Äitiysloman puuhailut :)

Mies aina nauraa sille samalle mainokselle ja kattoo mua :). Mutta ihanasti sanoi sama mies yks päivä, kun puhuin jotain tästä raskauden ajan painonnoususta, et "ei sun tarvi siitä huolehtia" ja siihen perään vielä myöhemmin illalla "näytät niin ihanalta" kun olin alasti :) RAKASTAN!!!! <3

Meidän sohvalta löytyi aiemmin yksi lievästi pullukka, enkä nyt tarkoita itseäni, mutta nyt on roolit vaihtuneet. Minulla sen kun paino nousee ja maha kasvaa samaan aikaan kun isäntä on taas vaihteeksi saanut liikuntakipinän ja sitä myötä ruvennut myös tarkkailemaan syömisiään. Siltä kun putoaa kilo, niin mulle tulee kaksi :sad001

Meiltäkin löytyy kaks pullukkaa sohvalta! Mulla ei paino oo noussut mutta vatsa kyllä kasvaa. Miehellä on vatsa kasvanut samaa tahtia mutta on myös paino noussut reilu 6 kiloo kuulemma. :D

No ei löydy pullukkaa täältä! tuo mun mies on semmonen geenivirhe tapaus että söi mitä vaan niin ei lihoa. Toisin kun minä, joka joutuu syömisiään kyttää.. :)

Täällä kans joku kummajainen makaa vieressä sohvalla :eek: esim. joulun aikana veti sen 1-2 konvehtirasiaa päivässä eikä näy missään :eek: ite tarvii ku kattoa suklaata ni ohhoh +5 kg :mad:

Jotkut on vaan niin läpipaskoja, ettei niihin vaan mikään tartu! Täällä äijälle ilmestyy joulun ja kesäloman aikoihin aina sellainen säälittävän pikkunen röllykkä, mutta muuten se on kyllä semmonen seksipommi, että kuolaan sen perään ja etenkin sen perää jatkuvasti ;). On sillä kyllä semmonen työ ja harrastukset, että kulutus on kova niin voi se syödäkin ihan mitä vaan :)

Tuo on kyllä sellanen läpipaska ettei tosikaa, mut on sillä myös raskas ruumiillinen työ ja harrastaa paljon... itte saa vaa haaveilla hyvästä kropasta, aivan sama mitä tekee ja nyt se taitaa olla muutenki turhaa :rolleyes:

Meillä tuo mies on semmonen kävelevä jätemylly, syö kaiken! Sotkee ihme makuja keskenään ja ahtaa ihteensä käsittämättömän määrän evästä vaan ei se kyllä missään näy! Tosin touhuaa ihan koko ajan, duunissa, hevosissa tai vapaa-ajallaan ja unissaankin se heiluu. Ihme menijä. Sen saa pysymään paikallaan vaan pussaamalla ;) tai sillä ruualla. Tirppa on vetässy vauhtigeeninsä sieltä...

Mut kyllä kieltämättä hieman kävi kateeks kun se pullukkaohjelman pullukka siinä treenasi... Eipä oikein ite pysty ees tekee mitään sellaista missä hiki tulis! Eilen jorasin puolisen tuntia olkkarissa, mut olihan se suht kömpelöä eikä hiestä tietoakaan. Nooh, sit ku vaavi syntyy ja vähän ku toipuu niin pääsee hampaat irvessä reenaamaan :D ikävä sitä! :(

Vauvan huone vihdoin (melkein) kunnossa! Siivottu ja järkkäilty, sohvan ja nojatuolin päälliset pesty ja vaatteet pestynä kaapissa. Huh. Enää pinnasängyn kokoaminen mutta sillä ei oo kiire kun tulee ensin meidän makkariin. Ei tarvii vielä laittaa siihen tielle. Ja lisää vaatteita on tulossa lainaan torstaina.
Millä logiikalla te ootte muuten järkännyt vaatteet?
Sain vihdoin myös sen pinniksen pehmusteen valmiiks. Jämäpaloista ompelin myös sellaisen lötköpötkö-henkisen pitkän tyynyn jolla saa aluks pienennettyä sänkyä. Nyt voi tyytyväisenä laittaa ompelukoneen kaappiin taas vuodeks-pariks :D

Minä järkkäsin 50-56cm samaan ja 62-68cm samaan. Siis lipaston laatikkoon. Nuita isompia oli sen verran enemmän niin eivät mahtuneet yhteen vaan kahteen laatikkoon. Laitoin noita isompia jo käyttövalmiiksi kun ei hajuakaan minkä kokonen vauva tulossa ja miten kasvaa. Mun esikoinenhan kasvo nopeesti, oli jo 3-4 kuisena 9kg eli siks pelkään jotta nuo pienimmät vaatteet ei mahdu pitkään.

Mä tiedän, että oon laiska ja väsynyt vauvan tultua joten myös siksi laitoin nuo 62-68cm lipastoon. Jospa niillä pääsee kevyesti kesän yli. Isommat koot on vaatehuoneessa laatikossa.

Siis mä tiiän, en oo antanut sen tehä mitään valmisteluja... omin tämän vauvan jo nyt :(

Mä kävin äidin ja koirien kanssa vajaan tunnin lenkillä (ihanat auraamattomat jalkakäytävät) ja siistin vähän vanhemman karvakasan turkkia. Nyt mä oonkin sit rintsikoita myöten sellasessa pienessä karvassa (sängen mittaista pätkää). Kotona on yks pullukka joka tosin nauttii siit että mulla on jo isompi maha (ja omi koko Susu-pala pussin :D )

Täällä myös sohvalla vieruskaverina yks läpipasko, joka voi syödä mitä vaan ja miten paljon vaan ilman, että missään näkyis. Lisäks vanhemmiten (30v. täytettyään) siitä on tullut sellainen, ettei sille ees mitkään herkut maistu. Se syö ehkä kolme salmiakkia ja kaks palaa suklaata puolessa vuodessa. Isänpäivä- ja synttäri"kakuksikin" leivotaan nykyään tyyliin lihapiirakkaa tai vastaavaa, kun ei sille mitkään makeat maistu. Outo...o_O

Meillekään ei kelpaa mitkään kakut tai suklaahyvät, mitä leiposin et pääsis itekki syömään. Kuitenkin joudun syömään kaiken yksin ni en oo viittiny leipoo. Meillä miehelle kans maistuu enempi nuo suolaset ja sit jotkut tietyt karkit...

Takaisin