Äitiysloman puuhailut :)

Lähin Ikea noin 3km, voitte kuvitella että oon saattanut muutaman kerran "ihan vaan poiketa" ja tulla kotiin 100e köyhempänä :oops: Miten se paikka onkin sellanen ettei sieltä vaan alle satasella koskaan selviä vaikka ei olis mitään ostettavaa :grin

Mä oon eksynyt kestovaippamaailmaan! Aika paljon saa aikaansa kulumaan ihan vaan lueskelemalla foorumeita ja blogeja ja selaamalla netin myynti-ilmoituksia. Mutta täytyy kyllä sanoa, että jos tää homma tulee toimimaan, niin halvalla sujuu meidän vauvan vaipatukset.:binkybaby

Huh huh... nyt tuli urakalla siivottua huomisia vauvakutsuja varten. Vauvakin on masussa ihan kauhusta hiljentynyt kun äiti on niin paljon viuhtonut, kyykännyt ja kumarrellut viimeiset kolme tuntia. :rolleyes: Huomis aamuksi jätin vielä vessojen pesun ja leipomisen (onneks kaveri tulee leipomaan mun avuksi). Nyt pika valmistautuminen ja kohti turkulaisten helmimammojen tapaamista! :)

Mäkin haluaisin kokeilla kestovaippailua, mutta jotenkin se tuntuu kamalan vaivalloiselta ja pitäis ottaa paljon selvää kaikesta. Ja oon ajatellut että se tulee aika kalliiksi, ellei sitten tosiaan osta käytettynä kaikkea. Säästäishän se varmaan luontoa...

Mä taas oon ymmärtänyt, että vaikka uutena ostais, niin kestot tulee kertakäyttöisiä vaippoja halvemmaksi siltikin. Mua kiehtoo kestoissa sekä taloudellinen säästö, ekologisuus, kemikaalittomuus että söpöys :Heartred Mutta saa nyt nähdä miten tää operaatio etenee. Tietoa on ainakin ihan liikaa tarjolla, niin että pää menee vaan pyörälle. Mies joku päivä totesi, kun sanoin että senkin pitäis vähän perehtyä, ettei oo vaippahommat sitten mun varassa, että se katsoo mitä miellä aletaan käyttää ja opettelee sitten sen. Että kiitti vaan yhteistyöstä!

Mää oon ainakin niin laiska, etten jaksa kestoilla, mut arvostan jos joku jaksaa!!!! :signs003
Lisäksi oli hauska nähdä miehen reaktio, kun kerroin (en siis edes ehdottanut että alettais kestoileen) asiasta, miten niitä vaippoja pestäis jne, niin se melkein oksensi :sick006. Nauratti vähän!!!

Pihlajamarja, linkitätkö tännekin sun mielestä parhaimmat infosivustot. Mullakin mielessä kestoilu, ainakin osittain, mutten vielä ole kovin aktiivisesti jaksanut kaivaa infoa.

Minun mies kysyi yhtenä päivänä varovasti..."ethän sinä oo niitä, mitä ne nyt olikaan, kestovaippailijoita?" Ai juku kun teki mieli sanoo KYLLÄ ;)

Siis minusta se on hyvä käytäntö mm.ekologisuuden kannalta, mutta minun rahkeet ei siihen riitä. Kierrätän kyllä kaiken muun enkä autoile. Peace mother earth ;)

Mä loikoin aamupäivän. Sitten sain jonkun omantunnonpistoksen ja aloin touhuumaan. Keittiön ikkunassa on nyt keltaset unikot→kevättä kohti ;) Tyttäret käänsi ruokailuryhmän ympäri, iiihana uus järjestys!
Keräsin viimein vikat Joulukoristeet pois...vähän tuhma ja laiskakin olin kun näin venytin loppiaista... Sitten tytöt valitsi Tirpalle kotiintulovaatteet, pakkaselle sekä lauhalle ilmalle. Järjestelivät samalla parempaan järjestukseen Tirpan vaatteita. Tehtiin myös vähän listaa puutteista. Esikoinen lupasi lähtee sinne Ikeaan kun vain kyydin hommaan! On se Tirpan hyvä tulla, sitten aikanaan ;)

Esikoiselle käytin kestovaippoja päivisin ja öisin ja reissussa kertiksiä. Ompelin kestot itse ja tuli melko halvaks. En kokenut kestoilua raskaaksi, mutta tokihan se enemmän työtä vaatii kuin kertiksien käyttö. Useamminhan niitä tarttee vaihtaa ja pyykinpesua piisaa mutta ei se mun mielestä ollut mitenkään liian rasittavaa. Sillä ajatuksella aloitettiin silloin kestoilu, että jos ei jaksa niin sit saa jäädä. Samoilla ajatuksilla nytkin :-)

Rakas sinusta on tullut pullukka onkin aika teemaan sopiva ohjelma meille tällä hetkellä ;)

Täältä sivustolta löytyy ehkä kaikki maailman kestovaippatietous: http://www.kestovaippayhdistys.fi/

Jä mä liityin facebookin Kestovaipat ja kantovälineet kiertoon -kirpparille. Siellä saa myös kysellä ja siellä on paljon valmiita keskusteluita aiheesta. Tosin siellä on kyllä kaikkea muutakin keskustelua vähän häiritsevässä määrin...

Mulla on ehkä vähän samanlaiset ajatukset tän kestoilun suhteen kun Knyttetillä, että ei oo pakko valita joko tai vaan voi käyttää tilanteen mukaan.

Takaisin