Äitiysloman puuhailut :)

Mäkin aion jotain tarjoomuksia leipasta pakkaseen; en oo vaan vielä päättänyt mitä. Tilasin kyllä myös jo omatoimisesti rotinoita. :grin

Meillä oli marraskuun puolella kavereiden kanssa pienet pikkujoulut ja illan isäntä oli tehnyt alkupalaksi aivan taivaallista chilistä ja valkosipulista bataattisosekeittoa. Ilmoitin samantien, että tätä sitten rotinoiksi pari litraa, kiitos, kun tuutte vauvaa katsomaan, niin saan siitä sitten itselleni pakastaa lounasannoksia. :)

Mä en kanssa tajua miten voi ihminen nukkua näin paljon! Mennään miehen kanssa samaan aikaan nukkumaan, mies herää töihin 6.30 ja mä nukun sujuvasti kymmeneen joka aamu. Tosin en kyllä saa iltaisin unta, kun levottomat jalat ja pomppiva vatsa valvottaa. Onkohan muuten paha käyttää vuorokauden ympäri tukisukkia? Mikään muu ei enää auta noihin jalkoihin....

Mä otan vaan yöks pois mut ei kai niistä haittaa oo. Mulla itellä on semmoset mun mittoihin sopivat. Ainoo mikä niissä on et ne pitäis huuhtoa iltaisin ja yön kuivua ku ne muuten menettää tehoaan ku löystyvät.

Eilen se virallisesti alkoi täälläkin! Kolleekani lainaten, "vuoden mittanen lonkan veto loma".. :D hetken kun hälle virnistelin jatko ihan oma alotteisesti ettei se taida lomasta käydä.. Nii no niin lomaa kun neljän lapsen äiti sitten voi viettää.. Sit tarttis saaha hommat kondikseen. Olin päättänyt että alotan tekee hommat ku arki palaa ja isot lähtee kouluun/eskaan mutta eilen oli jotenkin sen verran tukala olo jotta otin vähän varaslähön alottamalla peseen vauvan pussilakanat.. Täälläkin to do lista tehty ja sitä sitten yliruksaten lähiaikoina..

Tämä lomalainen on saanut ladata akkujaan eilisestä klo 16 lähtien kun tytöt lähti isänsä luo. Oon siis ollut ihan yksin ja nauttinut tästä. Kävin eilen illalla leffassa, kävelin kotiin ihanan lumisessa iltahämärässä ja lämmitin saunan. Nukuin hyvin. Tänä aamuna jatkoin lorvimista. Katoin netflixiltä "koskemattomat", aivan ihana, just minun tyyppinen leffa! Päätin että tänään sokeriton tammikuu saa väistää, mä haluan tiikerijäätelöö. Elämästä pitää myös vähän nauttia! Tirppakin on niin levollinen kun mama ei hötkyä ja stressaa.

Sinne ne ladatut akut meni, kauppareissulle nimittäin... Kaaduin hankeen :( Ei sattunut muuta kun sieluun, mutta miten ihmeessä noi tavarat on pysyny sisällä tuolla pussissa ?? :eek::rolleyes:

Liitteet

• 1420386557318.jpg
    1420386557318.jpg
    88.7 KB · Katsottu: 47
Se oli semmonen penkka jota ylittäessä pyörähdin selälleni. Enemmän sattui se ylösnousu kun niin kiireesti oli ylös päästävä ettei kukaan nää. Varmaan kattoneet, että joku puli siellä pyörii kaljakassi kädessä. Onneks oli ees pimeetä.

Oi ei, Happy. Hyvä ettei käynyt pahemmin ja kiva että kamat pysyi kuitenkin kassissa eikä tarvinnut niitä ruveta hangesta keräilemään...

Hoksasin tuossa, että mä en ole ollut raskaana talviaikaan kun esikoisen aikaan ja siitä on 17 vuotta. Ilmankos mä vähän kömpelösti tuolla konuan...

Tää äitiysvapaa on kyllä yks työleiri! Yhden asian kun saa to do-listalta tehtyä niin lisään siihen kolme :D
Eilen kävin ystävän avustuksella shoppailemassa kaikkee pikkujuttua, kotiin tultuani siivosin ja järkkäilin pesuhuoneeseen tilaa vauvan jutuille, pesin sohvanpäälliset ja sit istuin muutaman hetken (tunnin) koneella etsien tori.fistä edullista rintapumppua (check), lämpöpussia turvakaukaloon (eiks voi ostaa kaupan kalliin kun muissa jutuissa on säästänyt?) ja aloin tutkailemaan vaippojen hintoja. Nukkuun mennessä kävin niin ylikierroksilla etten meinannut nukahtaa (ei tyypillistä Mirkkua) ja aamuyöstä heräsikin googlailemaan adapteria turvakaukalon ja rattaiden väliin.
Jatkuukohan tää superenergia loppuun asti niinkuin äidilläni? Mua odottaessa hän oli viimeisillään rakennustyömaalla lastailemassa tiiliä :D

Mun tie vie Ikeaan kunhan se nyt vaan ensin aukeaa! Oon varmaan ihan hullu kun meen sinne ihan vaan huvikseni aikaa kuluttamaan :excited001 En keksinyt muutakaan tekemistä ja kun se tuossa lähellä on niin mikä jottei... Ärsyttävää kun on jo pyykännyt ja järjestellyt kaiken, mitä mä sitten teen?! En jaksa maata jatkuvasti sohvalla. Ja mun äitiyslomahan ei oo ees virallisesti vielä alkanut vaan oon vielä "joululomalla"... :rolleyes:

Lähin Ikea on noin 80 km päässä, en jaksa/halua/viitsi pyrkiä sinne saakka. Ajattelin delegoida homman jollekin. Tarttis vaan tehdä lista tarvittavista tavaroista. Ois vaan virtaa tehdä se lista...

Takaisin