Äitiysloman puuhailut :)

Ja mun piti lähtee sinne shoppailemaan, mutta oon vieläkin kotona... uskallankohan lähteäkään alusvaatteita sovittelemaan :o

Nyt on äp-lootakin duunattu oikein söpöksi pediksi. Kuvan laittaisin, mut tää vehje ei vaan ala millekkään vaikka kuinka rajaisi. Noh, tikkikangas on valkoinen ja siinä oli sopivasti sellaisia ulkonevia ompelerinkuloita, joista pujottelin limenvihreetä nauhaa ja neonvärisiä helmiä näkyvälle sivulle. Tuli hiano vaikka ite sanonkin! :)

Meillä menee kans suoraan pinniksees kun en omista yhtään äp-laatikkoo. Ja sitten se siirrettävä versio on tuo sitteri joka menee makuu asentoon.

En oo vielä maistanut eli en voi tietää onko resepti jakamiskelpoinen... Normaali ohje muuten, mutta raastoin taloussuklaata väliin kun ei ollut kanelia. Ja tomusokerista tein kuorrutteen kun ei ollut raesokeria.

^ Tai käyttää mansikkatomusokeria (kantsii ehkä tehä koekappale, ihan vaan testata että sopiiko yhteen :D )

Minä tein tällä ohjeella:

- 25g hiivaa
- 2,5dl maitoa
- 1 muna
- 1dl sokeria
- 1tl suolaa
- 1/2rkl kardemummaa
- n. 8dl vehnäjauhoja
- 75-100g voita

Kohotan, kaulin suorakaiteen muotoon, levitän täytteen ja pyöritän rullalle. Rullan pätkin neljä senttisiksi paloiksi ja laitan voideltuun/jauhotettuun irtopohjavuokaan.

Yleensä laitan väliin voita, sokeria ja kanelia tai paistonkestävää hilloa. Nyt raastoin puoli levyä taloussuklaata.

Voitelin munalla ja sitä raesokeria päälle jos on... Uunissa pidän 175 asteessa noin 35 min.

Tuon tomusokerikuorrutteen tein niin, että 3-4dl tomusokeria, 1 munanvalkuainen ja 3 tippaa sitruunamehua. Ja sitä tuli liikaa, tytär söi ylimääräiset ja riittipä sitä sohvan sotkemiseenkin

:p

Tää on taas niin outoa. Mies sai nyt sitten viikon saikkua noidannuolen takia ja paras paikka selälle on maata napakalla sohvalla. Eli Netflix pyörii jo heti aamusta. Mutta miten mä saan mitään aikaseks koko päivänä kun toinen makaa sohvalla?! Toisaalta eihän mun tarttiskaan saada mitään aikaseks mutta nyt ei vaan jaksais vaan maata sohvallakaan...

Voi että mä oon kyllä niin saamaton.. Ollu nyt 2 viikoo jo äippä lomalla enkä oikestaan oo tehny yhtään mitään.. Vauvan huone on ihan laittamatta ja kaikki vaateet pesemättä.. Pitäis jaksaa siivota kin mut ei vaan millään saa aikaseks tehdä mitään.. Voisitte jakaa mulleki vähän energiaa ja jaksamista puuhailla kaikkee kivaa.. Lähinnä oon vaan juossu kahvilla kavereiten kanssa tässä viimeset 2 viikkoo :)

Mä voisin kans ottaa sitä ylimäärästä energiaa joltakulta! Mitään en saa kotona aikaiseksi. Enkä edes käy tapaamassa ketään. Mitäköhän mä oikeen teen kaikki päivät?! :eek: Roikun vissiin täällä vähän liikaa... :rolleyes:

Mutta eikö äippälomalla kuulukki tehä juuri tuommoista!! Juosta kahvilla, shoppailla, olla tekemättä mitään ja nauttia. :) mä oon ollu ny reilu 1 kuukauden lomalla ja äippälomalla, ja saanu aikasels ees ton vertaa;) hyvällä tuurilla viä pari viikkoo aikaa hoitaa loput:)

Takaisin