❤❤ Toukokuun Turinat❤❤ Meirän kuu❤❤

Jes, suht hyvin nukuttu yö takana, ei tarttenu ku parin tunnin välein kävästä vessassa ja välillä meni jopa koko pätkä ilman kyljen kääntöä niin hyvin jaksaa vaikka heräsinkin jo kuuden jälkeen :) Ihan eri fiilis mitä parina aamuna tällä viikolla kun takana tosi huonosti nukuttu yö.
 
Harmi vaan et turussa sataa ainakin vettä :sad001 olisin muuten mennyt lukemaan lehden pihalle :)
 
Hieno aamu täälläkin ja viime yönä nukuttiin ennätyksellisen hyvin, niin hyvin että vielä tähän aikaan olen ainoa joka tässä perheessä on hereillä! Toissa yönä oli muutamia polttoja, viime yönä ei mitään. Alan olla suhteellisen kypsä tähän raskauteen, alkaisi jo syntyä... Kohta on lopetettava puhelimeen vastaaminen, kun ihmisillä ei ole muuta asiaa kuin kysyä olenko yhtenä kappaleena. Siitä hyvin todennäköisesti kerrotaan läheisimmille ensi tilassa, kun saadaan poikanen maailmaan, kyselyt ei yhtään nopeuta asiaa.. Toisaalta tulee sitten itselle paha mieli, kun ärsyyntyy siitä että hyväntahtoisesti kysellään.
 
Tervehdys tännekkin pitkästä aikaa:) on tullut enemmän kirjoitettua tuolla toisella puolella.

Tosiaan täällä laskettuaika ohitettu eilen, enkä tahdo myöskään jaksaa noita joko oot jakautunut kyselyitä kun oon niihin jo varmaan kolme viikkoa ehtinyt vastailla.. Esikoinen synty 10päivää ennen laskettua niin tottakai kaikki oletti et tää tulee vielä aikasemmin ja ovat nyt sitten niin kovin ihmeissään kun ei tullutkaan... Itelläkin alkaa olemaan mitta jo täys ja taidan kuitenkin olla se joka ihan oikeasti eniten odottaa vauvaa syntyväksi. Ärsyttää sitten kun ei oikeen mitään voi kenenkään kanssa jutella kun aina se synnyttämättömyys sieltä tupsahtaa jollain tavalla. Ei voi edes profiilikuvaa facessa vaihtaa, ilman että siihen alle ollaan ihmettelemässä että eikös vauva ole tullut. Ja ihan pelkästä naamastani laitoin kuvan!
Sit tulee just sellanen olo että oon ihan karmea akka, kun ärsyttää ihmisten huolehtiminen. On kyllä tosi raskaita nää viimeset viikot.. :/
 
Mulla palo kyl totaalisesti kiinni kun kaikki meuhkas et muistat sit kertoo ku on syntynyt! :angry1 Joo, ilmotetaan kyllä kun jotain tapahtuu ja kyselyt ei nopeuta sitä yhtään.. Phuh. Onneks se on nyt ohi.
 
Mun annetaan onneks olla aika rauhassa masuineni. Lähimmäiseni tietävät, kuinka paljon itse odotan, että pikkuinen syntyy. Lähinnä kyselevät välillä, miten voin.
 
Toi on kyllä kans, että muistat sit kertoa... Joo mä sit ihan heti sanon hoitajille et ottakaa te tää vauva jotta mä pääsen ilmottamaan kaikille!!

Kauhean huolissaan ovat että en kellekkään ilmottaisi. Ei täs varmaan muutenkaan päästä ihan salaa laitokselle kun on lapsi ja koirat jotka pitää toimittaa hoitoon ennen lähtöä. Mut oon vannottanut esim. Mun vanhempia et eivät kerro kellekkään ennen kuin mä annan luvan koska en vaan kestä sitä et kysellään miten homma etenee. Viimeks oli hyvä tuuri kun mulla ei ollut puhelimessa kenttää pitkiin aikoihin niin sain olla rauhassa siel synnärillä :)
 
Hih, musta on vaan mukava, kun ihmiset kyselee, tulee lämpöinen olo, että välittävät ja odottavat kanssa. Kovasti kyllä myös odotan, että saisin muksun maailmaan, eikä tarvitsisi ainakaan käynnistelemään ruveta, mutta pääsääntöisesti mieli ei ole vielä liian kärsimätön kuitenkaan. Turhauttaa vaan vähän, kun joka paikka on niin kipeä, että parin korttelin kävely saa melkein kyyneleet silmiin. Mut toisaalta kävely alkoi sattumaan jo tammikuussa, ja nyt on enää onneksi loppusuora jäljellä. Tämän jaksaa vielä!
 
Tänään on jotenkin valoisa olo. Sain laiteltua alakerran hoitopöydän kuntoon tarvikkeineen ja sen tehtyäni tajusin, että kyllä se vauva vaan pian syntyy! Vaikka voikin mennä vielä parikin viikkoa, niin silti. Se on tosi pian!! :angel5
 
Hui, nyt yöllä tuo meidän tapaus täyttää jo viikon. Ihan outoa, on taas mennyt hujauksessa. Sehän ei ole enää niin pikkuruinen enää, syntymäpaino ohitettu sadalla grammalla ja muutenkin kaikki ihanat vastasyntyneen rypyt häviämässä... Niisk:sad001
 
Tiedättekö.. Musta tuntuu, että mulle nousee kuume! :eek: Mitehä mää pärjään yksin ton lapsen kanssa, kun mies on lähdössä töihin....
 
Mulla on vasen rinta tuolta kainalon alta todella kipeä, mutta sielä ei tunnu pahkuraa tms. Otin nyt panadolia, josko sillä lähtis laskuun tämä nouseva lämpö...
 
LMK, äkkiä lämmintä haudetta ja rinnan tyhjennystä imettämällä tai mekaanisesti, hierot sen pahkuran pois! Jos on rintatulehdusta tekemässä niin saisit sen nopsaan kuriin. Vauvaa kannattaisi imettää siitä rinnasta sellasessa asennossa, että sen leuka on kipeän pahkuran puolella. Jos ei korjaannu eikä ole kuumeen lisäksi mitään hengitystieinfektion oireita niin lääkäriin mars. :)
 
Onko rintatulehduksesta minkä verran vaaraa tälleen kesäilmoilla? Ootteko ehkäisseet moista millä menetelmillä?

Tein pientä siivoushommaa ja laitoin yrttejä parvekkeelle kasvamaan, muuta sen ihmeempää ei tän pallomahan kanssa pystykään tekemään. Harmittaa sinänsä kun ulkona ois hieno käydä valokuvaamassa, reippailemassa tai vaikka minigolfaamassa, mutta jatkuva pissaamisentarve + surkea määrä julkisia käymälöitä pitää visusti sisätiloissa näin toistaseksi. Mieskin tekee pitkää päivää ja on fyysisen duunin jälkeen niin loppu ettei jaksa iltasin oikein enää mitään, mutta onneksi on kohta vauva sylissä niin ei tuu aika niin pitkäksi.

Mieli ollut pikkasen "raskaudentäyteinen" tänään, stressiherkkä fiilis ja meinaa tulla itkuntihrustusta ihme asioista, niinkuin sympatiavetistelyä miehen raskaista työpäivistä... Voisi auttaa jos olisi perheellisiä kavereita joiden kanssa jakaa ajatuksia, mutta onneksi uskaltauduin sentään tänne foorumilla avautumaan. :E
 
Mun mielestä kannattaa näillä keleillä olla nimenomaan tarkka rintojen suhteen. Kun on lämmin nätti ilma, on se helposti petollisinta (ainakin itse koen niin). Muuten tuntuu olevan koko ajan liikaa päällä, mutta rinnatpa ne vaan palelevat herkästi. Etenkin tuuli, joka menee monesta vaatteesta läpi, tekee tosi inhottavaa. Eli pidetään ne tissit lämpiminä naiset :wink

Vaikkei LMK tunnu pahkuraa, pitäisin sen rinnan "erityishuomiossa" (imettäisin enemmän siltä puolen, hieroisin imetyksen aikana kipeää kohtaa ja pitäisin erityisen lämpimänä). Ihan vaan varmuuden vuoksi, että maito virtaa ja pysyiskin pahkurat pois.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Takaisin
Top