❤❤ Toukokuun Turinat❤❤ Meirän kuu❤❤

Ja päivät kuluvat, ei vauvaa. Sinänsä ihan ok, ei ole tuskia eikä ongelmia enkä tällä kertaa ole edes kauhean kärsimätön, lähinnä uteliaana odotan joka ilta että "ehkä huomenna"? Katsos kun olen saanut päähäni että tämäkin synnytys lähtee liikkeelle just samalla tavalla kuin aikaisemmat: supistukset aamuyöstä, hiljalleen, päivän mittaan sitten tihenevät, 18-19 aikoihin sairaalaan ja siitä sitten tunnista viiteen niin lapsi on maailmassa.

Totuushan voi olla hyvinkin erilainen, mutta näillä "fantasioilla" mennään:) Saatte nähdä että lapsi syntyy tyyliin autoon tai keittiön lattialle tai kauppaan:wink No, tavalla tai toisella varmaan syntyy, ja luultavimmin 10 päivän sisällä ellei mitään erityistä tule vastaan. Jännää!:)
 
No ei minulla nyt varsinaista pelkoa ole, mutta sellainen lievä ahdistus kyllä. Täytyy vaan toivoa, että kaikki menee hyvin. Itku tulisi, jos ei menisi ja tähän talouteen tulisi sen takia vielä toinenkin erityislapsi. Olisi vähän turhan rankkaa. Voi nuo hormonitkin vaikuttaa tähän ajatteluun. :P
 
Muhun on iskenyt nyt tällainen loppuraskauden alakulo... mikähän siihen auttais :sad010Yritin vähän tehdä kotitöitä, mutta kun en minä kauhean kauaa pysy tolpillani kun tuo selkä kipeytyy niin -tanasti. Eli se ei ainakaan auttanut. Muutenkin olen sellainen, että pitäisi saada kaikki tehtyä aina kerralla, jotta olisin tyytyväinen. Nyt en pysty. Mieskin jostain syystä murjottaa, vaikka sillä on vapaapäivä. Enkä jaksa kommunikoida.
 
Hengissä ollaan. Osastolla jätkän kanssa. Vauva voi hyvin. Multa poistettiin aamulla epipumppu ja särkkärit riittää. Mahassa vaan on ilmaa ja siihen sain jotain pilleriä jonka pitäis auttaa. Jos kaikki menee hyvin ni päästää huomen kotiin. Sektio arpi on siisti ja oma vointi on hyvä. Mitä nyt nukun surkeasti :D vauva nukkuu päivällä pitkät pätkät ja tissuttaa yöt. Näil mennää :D palaan kun pääsen koneella selaamaan foorumia. Ootte kaikki ajatuksissa!
 
Hyvältä kuulostaa nenna :) Tai väsymys nyt ei ikinä kivaa ole... Hienoo, että pääsette jo huomenna kotiin ja kaikki on hyvin!
 
Jännä miten eri käytännöt epipumppujen kanssa. Mulla mitään pumppua ollut kuin kiiresektion jälkeen, muuten heti siirrytty muihin kivunlievitysmetodeihin. Mut taivaallinen oli kyllä se, takasi tasaisen lääkityksen ja olinkin silloin kyllä sen tarpeessa.
 
Pitää yhtyä tuohon painoarvio/synnytystapa-arviokeskusteluun. Mä kävin siinä rv 36 aiemmin murtuneen häntäluun takia, kaikki arvioitiin hyväksi ja keskikokoinen vauva tulossa. Uusi käynti sovittiin vielä rv 40+1, vaikka koin sen vähän turhaksi ja ylimääräiseksi. Ja kaikki taas hyvää ja painoarvio vauvalle 3,8 kg. Tyttö syntyi lopulta 3,77 kg kokoisena raivotarjonnassa, mutta synnytystä pitkitti se, kun hän oli pitkään avosuisessa tarjonnassa. Tarjonta saatiin korjaantumaan, kun olin ponnistusvaiheeseen asti loput 2 cm avautumisesta konttausasennossa. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin, vaikka sektion uhkaa väläyteltiinkin. :) Nyt on maailman suloisin tyttö kainalossa pörisemässä ja inisemässä! Huomenna päästään kotiin sairaalasta, jos lastenlääkäri sallii.
 
noihin kokojuttuihin..niin tosiaan ei kai se koko aina sitä repeemistä määritä, esimerkiks jos käynnistetään niin synnytys voi olla vaikeempi, kun vauva ei oo niin valmis. ja just noi tarjontajutut. mä luulisin että luonnollisesti käynnistynyt synnytys on turvallisin tapa, ja puuttua kannattaa vasta kun oikeesti perätila tms syy sektioon tiedossa. mulla on lääkäritkin arvioinu aina vähän liian suureks, turhaa oon sit pelänny. synnytys on niin ainutkertanen tapahtuma, ettei siinä kai mitkään ennakoinnit oo varman päälle, ja mitä vaan voi tapahtua. enkä mä keksi siihen pelkoonkaan mitään muuta ratkasua kun että se on ohi.

täällä kanssa kyllä mielialat niin kyllästyneet ja negatiiviset ja surullisetki. ei vaan jaksa. kaikki kommentit rasittaa, miks esimerkiks pitää myhäillen kysyä, että onko sairaalakassi pakattu. hulluhan mä olisin jos en viikkoo ennen laskettua aikaa ois sitä jo pakannu ku kaikki päivät aikaa kotona, varautuminenhan on normaalia.
 
Ja se synnytyksen eteneminopeus varmasti vaikuttaa tosi paljon. Verkkaisempaan vauhtiin kroppa ehtii mukautua ja kudokset venyä, kun taas syöksymeiningissä homma ei oo niin hallittua ja ei kroppakaan ehdi samalla tavalla mukaan.
 
joo sintti2014 just se mulla tuli kans mieleen viestin lähettämisen jälkeen, et tosiaan se nopeus. mulla tuli imukupin kanssa repeämiä ku vedettiin niin nopsaan, vaikka ei ollu mitenkään iso vauva. toinen tuli "itestään" niin ei tullu sitte samanlaista.

onks täällä muuten muita, joilla on se STREPTOKOKKI? mä sain viime neuvolassa kuulla et mulle nyt pitää tosiaan antaa antibioottia sitten..mitään oireita ei oo. onko kokemuksia siitä?
 
Mulla oli esikoisesta. Ei ollut oireita. Luultavasti se kuitenkin aiheutti "ennenaikaisen vedenmenon" joka tosin oli rv40+0, mut kuitenkin. Synnytys ei siis käynnistynyt. Sain i.v. antibiootin synnytyksen aikana ja homma siinä.
 
Mullakin on (tai oli kk sitten, on saattanut siis häippäistä) se streptokokki. Ei minkäänlaisia oireita, antavat kai jotain antibiootteja sitten kaksi tuntia ennen synnytystä jos ymmärsin oikein mikäli mulla on se silloin vielä. Tosin en kyllä ymmärrä mistä tietävät milloin syntyy:wink Ehkä käsitin neuvolatädin puheet "jotenkin" väärin. Hmm. No, vissiin ei mikään kauhean iso juttu, aika yleinen kai.
 
Mulla on se streptokokki ja aiheuttanu ennenaikasia supistuksia yms. Mulla on vaan merkintä neuvolakortissa ja jos vedet menee kotona ni pitää hipsiä samantien sairaalaam että saa sitä iv antibioottia tarpeeks kauan...tai jotain.
 
Streptokokki on osa ihmisen omaa bakteerikantaa, joskus se muuttaa vaan "muotoaan" ja näinollen voi vaikuttaa erityisissä oloissa (alentunut vastustuskyky ym). Eli siis se voi ilmentyä sairaalabakteerina tms. Tämä streptokokki g siis voi aiheuttaa vastasyntyneelle vaikeita infektioita, mutta ei terveellä ihmisellä oireile mitenkään. Osasinkohan selittää :confused::D Neuvolassa sanottiin, että antibiootti annetaan joka tapauksessa jos testi on kerran ollut positiivinen, mutta negatiivinen vastaus on negatiivinen vain 2 viikkoa.
 
luin siitä streptokokki B:stä inhottavan artikkelin, niin aloin sitten vasta miettimään.

inhoon noita antibiootteja, menee niistä vastustuskyky ja maha niin huonoon kuntoon pitkäks aikaa, etten yleensä käytä. mutta ei nyt tietty voi mitään riskejä ottaa vauvan suhteen. ja tiputus nyt tulee muutenkin ku haluun epiduraalin, että siinä ne antibiootitkin sitte saa samalla. hyvä jos ei siitä kumminkaan yleensä seuraa mitään..
 
Täällä taas. Vauva nukkuu päivällä ja imuttelee yöllä. Mä en saa unta
Kun naapuri kuorsaa ja käytävät kaikuu vauvojen huutoa.

Ilmaa on edelleen ja ärsyttää oikee kun se pyörii tuol mahassa eikä tuu ulos.

Pääsispä kotio nukkumaan ni vois olla helpompaa.

Oon miettiny kodin nukkumajärjestelyitä uusiks. Mitä vois tehdä. Vauva ollu iholla koko ajan ja kotona nukumapaikaksi olisi Korisänky. Mitähän mahtaa tulla.

IHANAA EKA KUNNON PIERU!!!! \O/ PAAARTYPAARTYY sori pakko tuulettaa koska se kaasuttelu auttaa olotilaan.

Vauva imutti just puolitoistatuntia tissiä yhteen menoon. Nyt sil on maitopöhnä päällä. Ihan lötkö vauva :D

Koskahan sitä saa taas ite unen päästä kiinni..?
 
Takaisin
Top