei ole niin paljoa käsitelty. Sitä juotan omalle tytölleni. Oma ukkokultani on kasvanut tilamaidolla ja saa terveempää miestä etsiä! noh lieneekö maidolla ollut vaikutusta, mutta ei ainakaan pilalle siitä ole mennyt;D Ehkä en itse kuitenkaan sitä omalleni juottaisi, kun on siinä aika paljon rasvaa pienille veris:)uonille. Mutta mutta kanttaa tehdä näissäkin asioissa ihan niin, kuin itse parhaaksi näkee. Neuvolassa tosiaan varmaan kannataa pitää suunsa kiinni varsinkin jos sattuu olemaan joku virkaintoinen tapaus:DDD Ovat saaneet jostain tietyt suositukset ja urputtaavat, jos sattuu ajattelemaan omillakin aivoilla ja erilailla asioita:D

Juhannuksena mennään anoppilaan / mökkeilemään. Grillaamista, saunomista, lepoa. Siitä on meidän juhannus tehty. Ja itikoistaemoticon

Mukavaa juhannusta kaikille:)

Me ollaan vasta nyt tälläviikolla aloiteltu tuota lehmänmaitoa.. Meillä käytetään sitä hyla uht maitoa, siitä ei ainakaan kovin kipiäks oo massu tullu. Ostin ensin juurikin luomumaitoa ja samuli heräs aina aamuyöllä itkemään. Tarkemmin tutkittuani huomasin että se on ihan samaa kun normi maito, kaikki aineet oli samat, ainoastaan se ero että d-vitamiini siitä puuttui ja kyljessä lukee että lehmä on syöny oman tilan rehuja jne. Eli mun mielestä ihan huuhaata :D Tuossa just juotiin, tai paremminkin yritettiin juoda itse loppu maito pois, maistui ihan kamalalle ja oli sellasia ihmeellisiä klönttejä, vaikka päiväys vasta ylihuomenna.. hyih, moista en kyllä enää osta. Tällähetkellä oon laittanu normimaitoa vaan puolet ja puolet korviketta. Me käytetään kevytmaitoa, en tajua rasvattoman päälle. Mä oon maalta kotosin niin siellähän ei "kurria" juoda :D

Juhannus suunnitelmia meillä ei oo.. oon vielä aattona töissä ja heti sunnuntaina takasin töihin.. Käydään huomenna aattona varmaankin anoppilassa. Toisin sanoen mä tylsäilen siellä yksikseni sillä aikaa kun mies on autonsa kimpussa :D noh, ei tarvia ainakaan yksin kotona jumittaa. Ehkä käydään illasta mökilläkin paistaan makkaraa :) kokko olis kiva nähdä mutta toisaalta ei tee mieli maksaa itteensä sisään alueille joissa kyseinen roihu olis, saatikka kattella sitä känniläisten mölinää.

Onko kaikkien muiden muksut oppinu jo potalle :D?? meillä ei ees vielä oo moista kapistusta.. samulista ei koskaan ota selvää millon se mitäkin tekee ja sais tosiaan aamulla pistää sen siihen potalle ja ottaa illalla pois jos siihen haluis jotain tulevankin :D mietin vaan että tuohan lähtee muutaman kuukauden päästä hoitoon.. mitä ne sitte tuumii ko toinen oo ennen pottaa nähnykkään :D

Me ollaan juhannus täällä kotosalla, tulee kavereita grillailemaan ja hengailemaan. Ihan rauhallisissa merkeissä, kun on lapsia ja raskaanaoleva mukana menossa :) Kunhan vaan ilma olis hiukan parempi kun tänään... tääl ainakin ollu ihan kauhee myrsky.

Meillä ei pahemmin viime aikana oo pottaa käytetty, ihan muutama kerta vaan. Mut meidän neiti tekee lähes kaikki kakkansa ihan wc-pönttöön. Istutan pöntölle aina ruoan päälle. Joka kerta tulee vähintään pissa. Neiti myös osaa tehokkaasti ilmottaa, kun kakka on tulossa. Toki vahinkojakin sattuu, mut kyllä varmaan 90 % kakoista saadaan ihan sinne pönttöön. Ostin pari päivää sitte sellasen pöntönpienentäjänkin, vaikka hyvin siinä pöntöllä istuttiin ilman sitäkin. Toki sillon piti tukea kainaloista, ettei toinen tipahda pönttöön :D Mut on ollu tosi kätevää, ku on voinu käydä missä vaan vessassa, kun jokaisesta kodista ja ravintolasta löytyy pönttö, mut kaikista ei pottaa.

Ja unikoulua suosittelen minäkin :) Meilläkin se tehtiin pääsiäisenä silleen lempeesti, ja hyvin meni. Nyt taas kyllä useimpina öinä neiti heräilee, tai lähinnä nousee seisomaan unissaan, ja saa siellä käydä sen laskemassa takasin makuulle, mut yöt on muuten sujunu hyvin. Lisäks meillä nukutaan pääasiassa vaan yhdet päikkärit, joten yöks riittää unta 11 - 13 tuntia. En valita.

summerwinelle tiedoksi, että luomumaitoa ei homogenisoida, joten siinä ero lehmien ruokavalion lisäksi. Nimim: 3 vuotta alaa opiskellut
Ja juu luomumaitoo pitää ravistaa aina ennenku siitä purkista juo, koska juurikin homogenisoinnin takia siellä on rasvapalloja pinnassa.

Meilläkään ei kurria juoda, kevyttä on juotu ja juodaan. Neuvolassa sanoi kanssa, että suositukset on rasvatonta mutta hän ei lähde tuomitsemaan jos kevyttä juodaan.

Mäkin tein puolivuotiaana niin, että annoin kahtena yönä vettä vaan niin siihen loppu heräämiset. Hyvin on nukkunu yönsä siitä lähtien. Yksien päikkäreiden jälkeen yöunet piteni n. kahella tunnilla. Yöunet 12-13 tuntia ja ne päikkärit 2 tunnin mittaset.
Meillä sujuu pottailut kyllä hyvin edelleen, nyt ollaan alettu käyttää ihan vaan pikkuhousuja kotona ollessa.

Tänään lähdetään juhannusta viettään miehen kaverin luo, siellä sitten yötä... Ainakin syömistä ja juomista kuuluu ohjelmaan, saunaa ja rentoutumista...

Takaisin