Äitiysloman puuhailut :)

En osaa leipoo!!! :/ mutta onneks joka ikinen joka vois vauvaa tulla kattoonni tietää asian. Ja myös senki ettei meil oo kahvin kans ikin tarjottavaa kosks enkäytä noita pullia kakkuja yms muita itekkää ni ei oo vieraillekkaa...:))

Ootko tehny siis sellasta hyytelökakkua vai kuivakakkua Tiada? Tuli yhtäkkiä mieleen, että niitähän on erilaisia. Kuivakakut voi ilman muuta pakastaa. Hyytelökakkuja oon pakastanut niin, että se päällinen (joku mangosose tms.) levitetään vasta sitten sulatettuun kakkuun.

Mä aion tehdä kinderpiirakkaa pakkaseen :) Sain eilen ekaa kertaa maistaa sellaista kaverilla ja ai että se oli hyvää!!! Lisäksi jo tekis laktoosittoman mokkaruudun ja juustosarvia :p

Minä se oon jäärä, mutta mittään en tee pakkaseen. Oon sitä mieltä, että tuoreena ne on syötävä :p
Jos vieraita tulee ilmottamatta enkä ehdi varautua niin saavat tuoda rotinoita tai leipoo/kokata minun kans yhdessä :)

Meijän pakkaseen ei mahu mitään ja inhoon leipomista noin yleisesti ottaen. Joten jos joku nyt sattuu tuleen yllättäen, niin ei sen tarvi kahvin kanssa oottaa saavansa mitään. Tai sitten voisin ehkä valmis pullia ostaa, mutta itteni tuntien ei ne säily niin kauaa tuolla :p

Mä kans aattelin jotain pakastimentäytettä hutvasta vielä ennen poksahtamista. Kun on uuteen muuttanut just ni on pakastin ihan tyhjillään! :P
Lasagnea ja kasvissosekeittoa teen ainaki, ja käyn hakee kaupasta perunapakasteita arkea helpottamaan. Saa nähdä, saanko mitään leivottua, vai onko vierasvarana pakastepullaa... tosin eilen uhkailin, että noudatan vanhan kansan rotinaperinteitä, ja vieraat tuo kestieväät ihan itte mukanaan! :P

Joo se kinderpiirakka oli just tuollaista mistä Untuva mainitsikin jo! :) Kävin hakemassa jo aineet jos tänään jaksais kokeilla :p

Ja itelle pitää tehä kans jotain ruokaa pakkaseen, ainakin peruna-kalkkunalaatikkoa :p saa sitten väsyimpinä päivinä turvautua niihin.

Oi, Kinder-piirakka kuulostaa herkulta ja siitä muistui muistui mieleen tällainen ohje:

http://www.kinuskikissa.fi/nougat-palat/

Tooosi hyviä ja toimii myös pakastettuna. Noita voiskin tehdä joku päivä pakkaseen vierasvaraksi. :hungry: Oon välillä tehnyt ihan samalla reseptillä ruutujen sijasta kakun irtopohjavuokaan.

Nuo "ylimakeat" piirakat on kyl siinäkin mielessä parempia, että kestävät pitempään kun en ite vois ainakaan pala kaupalla noita vetää... Toisin kuin mokkapaloja vois vetää puoli pellillistä yhdeltä istumalta :D

Huh huh. Olipas päivä. Käytiin siis Tallinnan päiväristeilyllä tytön (vajaa 4 v ) ja äitini kanssa. Ensin vedettiin itsemme ähkyiksi laivan buffetissa ja sitten 3 h kävelyä. Ensin sinne virukeskukseen, siellä kaupoissa pyörimistä ja sitten siitä hiljalleen matkan varrelle osuvien kauppojen kautta takaisin laivalle. Oli kyllä jalat jo niin hellinä tuossa vaiheessa, että piti käydä vähän hytissä pötköttämässä kintut kohti kattoa. Tytöllä riitti vielä virtaa, joten meni sitten sinne lasten leikkipaikkaan touhuamaan, kun itse vain röhnötin siellä penkeillä jalat tuolille nostettuna. Onneksi saatiin kyyti kotiin eikä tarvinnut lähteä julkisilla sompailemaan, nukahti meinaan tuo tyttö heti kun kotiin ja sänkyyn pääsi. Olisi simahtanut jo autoon, jos en olisi pitänyt hereillä.

No, toivottavasti sitten nukkuu aamullakin pitkään, jotta minäkin saan nukkua. Siellä oli muuten vaikka mitä kivaa alessa, mutta muksun kanssa liikkeellä ollessa ei kaikkea valitettavasti ehtinyt katsoa. Ja vähän vaikea tietty nyt mitään vaatteita ostaakaan, kun ei niitä voi sovittaa eikä voi olla ihan varma, minkä kokoinen tässä taas kohta on. Tarttui sieltä kuitenkin mukaan uusi käsilaukku ja kosmetiikkaa.

Tulikin mieleen Samsamin viestistä että tuo kinderpiirakka oli myös hyvää pakkasesta otettuna, eli saa olla vähän jäistäkin kun laittaa tarjolle :)

Menny ihan ite eestään koko päivä. Puol yheltä päivällä raaskin nousta sängystä ja meinasin että jos yöunille nyt sit painuis ku kaikki muutki tääl jo nukkuu. Huomenna on Pakko ruveta jo tekee jotain.

Takaisin