Äitiysloman puuhailut :)

Pikku_Myy85

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2015
Täällä alkaa olee jo porukkaa joilla äitiysloma kohta alkaa ja jotku jo saikun takia lomalla.
Voi sit purkaa tuntojaan ja puuhailujaan äippälomalla :p
 
Elikkäs tää on jo saikulla ollu 4.12 alkaen ja LA 14.2, virallinen äippäloma alkaa 10.1 :)
Vauvan huone on ollu valmiina kauan sitte ja vaatteetki melkein kaikki viikattuna kaapissa, jotain sukkia ja muuta pientä pitää vielä hommata :rolleyes:
Tänään just aloin urakan leipoo pakkaseen jotain pullaa ja piirakkaa ja jotain ruokia ois varma viisasta tehä pakkaseen valmiiks kans :)

Vähiin tämä odotusaika käy ennenku loppuu :eek::excited001:happy093
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon ollut saikulla 27.11 alkaen, kun ei yksinkertaisesti enää pysy akuuttiosaston työtahdissa ja kun kevyempiä töitäkään ei ole osastolla tarjolla. Äitiysloma alkaisi virallisesti 23.12.
Saikulla oon onneksi saanut levättyä ja pikkuhiljaa pessyt miehen siskolta saatua vaatekasaa. Sieltä ollaan saatu lähes kaikki muukin tarvittava Brion rattaita myöten, joten ollaan kyllä säästetty pitkä penni vauvantavaroissa.
Säästyneillä rahoilla olenkin maksanut etukäteen pois esim. tabletin ja puhelimen osamaksut.
Sit olen yrittänyt virkata isoäidin neliöistä vauvalle vaunupeittoa, mutta on kyllä kieltämättä jäänyt vähän vaiheeseen (niinkuin mulla yleensä käsitöiden kanssa käy :grin ).
Kyllä tässä jonkinlainen pesänrakennusvietti on menossa, kun tekis mieli käydä kaikki kaapit läpi ja heittää ylimäräinen, vanha tavara pois. Sit haaveilen uudesta sohvasta.
Onko kellään kokemusta Ikean Kivik sohvasta? Oon katsellut Iskun, Askon ja Ikean moduulisohvia, jossa ois siis se divaani toisella puolella. Hinta haarukka on noissa se 600-800€. Ei haluais ostaa sellaista, joka hajoaa ja nukkaantuu vuoden käytön jälkeen. :anyone

Luulen kyllä äitiysloman alun menevän melko nopeaan kaikkine jouluvalmistuksineen ja sukulaisvierailuineen. Joulun jälkeen neuvola- ja ÄPKL:n lääkärikäyntejä on melko tiuhaan ja sit alkaakin olemaan h-hetket käsillä. Laskettu aika on tosiaan jo 31.1/1.2, joten voihan se olla että tammikuussa jo syntyy.
 
Tää on ollu nyt viikon verran saikulla ja ens maanantaina alkaa talviloma. Siitä sitten suoraan äitiyslomalle eli työt jatkuu 2016. Enpä oo oikein mitään saanu aikaseks selkälihaksen tulehduksen takia. Pyykkiä olen pessy ja suunnitellut kovasti tulevia askareita. Tänään kävin varaamassa ajan kampaajalle ens viikoks ja ens viikolle osuu myös äitipolikäynti ja aika hammashygienistille. Muuten on kyllä kalenteri tyhjä niin ehtii vielä miehelle käydä ostamassa joululahjoja. Sovittiin kyllä ettei tänä jouluna osteta toisillemme mitään mutta... :p Mulla on kyllä jokseenki joulufiilis sillai hukassa kun on niiiiiiiiiiiin mustaa, mutta eiköhän se sieltä löydy. Pääasiassahan tää on vaan lepoa ja odotusta ja odotusta ja odotusta.... Ei, kärsivällisyys ei oo mun vahvin piirre... :grin
 
Mä sain tänään tietää, että jään 23.12. joululomalle enkä sitten enää palaakaan töihin eli työpäiviä jäljellä 9! En oo vielä pessyt vauvanvaatteita ja haluan pestä myös käytettynä ostettujen vaunujen ja kaukalon kangasosat. Lisäksi pitäis päällystää äp-laatikko ja hoitoalusta. Ja Ikeaankin pitäisi ehtiä. On tässä kiirettä luvassa! Oon alkanu kauhulla miettiä, että entäs jos vauva tuleekin ennen aikojaan, niin jää kaikki valmistelut ihan kesken o_O
 
Mulla enää vähän yli viikko äitiysloman alkuun (mihin tää aika menee?!), ja oon suunnitellut just kaikkea vauvan vaatteiden pesua ja kotihommaa ainakin siihen. Lisäksi listalla ois myös kaikkea sellasta mihin ei oo vaan ollut aikaa, kuten valokuvien teettämistä ja kaappien läpikäymistä ym. Katotaan nyt mitä kaikkea ehtii :D Suunnitelmissa ois myös ihan vaan levätä ja ottaa rennosti vielä kun pystyy :) Eka viikko menee kyllä varmaan nopeesti joulua viettäen, vielä kun mieskin on siinä sopivasti viikon lomalla.
 
Mulla on kauhea kriisi että mitä ihmettä mä teen 2kk kotona ennen kun on LA! Jään ens viikon jälkeen jo lomille ja siitä suoraa äitiyslomalle (joka virallisesti alkaa 13.1.), ja mulla oli jo tylsää kun olin toissaviikolla 4pv saikulla kuumeen takia :grin Ei sitä pyykinpesua ja järjestelyäkään kun määräänsä enempää ole. Mä varmaan notkun kaupungilla kaiket päivät... :rolleyes:
 
Voe naiset.. :wink mä oon ollu työttömänä koko raskausajan.. et samalla rutiinilla menee äitiyslomakin :D
No vielä on pinnasängyn ja lipaston kokoaminen ja vaatteiden pyykkäys tiedossa.
 
Mulla on sellanen tehtävälista et täytyy vaan toivoo et tyyppi pysyy sisällä helmikuuhun:
Vauvan huone kuntoon eli järjestys uusiks
Vaatteiden pesu ja kaapin siivous
Ikea-reissu
Pikkutarvikkeiden osto
Omien vaatteiden päivitys eli imetystoppeja, oloasuja ja alusvaatteita
Pari pikku käsityöjuttua kuten vielä yksi huopa (oon tehnyt yhden omalle vauvalle ja nyt 2 kummitytöille joululahjaks) ja muutamat mätsäävät villasukat itselle ja vauvalle
Kaikki hääaskartelut eli kutsut, kiitoskorttipohjat, koristeet, noin 200 tägin stanssaus, pilttipurkkien tuunaus hääkarkkiastioiksi ja juomalaseiksi, kynttiläpurkkien tuunaus, paikkakortit...
Puuttuvien Häätarvikkeiden hankinta
Häämenun maistelu ja päättäminen
Johonkin väliin vielä salia jotta selkä pysyy mukana
Ja olisihan se kiva nähdä ystäviäkin, käydä vielä leffassa ja syömässä kun ei vielä vaadi suurempia järjestelyitä
Ja nukkua. Ehkä lukea. Ja nukkua :)
 
Mulla piisais kyllä puuhaa jos mies lähtis Ikeaan mun kanssa, mutta ei. Kuulemma vasta joulun välipäivinä mennään. Ei oo mieltä ruveta vauvan vaatteitakaan pesemään kun ei ole sitä lipastoa mihin ne sitte laittaa.
 
Mulla meni ensimmäinen vapaa iltapäivä supistusten kans sängyn pohjalla. Häiritsee kuivat pyykit, leikkiin kutsuva koira ja tyhjentämistä odottava tiskikone ihan älyttömästi, mut pelkkä kumartuminen jo pingottaa. Jospa huomenna ois taas hyvä päivä? :D
 
Mirkulla ei ihan lyhyt ookkaa tuo lista... :eek: muistappa ottaa sit iisisti välillä!! :)

Jee huomenna lähtää kaverin kans viimesiä jouluostoksia shoppailee :) saa nähä mitä tarttuu pikkuselle mukaa :)
Toivottavasti ei lähe kovin lapasesta ku kaikki alkaa jo olee :eek: Miehen kans käydään sit yhessä ostaa ne päivittäiset tarpeet :)
 
Mä oon ollu lokakuun lopusta saakka saikulla, äippäloma alkaa 20.1. :)
Ens viikolla muutto, sit onki jo joulu ja joulun jälkeen vasta rupeen laittaa kunnolla kotia kuntoon, pesee pikkuvaatteita yms. Täällä äitillä majaillessa käyn päivällä usein kaupassa, siivoilen yms. Nukun pitkään (vave valvottaa öisin kahteen), nään kavereita jos vaa mahdollista ja sillee. :)
 
Mirkun lista kuulostaa hyvältä suunnitelmalta :) Kaikkea pitäis kans tehdä... Lääkärin mukaan kuitenkin pitää ottaa rennosti että pojat pysyy mukana ens vuoteen :) Olen tehny mieliharjoituksia, ettei iske paniikki siitä, jos joku asia jää tekemättä. Jos nyt tällä viikolla sais edes pinnasängyt haettua ja koottua ni ois pojilla edes paikka, jossa nukkua. Ei oo oikeen iskeny tuo pesänrakennusvietti vielä... Lähinnä se, että nyt teen sen ja sen ennenku muksut on maailmassa. Oonki nyt tehny joulun, leiponu ja kutonu :)
 
täällä on kaks viikkoa oltu nyt saikulla ja äitiyslomaan asti mennään. Laskettu aika myös 14.2. :) nyt ei oo jaksanut hirveesti puuhailla, kun nukkuu vaan kaikki univelat pois. Vuorotyötä, kun tehnyt ja työnarkomaanina painanut 14 tunnin työpäiviä aina silloin tällöin, väsymys ja supistukset vei sitten voiton. Ja nyt harmittaa, kun ei pysty töihin menemään :). Tarkoituksena ois kyllä saada tuo lasten huone kuntoon ja myös suunata ikeaan ostoksille, mutta vasta tammikuussa. Sitä ennen kaikki jouluvalmistelut. :greet015Suunitelmissa oli, että nyt ehtii kavereitakin nähä, mutta kaikkihan on töissä!
 
Takaisin
Top