Äitiysloman puuhailut :)

Mä itseasiassa oon kans miettiny että nyt mulla on 6 värillistä ja 10 valkoista harsoa että jos 2-4 harsoa värjäis vaunujen sävyyn mätsääviksi. Ja just jotain ompelu/muu kuviointia tekis niihin.
Voisin ettiä teille yhden pannan minkä aikanaan värjäsin ompelukuvioimalla niin voi antaa vähän osviittaa..

Eli tommonen. Harmi ettei mulla oo nyt muita värjäyskokeiluja täs saatavilla

Edit: eli tuohon on ommeltu koko matkalle sellanen aaltoileva "viiva" ja sitten pienet solmut tehty noihin leveemmiksi jääviin kohtiin.

Liitteet

• 1421096918249.jpg
    1421096918249.jpg
    45.5 KB · Katsottu: 46
Mun piti tehdä hennon oransseja, mut saas nähdä. Ennen koneeseen laittamista ne oli sellaset leffojen vankilaoranssit :D Eikä mitään hajua, oliko kotinarua tarpeeksi ja tarpeeks kireellä. Paan teille kuvia, kun saan ne pesusta :)

Minkälaista ja mistä sitä ainetta saa millä värjätä? Mäki haluun :shy:

Muoks. Nii ja miten se ite värjäys sit tapahtuu?

Dylonia saa Prismoista, Anttiloista ja vaihtelevasti oon nähny Tarjoustalossaki. :) ite tykkään siitä pesukoneversiosta. Toistaki merkkiä on, Nitoria, mut oon ennakkoluuloisempi sitä kohtaan ku sen ohjeissa on et pitää käyttää Nitorin omaa värjäyssuolaa, Dylonilla käy normisuola. Tai kaiketi tuon Nitorinki kans kävis... :D
Mulla on pari väripakettia oottelemassa että saan pesukoneen. Projektia on oranssia, lilaa, turkoosia, limenvihreetä ja ehkä myös harmaa/farkku... ;)

Mä oon aikanaan opiskellu mm. värjäystä ja toi panta on sen ajan värjäyskokeiluja ihan kovemmilla myrkyillä :D
Mutta nuo Dylonin värit toimii hyvin kotona ja jos kesällä innostuu niin luonnonväreillä saa kans hienoja :)

Ja värjäysohjeet on väripaketin kyljessä. 20 vuotta sitten käsiväri piti keittää, mut nyt riitti vaan kuuma vesi pesuvatiin.

Noita myttyjä voi tehdä sisäkkäin ja peräkkäin ja kieputtaa narua pitkälle ja lyhyelle matkalle ja sit kun oikein innostuu, värjätä saman kankaan monella eri värillä päällekkäin. Ja lopuksi vielä kerran myttyjä ja koko komeus kloriteen, vois tulla hauska :)

Ja mä ku vaan värjäsin mun yhet tylsän valkoiset äitiyskalsarit violeteiks Turkista tuodulla hellemekolla ku varoiteltiin että ne mekot päästää pesussa väriä... :laughing021

Ja värjäysohjeet on väripaketin kyljessä. 20 vuotta sitten käsiväri piti keittää, mut nyt riitti vaan kuuma vesi pesuvatiin.

Noita myttyjä voi tehdä sisäkkäin ja peräkkäin ja kieputtaa narua pitkälle ja lyhyelle matkalle ja sit kun oikein innostuu, värjätä saman kankaan monella eri värillä päällekkäin. Ja lopuksi vielä kerran myttyjä ja koko komeus kloriteen, vois tulla hauska :)

Tuo kannattaa huomioida jos meinaatte useampaa väriä käyttää että ottaa sen vaaleimman ensin ja periaatteessa saattaa esim. keltaisesta ja sinisestä saadakin vihreän tuloksen.

Kannattaa, ei oo iso sijotus vähän askarrella. Ja kun ei niillä pukluliinoilla oo niin väliä, vaikka tuliskin vaan vähän sinne päin :)

Kun olis vähän vähemmän väsynyt, olis voinut kokeilla sillä käsivärillä ettei laitakaan niin paljoa sitä väriä tai ei pidä lillumassa niin kauaa tai vaikka lillutttaa vaan toisesta reunasta koko ajan tai lisätä kesken kaiken lisää myttyjä ja vaikka mitä. No, ehkä seuraavan kerran sit, joskus muullon kuin 3. raskauskolmanneksella ;)

Mä oon Dylonilla värjännyt koneessa joskus jotain, mutta en oo tajunnut tuota, että solmimalla tulee tuommonen kuvio.

Mä olen käyttänyt sekä Dylonia ja Nitoria ja molempiin käytin ihan normi suolaa vaikka tosiaan Nitorissa lukee et heidän omaa suolaa kuuluis käyttää ja ihan hyviä on kaikesta tullut. :) Pesukoneessa käytettäviä värejä olen käyttänyt.

Takaisin