❤❤ Toukokuun Turinat❤❤ Meirän kuu❤❤

meridiaani: mulla tuli pahimmat jälkisupparit just parin viikon päästä, sitte alko helpottaa. ne oli kyl pahempia ku synnytys mulla, ku synnytyksessä sai sen epiduraalin ja ties koska ne supistukset loppuu.
 
Me ollaa edellee sairaalassa. Pojan bilit koholla ja rajalla, mut ei viel yli. Ärsyttää. Ahdistaa. Vituttaa. Itkettää. ..
 
Meidän muksu kiltisti odotti, että päästiin molemmat vielä tenttiin tänään. Nyt saisi sitten tulla jo! Ajattelin olla ihan uhkarohkea ja yrittää kävellä puistoon jäätelölle kolmen korttelin päähän, saa nähdä miten onnistuu.
 
Okei eli liittyiskö tosiaan tää mun tavallaan uudelleen alkanut megajälkivuoto jälkisuppareihin. Kyselin asiasta tuolla vauva-arki-ketjussa.

Nennalle tsemppiä ja toivottavasti bilit lähtee laskuun! Tuleeko kivasti maitoa? Ja vissiin vauvan sokrut olleet ok?
 
Vauvan sokerit ollu tosi hyvät mitä mittailivat, ei häikkää niissä. Maitoa tulee _TODELLA_ hyvin ja poika imee hienosti :Heartred

Täällä itku silmässä ja pelko persiissä odota ilta-arvot. Oon 98% varma et valoon menee ja päästään kotiin ei ikinä :angry1; oon ahdistunut ja peloissani ja surullinen ja vihainen kaikkea yhtaikaa. Oon itkenyt silmät päästäni moneen otteeseen tätä iltaa odotellessa. En osaa ees pukea sanoiksi kaikkia näitä tunteita. Ikävä esikoista kohtaan on niin hillitön et aloin aamulla itkemään kun he tulivat ja uudestaan kun mies vei esikoisen hoitoon veljelleen.
 
guang xi, mä en pysty lukeen mitään vauva-arkiketjuja :D mut mulla tuli samoina päivinä, kun pahimmat jälkisupparit, ni ihan megavuotoja, kauheita hyytymiäkin, siis pari viikkoo myöhemmin, soitin jo sairaalaan niistä..mutta ilmeisesti se oli vaan joku tehotyhjennys, koska sen jälkeen alko helpottaa ja vähentyä vuoto. esikoisesta ei ollu mitään sellasta. ja mitään kuumetta ei mulla ollu missään vaiheessa, sitten tietysti ois pitäny mennä lääkärille..
 
Ei se valo paha juttu ole, vaikka turhauttaakin. Nopeammin bilit laskee sen kanssa. Ja yöllä se aika menee vielä nopeammin. Nykyisin on niitä valopeittojakin, ettei välttämättä joudu lampun alle. Tiedän kyllä kokemuksesta, että vaikka miten koittaisi, vie se koti-ikävä ja hormonit vallan:Heartred
 
Mulla on esikoinen ollu valoissa. Tiiän kyl mikä homman nimi on :p vituttaa suorastaan vaan se et on pienes huonees kahen muun äidin ja niitte vauvojen kans. Hirvee häly ja muu ja vieraita ihmisiä. Ahdistun. Ja se ikävä. Nää kaikki kuorrutettuna hormoneilla ni mun pää on ihan sekaisin.

Ei jouduttu valoon. Arvo oli sama kuin aamulla. Nyt vaan toivon et ei lähe yöllä nousuun enää ja päästäis vihdoinkin kotiin täältä
Loukosta.
 
Oli otettava ihan särkylääkettä jälkisuppareihin, vuoto loppui eikä mitään kuumetta tai tulehdusoiretta. Musta tuntuu, että vatsanympäryksestä on hävinnyt tänään joku pöhötys. Kiitos kumpaankin ketjuun kommentoineille.
 
Lueskelin aikani ratoksi keskusteluja sf-mitoista ja syntyneiden vauvojen koista. Nyt ei enää ahdista niin paljoa. Paljonkin isommista masuista on syntynyt ihan normivauvoja. Ja just mun mittaiset ja malliset on kertoneet, että masu kasvanut suoraan eteenpäin, kaikki ihmetelleet kun on ollut niin iso masu, ja sitten on syntynyt ihan normaalikokoinen vauva. Ismo Leikolan sanoin: NO NIIN!!

Huomenna siis ihan reippain mielin Hyvinkäälle puksuttaen.
 
Eipä oo hirveesti ollu aikaa notkua foorumilla :D se aika mikä ei mene ihmistuttina ja ruokana olemisessa menee esikoisen kanssa. Nyt esikoinen lähti isänsä kanssa tallille ja me jäätii jätkän kanssa kotio.

Mukavasti on kyllä mennyt. Esikoinen vähän oireilee, kun pikkuveli saa enemmän huomiota kuin hän, tästä onkin sitten keskusteltu moneen otteeseen, että mistä se johtuu ja miksi se tuntuu siltä että pikkuveli saa enemmän huomiota. Kai tämä menee jossain vaiheessa ohi. Esikoinen tykkää kuitenkin ihan hirmuisesti pikkuveljestään eikä purkaa kiukkuaan vauvaan vaan lähinnä meihin vanhempiin.
 
Tulipa sitten illalla rehkittyä oikein urakalla, jos vauva vaikka tajuaisi poistua yksiöstään. Ja kyllä painoikin alas oikein hyvin jonkin aikaa. Lieveilmiönä nyt sitten on nsika ja hartiat aivan jumissa tuosta eilisestä ja ihan järjetön päänsärky oli kiusana koko yön ja edelleen nyt aamulla. Vauva takaisin "omalla paikallaan" ylhäällä ja just nyt ei harmita. En tosiaan halua synnyttämään tämän päänsäryn kanssa :sad001 Toivon mukaan saan lihasjumit tänään edes hiukan aukeamaan, jotta saan ensi yönä nukuttua.
 
Minä voisin tänään ruoanlaiton lisäksi siivota vaikka makkarin ja pestä pyykkiä. Jonka jälkeen luonnollisesti saunaan rentoutumaan :) Jos muuttuis nämä kivuttomat kiristykset vaikka ihan kivuliaiksi! Suuri tahto on ulkoistaa tämä möllykkävauva ennen ensi viikon sokerirasitusta...
 
Osteopaatille matkani käy pian :Heartred Varannen ajan akupunktioon ens viikolle, varmuuden vuoksi. Toivottavasti joudun perumaan sen! Olen pikkuisen skeptinen vaihtoehtohoitojen suhteen, mutta tämä voisi olla hyvä tilaisuus kokeilla itse. Jos se vaikka toimiikin!
 
Jestas, että ärsyttää taas! Mä haluun eroon näistä odotusajan hormoneista! Miehen naama ärsyttää niiiiiiiin paljon, ettei tottakaan. Huomenna yliaikaiskontrolli ja kun ei kiinnostanut miettiä, miten lastenhoito järjestetään mikäli päätetäänkin käynnistää, hoitakoon noi jännityksestä sekoavat viiropäät (kaikella rakkaudella) ihan itse ja jättäkööt synnytyksen väliin. Toisaalta itseä pelottaa yhtäkkiä ihan tautisesti koko synnytys ja ketään muuta en mukaan halua, mut just nyt en tosiaan halua miestäkään sinne. Oikein mielessäni näen itseni kylmästi ilmoittamassa tekstarilla osaston, johon synnäriltä siirrytään.
 
mä jouduin meneen itekseni tänään synnärille ku mies lähti viemään lapsia hoitoon, tuli vähän kiire!! klo 10 heräsin suppareihin, 13.30 mies tuli päiväkodin vasukeskusteluista ja heitti mut sairaalaan.

olin jo 5 cm auki, ja mies ehti onneks mukaan ku vauva synty klo 16!! kerkesin siellä yhet itkut vetästä yksin, kun sain kuulla etten saa epiduraalia. mut spinaalin sit ehin saada, onneks. nyt oon yksin täällä kolmen hengen huoneessa ainaki 2 yötä, niin surullista ku aina ennen on mies ollu mukana :sad001
 
muuten kaikilla joilla on se STREPTOKOKKI: joutuu kuulemma oleen väh. 2 yötä osastolla sen antibiootin lisäks, ja vauvaa kidutetaan verikokeilla..
 
Takaisin
Top