Äitiysloman puuhailut :)

Mulla oli viimeinen työpäivä tänään o_O. Nyt on varmaan kaikki helmikuiset sit äitiyslomalla, kun mullahan on LA 28.2. ja olin loppuun asti töissä… Oli kyllä mukava viimeinen viikko, sain hommat hyvin pakettiin tänään lounaaseen mennessä ja lähdinkin sit lounaan jälkeen kotiin.

Nyt voinkin keskittyä pesänrakennukseen! Isot jutut on onneksi jo hanskassa, mutta kaikennäköistä pientä on toki vielä. Ainakin kestovaippoja ja kantoliina olisi tarkoitus hankkia vielä ennen vauvan syntymää ja onhan tuolla yks peittoprojektikin… Kirppiskierrokselle ajattelin vielä jaksaa, joten jos on vinkkejä hyvistä lastenvaate/tarvikekirppiksistä pääkaupunkiseudulla niin olisin kiitollinen!

Onnea Rosered! Mietinkin just joku päivä, että ei kai kukaan oo enää töissä.

Ja ihanat pöllöt! Tommonen vaunulelu meiltä puuttuukin. Osaisinkohan virkata?

Mä kun en osaa virkata/kutoa, enkä oikeen tuu toimeen ompelukoneen kanssakaan mietin voisko noi pöllöt askarrella jotenkin muuten... Tai ehkä mä kykenisin tekemään huopakankaasta tollaset! Pikkuruisia nalleja oon päiväkodissa ommellut huopakankaasta. :D

Janna: joku tommonen kaava ja sit vaan nauhasta päälaelle lenksu mistä pujottaa ne siihen vaunulelun nauhaan tai ketjuun tms. Huovasta tai kankaasta liimaa yksityiskohdat. Pöllön ompelee reunoista ja täyttää vanulla.

Edit: ja sen nauhan/ketjun päihin sitten pikakiinnitykseen vaikka semmoset suihkuverhorenkaat (esim. http://www.prisma.fi/fi/prisma/spirella-c-minor-suihkuverhorengas-valkoinen (12kpl n. 2,5€))

Liitteet

• pöllö.jpg
    pöllö.jpg
    17.1 KB · Katsottu: 28
Mä tahtoisin kirahveja. ♡ ei kyllä oma kärsivällisyys riitä näpertää...

Selvästi :D
Mutta siis pelkistettynä esim. kirahvin ohje, jäljennät tuon ääriviivat, ostat keltaista, ruskeeta ja valkoista huopaa.
Sitten keltasesta huovasta leikkaat kaks noita kirahveja tuon kaavan mukaan. Sitten voit esim. keltaisella villalangalla ommella ääriviivoja myöten palat yhteen ja jotain nauhaa tuosta päälaen kohdalta lenkkinä sinne sauman väliin (jätä jostain kohtaa täyttöaukko), liimaa ruskeasta huovasta leikatut kuviot paikalleen (voi myös ommella, mutta silloin kannattaa ennen yhteen ompelua hoitaa tää) ja valkosesta silmän valkuaiset, sitten vaan mustalla tussilla iirikset. Odotat kuivumista, täytät vanulla ja ompelet sen täyttöaukon kiinni.
Toistat esim. kaksi kertaa jolloin sulla on kolme kirahvia ja esim. puuhelmistä teet nauhan jonka helmien väliin laitat ne kirahvit roikkuu ja päihin nuo suihkuverhorenkaat.

Tuo on sitten tosi nopeesti kirjotettu ja selitetty teko-ohje :D

Kyllä te mammat ootte taitavia ku osaatte ja vihtitte värkätä kaikkee kivaa :p ja toi kangas on kyl ihan mahtava :3some

Nyt on äitiyspakkauslaatikkoon ommeltu reunus :) ja niinhän siinä kävi, että tuleva mummeli oli se joka sen ompeli! :D Mä toimin lähinnä seuralaisena tai puhaltelin sohvalla maaten, kun alkoi supistelemaan. Mummelilla tuli melkein kiire siinä ommellessa, kun katteli siinä sivusilmällä, että nytkö se synnyttää eikä oo petikään vielä valmis... :D

Mä oon vaan maannut koko päivän, ja herkutellut. :) Niin ja keitin maidonkerääjät ja tuttipullon sekä tutit. Mutta muuten oon vaan köllinyt sohvalla. Eiliset synttärit meni paremmin kuin hyvin! Mies yllätti lisäkseni myös naispuoliset vieraat, mun ei tarvinnut kertaakaan sanoa sille mistään tai komentaa tekee mitään! :) Sain rauhassa turista vieraiden kanssa kerrankin. Ja miespuoliset vieraat keittivät itse kahvia lisää, ja hakivat maitoa jääkaapista. Mä olin ihan että häh, kukaan ei koputa olkapäähän ja pyydä jotain.. :) Tälläsiä kekkereitä lisää!

Takaisin