Äitiysavustus - pakkaus vai raha?

Mäkin otan ehdottomasti pakkauksen, että pääsee fiilistelemään etukäteen :) Eikä ole väliä minkä vuoden kuosit on, kun kerran ilmaiseksi tuommoisen saa, on tämä Suomi hieno maa! Huomenna saanee neuvolasta sen raskaustodistuksen, että pääsee hakemaan pakkausta ja äitiyspäivärahoja sun muita..
 
Mulle ei tuu tätä laatikkoa, vaikka odotan esikoista, lipaston laatikot nyt jo täynnä vaatteita koosta 50-68...:)
 
Pakkaushakemus laitettu menemään. Meillä on kyllä edellinen pakkaus vuodelta 2012, mutta eipä tuo haittaa. Musta tuo pakkaus on niin ihana ja ainutlaatuinen etu, että halutaan miehen kans ehdottomasti se hyödyntää. Siinä on tarpeellista tavaraa vaikka aikaisemmat kaikki tallessa.
Uudessa pakkauksessa on ihana se laatikko. Se sopii hyvin lasten huoneen kaappien päälle säilytyslaatikoksi ja esikoisen valkoinen laatikko pääsee aluksi ukin tekemän kehikon päälle vauvan sängyksi. Meillä esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä ( nyt reilu 2v. ) menee sitten isojen poikien sänkyyn kun vauva tarvii pinnasängyn käyttöönsä.
Näin on suunniteltu.

Ilmeisesti pakkaus tulee aika joutuin? Jään odottelemaan vaatteiden pesua ja järjestelyä siihen asti kun jään toukokuun lopussa kesälomalle.

Esikoinen muutti pariviikkoa sitten isompaan huoneeseen, mutta hänen vaatteensa ovat vielä pienemmässä huoneessa. Pitää nekin muuttaa ja samalla tyhjenee hoitopöydän laatikot vauvan vaatteille. Esikoisen vauvavaatteet on pestyinä ja silitettyinä säilytyslaatikoissa. Kaivelen ne vaan esille ja laitan paikoilleen. Uudestaan en niitä ala pesemään, kun eivät ole kyllä miksikään tässä ajassa menneet.
 
Minä kyllä pesen uudet vaatteet, kun ajattelen, että jos niissä on jotain "säilöntäaineita" tai tuotannossa lisättyjä juttuja. Ja ne äitiyspakkauksen vaatteet oli aika uuden karheita muistaakseni.

Ulko- ja mitään välipukuja en kyllä pessyt viimeksi. Enkä muistaakseni peittoakaan. Lakanat vaan. Enkä kyllä silitä normaalisti mitään. Esikoisen vauvavaatteet silitin kun oli aikaa ja ajattelin jos myyn ne vaikka kirpputorilla.
 
Jostain muistelisin lukeneeni, että vauvan kaikki vaatteet, peitot ym olisi hyvä pestä ennen käyttöä juurikin noiden kemikaalijäämien takia, ettei vauva allergisoituisi...
 
Osassa vaatteita sanotaankin että pestävä enne ekaa käyttöä, voi päästää väriä tms. Ja mielestäni pakkauksessa tulee mukana lappu (ainaki tuli 2011) että pese vaatteet. Ja ite kyl pesen aina kaikki. Ulkovaatteet on varmaan ainoot joita en pese.

Pakkauksesta tein hakemuksen 22.3, nyt näky että se on ratkaistu. Mun hyväks toivottavasti :p
*muoks* se on siis hyväksytty heti maanataina, ja ilmeisesti lähtee liikkeelle 28.3?..
 
Muokattu viimeksi:
Nyt sain minäkin raskaustodistuksen ja hain äitiyspakkausta :) nyt malttamattomana sitten odottelemaan vain!
Suosittelen kyllä pesemään kaikki ainakin Aasian suunnalla valmistetut vaatteet, kun ei voi tietää millä niitä siellä käsitellään tai mitä muuta tehtaalla valmistetaan.. Ainakin kontteja avatessa sieltä suunnalta tullessa haju on usein aika päätä huimaava...
 
Mä olen pessyt kaikki mahdolliset uudet petivaattet, pyyhkeet, harsot, vaatteet, ulkovaatteet yms. hajusteettomalla pyykinpesuaineella. Juurikin siksi, että eivät enää päästäisi väriä, ja lähtisi ne teolliset kemikaalit (suurimmat) pois tekstiileistä. Ja onhan niissä pölykertymiäkin. Ja käytetyt nyt ainakin kannattaa pestä, mieluummin vaikka vähän isommassa lämpötilassa...
 
Juu kyllä minäkin muistan lukeneeni että uusia vaatteita pitäisi pestä aina ennen käyttöä... Minä Höntti olen pessyt kaikki vaatteet ja lakanat mitä mun siskolta ja miehen siskolta saatiin, kaikki oli puhdasta ja siistiä, mutta vain sen takia että en kestänyt niiden pesuaineiden tuoksua, halusin oman tuoksuni niihin...nytkin ärsyttää "haju" miehen siskon äitiyspaidassa mikä mulla on päällä, niitä en jaksanut pestä. :rolleyes:
 
Minäkin hain netissä tänään äitiyspakkausta, mutta ei siinä missään vaiheessa kyllä kysytty sitä raskaustodistusta? Hyväksyykö ne sen pelkän hakemuksen ilman mitään liitteitä tms?
 
Etkö hakenu samalla muita tukia? En tiiä tosta äitiysavustuksesta, mutta äitiyspäivärahaa ja vanhempainpäivärahaa, ku haki ni viimisellä sivulla oli, että "lähetän liitteet tähän pvm mennessä".Kylläpä ne sen sulta kyselee, jos kaipaavat.
 
^se raskaustodistus tulee laittaa siellä liitteet osiossa.^
mäkin hain kaikki etuisuudet silloin samalla kerralla.niin sd kandee tehä,ompa sitten laitettu ne kaikki.
 
Niin ja saahan sen todistuksen viiä vaikka lähimmän kelan infoon tai lähettää postissa. Kuhan se on määräaikaan mennessä perillä. Henk.koht. laitan kaikki aina netin välityksellä, ni ei oo ainkaan riskiä, että menee välillä hukkaan.
 
Hain vasta pelkkää pakkausta... heitän huomenna kopion todistuksesta sitten postiin, onpa siellä sitten valmiiks ainakin.
 
Mä hain vasta sen pelkän pakkauksen, ja laitoin sen todistuksen skannaten siitä liitteet osiosta. Kun kyl ne sen kait vaatii siihenkin.
 
Jee pakkaus tuli, mutta kynsisakset puuttu. Pitää vissiin tarkistaa onhan muuten kaikki mitä pitäs :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top