Äitiysloman puuhailut :)

Mää tarvin jonku videoklipi. Sanallisiata ohjeista ymmärrä hölkäsenpöläystä!
 
Muokattu viimeksi:
Piti ihan testata et sainko pallon tehtyä :p
Kjs=ketjusilmukka
Ks=kiinteä silmukka
Ps=piilosilmukka
Silmukoitten neulontaohjeet:http://www.kallamedia.com/virkkaus/silmukat.html

Tällä saa ainakin raidallisia ja yksvärisiä palloja..

1krs. 1 alotussilmukka, 1 kjs, virkkaa 6 ks kjs:ään =6s, 1ps
2krs. 1 kjs, *2 ks:ää yhteen ks:aan* toista *-* yht x6= 12s, 1ps
3krs. 1kjs, 12 ks, 1 ps
4krs. 1kjs, *2ks:ää yhteen ks:aan, 1ks* toista *-* yht x6= 18s, 1ps
5krs. 1kjs, 18 ks, 1 ps
6krs. 1kjs, *2ks:ää yhteen ks:aan, 2ks* toista *-* yht x6= 24s, 1ps
7krs. 1kjs, 24 ks, 1ps
Nyt on puolipallo, tän voi tehä x2 tai sit jatkaa eteenpäin.. Jos tekee vaan puolikkaan niin ps:än jälkeen voi katkasta langan ja vetää langan läpi.
8krs. 1kjs, 24ks, 1ps
9krs. 1kjs, *virkkaa 2ks:ää yhteen, 2ks* toista *-* yht x6= 18s, 1ps
10krs. 1kjs, 18 ks, 1ps
11krs. 1kjs, *virkkaa 2ks:ää yhteen, 1ks* toista *-* yht x6= 12s, 1ps
12krs. 1kjs, 12 ks, 1ps (tässä välissä kannattaa täyttää pallo)
13krs. 1kjs, *virkkaa 2ks:ää yhteen* toista *-* yht x6= 6s, 1ps, katkaise lanka ja vedä läpi.

Noissa kavennuksissa huom normaalissa ks: ssä vedetään lanka kahden lenkin läpi, näissä koukataan lanka kahdesta eri silmukasta, jollon tulee kolme lenkkiä ja kaikkien läpi vedetään lanka..
 

Liitteet

  • 1422538800333.jpg
    1422538800333.jpg
    66.9 KB · Katsottu: 34
Piti ihan testata et sainko pallon tehtyä :p
Kjs=ketjusilmukka
Ks=kiinteä silmukka
Ps=piilosilmukka
Silmukoitten neulontaohjeet:http://www.kallamedia.com/virkkaus/silmukat.html

Tällä saa ainakin raidallisia ja yksvärisiä palloja..

1krs. 1 alotussilmukka, 1 kjs, virkkaa 6 ks kjs:ään =6s, 1ps
2krs. 1 kjs, *2 ks:ää yhteen ks:aan* toista *-* yht x6= 12s, 1ps
3krs. 1kjs, 12 ks, 1 ps
4krs. 1kjs, *2ks:ää yhteen ks:aan, 1ks* toista *-* yht x6= 18s, 1ps
5krs. 1kjs, 18 ks, 1 ps
6krs. 1kjs, *2ks:ää yhteen ks:aan, 2ks* toista *-* yht x6= 24s, 1ps
7krs. 1kjs, 24 ks, 1ps
Nyt on puolipallo, tän voi tehä x2 tai sit jatkaa eteenpäin.. Jos tekee vaan puolikkaan niin ps:än jälkeen voi katkasta langan ja vetää langan läpi.
8krs. 1kjs, 24ks, 1ps
9krs. 1kjs, *virkkaa 2ks:ää yhteen, 2ks* toista *-* yht x6= 18s, 1ps
10krs. 1kjs, 18 ks, 1ps
11krs. 1kjs, *virkkaa 2ks:ää yhteen, 1ks* toista *-* yht x6= 12s, 1ps
12krs. 1kjs, 12 ks, 1ps (tässä välissä kannattaa täyttää pallo)
13krs. 1kjs, *virkkaa 2ks:ää yhteen* toista *-* yht x6= 6s, 1ps, katkaise lanka ja vedä läpi.

Noissa kavennuksissa huom normaalissa ks: ssä vedetään lanka kahden lenkin läpi, näissä koukataan lanka kahdesta eri silmukasta, jollon tulee kolme lenkkiä ja kaikkien läpi vedetään lanka..

Mää tarvin jonku videoklipi. Sanallisiata ohjeista ymmärrä hölkäsenpöläystä!

Pivi mannikan ohje on hyvä ja tässä on videoo: https://www.youtube.com/watch?v=sLUaywX0-WE
Hain magic ring crochet ja edelleen amigurumi, tulee paljon tutoriaaleja, esim. https://www.youtube.com/watch?v=LTv45GlE134
 
Muokattu viimeksi:
Tää kävi aamusta salilla, äsken vähän täytettiin vatsalaukkua ananas-raejuusto-kaurahiutale-luonnonjugurttimössöllä ja nyt vois käpertyä sohvannurkkaan katsomaan, josko tuolta töllöstä tulisi jotain katsottavaa.
 
No eipä sieltä kummoista tullut kun nukahdin siihen. Mitenköhän saan illalla unta, kun tuli parin tunnin ylimääräiset tirsat nyt vedettyä.
 
Tytöt menee viikonlopuks isälleen! Eli mulla ei oo muita huollettavia täällä kuin minä ja maha. En aio tehdä mitään! Tänään vielä valmistan iltaruuan lapsille, mutta la ja su en tee ees ruokaa! Syön täällä vain vaikka viinirypäleitä ja räkäpalloja jos tahon!
 
Mulla taas meni tämäkin päivä pipariksi huonosti nukutun yön jälkeen (masukki tahtoi kääntää kylkeä).
 
Huoh. Mää sain aamulla kammettua itseni ruokaostoksille meidän pienten kanssa. Nyt oonkin vain koomannut sohvalla ja voivotellut tekemättömiä kotihommia, mutta eikö täälläkin todettu, että äippälomalaiselle riittää yksikin homma päivässä? ...siirrän niitä muita huomisille.
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä! 1 askare/päivä riittää. Kaksi lasketaan jo ylisuorittamiseksi. Tosin välillä tulee semmonen adrenalinrush, että saan paljon aikaan lyhyessä ajassa, mutta semmosesta riehumisesta seuraa just tuo kooma/äkkikuolema, vauhti ainakin loppuu. Ite kävin just mun 10-veen kans kävellen kaupalla ja kyllä se koettele tyttären kärsivällisyyttä... Meni 5 metriä edellä ja hoputti minua. Minä lyllerrän perässä ja alan sen saman "kuuleppa, kuvitellaanpa että sulla on..." Tytär keskeytti ja jatkoi mun lauseen loppuun "niin niin keilapallo teipattuna mahaan, tiijetään..."
Ei voi muuta sanoo ko eteenpäin, sano mummo hangessa. I feel you mummo!
 
Mä oon ollu tänää kyllä ylisuorittaja selkeesti! Viikkailin yön yli kuivuneet pyykit, pesin kolme (!!) koneellista pyykkiä (viimeisin tais just lopettaa linkouksen), silitin neljä verhoa (oli muuten aikamoisen haastavaa mulle saada ne sileiks :D), ripustin ne, järjestelin siivouskaapin, juoruilin kaverin kaa puhelimessa ja sit yks toinen kaveri, jota en oo vuosiin nähnyt, kävi. Huhhuh. Nyt pötkötän hetken...
 
Takaisin
Top