Ärsyttääkö, ketuttaako?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemsku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuota lunta kirosin muuten minäkin taas tänään!
Meillä on rivitaloyhtiö, jossa huolehditaan lumitöistä siihen tyyliin, et kuka ehtii, niin tekee. No minä ja mieshän noita on tehty. Ymmärrän kyllä, et vanhukset ei niitä jaksa tehdä, ja niiden osuuden teen mielellänikin kyllä kun ehdin. Samoin pienten lasten kanssa voi olla vaikea kotiäitien niitä touhuta.
Mut voi pentele kun ärsyttää, et työikäiset vuorotyöläisukot notkuu parkkipaikalla rööki huulessa taas tänä aamuna, yhtäkään lumikolaa en nähny :mad: Iltapäivällä jos ei oo hommat käynnissä tai tehty kun meen kotiin, niin kolaan ne penteleen lumet niiden ovien eteen niin etteivät pääse ovesta ulos ilman lumilapioo :P Jos jokainen huolehtis edes muutaman metrin pätkän, niin pysyis väylät ja esim. pelastustie auki, kun tosiaan niille vanhuksille ambulanssikyytiäkin välillä tarvitsee niin olis tärkeetä ettei kinokset ole tiellä...
Talvi on kiva, mut kesä tule jo, niin pääsen purnaamaan ruohonleikkuusta :rolleyes:

Ugh. Olen puhunut.

Se muuten onkin hauskaa ku alkutalven odotat oikein et pääsee lumitöihin, kunnes ne lopulta ketuttaa jo täysin ja alkaa olla ihan sama, kuhan mahtuu jossai kävelee. Noo annas olla ku tulee kesä ja ihanaa pääsee ruohoa leikkaan. Kunnes sekin ketuttaa ja eipä paljoa loppukesästä enää piha ihan nii trimmattu oo. Eikä se jos piikkasen leikkur johonki kiveen kolahtaa niin haittaa.
Taitaa nämä kuulua samaan sarjaa ku säätilatkin. Mikää oo koskaa hyvä :laughing002

AAH, ihana ketju! Niin on ollut ketutuspäivä tänään! Ihme hormonimyrskyjä. Esikoinen oli aamupäivän niin vaikeana, ettei tosikaan, ei ollenkaan normaalina. Mikä lie huono päivä sille iski. Onneksi pelastuksena seurakunnan perhekerho, jossa pääsee touhuamaan ja on muitakin lapsia ja äitejä. Kotiin tultua syötiin ja nyt koisii jo toista tuntia. Sais nukkua PIITKÄÄN! Itteä ärsyttää vielä se, kun ei jaksa oikein tehdä mitään, vaikka kaikenlaista puuhaa ois kotona. Meidän pitäisi karsia työhuoneesta tavaraa (mm. yksi kirjahylly), että saataisiin mahtumaan sinne vierassänky, joka vielä toistaiseksi on ollut esikoisen huoneessa, mutta joka ei mahdu enää sinne sitten kun esikoinen siirtyy pinnasängystä lastensänkyyn. Joten työhuone on tällä hetkellä kaoos, ennenkuin sinne saadaan jokin roti, roskat pois ja kaapit takaisin järjestykseen. Ja se kaaos kun ärsyttää!

Ai että kun suututtaa! Tänään ei tehny mieli syödä oikein mitään, mutta sit kamalassa nälässäni sain kuitenkin tehtyä kinkkupastan. Mies lappoi omalle lautaselleen keon ja samantien kasan ketsuppia päälle, maistamatta ollenkaan sitä ruokaa. Taustaa tähän: mä oon saanu kotikasvatuksessa sen, että älä ikinä laita ketsuppia jonkun toisen tekemään ruokaan jollet ensin ole edes maistanut sitä. Ja kun huomautin tästä miehelle niin vastaan sain vaan ähinää ja vastauksen että hänen kotonaan ketsuppi kuuluu olennaisena mausteena moneen ruokaan. Ei pienintäkään ymmärrystä sille että loukkaannuin pahasti koska mut on kasvatettu erilailla kunnioittamaan ruokaa, pelkkää vähättelyä vaan.

Tuttua Hemsku toi ketsupin käyttö. Mua suututtaa kans, että mies pilaa hyvät pastaruoat laittamalla lautasen täyteen ketsuppia ennen kuin edes maistaa, jos lautasella on pastaa.

Mua ärsyttää ja ketuttaa se, etten saa mitään aikaiseksi eikä mitenkään päin oo hyvä olla, kun tää pahaolo puskee koko ajan jostain!
Ja harmittaa, että varsinkin lapsen kanssa leikkiminen on niin hankalaa, kun kaikki kumarat asennot tekee ällötystä.

Meillä mies laittaa pastaruokiin, perunaruokiin.. Kaikkeen! Kyllä siihen on nyt tottunut, kun pari vuotta saman katon alla alkaa häämöttää. Hän ilmeisesti vain pitää ketsupista ja pakko se kai on hyväksyä..

Tsemppiä Cinderella olojen kanssa! Ikävää, että leikit tuntuu pahalle. Mutta voin vain kuvitella, kun joutuu kumartelemaan ja muuta :<

Sain sit hirveen flunssan..mitään oikein pysty tekeen ja hermo kireessä koko ajan :/ pitäis pojankin kans touhuta, mut ei kykene. Kesken iltapuuron keitonki alko pyörryttää..tänään onneks mies kotona, mut miten selviän kun se menee huomenna töihin...

Toipumista Suski! Kipeenä on kamalaa äiteillä ja vielä raskaana! <3

Sama ketsuppijuttu.. Ymmärrän makaroonilaatikossa, mut menee kokkaus ihan hukkaan ku toinen peittää kaikki pastaruuan aromit voimakkaalla ketsupilla.. Alkuun mies teki kans noin ja mä loukkaannuin, ja sen mielestä "makaroonia kuuluu syödä ketsupin kanssa" :banghead: Mutta kun moneen kertaan sanoin että se on loukkaus kokille, et kun lisää ketsuppia niin se meinaa et ruoka itsessään on niin mautonta et pitää yrittää pelastaa se edes jotenkin ja jos sen tekee vielä maistamatta niin on niin iso epäluottamus kokkia kohtaan ettei tarvi edes maistaa ennen ku tietää että on pahaa ja mautonta.. Niin nykyäänkin se pilaa kaikki hyvät pastat ketsupilla mutta kysyy aina anovana ensin että loukkaantuuko kokki :shifty::hilarious:

Heräsin muuten viime yönä nälkään enkä pystyny nukkumaan ennen ku vetäsin spagettia pestokastikkeella, oli pakko saada just sitä. Namm :woot:

Mua ketuttaa, kun joka yö on pakko nousta käymään pissillä. Siinähän ne yöunet sitte mukavasti meneekin lopulta yöltä. Pe*se! >:-(

Belle just mietin samaa :D Heti kun saat hyvän asennon niin on noustava pissalle ja unissakin vaan ettii vessaa :shifty:

Mä ravaan vessassa kanssa sen 2-5krt/yö.. Vähän rikkoo sitä unta..

aBu, samoilla mennään yleensä. Nyt aamulla olikin hätä sitte sen mukainen ku vasta 5.30 kun esikko heräs niin itselläkin ensimmäinen herääminen :D Vissii unet ollet vähissä tai väsy muuten

Täälläkin heräillään yöllä vessaan. Oon kyllä aina ollu vähän sellainen Pissa-Iita, mutta nyt huomaa et selkeesti herää keskellä yötä siihen että on pakko päästä vessaan.

Yritin taas mutustaa kuivaa keksiä kun heräsin jos se auttaisi pahoinvointiin. Pelästyin kun tuntu että mahassa ois vähän turvotus laskenut ja ajattelin jo et nytkö ne oireet sit tyssää tähän. Mutta onhan tuo vielä turvonnut, tissit arat ja tänä aamuna kahvi ekaa kertaa vähän tökkii. Aika vaan matelee niin hitaasti. Varsinkin kun ar-ultrassa gyne arvioi viikkojen olevan pari päivää taaksepäin niin nyt tuntuu siltä etten pääse eteenpäin tästä viikosta 7+ ollenkaan eteenpäin. :spitoutdummy:

Nuo yölliset vessareissut on tuttuja täälläkin. Katkoo unia ikävästi kun ei aina saa sit unta heti takaisin... Ja tuntuu et pissahätä kun tulee, niin tosiaan on heti päästävä pakolla pissalle, ei jaksa pidätellä hetkeekään sit kun se hätä iskee! :P Mitenköhän sit kun oikeesti alkaa kohtu painaa rakkoa... Lantionpohjan lihaksia täytynee treenata nyt :wink

Lopussa saa sitten varmaan jo suosiolla parkeerata vessaan.. :D

Takaisin