Äitiysloman puuhailut :)

Vähä sama fiilis sen tädin vierailusta, että kyttäämäänkö se tulee ja mitä se sanoo tästä meidän eläinlaumasta.. Mutta sain minäki imuroitua ja laitettua kämpän kuntoon. Eipä paljoa hommaa kyllä ollukaan ku mä en siedä mitään kauheeta kaaosta täällä yleensäkään. Nyt sohvalla potslojoo ja telkkarista Sydämen asialla. Täti tulee 2 tunnin päästä....

Meille on kans tulossa terkkarit kotikäynnille mutta vasta pirpanan synnyttyä. Ensin sieltä tulee äitiysneuvolan terkka viikon sisään syntymästä tai kotiutumisesta, en muista kumpi, ja sit vauvan ollessa 2vko ikäinen tulee lastenneuvolan terkka kotikäynnille. Pakkoko niiden molempien on tulla, tai tulisivat edes samaan aikaan?! Ei siinä mitään, ei mulla ole luurankoja kaapissa, mutta kyllähän toi kyttäykseltä tuntuu (vaikkei se sitä edes ihan oikeasti taida olla). Mut ite kun on tottunut olemaan se kyttääjän roolissa oleva (oon tehny lastensuojelun perhetyötä ja oon ihan oikeasti ollu kyttäämässä siellä kotona) niin tulee sellanen olo...

Ootsä Myy nyt varma ettet sä oo mä ja päinvastoin? :smug: Mä en tiiä haluuksmä tarjota sille mitään... Se o salettiin joku tuttu asiakas mun töistä... :wideyed:

Ei niille oo pakko tarjota mitään jos ei tahdo :) Ja voi olla ettei ne haluakaan mitään jos ne on tehnyt vaikka jo monta käyntiä samalle päivälle ja joka paikassa on se kahvikupillinen tarjottu, johan siinä närästää ketä tahansa. Mut ne on töissä eikä niiden työhön kuulu se kahvin juominen asiakkaalla, joten ei ne sitä edes odota. Toki ne kupin saattaa ottaa jos tarjoaa.

Mä käsitin että se mun neuvolatäti jolla nyt oon käyny äitiysneuvolan puolella tulee sit 2 vkon sisään vauvan syntymästä kotikäynnille. Kun se ainaki sano tulevansa... Ja tää täti joka tulee nyt ennakkoon on taas lastenneuvolan puolelta ja tulee juttelemaan mun fiiliksistä vauvan syntymää kohtaan... Nii ja tsekkaamaan että minkälaiseen torppaan on vauva tulossa...

Meillä tulee noin viikko syntymän jälkeen neuvolaterkka ja perhetyöntekijä tms käymään. Ne tulee onneks yhdessä niin ei tarvi kahta vierailua varten laittautua :p Musta on kyllä ihan kiva, että kotikäyntejä vielä tehdään, on niistä varmasti joillekin hyötyä. Mun täytyy kyllä varmaan niille jotain tarjota kun täällä tuppukylässä syntyy vauvoja varmaan kerran kuussa. Tuskin niillä kovin montaa kotikäyntiä päivässä siis on.

Musta on kans kiva et se neuvolatäti tulee käymään sit ku vauva syntyny mut tätä nyt olevaa käyntiä en vaa ymmärrä... mieski kysy äsken et ootko miettiny jos jotain kysyttävää on. Totesin vaa et en ku mua ärsyttää muutenki ku se tulee :laughing021

Meillä ei ole ikinä käyty ennen vauvan syntymää. On varmaan joku uus käytäntö? Mutta ei haittais vaikka kävis, I'm bored... Mutta ne kotikäynnit on huippuja kun ei ite tarvii lähtee sitä pientä riepottamaan kylillä. Sais käydä vaikka useemmin. Ei tämä mikään edustusasunto ole, mutta ei mikään hörskäkään. Isot siskot saa leipoo, ite oon kyllä tarjonnut aina jotain. Mieluiten suolastakin ja jos ei kahvita niin ainakin kylmää juotavaa vaikka mehua. Just siksikin, että säälittää jos on monta paikkaa kierrettävä. Mä oon tämmönen..

Meilläkään ei esikoisen aikaan ollut muuta kuin se yks käynti, joka oli n. viikko kotiutumisesta. Ja oli kyl aivan huippua ettei tarvinu hormooneis lähtee vauvan kaa mihinkään.

Asiasta toiseen...

Ootteko uskaltaneet/pystyneet ajamaan autoa vielä?

Itseä on moinen hirvittäny jo melkoisen paljon pelkkien lantiokipujenki takia ja tuntuu, et alan olla turvallisuusriski kanssamatkustajille ja muille liikentees olijoil.

Tarvis vissiin hommata joku hovikuski jostain etten iha kotiin esikoisen kanssa jumahda. Hankalaa, ku mies on töissä toisella paikkakunnalla ja poissa kotoa arkisin 05-19 aikavälin.

Mä olen vielä mahtunut meidän autoon, mutta maha kyllä ottaa jo rattiin kiinni. Se mahtuminen taitaa olla mun ainoo ongelma tuossa ajamisessa. Toki myös autoon meneminen ja sieltä poistuminen on todella hankalaa ja roikun joka kahvassa että autosta pääsee ulos :)

Autoon meno onnistuu jotenki, mut sieltä pois tulo on jo nii naurettavan näköistä et huhhuh :laughing001 Ite oon vielä ainaki ajan, mut jos mies lähtee johki mukaan ni sit se ajaa. Kauaa ei autossa enää kuitenkaa pysty istuu, alkaa olee inhaa :schocked028

Neuvolatätiä tunnin verran viihdytetty. Oli mukava tyyppi. Hupaisaa oli kun se rupes suosittelemaan mulle eri juttuja mitä kannattaa varata kotiin ja mitä kannattaa pakata sairaalakassiin mukaan ja mä pääsin vastaamaan joka asiaan että mulla on jo :happy: Sit se sano, että kannattaa vältellä keskustelupalstoja... Mun piti purra kieleen siinä kohtaa :wacky: Nyt pääsin sit laittamaan tulet uuneihin että tarkenee ja rupesin kokkaamaan siskonmakkarakeittoa ku johan siinä nälkä tuli ku tunnin jutteli ihan livenä jonkun kanssa :grin

Mä en muista viimesestä puolesta tunnista mitää ku oli nii armoton pissa hätä ja en tiiä miks en muka kehdannut mennä vessassa käymään :rolleyes: muuten ihan kiva oli pakko myöntää :shy:

Äitiysloman puuhailut eli se To Do -lista purkaantuu hyvää tahtia, mut ikävä kyllä se myös kasvaa... Nyt tuo esikoinen keksii koko ajan lisää tavaraa mitä minä tarviin. Hänen luokallaan on nuori äiti joka odottaa kolmatta lasta ja minun tytär on vissiin jutellut hänen kanssaan. Ehkä vähän liikaakin :confused: Minun täytyy nyt siis hommata jonkinlainen säilytysjärjestelmä hoitopöydän yhteyteen. Ok, tytär hommaa, minä vain maksan.

Ja seuraava "to do": kouluta kuopusta! Neiti on siis jo yli 10, mutta ihan pilalle lellitty! (Mitä sen äitin päässä on liikkunut...) On se nyt pikkasen topakoitunut, mutta aika paljon odottaa, että toiset tekee puolesta. Sit se ihana menee illalla sänkyyn ja huutaa "äitii tuu peittelee", minä vastaan että joo ja alan siirtymään sinne päin... Kohta kuuluu "mikä kestää??" :oops:
Eli pikainen koulutus isosiskoksi lienee paikallaan...

Meillä minä olen se, kellä on ajokortti ja auto on mun nimissä. Lisäksi minulla on moottoripyörä. Onkohan tämä normaalia että viimeisillä viikoilla tää mamma alkaa haaveilla uudesta prätkästä. :excited001 Selailen Nettimotoa lastentarvike kauppojen sijaan. Sit kun apina vähän kasvaa, pääsee mamman kyytiin. Autolla hoidan suurimmat asiat, kun nuo pitemmät kävelyt tuppaa aiheuttamaan huonoa oloa. Kävellen kaupassa käynti ja kassien kanto ajatuksenakin tekee pahaa.
Mies hoitaa meillä lumityöt. Niitä nyt ei paljoa ole kuin parkkipaikan putsaus. Senkin tein äsken itse supistusten toivossa, mutta eihän se mitään aiheuttanut. Oireettomana menen edelleen, ei kipuja, laskeutumisen tunnetta eikä supistuksia.
Miehen hommiin kuuluu vielä tuon meidän 1,5v 40kg koiran ulkoilutus. Lähtisin mielellään vaikka koirapuistoon, mutta liukastumisriskin ja tuon koiran innokkuuden vuoksi, etenkin muita koiria kohdatessa, en uskalla tällä hetkellä ulkoiluttaa.
Tällä viikolla pitäis vielä palkkapäivän jälkeen käydä hakemassa viimeiset tarvikkeet ja tehdä ruokaa pakkaseen valmiiksi, niin ei tarvitse synnytyksen jälkeen miettiä kokkailuja.
Muuten valmiina ollaan!!!
Perhevalmennuksessa meillä kävi äiti lapsineen ja sanoi fiksusti, että ovat vauva-aikana jakaneet tehtäviä niin, että kummatkin saavat omaa aikaa lapsen kanssa. Koska imettäminen on äidin ja vauvan suhteen muodostumista tukevaa, niin heidän perheessä isä hoiti kylpyhetket. Ajattelin meillekin jotain vastaavia työnjakoja.

Muokattu viimeksi:
Mä oon kans aatellut, että iskä saa hoitaa kylvetykset :)
Se saikin jo isyyspakkauksessa apinan&ankan (apina-huppupyyhe ja bud duck-kylpyankka) jotka saa toimia se urhoollisina pesutovereina. Mä voin vaikka tarjota kylpybisset aina!

Takaisin