Äitiysloman puuhailut :)

Neljä riepua myttyinä ja kaikki viisi avattuina. Värjätty siis Dylon käsivärillä (http://dylon.fi/kasinvarjays?gclid=CImMvd2-j8MCFYgLcwodALMA-g väri: Goldfish orange).
  1. Solmin kotinarulla (http://www.piippo.fi/tuotteet/kotitalousnarut/kotinaru/) kolme - neljä kiepautusta per solmu kuiviin riepuihin.
  2. Kastelin solmitus rätit ja puristin liiat vedet pois.
  3. Upotin rätit pesuvatiin jossa pussi käsi-Dylonia, n. 4 - 5 litraa vettä ja 248 grammaa merisuolaa
  4. Muljuttelin riepuja kumihanska kädessä puol ysin uutisten ajan.
  5. Annoin riepujen lillua Rouva Ministerin ajan.
  6. Huuhtelin pahimmat värit solmituista rievuista.
  7. Tyrkkäsin rätit solmuineen pesukoneeseen kirjavien/tummien (tekokuituja, musta puuvillasekoitetoppi, vihreä puuvillainen t-paita) ja yhden valkoisehkon lakanan kanssa; 30°C ohjelma ettei väri kiinnittyisi lakanaan; nyt on persikka lakana, saas nähdä kestääkö väri pesun siinä. Muissa ei näy värimuutosta edes pesulapuissa.
15010037.jpg 5.jpg 4.jpg 3.jpg 2.jpg 1.jpg

Muoks. koko hommaan pyykkien ripustuksineen meni reilu 6 tuntia, kun kattelin solmiessa leffaa :)
Muoks 2: avasin siis solmut vasta pesun jälkeen, ettei ylimalkaan huuhdellut rievut värjää kuvioita pesun aikana. Varmaan ihan hyvä, kun aattelee mitä sille lakanalle kävi.

Muokattu viimeksi:
Mää en enää koskaan värjää mitään pesukoneessa. :banghead: Kerran kauan sitten ostin mustan pesukonevärin ja oli muuten joka ikinen kumiosa sen jälkeen ruma mustanharmaa, eikä se lähtenyt pois millään. Että siinä värjäytyy kyllä pesukonekin vaikka ihan ohjeiden mukaan menin ja vaatteiden lopputulos oli kyllä hyvä.

Nyt ajattelin kokeilla tuota vadissa värjäämistä harsoille, kunhan vaan löydän jostain kaupasra värejä (Cittarissa ei ole ja muualle en vielä ole aikaantunut) ja saan ylipäätään päätettyä minkä värisiä niistä haluan. En osaa päättää! Sain kaverilta jo oransseja harsoja (ihan kaupasta ostettuja), ja mietin et onko kovin tylsää jos kaikki on oransseja...

Elya, mä ostin Nitorin värejä Cittarista just ennen joulua. Tietty valikoima voi vaihdella eri Cittareissakin mut pesuaineiden lähettyvillä ne oli. Mä värjäsin just tyttären valkoiset verhot mustiks pesukoneessa ja niistä tuli tosi hyvät vaikka mulla oli melkeen puolet vähemmän väriä kankaan painoon nähden kuin olis kuulunut olla. Ja aina värjättyäni jotain pesukoneessa pesen yhden klneellisen varmuuden vuoks tyhjänä.

Ei ollut meidän Cittarissa mitään, myyjän kanssa kierrettiin. Tarvii luottaa Tokmanniin josko siellä olisi...

Mulla oli Dylonin pesukoneväri aikoinaan ja ei muuten auttanut vaikka pesi kuinka monta kertaa tyhjänä. Ei ne kumiosat siltikään vaalenneet. Hankasin myös joka ikisellä pesuaineella jotka löysin, ei apua. Ehkä mä en vaan osannu sitä hommaa :grin Mut en kyl koita uudelleenkaan.

Harmi Elya ettei löydy teidän Cittarista. Mäkin jouduin kyllä pyytämään myyjältä apua kun en löytänyt niitä ite. Ja aina kun värjää kangasta se on vähän riskipeliä mikä lopputulos on! Jonkun valkoisen pesuvadin mäkin muuten olen onnistunut värjäämään niin ettei väri enää lähtenyt.

Tuus Myy sitte tänneki vähä riehuu. Mä en millään jaksais tota imuria heilutella...

Sain ku sainki koko mökin imuroitua ja järkättyä siihen kuntoon et tänne kehtaa päästää jonku oudon naisen.... ihan kiva et järjestävät tollasia ns kotikäyntejä jo ennenku vauva on syntyny, mut mulle tulee vaa sellanen olo et ne tulee kyttäämään onko meistä vanhemmiksi ja onko meidän koti kelvollinen... :shifty: no, onneks voi lohduttautua sillä et meidän koti on siisti ja turvallinen lapselle ja eikä me (minä ja mies) kovin huonoja vanhempia voida olla, on ne varmasti nähny paljon paljon pahempaa... :rolleyes:

Emmä sit kuitenkaa taida jaksaa tulla. Ja kahvit saan kotona :wink:p tuli hikiki... :smiley-ashamed004

Takaisin