Äitiysloman puuhailut :)

Mä en oo leiponu mitään. Meillä pidetään varmaan Uppiksen synttäribileet tytärpuolen hiihtolomaviikon lauantaina ja mieski on sillo kotona niin niillä on viikko hyvää aikaa leipoa. Minä vaan neuvon :grin (eikä ku mä en osaa leipoo, mä osaan vaan kokata ruokaruokia)

Eipä oo pakkasessa leivottua.. Kuopuksella oli joulukuun alussa synttärit ja nyt viikonloppuna on esikon synttärit ni on menny kaikki leipomis tarmo niihin.

Muffinsseja mäkin aattelin että vois leipoa pakkaseen. Meillä on kaiken lisäks esikoisen 15v synttärit mun LAna niin täytyy kattoa koska niitä juhlitaan.

Mulle saa vieraat tuoda herkkuja! ;)
Noi keittiöhommat ei oikeen oo mun juttu enkä aio niistä stressata nytkään, paksuna saati lapsvuoteesta. Kunhan sen verran saan pakkasta ja kuivakaappia täytettyä, ettei tartte joka päivä tilata pitsaa kun päästään kotiin ;)

Kaikki mitä oon leiponut oon myös ite syönyt... Ja sen kyllä huomaa :D no okei, vähän oon antanut myös miehellekin... Ja vauvalle, hehe! Mut siis tosiasiassa, en oo kyllä kovin monesti leiponut. Varmaan kerran kuussa jotain pientä.

Mullekin ruuan teko/leipominen on vain pakollinen paha... Varmaan jonkinlainen asennemuutos olisi hyvästä, tälle poppoolle pitää kuitenkin kattaa evästä pöytään 5krt päivässä tiskeineen ja siivouksineen, niin tuppaa hurahtamaan köökissä hetki jos toinenkin sen inhokkipuuhan parissa.

Anoppi viime synnytyksen jälkeen käski meidän perheen usein syömään tai teki keittoa/laatikkoa niin reilusti, että toi valmiit ruuat joskus meille kotiin, siitä olin kyllä tosi kiitollinen :gen053 Yksikin ruuanlaitto päivässä vähemmän kevensi vauva-arkea paljon! Vieraat sitten toivat kakut tullessaan tai saivat kaapin perukoilta nahistuneita voileipäkeksejä kahvin kaveriksi...

Muokattu viimeksi:
Mä tykkään kyllä kokkailla, mutta jos johonkin tekemiseen liittyy vehnäjauhot millään tavalla niin plörinäksi menee. En tiiä pitäiskö tässä tehtailla pakkaseen vielä ruokaa varastoon kun ei toi mun armas siippani osaa muuta ruokaa tehä ku jauhelihakastiketta ja makaronia. Niin ja sellasta ruokaa mikä tuodaan pahvilaatikossa kotiin...

Mä rakastan leipomista sen puoleen oon ite miettiny tuota pakastimen täyttöä (kun meillä nyt on sellanen 6 vuoden tauon jälkeen) kuivakakkuja ja muffinsseja meinasin

Mashnu, ne vehnäjauhot sen varmaan tekee!

Ja hiiva, oli sitten tuore tai kuiva, niin evo. Mönkään menee ihan varmasti!

:laughing021

Miekin meinasin leipoa jotain pakkaseen, ja valmiita ruokia kans, mut tuo pakastin on ihan kantta myöten täynnä! Pitää varmaan alottaa urakka syömällä pakastinta vähän tyhjemmäks.. :p

Oi, piimäkakku on hyvää! Mä tuun Tiada kuokkimaan :)

Mä ostin joulun jälkeen tarjouksesta porkkanalaatikkoa ja perunalaatikkoa. Aattelin, että niitä voidaan vetää sitten kun sairaalasta kotiudutaan eikä ehdi/jaksa tehdä ruokaa. Pitää vaan muistaa ostaa kuohukermaa, että voi vähän terästää sitä kaupan porkkanalaatikkoa.

Takaisin