1v. tytöt ja pojat

En saanut kahta kuvaa ladattua samaan niin laitetaan nyt sitten erikseen..
Tässä tää Iidan leppiskakku :D

Sitten vielä yksi kuva neidin prinsessamuffineista :D

Synttärit meni kivasti ja neiti tykkäsi hirmuisesti olla huomion keskipisteessä ja innostui jopa vähän esittelemään kävelytaitojaankin mummin riemuksi :)

Viirukhan paljon voimia sinne sulle ! 
Yritä levätä aina kun vain mahdollista ja kerätä voimia tulevaan.

Kattili; kiiiitos ! <3 
ihanaaa;  sitten ei muuta kun odotellaan sieltä teiltä plussa-uutisia!  Hienoa, että oli mukava reissu !

Mä en oikeestaan tiedä valvomisesta mitään; joten se kaikki tulee uutena nyt taas kun prinsessa syntyy....
Saas nähä mimmoinen leidi sieltä tulee. Jännittää jo hirmusti.
Viimeyönä näinkin unta, että synnytin tytön mutta se oli niin painava etten jaksanu sitä ollenkaan pitää sylissä  Muutenkin kaikki unet joita prinsessasta oon nähny on ollu ilkeitä; etten jaksa häntä, en tykkää tai jokin vialla. Ihan kamalaaa!  tulee ihan huon olo; vaikka mitä sitä unilleen voi ? !

HEnni;kiiitos ! <3
Meillä rauhallinen juhannus ihan kotona. Odotellaan koska saa lähteä.... Joka päivä ollaan tosin jossain oltu kyläilemässä, mutta ihan tässä lähistöllä. Supistuksia  kun tulee koko ajan....

Meilläkin T-E nyt vasta hokannut tuon kävelemisen idean; mutta ei kävele kun kärryn kanssa hitusen ja sitten kun kävelyttää... 
Konttienkin pääsee niin huimaa vauhtia paikasta paikkaan, että piisaa mulle; enkä niin odota tuota kävelemistä ;vaikkakin se on niiiiiiin ihana näköistä kun talossa on pieni juoppo joka yrittää pysyä pystyssä ! <3

pottailusta mä en oo edes pottaa vielä ostanu! Koska musta T-E:n kanssa se touhu on ihan liiian aikaista!!!! En meinaa hätäillä koko asian kanssa.... Enkä ole edes miettynyt, koska sen aloittaisin....

Ihana kuva Iidasta! 

Aivan mahtavia nuo leivokset ! NAM! 

Täälä maha jotenkin outo.... en tiedä onko tää supistusta vai mitä ihmettä... sais jo syntyä....

tässä masusta kuvaa ;

"Meilläkään ei kurria juoda, kevyttä on juotu ja juodaan. Neuvolassa sanoi kanssa, että suositukset on rasvatonta mutta hän ei lähde tuomitsemaan jos kevyttä juodaan."
Mä en sit varmaa kehtaa ees kertoo mitä maitoo meil juodaa :D :D
Ite juon vaa punasta, pitäs sit varmaa pojalle ostaa jotaa muuta...

Pitäs ennemminki varmaa kysyä, että kuinka monen lapsi täälläkin juo rasvatonta? :D

Just kun valitin ettei tytön jalka oo kasvanu niin jouduttiin eilen kenkäostoksille ja kahdet ostettiinkin. Oli kiva kun toiset oli juhannusalemyynnissä, niin sai niistä 30€ pois. Ostettiin viking goretex lenkkarit ja sit eccon nauhakengät... 22 kokoo molemmat. Kangaroossilla tytön jalan koko ois jo 23! Superfitit ois vielä tulossa huuto.netistä sellasiks kotipiha kengiks...
Mitä merkkejä te pidätte laadukkaina? Ja minkä kokosia kenkiä teillä nyt on käytössä? Crocseista meillä on c4-c5, reinot taitaa olla 20 ja nokian kumpparit 21.

Vuosi sitten, 29.6.2010, klo 00.50 sylin täytti 49cm ja 3725g kultaa <3 Roni siis tänään 1v <3

Mä olen jo koko viikon itkenyt pienen vauvan perään, se niin äkkiä hävisi ja nyt suhahtelee itsekseen tyylillä tai toisella! Ronin synnyttyä mulle sanottiin että NAUTI, aika menee niin nopeasti ja se on vain hetken vauva.. Kyllä olen nauttinut, mutta en silti tajunnut että aika menee NÄIN nopeasti!! O.o

Tänään oikeana päivänä on juhlien part 1. ja sunnuntaina part 2.!

Rasvatonta maitoa juodaan, ollaan juotu 10kk lähtien, hyvin maha sen kestää ja oon miettinykki et pitäiskö kokeilla kevyttä..

Potta on ostoslistalla -edelleen- josko sen hakis kaupasta pojun saamilla lahjarahoilla. Samoten kuin pyörään turvaistuimenkin!

Tuntuu, kuin Ronilla ois pien jalka tein muiden mukeloihin verrattuna! 19 on tällä hetkellä in, 20-21 auttamattomasti isoja.

Nyt tämä vuoden ikäinen Äiti lähtee nukkumaan, juhlista sitten kuvia ja kuulumisia kunhan ollaan saatu ne kunnialla ohi!

miten se "lasketaa/"katotaan et mikä koko on oikea lapselle? vai ihan mallaamalla kenkää jalkaan? meil on nyt kokoa 19 kengät mut ne on kyll hieman isot...

Sellanen 1,5-1,7cm isommat kun jalka. Kyllä ne kaupassa opastaa kun vaan kysyy :) Ja tietty kyl riippuu kenkämallista, esim noi crocsit ei pysy jalassa jos niihin jättäis tollasen varan. Tais olla toukokuun vauva-lehdes just juttua...

Onnea Ronille ja 1v äidille :)

Mihis LauraElina, Tyttö Koo ja viirukhan on hävinnyt?

Täällä taustalla oon vaan seuraillu kun ei olevinaan oo ollu aikaa niin kirjotella kun on ollu tää kauhee remonttirumba päällä jo reilu viikon tässä ja synttäritkin painaa lauantaina päälle! Huh huh :D Viirukhan on viime sunnuntaina saanut tyttövauvan niin sekin varmaan osaltaan selittää hiljaiseloa sieltä suunnalta :)

voi jee, käympä äkkiä hehkuttamassa. Meillä siis unikoulu tuotti tulosta vihdoin ja viimein ja nyt nukutaan yöt kertaakaan heräämättä ja laitetaan nukkumaan ITSE ilman kitinöitä, ekoja kertoja ikinä <3<3<3 pääsenköhän jo liian helpolla hehe :) Tassuttelut eivät tosiaan koskaan tuottanu minkäänlaista tulosta ja nyt kun ikää yli vuoden saatiin ohjeeksi mielestäni "vähän rajumpi" unikoulutyyli. mutta sinnikkäästi kun vaan jaksoi ns huudattaa toista niin tässä tulos ja ei siittä nyt sit pahemmin mitään raumojakaan näyttäny tulevan. Siis NIIN IHANAA!

Onnea viirukhan tytöstä, ihanaa lisää vauvoja <3<3<3

Ja onnea kaikille 1-vuotiaille taas <3<3<3

Täällä on kengänkoko 22/23.. Prismasta ostettiin ihanat tennarit jo pari kuukautta sitten, noi on kokoa 22 ja pitää varmaan jo syksyllä ostaa isommat :P
Crocsit meillä on kokoa 22/23 ja ne oli pienet jo pari kk sitten :D Ne oli kyllä ulkomailta ostetut ja siellähän tunnetusti kaikki koot on pienempiä kun mitä täällä suomessa. Muuten ne mahtuis hyvin mutta se lenksu on käyny inhottavan pieneks että hiertää kamalasti.

Aika on tosiaan menny hurjan nopeesti.. Liian nopeesti! Meillä kun toi ukko vielä oppi tosiaan kävelemään jo sillon 8kk vanhana niin mun vauva muuttui taaperoks jo ajat sitten :'(  :D

Täällä oli toissapäivänä 1v neuvolakin, hurja kasvu on toukokuusta ollut, kun toukokuun puolessa välissä neuvolakäynnillä samuli oli 77,5 cm pitkä ja painoi jotain 11kg, nyt sitten olikin hurahtanu 83 cm pitkäks ja painoakin oli 12kg :D Ei voi olla todellista että muka 1,5 kk:ssa tullu 5,5 cm pituutta lisää!! :D Nauroin vaan sille tädille että kun aiemmin samuli ei oikein halunnu puuroa syödä ja sanottiin samulille että pitää syödä puuroa että kasvaa isoks pojaks ja nyt kun se ei oikein muuta haluais syödäkkään kun vaan puuroa niin heti tuollanen kasvupyrähdys! :D

kattili!ihanaa! onnea <3

Meillä oli tänään 1-vuotis neuvola.
Neuvolatäti oli vaihtunut mutta oli tosi ihana ja otti asiat hoitaakseen!
Edellinennkin oli ihana, mutta ehkä hiuykan hissukka.
Noh; seuraavaksi taas vaihtuu kun meillä muutto edessä....

No mutta siis meidän Turo-Eemil oli  80.0cm; sanoi että keskimäärin 1-vuotiaat pojat on  77cm pitkiä. Painoa oli 11255g ja se oli laskenut taas.... Hoikka poika.
Painoa saisi olla pituuteen nähden enempi. Mutta kun T-E liikkuu ihan koko ajan, tutkii kaikkea ja on niin eläväinen, että ei de kertakaikkiaan vain "lihoa". Th:kin kyllä sanoi, että on niin liikkuvainen ja eläväinen poika, että ei ihmettele painon laskua siinä määrin. Ja kun meillä asuu sellainen jäpikkä jonka täytyy saada tehdä kaikki itse. Eli meillä siis syödäänkin itse. Ja ei sinne suuhun paljon osu ja kun yrittää auttaa, niin tulee huuuto; koska pojalla niin jumalattoman kova om tahto! Ja meillä syödään se 4 kertaa päivässä; viittä ei kertakaikkiaan vaan mahdu . . .  Ja kyllä mä joka välissä kaikkea koitan tarjota . . . 

Pipo oli 46.2cm. Seki oli laskenut!!!
Tätä funtsittiinkin; missä syy?
No, oli eri mittaaja ja eri mitta. Ja sanoin, että entinen neuvolantäti mittasi toisenlaisella mitalla; ja uusi neukkutäti  sanoi, että juuri sen mitan se on heittänyt roskiin, koska siitä puuttui yksi sentti . . .  Tarkistettiin mitta kolmeen kertaan ja samaan tulokseen tultiin.....
Ei syytä mihinkään hätään. Viimeksi pipo oli siis 47.0cm
 Mutta th sanoi myös, että kun aukileet menee kiinni vuoden jälkeen; että sekin selittää ja T-E:llä ei ollut juurikaan enään aukileita auki . . . 

Kerroin Turo-Eemilin oikeasta jalasta ja pyysin, että saisin lähetteen fysioterapiaan. Koska T-E:n  oikea jalka jää vinoon kun kävelee taaperokärryllä, jonka vuoksi ei pysty ottamaan sohvaa vasten esimerkiksi sivuaskeleita..... haluan heti mennä asian tarkistuttamaan. Kysyi haluanko odottaa siihen 1.5 vuotis neuvolaan mutta en halua. PArempi mennä heti, jos ei asia korjaannukkaan itsestään kenkien avulla.....

Nyt sitten neuvolatäti jo soittikin, että saatiin aika 26.7 ! [:

Kertoisitko, Kattili, tarkemmin, minkälainen se teidän unikoulu oli? Meillä menee yöt välillä tosi hyvin  ilman yöheräämisiä, mutta välillä joutuu heräilemään useita kertoja. Kun annan Nelskulle vettä tuttipullosta, niin nukahtaa 99%. Se loppu 1% vaatiikin sitten syliin ottamisen ja lämpimän maidon, jotta rauhoittuu. Silloin kun on kovat helteet, niin ymmärrän tuon vedentarpeen hyvin, mutta kun lämpötila laskee, niin olisi kivaa jos pärjäisi ilman väliherätyksiä.
Me ollaan muutenkin opetettu Nellaa niin , että hän saa maitoa juuri ennen nukkumaan menoa. Ei hän siihen yleensä nukahda, mutta rauhoittuu. Sama koskee myös päiväunia. Mietin vaan, että kun elokuussa alkaa päiväkoti, niin tuskin siellä kukaan maitoa hänelle juottaa.. Mitenköhän mahtaa käydä.. Äitiä hermostuttaa enemmän kuin tyttöä :)

Noh Lellu_G koitampa raapustaa lyhyesti. eli meillä oli aina tapana nukuttaa syliin tuttipullon kanssa ja viiä sitten nukkuvana sänkyyn. totesimme sen helpoimmaksi, koska alusta asti yöt ja nukuttamiset varsinki olleet ihan yhtä tuskaa. no siis sääntönä oli et muksu nukahtaa omaan sänkyyn itse, ilman tuttipulloa ja  muuttaa omaan huoneeseen.

unikoulun eka yö meni näin:

yöpesut ja ruoka jonka jälkeen sänkyyn. siellä luettiin satu ja toivotettiin yöt ja poistutaan paikalta. huuto alkaa välittömästi ainaki santerin kohdalla. aina vartin välein (aluksi pidimme 10min) mentiin huoneeseen ja sanottiin nyt on yö, nyt nukutaan. näin jatkui 3 tuntia kunnes nukahti. hyvin katkonainen yö. säännöllisyyttä joka päivälle eli lapsi herätettiin 12 tunnin kuluttua siitä kun ekan kerran laiettiin sänkyyn ettei rytmit muutu ja nuku päivällä. yhdet päiväunet max 1h santerin kohdalla. siinäpä oli työmaata saaha pijettyä toista hereillä.

toinen yö:
samat iltakaavat. huutoa 5tuntia putkeen. aina vartin välein vaan käyty huoneessa, ei syliin, ei kosketuksia, ei mitään muuta kuin jämäkällä äänellä nyt on yö. loppuyö meni hyvin. vau, koskaan vielä ei ollut nukkunut 7tuntia putkeen. tuttipulloa kaipasi päivälläkin, se siis jätettiin samaan rysään kokonaan pois.

kolmas yö:
iltatoimet ja huutoa 3tuntia, kuunes nukahtaa itse. loppu yö hyvin, ei herätyksiä.

neljäs yö, huutoa 30min ja loppuyö hyvin.

viides yö, itkua pari minuuttia ja koko yön nukkunut kuin tukki.

kuudes yö, nauravaisena jää iltasadun ja hyvien öiden toivotuksien jälkeen jokeltelemaan itsekseen kunnes nukahtaa jossain välissä.
tästä yöstä eteenpäin ei enää itke ja nyt nukkunut 8 yötä jo täydellisesti.

Tämä tuntui aluksi niin raa-alta, monet itkut siinä piti itkeä..:)
toivottavasti tästä sait ees jotain selkoa. kiireellä kun kirjottaa niin ... :)

Unikouluista puheen ollen pakko tulla hehkuttamaan; Liekki nukkui viime yönä ensimmäisen yönsä heräilemättä ja vielä 11 h putkeen!!! Helpottunut olo kun niin pitkään(siis tän vuoden) oottanu kunnon unien alkamista ja vihdoin! Nyt on varmaan kuukauden-kaks nukkunu jo paremmin yöt, usein heräili vaan yötissille ja tossa viikko takaperin päätettiin se vihdoin lopettaa ja mitä! mä odotin kauhulla monen tunnin huutamista keskellä yötä mutta ekana yönä vähän huhuili tissitysaikaan ja nukahti pian, sitten meni pari yötä niin että heräs aamulla ja tissin jälkeen nukku vielä tovin ja nyt nukku sitten koko yön. Kattilin tekstiä lukiessa vasta tajusin että jotku ei nukahakaan illalla itekseen mä oon tainnu "vahingossa" pitää sit meijän unikoulun, iltatissin jälkeen laitan vaan herran sänkyynsä ja jos hirveenä kiljuu niin käyn ehkä kerran vähän silittelemässä mutta sinne se vaan simahtaa... Yöheräilytkin tainnu tyssätä siihen ettei mamma vaan jaksa nousta hyssyttelemään ennenku toinen jo nukahtaa uuestaan

Imetykset oon onnistunu vähentämään 4 kertaan päivässä, normi-maitoa menee vielä aika vähän(luomu maistuu selkeesti muuten paremmin) mutta oon sitte korvannu jogurtilla ja tekemällä puuron maitoon..Olipas muuten hassua ku tuli puurolakko hetkellisesti ku ostin taas kaurapuuroa mutta heti ku palattiin riisipuuroon niin taas menee!

Muuten oon tässä ollu ihan ihmeissäni mikä ihme hysteria-pupu meillä asustaa, saa ihan mahottomia villitys-kohtauksia, säntäilee kiljuen eestaas ja hyppelee sohvalla...Ja heti jos ollaan liikaa kotona ja alkaa tylsistyyn niin koko ajan on pahanteossa... Tää kyllä sopii yhteen sen kans ku tyyppi nukkuu sit ihmeen paljon, melkeen sen 11 tuntia yössä ja vetää vielä kahet päikkärit...

Maidosta, meillä juodaan kevytmaitoa. Hyvin on neidin masu kestänyt :)

Pottailusta, meiltä kyllä tuo esikoisen potta löytyy mutta en ole siihen Iidaa vielä istuttanut. Vanhempien luona kun tässä nyt oltiin pari päivää niin kokeilin siellä potalle istuttaa mutta samanlainen reaktio oli kuin esikoisella aikoinaan, hirveä huuto ja äkkiä pois. Tiiä sitten mikä siinä niin pelottavaa on.. mutta siis meillä ei selkeesti olla vielä siihen valmiita. En aio alkaa toista siihen pakottaa kun ei vielä mikään kiire ole. Sitten kun neiti alkaa itse osoittamaan kiinnostusta pottaa kohtaan niin sitten aloitetaan. Niin tein esikoisenkin kanssa ja nopeesti se sitten hoksas idean ku oli siihen ensin itse valmis.

Käytiin maanantaina uimassa mutta neiti järkyttyi niin ettei suostunut veteen menemään kuin pikaisesti. Tiistaina mentiin uudestaan rannalle ja olin jättänyt Iidan uikkarit pois matkasta kokonaan kun ajattelin ettei se veteen suostu menemään mutta nytpä neiti olikin ihan innoissaan menossa vaan koko ajan syvemmälle :D Pakko oli ottaa neiti nakupeppusilleen kun oli jo hameenhelma märkänä.

Tänään käytiin Korkeasaaressa ihmettelemässä eläimiä, ei niitä tosin paljoo näkyny ku oli niin kuuma. Tavattiin siinä nopeasti ohimennen myös Cira poikansa kanssa emoticon  Mukava aina saada nimimerkille kasvot, vaikka tuolla naamakirjassa kuvia näkeekin :)
Yllättävän hyvin Iidakin jaksoi olla reissussa vaikka ei yleensä jaksa kovin pitkiä aikoja istua rattaissa, välillä kun pääsi vähän jaloittelemaan ja syliin niin jaksoi taas kummasti.

Meillä tuo kävely nyt parin päivän sisällä lisääntynyt huimasti. Ulkona ei vielä paljon kävele, mutta sisällä koko ajan pidempiä pätkiä ja aikoja tallustelee. Hupaisan näköistä puuhaa, ihan ku olis tullu muutama drinksu otettuu liikaa

Kiitos Kattilille vastauksesta. Oon miettinyt unikoulua, mutta en ole vielä päättänyt, mikä olisi meille sopiva vaihtoehto. Nukahtaminen ei ole ongelma, väliheräämiset enemmänkin. Niin kuin mainitsin jo, niin useinmiten vaatii vettä, jotta nukahtaa uudestaan. Ja se taas tarkoittaa, että mä oon hereillä silloin. No, jatketaan pohtimista. :)

Huhtikuun vauvalehdessä oli hyvä juttu "lapsentahdissa". Kertoi perheestä joka tekee asiat niin kuin itsestä parhaalta tuntuu eikä niin kuin "pitäisi" tehdä. Ja lapsentahtisesti tietysti. Tuli vaan mieleen tuo juttu, kun LennuG sanoi niin kivasti, katsellaan  mikä meille olis sopivin vaihtoehto unikoulun suhteen :)

Hienoja herkkuja petupapu olet loihtinut:) Millä sait leppiskakkuun mustat osat???

Tänään tyttö oppi juomaan pillillä ja mahoton touhotus ja meno vaan jatkuu.... uusin "kiva" juttu on sohvalla juokseminen ( iso kulmasohva missä hyvä juosta) eikä mitään älyä, et voi olla liian reunalla  ja pudota... pari kertaa pudonnut, mut eipä ole tahtia vielä hidastanut. Huoh.. Noh seuraavia kuhmuja odotellessa...emoticon

Takaisin