Äitiysloman puuhailut :)

Käytiin vihdoin eilen hakemassa miehen siskolta pinnasänky. Kauhean jupinan myötä mies kokosi sen tänään. On sen vaikea ymmärtää että mä en pääse muuten jatkamaan puuhastelua. Mutta nyt on vihdoin makuuhuoneen vauvanurkkaus valmiina. Mietin vielä järjestystä, et pitäiskö sänky kääntää ja lipasto laittaa toiselle seinälle. Lisäksi ois vessassa erillään sellanen metallikärry, jossa on vaipat, pesulaput ym. Pitäiskö se laittaa roskiksen kanssa tuohon vai pitää vessassa vesipisteen lähellä.
Ja nuo vaunut on väliaikaisesti tuossa. Varmaan eteisessä sitten kun vauva syntyy.
Eteiseen ei voi jättää mitään, jos ei olla kotona. Muuten meidän koira tuhoaa ihan kaiken mitä esille jättää. (Hengailee siis rajatulla alueella yksin kotona ollessaan)

Liitteet

• 20150121_133453.jpg
    20150121_133453.jpg
    218.3 KB · Katsottu: 49
Ollankohan me ainoita, joiden vauvalla ei oo vielä sänkyä? Päällystin siis sen äp-laatikon, mutta pinnasänkyä ei ajateltu vielä hankkia muutamaan kuukauteen.

Meillä on pakko olla, kun on tuo 40kg koirakaveri. Äitiyspakkauksen laatikko on pinniksessä ja sänky sen verran tukeva, et kestää vaikka koira laittaisi etutassut sitä reunaa vasten. Toki opetetaan koira pysymään poissa vauvan luota alkuun ja sit vähän kerrassaan saa tulla lähemmäksi, kun osaa olla täysin rauhallinen vauvan lähellä.

Ei meilläkään Pihlajanmarja ehkä olis pinnistä vielä mutku saatiin lainaan mun veljen perheeltä niin ei kieltäydyttykään :)

Meillä on pinnis, mutta se on osissa vielä. Eikä kasata varmaan ennen syntymää, ettei esikoinen vaan valtaa sitä kun laitetaan se sivuvaunuksi meidän sänkyyn.

Muutoinkin lapsonen nukkuu ekaksi vaavisängyssä, sain juuri sellaisen tilattua. Pitäisi saapua viikko ennen LA:ta.

Ollankohan me ainoita, joiden vauvalla ei oo vielä sänkyä? Päällystin siis sen äp-laatikon, mutta pinnasänkyä ei ajateltu vielä hankkia muutamaan kuukauteen.
Ette oo ainoita... käytiin kyl eilen kattoo jotain, muttei sen suhteen kauhee kiire. Äp-pakkauskin tosin laittamatta viel kuntoon.

Ei meilläkään pinnistä edes hankittu. Tarkoitus vuokrata tuo vaavisänky. Jos tulee hätä sängyn suhteen, vauva voi nukkua aluksi vaununkopassa.

Ei oo meilläkään, enkä oo aatellut hankkia. Parin vuoden kuluttua sitten lastensänky. Tai ainakin kokeilen, että nukutaan mun parisänkyä yhessä. Voihan olla, ettei se sit toimikaan niin unelmasti kuin oon aatellut.

Tuo pinnasänky mikä meille tuli on sellanen, jolla pärjää ainakin 3-v saakka. Nyt laitettiin pohjaa vähän korkeammalle, niin on helpompi vauvaa sinne laittaa nukkumaan. Sit voi laskea matalammalle, kun oppii seisomaan tukea vasten, ettei lähde yksin steppailemaan öisin/aamuisin. Viimeiseksi saa tuon toisen laidan kokonaan pois, niin menee lasten sängystä vielä jonkin aikaa.

Tuo pinnasänky mikä meille tuli on sellanen, jolla pärjää ainakin 3-v saakka. Nyt laitettiin pohjaa vähän korkeammalle, niin on helpompi vauvaa sinne laittaa nukkumaan. Sit voi laskea matalammalle, kun oppii seisomaan tukea vasten, ettei lähde yksin steppailemaan öisin/aamuisin. Viimeiseksi saa tuon toisen laidan kokonaan pois, niin menee lasten sängystä vielä jonkin aikaa.
Meillä on kanssa semmonen sänky :)

Meillä ei saa koko laitaa pois, mut pinnoja poistamalla on sitten menny pidempään, kun muksu pääsee ite pois sieltä. Siitä onkin sitten siirtyny aina normi sänkyyn.

Sainpas keittiön tasot pyyhittyä, tiskikoneen tyhjättyä ja täytettyä ja kylppärin pestyä. Viikonlopun aikana ku vaihdetaan lakanat ja imuroidaan niin ei tarvii murehtia mokomista puuhista heti ku tullaan pikkujätkän kanssa kotiin.. :) Ja kerranki oli mies samaa mieltä mun siivoussuunnitelmasta :grin:grin Oikein kyseli, että onko kaikki muut hommat hoidossa ja Uppiksen peti pedattu yms... :smug:

Mä yritän tehdä sen tänään kun aina vaan lykkään sitä... mutta oon aika väsynyt ja näytän hel***iltä! Kävin äsken kaupalla, 2 pikku poikaa säikähti minua ja otti juoksemalla etäisyyttä. Kun tulin kotiin, minun 10-v sanoi: "äiti sinä näytät semmoselta huumeittenkäyttäjältä..." :(
(Minulla on paha lentsu)

Sori Happy mä repesin :laughing025 Älä välitä, mun mies näyttää joka päivä narkkarilta :laughing014 sillä on aina nii tummat silmänaluset ja väsyneet silmät.

Takaisin