Äitiysloman puuhailut :)

Minä jo neuvoin laittamaan sen vaipparoskiksen eteiseen... eihän niille tuu kohta vieraita ku karmee haju vastassa:eek:

Hei, te jotka ootte tehny sitä toukkapussia, niin miten ootte tehny ne 2x4silmukan lisäykset 7cm välein? Alotin siis sillä 100 silmukalla ja nyt oon kojta tehny sen 7cm mutta ei mitään käsitustä miten lisäilen silmukat. Yhden ehkä jotenki osaisin mutta 4 apua!?

Manna: lisäsin ne samalla lailla kuin sen yhden. Loin siis rivin loppuun 4 lisäsilmukkaa. Teen tuota pyöröpuikoilla mutta en suljettuna. En tiedä miten se ois pitänyt. Vaan kyllä siitä pussi tulee! Mulla on uskomaton taito tulkita kaikki ohjeet omintakeisella tyylillä...

Mä neuloin suljettuna jottei jää sauma painamaan. Mutta siis neulot siitä yhdestä silmukasta sekä etu että takareunasta uuden silmukan ja sit vasta tiputat puikolta.

Kiitos ihaNaiset! Ehkä jopa nyt tajusin! Mä aloin tehä pyöröpuikoilla. Oli vaan alku hankalaa kun tuntu et 50cm pyöröpuikotkin oli hieman liian pitkät. En löytänyt lyhyempiäkään. Ja tää on tosiaan eka kerta kun teen motään pyöröpuikoilla. Saa nähä mimmonen on lopputulos :D

Mä jo hoksasin tehneeni vähän väärin...mutta ei se mitään. Teen punavalkee-raitaista nyt ja vielä tekis mieli tehdä joku keltasävyinen toiseks. En vaan löydä nättiä keltaista kaupasta! Hei nettikaupat! Just tilasin batiikkiväriä ja kiinnitysainetta niitä harsoja varten. Teen omenanvihreitä :)

Mulla kans hyvä ystävä oottaa samaan aikaan, hällä tosin LA vasta kesällä, mut kuitenki. On se jotenki eri, mukavampaa viettää aikaa ihmisen kanssa joka samassa tilassa ku ihmisen joka ei oo raskaana ja jolla ei edes ole lapsia :rolleyes:

Keksikääs mitä voisin alkaa neuloa/virkata vauvalle? Jotain pientä mutta oikeasti tarpeellista. Tossuja meillä on jo ainakin kahdet ja villasukkia kolmet niin ei niitä. Mulla ois vajaat kerät luonnonvalkoista ja vaaleanruskeaa vauvalankaa. Pipoa vähän pohdin, mutta oisko muita ideoita?
Mä tein tälläsen pipon: http://www.novita.fi/cms.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=90113 Tumput tein päästä, sama Novitan Ipana 50g, 100% akryylikerä riitti molempiin ja jäi vielä vähän ylikin.

Minä oon haalinut nuita pari kappaletta kirpparilta. Ja tumppuja ja sukkia. Hinnat on olleet 20 sentistä euroon! Käsittämätöntä. Minun sielu raakuis jos joku möis minun vaivalla nyplätyt taidonnäytteet pilkkahinnalla :eek:

Mäki haluun osata tehä tollasia :spitoutdummy: en osaa ja tiiän ettei hermot kestä opettelua :eek: nimim. Alulanka palaa 5 sekunnissa :cussing

Minä myös juur neuloin tuon Riipitiin linkittämän vauvan kypärämyssyn :)

Mäki haluun osata tehä tollasia :spitoutdummy: en osaa ja tiiän ettei hermot kestä opettelua :eek: nimim. Alulanka palaa 5 sekunnissa :cussing
Toi on aika helppo, kun siinä tehään vaan oikeeta koko ajan ja toisessa reunassa lisätään yks ja toisessa kavennetaan yks. Eli ei tartte opetella kuin kolme asiaa: oikee silmukka, kaks yhteen ja yhden lisäys :)

Paitti sit menee hermo kun yhtäkkiä hoksaa, että silmukoita on kaks liian vähän ja joutuu purkaan puolet, kun ei oo muistanut lisätä. Tai sit ei vaan välitä ja jatkaa loppuun :)

Mä aattelin myös tuon saman myssyn väsätä. Tänään aloitin tytön balettitunnin aikana tällaisia: http://www.yhteishyva.fi/viihde-ja-...van-tossut-ainaoikeinneuleella/0218010-190157

Meinasin ensin ihan tavan sukkia, mutta sattui tuo ohje silmään, kun googlettelin, millä silmukkamäärällä kannattais mini-ihmiselle sukkia lähteä tekemään. Esikon mielestä noihin pitää ehdottomasti tehdä mustat tupsut päälle. Hyvä idea jonka aion toteuttaa. :) Itse tossut on siis luonnonvalkoiset.

Eli parempi taas kaikkien kannalta etten ees yritä :wideyed: :p pitää käydä koluamassa kirppareita. Niissä on monesti tosi kivoja myssyjä vauvoille ja oon tainnu joskus tollasen kirpparilla nähdäkki :happy:

Mikähän siinä on että pitää aina yöllä jäädä jumittamaan hereille ja kattoa telkkarista jotain uusinnan uusintoja... Vauvaki oppinu hyvät rytmit ku päivällä on hiljaista ja illalla alkaa yötä kohti yltyvät boogiet.. :wacky:

Nonii eilen sit tosiaan sain siivottua kirjahyllyn ja miehen muutaman työkalu laatikon :) Plus meijän roskiskaappi näytti niin hirveelle et tunnin jynssäsin sitä illalla. Ja tietenkin ne 4 koneellista pyykkiä tuli saatua pestyä.
Yö meni todella hyvin, muistanukkaan et nukkuminen oli noin ihanaa :wink

Tänään sitten alotettu pakastimen sulatus ja operaatio olohuone jatkuu. Katotaan mitä kaikkee kerkee tehä.

Eli noin niinku tiivistettynä se pesänrakennus fiilis löys tiensä tänne :joyful: Johan mä sitä ootinkin. Tää on mulla melkein varmin synnytyksen alkamisen/valmistautumisen merkki :)

Takaisin