Äitiysloman puuhailut :)

Mä pystyn kans ajaa autoo VIELÄ tosin oon joutunu ottaa penkkii taakse päin ja ku en oikeesti oo mikään pitkä nii ajattelin eka etten yllä ees polkimille,mut onneks ylsin ja sit penkkii joutunu vähä kallistaa,mut kohta ottaa masu rattiin ;D Tänää pitäis mennä antaa labraan näytteitä ja sit ois terapia istunto..toivottavasti terapias ois sohva muuten kuolen :(

Riipitii: laitoitko sä ne kelan etuudet sinne eri kohtaan ja palkat eri kohtaan? Mä vielä mietin josko jaksais tehdä uuden...
Joo, laitoin erikseen. Ja laskin liiton maksut alennetulla korvauskuukausilta. Muuta ei itte tarvinutkaan laskea vuosirajaan, kun oon saanut vasta 0€ palkkaa/korvauksia ja laitoin kortin voimaantulon alkamaan tänään.

Pyöristin palkan ja etuudet seuraavaan sataseen, kun yleinen indexikorotus tulee maaliskuussa, enkä jaksanut laskea tarkalleen, otin vaan verotettavan tulon joulukuun verokortista. Lomarahatkin muuten laskin vaan 1kk * 0,5. Käy sit laskettaan verotoimistossa tasauskortin loppuvuodesta.

Pivi, ei oo mullakaan vielä vaavin vaatteita pesty, koska sain suurimman osan vasta sunnuntaina. Jonkun verran pitää vielä hommata lisää, kun potkuhousuja ei ollu tarpeeksi. Ne ajattelin kattoo tori.fi:sta ja sit sukkiksii kaupasta. Mut eilen tosiaan lajittelin ne vaatteet koottain, joten eipä ne tarvi enää ku pestä.

Enkä oo laukkua pakannut. Siinä menee noin kaks minuuttia, joten teen sen sit kun alkaa tuntuu siltä että jotain tapahtuu. Lista on kuitenkin valmiina.

Näistä aamupäivän unista näyttää tulleen tapa... Eli nousen nyt ja koitan päästä sinne kaupunkiin. Voi luoja tätä energian määrää!!! (Huomaa sarkasmi...)

Bodypumpissa käyty ja sen päälle lounaalla aasialaisessa ravintolassa. Isäntä piti lounastaukonsa samaan aikaan ja treffattiin siellä. Nyt on maha niin täynnä, että hyvä ettei se sano "poks". Tarttee varmaan mennä vähäksi aikaa pötköttämään sohvalle. Huomenna sitten päiväreissu esikoisen kanssa Tallinnaan.

Asiasta toiseen...

Ootteko uskaltaneet/pystyneet ajamaan autoa vielä?

Itseä on moinen hirvittäny jo melkoisen paljon pelkkien lantiokipujenki takia ja tuntuu, et alan olla turvallisuusriski kanssamatkustajille ja muille liikentees olijoil.

Tarvis vissiin hommata joku hovikuski jostain etten iha kotiin esikoisen kanssa jumahda. Hankalaa, ku mies on töissä toisella paikkakunnalla ja poissa kotoa arkisin 05-19 aikavälin.

Autoilu on mahan takia kyl vähän hankalaa, lähinnä se istuma-asento ei oikein meinaa onnistua.. Tosin viime viikolla olin myös ihan riski liikenteessä! Meinas iskeä paniikki kun en meinannu päästä sairaalan pihasta ahtaasta välistä pois pakittaan. Pari kertaa veivasin farkkuautoa ja totesin että ei vaan mahdu kääntymään. Sit odotin joku 5 minsaa ja sitten onneks viereinen auto lähtikin pois :grin Oli pikkasen nolo olo, pidän itseäni yleensä ihan hyvänä kuskina.. :eek:

Endorfiinitähtönen, ihania oot tehnyt! :thumleft

Itse tuun ompelukoneen ja kankaiden kanssa sen verran toimeen että saan verhojen käänteet ja vaippojen imut ommeltua, mutta siihen se sitten jääkin.

Muokattu viimeksi:
Meillä on kans äiskän kanssa ens viikolla yhteinen projekti tiedossa eli tehdään äitiyspakkaukseen reunapehmuste tikkikankaasta. Mä oon aivan käsi ompelukoneen kanssa, kouluaikoinakin meni neula heti poikki ku katoinkaan sitä konetta, joten äitiä tosiaankin tarvitaan :grin

Wau Endorfiinitähtönen, oon kyllä kade! Mulla menee Napin tavoin suoran ompelu mutta noi näyttää jo ihan liian haasteellisilta :eek:
Mun äiti on ommellut meidän vaaville nyt ihan innolla kaikkia pikku peittoja, pussilakanoita yms. :)

Mun mielestä se suoraan ompelu oli kaikista vaikeinta. Verhotki heitti aina kulmasta kulmaa ainaki sen 2 senttiä!!!

Riipitii: laitoitko sä ne kelan etuudet sinne eri kohtaan ja palkat eri kohtaan? Mä vielä mietin josko jaksais tehdä uuden...
Mä tein uuden, kun joulukuun palkka unohtu. Ja koitin löytää kohtaa, jolla se uus kortti olisi mennyt sähköisesti firmalle, mut ei löytynyt. Muutinpahan senkin sitten, että lähettävät sen kortin töihin eikä mulle. Minä sillä mitään tee. Ja todennäköisesti tää menee päin peetä, kun mulla on nyt kaks verokorttia, jotka tulee voimaan 14.1., toinen 20% ja toinen 23% :D
Pitää koittaa muistaa vahtaa noi, että mitä kukakin lopulta käyttää.

Tuleeko muuten Kelalta jotain tilinauhaa maksetuista etuisuuksista? Verkostahan ne kai näkee kuitenkin?
Nimim. "Paperiton maailma, nevöhööd!"

Siis kyllä tää on rankkaa alottaa virallinen äitiysloma :) Aamulla pienin hoitoon ja ite päikkäreille. Sitten päivällä hakee likka hoidosta ja marssia yhen neidin kanssa suksikaupoille. Tunti siellä meni ja tuntu et pyörryn kun mihkään päässy istuun edes. Siitä kaupoille ostaan toisen neidin kaverille synttäri lahjaa. Likat kotiin ja viedä neiti synttäreille. Nyt ootan et pääsen hakeen sen kotiin ja sen jälkeen oonkin varmaan valmis sänkyyn näitten kipujen kanssa.

Osaako joku sanoa voiko kääretortun pakastaa? Lähinnä mietin täytettä että olisko kermavaahto vai voikreemi parempi vaihtoehto pakastuksessa?

Kiitos Mörri-Möykky. Ei mulla itse asiassa olis kermaa ollutkaan kotona jos nyt tänään vielä innostuis leipomaan (päikkäreiden jälkeen). :D
Mitäs muuta ootte leiponeet pakkaseen? Mä leivoin tuossa aiemmin kuivakakkuja ja korvapuusteja pakkaseen mut korvapuustit on kyllä huvenneet kovaa vauhtia... :D

Takaisin